|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-11-22, 11:58 | #1 |
Att reducera Dagens Dubbel...
Om jag tex har 6x6 hästar i DD och vill reducera det med hjälp av Jokersystemet eller att skriva av någon spelmall hur ska man tänka då?
Rankingen kan tex vara 1A - 2B - 3C = 6 hästar i resp. avd. Vilka krav ska man ställa i Jokersystemet eller om man skriver av någon spelmall hur ska man bäst fördela dessa A, B och C-hästar på DD-systemet... OBS! att 6x6 hästar i DD är bara ett förslag, inser själv att det kan bli svårt att få det att gå ihop med en så stor DD-ram i längden... |
|
2011-11-22, 12:24 | #2 |
Finns ingen större poäng i att göra avancerade reduceringar som kräver programvara på DD. Gör det manuellt istället, och det här är vad jag skulle rekommendera dig att tänka på.
Utse en utgångshäst i varje lopp utifrån den/de faktorer du känner bäst för (favoriter, bästa värmningarna etc.) och uppemot 4 hästar i varje lopp på ramen. Reducera alltid bort favoritkomben, dubbelkomber (1-1, 2-2) och kusk-komber (Goop-Goop, Kihlström-Kihlström), de ger sällan några överodds och när de gör det är det ändå inte lika bra värde som i övriga komber.
2011-11-22, 16:08 | #3 |
Tack för att du tog upp det förresten, ska nog gå ifrån streckspelandet lite och lägga den energin på DD istället, blir tröttsamt att vänta ut variansen emellanåt.
Spelavdraget på DD är bara 25% jämfört med 35% på V64/V65/V75 och det bör vara mycket tiltspel, oövertänkta snabbt lagda spel som sammantaget ger ett bra värde. Dessutom tar det upp mindre tid för analys.
2011-11-23, 15:20 | #4 |
Att spela smart på Dagens Dubbel handlar ju inte om reducering, utan att se om de kombinationer man tror på ger ett bra odds. Johan Lindvall har skrivit en bra artikel om det på http://www.storavinster.se/2010/12/0...dubbel-1704764
Det finns fullt stöd för detta i "Hjälp på traven", så det behövs ingen konstig specialprogramvara heller... |
|
2011-11-23, 15:20 | #5 |
6*6 reduceras förslagsvis så här på DD
A ABC BC A B B vilket ger 6+5+4 = 15 rader i stället för 36 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
|
2011-11-23, 15:45 | #6 |
Variera insats beroende på vinst odds istället
|
|
2011-11-24, 00:20 | #7 | |
Citat:
Rätta mig gärna om jag har fel men ditt program "Hjälp på traven" är ju också en variant av ett reduceringsprogram för travspel och borde ju då också benämnas "konstig specialprogramvara", eller?! För övrigt så tackar jag för länken till artikeln du bifogade |
||
2011-11-24, 11:15 | #8 |
Reducerade system över lag är ofta bra på större spel med många lopp om man vill ha lite pengar tillbaka på efterskrap. (5 och 6 rätt).Blir nog mycket reducerat spel på det nya V86. Men det är ju trots allt ett system i grunden med en massa måsten som ska gå in för att ge full pott.. Spelade en hel del manuellt reducerat förut på DD. Det gick inte ihop även fast man sätter de rätt ofta..Kan kanske vara befogat med reducerat om man bara spelar Lördagar. Ofta skapligt betalt. Tycker nog annars att du ska satsa på att gå in hårdare för att analysera loppen på DD istället och trycka hårt på troliga kombar ( de du tror på) och lägre insats på kombar med jätteodds.
Jag spelar numer aldrig DD. Jag lägger de pengarna på platsraketer istället. Hur lätt som helst. Vinsten blir inte så stor men täcker utläggen för allt annat spel. |
|
2011-11-24, 14:12 | #9 | |
Citat:
Tror dock inte Joker har stöd för det som tas uppi Johans artikel, men det är svårt att veta eftersom det inte finns någon beskrivning i manualen... |
||
2013-10-22, 00:49 | #10 |
spela rak dd och högre insats, det vinner du mera på...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+10) |
|
2013-10-22, 07:55 | #11 |
Som nämnts är begreppet spelvärde centralt i DD-spel. Media (bet-tjänster - tidningar - atg-live etc) påverkar förståss spelare och odds, så det kan vara intressant att titta på andra komber än de som det skriks mycket om.
Finner själv det mycket lättare (förståss) med fördjupning och analys av DD-loppen --- än ex streckspel. Det handlar ju bara om två lopp att koncentrera sig på. Har man sedan inget principiellt mot nätbolag, rekommenderas klart en titt på deras odds. T.ex var det enkelt göra val av plattform i söndags - komben 1 Pedro Bi - 11 Highspeed Call gav 10 i odds på atg (och var länge parkerad på den nivån), på betaltjänst gick det att få över 17 i odds, vilket gör markant skillnad. Läs - titta - bedöm - jämför...
2013-10-22, 10:02 | #12 |
DD tycker jag skall spelas med målvinst, dvs man anpassar sina insatser för att få ut en viss vinst om man analyserat rätt. DD-oddsen på de mer spelade kombinationerna rör sig inte särskilt mycket sista timmen, det är mycket förtidsspel. Det gör att man hinner med att anpassa sina spel.
Målvinst kan också kombineras med ABC-tänkande, och torde då kunna bli rätt så effektivt. Ett bra sätt att hitta spelbara värden är att försöka rata överspelade "dubbelslag" och kuskdubblar. Två favoriter är också ofta överspelade. Igår vann Takter bägge DD-loppen, men oddset var helt OK på den dubbeln, så det är inte alltid kuskdubblar är överspelade. En stor fördel med DD är att det spelet börjar senare. Man hinner ta hand om arbete och familj innan de korta studierna av två lopp och spelandet tar vid. Över lag tror jag att ATG skulle vinna en del på att försöka senarelägga spelformerna. |
|
|