Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-10-31, 14:22   #1
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

V 75 Eskilstuna


Kadett CD ser ut som ett spik på förhand

Nettan lika så

Inne på GH Nemo

Tror detta blir omg säkra spik

Gilla Quicksilver sist men Iglo ska nog passas Lärlingslopp!!!!

Perfectly impa med sin långspurt

Får man lägga några streck 6-8

vid första blicken,,,, lycka till
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-01, 09:22   #2
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Mina tidiga tankar om omgången....

1: 1 Seabiscuit är makalöst överskattad. Inför starten på Axevalla den 11 oktober så talades det om en "ny Varenne"!!!?? Herregud! Finsk travsport i all ära men steget till att ens nämnas i samma andetag som Varenne är GIGANTISKT! Det må finnas vilka förklaringar som helst till hästens två senaste prestationer men på svensk mark är den här hästen i mina ögon inget annat än en talang bland många andra i kulltoppen och på lördag platsar den inte ens på mitt system! Den är exempelvis chanslös mot 2 Kadett C.D som är ett tänkbart singelstreck men om man väljer att gardera så är första (och dom enda seriösa?) motbuden 3 Global Money och 4 Orfeus Brodde! Den som eventuellt lurar i vassen är 9 Haraldinho som inte pressades i kvalet och åkte lite halvnöjd in som tvåa! Från nionde kan Örjan smyga och jag gissar att vi får se en toppfin Haraldinho på lördag och sen är frågan om toppspurten räcker ända fram? Loppets i mina ögon mest intressanta spel! Plats på Haraldinho!

2: Bör stå mellan två imponerande vinnare som även drog vinsten i spårlottningen! 1 Nettan Palema var smällfin sist och från bricka ett blir det spets men är det slut? Svanen har mystisk stallform och det är något som inte står helt rätt till. Å andra sidan har vi blivit bortskämda med absolut toppform från stallet under i princip hela året... Men inte går hästarna riktigt som vi är vana att se dom? 2 Aisle Stand är verkligen toppad! Sjöström var så där härligt kaxig inför förra starten och var oförskämt säker på seger trots tolftespår! Det fanns täckning! Om Nettan inte kommer upp i normal standard så vinner förmodligen Sjöström från dödens! 3 Canaka B.F. är värd en vinst men har tävlat större delen av säsongen. Det finns mer torrt krut hos konkurrenterna när magasinet ska tömmas! Tänker på "snackisen" 5 So Here I Am som är formtoppad för den här uppgiften! Viktig värmning! Kan lätt bli het! Örjan har ännu en outsider från bricka nio! 9 Cruise Speed kom med en mäktig långspurt sist och har dokumenterad toppform! Pass upp!

3: 1 Timetosaygoodbye har läge och toppform! Kan vinna! Svanen borde normalt ha chans men schas efter usel insats i lördags! Skulle ha kunnat mycket bättre från rygg ledaren! Nej nej nej! 3 Quarcio Du Chene har mycket att bevisa, kapaciteten tvivlar vi väl inte på? 4 Calamara Donna sprattlade till i Tyskland och om vilsam löpning och lucka kan speeden ställa dom flesta system schack matt!? 5 G.H. Nemo är i sitt livs form!! Övriga nämns med respekt men om jag ska strecka vidare blir det nog helgardering.

4: Jag spikar min nya favorithäst som jag har följt sedan starten och även nått framgång på spelet med. Inte minst i oaks! 4 Vincennes är en KANON som fortfarande har spring i ben och formkurva spikrakt uppåt! 3 Mermaid Ås var IMPONERANDE i försöket - vilken spurt! Men någonstans ska det spikas och det blir förmodligen här om strecken befogar det...

5: 13 Elliot Hall hade haft en passande uppgift om längre distans. Nu en av många. 1 Peter Den Store börjar Lädret få fason på! Den här har kunnande i massor! 2 Kristin Broline och 3 Finn Knight kan också i form av läge vara långt framme! 5 Outlaw Merci platsar på min kupong om dom kör barfota! 6 Igloo Skift verkar bli streckvärd! 8 Wallace Boko är väldigt kapabel men svårt spår och har inte riktigt fått till det på slutet. Påpassad på toton så den verkar i alla fall träna bra! Ska streckas liksom 9 Hot Pot och 11 Quicksilver!

6: Återigen ett mycket öppet lopp! 1 Mr Vida har Lennartsson valt bricka ett med eller blev det spåret "över"? Dålig koll men tvivlar på det va? Måste betyda att det finns tankar om spets? Chans hur som helst! 2 Angelo ligger direkt i andraspår, 3 Prawns har en härlig speed och kanske är det dags efter en längre tids "surr"? 4 M.T. Golden Boy pratade Åke höga 13-tider om inför Kriteriet men som sagt.... Stallformen? 9 Perfectly Enough och Örjan från bricka nio..... Igen... Är det äntligen dags?? Mäktig upphämtning i Kriteriet och moralisk vinnare och tuff långspurt från kön i semin! Kan vara en speltekniskt totalt korrekt spik! Blir lite bortglömd härifrån tror jag och kan vara bra värde i att chansspika!?

7: I sista tror jag att Hockey har gnuggat 2 Blue Rock i form! Ett mycket fint tillfälle att få segerdefilera inför hemmapubliken! Bra läge, kapabel häst och god form! Mycket talar för att Hockey finns på målfotot! Annars ser loppet vidöppet ut!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+2), AbbeAce (+2)
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-01, 23:15   #3
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Man kan inte säga utan att man blir lte nördig när det gäller V75.
Här får ni min ranking i nuläget.

1) a.2 b.3-4-9-8 c.resten
2) a.1 b.2-3-5 c . resten
3) a.5-1 b. resten
4) a.4 b. 3-2-5 c. resten
5) a.11-6-2-1 b.13-5-9-8 c resten
6) a.2 b.9-4-1-3 c. resten
7) a.4-5-2-6 b. 7-1-9-10-3 c. resten

Ni får gärna komentera...Lycka Till
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 07:11   #4
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 482
Sharp$: 691
Standard

Motsvarande tidiga rank för min del är då:

1) A 2,4 B 3,9 C Resten

2) A 1,2 B 3,9 C Resten

3) A 1,5 B 10,9,7 c Resten

4) A 4 B 3,1,5,8 C Resten

5) A 11,9,6, 2,1 B 5,13,4,8 C Resten

6) A 1,2, 9 B 4,3,6 C Resten

7) A 1,2,3 B 5,6,11 C resten

Bästa VM-spik: Avd 4 nr 4 Vincennes

VM-lås 1: Avd 1 nr 2 Kadett CD och nr 4 Orfeus Brodde
VM-lås 2: Avd 3 nr 1 Time to say goodbye och nr 5 GH Nemo
VM-lås 3 Avd 2 nr 1 Nettan Palema, nr 2 Aisle Stand och nr 3 Canaka BF

VM-rysare Avd 5 nr 9 Hot Pot och nr 6 Igloo Skift
VM-rysare Avd 7 nr 1 Caddie Comet

Lycka till med era funderingar under veckan!
Tomas63 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-03, 10:28   #5
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Såhär blev mitt bolagsspel till slut! Tidig inlämning för att kunna sälja mer!

1) 2 3
2) 1 2 5 9
3) 1 5
4) 2 3 4 6 7
5) 1 2 3 5 6 9 11 13
6) 9 Perfectly Enough
7) 1 2 3 4 5


Hjärta och hjärna skrek spika Vincennes men det finns inget värde i att spika den tyvärr. Om den skulle bränna så rensar det skönt och det avgjorde. Perfectly Enough har inte tömts någon gång och nu är det dags! Kör bara felfritt så ska ni se att den reglerar fältet från dödens! Har GRYM feeling för att det är dags och speltekniskt är det omgångens i särklass bästa spik! Lycka till ni andra!

Senast redigerad av doob den 2011-11-03 klockan 10:31.
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-03, 15:31   #6
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 22 054
Sharp$: 37495
Standard

Väl tidigt att bestämma något, men går Kadett C.D. barfota igen så är spiken given. Sparloppet står mellan Mermaid Ås och Vincennes.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-03, 16:01   #7
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
...speltekniskt är det omgångens i särklass bästa spik!
Och DÄR nånstans försvann värdet när Vadsmo på atg.se lägger den som sin enda och bästa spik i omgången. Följs upp av en längre utläggning i tv som ses av majoriteten av spelarna. Kanske inte blir favorit men quite up there.

Utan att ha gått igenom försöken rejält än så verkar Bon Frecia och Disco A.E. bli rejält bortglömda den här gången.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-03, 17:13   #8
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 988
Sharp$: 7897
Standard

Sundbyholm kallas för speedwaybana. Spets eller med i främre träffen brukar vara guld värt. Även om det dyker upp korvkioskvinnare ibland. Ofta Örjan. Han vinner en hel del på Sundbyholm. Gör han på lördag också. Troligen spik nr 1 i v75 6. Körning i v75 2 mellan 1 och 2 lämnar Canaka ensam . Spik nr 2.Macho gossip blir totalt felstreckad på lördag. Trivs bra hemma. Måste med känns det som. Brukar bli bra utdelning på banan så lite skrällar sitter nog inte i vägen.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-03, 17:58   #9
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Fan, Stekel..... Visste inte men håller med. Nu är risken stor att värdet försvinner helt....
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-03, 20:48   #10
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Vad fint att de äntligen lägger ett renodlat amatörlopp med bara E-licensare på V75, det är inte ofta! Visst att det finns risk för fler omstarter och så men nu är inte "proffs-amatörerna" Ingves, Untersteiner, Tillman, Haugstad och gänget med iallafall.

För övrigt åt skogen streckat det där loppet. Elliot Hall verkar kunna bli favorit. Helt chanslös som jag ser det, kusk/häst/läge i samverkan ger väl en galopprisk på i runda slängar 250%, hittar jag en lämplig H2H emot så blir det maxspel! Tror mer och mer på att Kristin Broline tar hem det enkelt. Kan minst en låg 15-tid (gick det redan som treåring) och det faktum att det är just ett renodlat amatörlopp bör göra att risken för att någon vågar ladda från kön och pressa går ner rejält.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-03, 21:19   #11
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

http://www.travsidan.nu/trav/analys.html har uppdaterat lite i förhand

2008 5 favoriter 0 skrällar 100 kr (4)
2009* 3 favoriter 2 skrällar 7 000 kr (5)
2010 1 favorit 2 skrällar 419 000 kr (3)

Favoritbetonat alltså. 43% favoriter, 33% andrahandare och 57% spetsvinnare (trots förekomst av open stretch första året). De två första åren genererades 5-rättsjackpots och 20 av 21 vinnare har varit rankade 1-5. Undantaget är Prince Tagg, som ju fick sitt genombrott ifjol då han överlägset vann sin 4-åringsfinal - som sistarankad!

Mao vi har en jackpot att se fram emot på valla nästa helg
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-03, 22:54   #12
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Jag undra om det är så enkelt att fav vinster radas upp,,men
Ju mer man tittar på V75an ju svårare blir det tycker jag.
Man brukar kunna bena av en del och hitta något spik
man blir fötjust i,,,,men ikke denna gång,,,blir bara svårare.
Det är kanske inte fel att lämna in tidigt eftersom det system
man börjar med aldrig ser likadant ut när man lämnar in..
Eller är man ensam om detta......?
Hoppas ni har det lättare..
God natt

Senast redigerad av AbbeAce den 2011-11-03 klockan 22:56.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-04, 11:51   #13
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 433
Sharp$: 2426
Standard

Disco AE känns väldigt bortglömd på 9%. Kanske bättre i spets men loppet på solvalla för två(?) starter sen var han ju grym och bara drog undan. Fått ett uppvärmningslopp för två veckor sen med. Chansspik på vm kupongen?
anderna är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-04, 16:24   #14
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 9
Sharp$: 1178
Standard

Vincennes är bästa spiken!
dangersudden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-04, 16:48   #15
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 988
Sharp$: 7897
Standard

Det ser rätt lätt ut på förhand men Sundbyholm är Sundbyholm. (Hemmabana). Kamelernas och favoriternas bana. Blev över millen för ett gäng år sedan trots vinst för Gidde Palema och Järvsöfaks ca 90 %. Hade nog haft 7 rätt med med detta startfällt på alla Sveriges travbanor men hyser stor respekt för hemmabanan. Brukar generellt kosta mer än det smakar. Kan vara läge för multi på de här startfältet alla dagar i veckan men en kamelvarning utfärdad.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td