Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-11-23, 23:26   #121

Donalds avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 181

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vad brukar du laga på din färs, Wagner?
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-24, 00:01   #122

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2248
Standard

Hamburgare i dag och köttfärssås på söndagar.

Inga konstigheter alltså. Lite järpar att steka och stoppa i frysen går alltid åt, uppgradera pizzan och lite så där. Brukar köpa en vanlig Orientale men när man är klar så har den ingenting med originalet att göra.

Det blir rester av köttfärssås i botten. Sen fläsk* från frysen, lite järpar och så täcker vi allt med salami.

* Går lika bra med fläsk som kyckling. https://www.sharps.se/forums/148918-post35.html

Ja det är nästan bättre. Fläsk kan man frysa och steka på till pasta med lite pepparsås eller liknande. Kyckling gör sig inget vidare i frysen och så gifter det sig inte med spagettin heller - för lika i konsistensen.

Ja det var så sant - har en uppgradering på Yoghurt-fronten också. https://www.sharps.se/forums/193803-post49.html

Dom sålde burkarna för 13 spänn i närheten så jag cykla dit och köpte på mig några burkar förra veckan. Kom dit och upptäckte att det var Ekologisk Turkisk Yoghurt. Skit samma den lär inte smaka sämre tänkte jag. Gjorde den inte heller utan var klart bättre.

Gjord i Österrike och den andra i Tyskland, vad nu det skulle spela för roll?

Den ekologiska innehåller lite mindre av både protein och kolhydrater. Den luktar heller inte lika "härsket" som originalet. http://www.lindahlsmejeri.se/produkt...k-yoghurt.aspx http://www.lindahlsmejeri.se/produkt...k-yoghurt.aspx

Och så slutklämmen i första länken - En krämig yoghurt med en konsistens som påminner om mjukglass. Jag kan bara hålla med.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Donald (+3)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-07, 20:05   #123

Wagners avatar

Standard

Gillar ni hårt bröd så kommer ni älska det här. Körde på Rustik tidigare men det här var snäppet vassare.

Nej det är inte min spis så slipper vi frågor på det.

edit: Drygt 11 600 som fixade ett gratisex. http://smartson.se/leksands-surdeg.html
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Wagner den 2013-03-07 klockan 20:11.
Gammal 2013-03-07, 20:36   #124

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 3461
Standard

Gillar du surdegsbröd måste du prova Fäbodknäcke surdeg, svart förpackning. Grymt!!
Wagner (+3)
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-23, 18:11   #125

Wagners avatar

Standard

Det finns bacon och så finns det BACON

Produktbeskrivning
Torrsaltat bacon är handsaltat och därefter torkat och rökt över bokflis. Saltet drar ut vattnet ur köttet och baconet går att knapersteka hårdare än traditionellt bacon och skvätter dessutom mindre i stekpannan.

51 sidor på Flashback om ni vill förkovra er ytterligare. https://www.flashback.org/t799884

Så något gott till kvällsfikat.
Gammal 2013-03-23, 18:25   #126

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2499
Standard

Snyggt Wagner - vilka affärer hittar vi detta bacon? Måste prova tror jag...
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-23, 18:33   #127

Wagners avatar

Standard

Valfri Ica-butik skulle jag tro.

Så vill vi ha en uppdatering. https://www.sharps.se/forums/204311-post79.html
Gammal 2013-03-23, 20:27   #128
Banned

Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Seriöst, vem äter bacon från vanlig affär? Smaklöst och trist, låt en slaktare ta fram och skär skivorna i cm inte mm så får ni en bättre upplevelse.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-30, 01:22   #129

Wagners avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av martinsson Visa inlägg

Provat denna Wagner? Billig och riktigt god.
Njae. kanske passar bättre med grädde/naturell än till glass.

Blir 3 svaga av 5 möjliga.
Gammal 2013-05-09, 19:25   #130

Wagners avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Nu har vattenmelonen dykt upp. 2 miljoner träffar på google så inget jag kommit på själv direkt. Däremot åt jag det för första gången i höstas när det vankades all inclusive på Kreta-semestern.

Fetasallad har väl alla ätit. Men tomat och gurka ledsnar man rätt snabbt på. Så till receptet då, eller vad det ska kallas? Enkelt hur som helst och ju varmare väder desto bättre smakar det. Receptet var det ja..
+

Lite sallad för tuggmotståndet och något gott bröd kompletterar. Grekerna själva äter varken Icas feta eller Fontana så då gör inte vi det heller. Viktigast är dock vattenmelonen för det funkar inte alls med andra sorter. Det är något med sältan i osten som gifter sig med just den melonen.

Ska äta det själv till lunch i morgon. Kommer säkert inte smaka lika bra som sist, då skyller vi på värmen.
Ny testvinnare för i år. http://www.fontana.se/sortiment/feta-lesvos-2/

I ärlighetens namn har jag inte testat några andra men det behövs inte heller. Helt underbart krämig och mild i smaken...ähh, jag citerar från Zetas hemsida i stället.

Zetas Feta från Lesvos är en fantastiskt smakrik feta som kommer från en ljuvlig ö. Örtrikt bete ger unik smak. Floran och betet blir annorlunda mot det foder djuren får på det grekiska fastlandet. Den ständiga närvaron av salt i luften gör också att mjölken och osten får en unik karaktär. Förpackad i lag med havssalt, precis som i ostbutiken i Grekland.
RobinD (+5), sskssk (+10), eddieh (+1)
Gammal 2013-05-10, 09:19   #131

Sharp$: 1281
Standard

Fredag är helgdag.

Då är det våfflor med dulce de leche som gäller till frukost.

sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-28, 20:34   #132

Wagners avatar

Standard

Sommarlunch

Fjällfil (Just fjällfil och ingenting annat) med kanel och frysta hallon och blåbär. Några schyssta mackor till efter tycke och smak.
Gammal 2013-08-21, 23:08   #133

Wagners avatar

Standard

Dags att baka pizza.

Beställa pizza är lite som fiskdamm. Man vet aldrig vad man får så därför gör man den själv.

Själva degen är inga konstigheter. Själv har jag något recept från Jamie Oliver men det går säkert att googla fram något som passar. Tomatsåsen ligger det heller ingen ingen hjärnkirurgi bakom. Köp en burk hela tomater och koka ihop efter bästa förmåga.

Sen bakar ni ut pizzor av degen och lägger på såsen. Som efter det ska in i frysen. Sen när ni är sugna är det bara att plocka fram så mycket ni ska ha. Men först...

Ugnen: Vänd en plåt upp och ned och ställ i nederkant på ugnen som ska vara 275 grader.

Osten: Ingen färdigriven margarinost, då kan ni lika gärna ringa turken på hörnet. Nej riktig ost ska det vara. Ser ut så här.
Spoiler:

Sen är det bara att lägga på efter tycke och smak. Gillar man kebab så gäller denna, ser ut som på bilden. Är ju inte lika viktig som osten. Men varför snåla och dom där småbitarna är rätt äckliga även om resultatet blir okay när man stekt på dom. Dom här behöver bara en kort svettning i stekpannan.
Spoiler:

Lägg den frysta degen på ugnsgallret så är den lätt att skjuta över till den heta plåten i ugnen. Man får vara lite snabb, för tinar den för mycket blir det ett helvete att få över den på plåten, så riv osten och ha fyllningen klar innan ni plockar ut den från frysen. Efter cirka 8 min är hela härligheten klar. Inte så krångligt som det låter och ett kärt besvär om ni som jag lever för att äta och inte äter för att överleva.
Gammal 2013-08-21, 23:14   #134

martinssons avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 5388
Standard

Inga bilder på pizzan?
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-21, 23:18   #135

Wagners avatar

Standard

Jag är så djävla oteknisk.

Därför jag inte har någon avatar nu. Tog bort den förra och har inte lyckats fått dit någon ny.
Svara

td