Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-10-26, 11:58   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

V64 Solvalla 26/10


Tänkte bjuda på lite tips och tankar inför kvällens högklassiga tävlingar. Visserligen skiljer det en hel del mellan bästa och sämsta häst i loppen men toppen är ju underbar. Eventuellt systemförslag kommer senare efter lite intervjuer och sånt.

V64-1:
Två hästar höjer sig här. Många kommer säkert spika 10 Kadett C.D. Men mycket resor på slutet och hästen kan vara lite sliten. Kolla också upp om den går barfota runt om då det har gett hästen en extra växel på slutet. Min favorit i loppet är 2 Aga Khan Boko som blir svårslagen från spets. 1 Kaffir Face duger också sett till kapacitet. Men risk bli över från start här då den inte är någon blixt ut. Litar heller inte fullt ut på hästen trots fyra raka felfria lopp. Jag blir inte ett dugg förvånad om den hoppar direkt från start då Ludde dessutom tycker att hästen är säkrare med spår längre ut. Har visserligen gått felfritt två gånger med innerspår på slutet men det är absolut ingen fördel. Kan vinna men i mina ögon blir den lite överstreckad. Mest intressanta starten i loppet gör 11 Admiral Newport. Ny i Stig H:s regi och kan absolut räcka. Viktig info där. Övriga deltagare har jag ingen större lust i nuläget att betala för.

V64-2:
Även här höjer sig två hästar. 6 Canaka B.F. hade jag spikat utan prut om jag vetat att den är i toppform. Klart godkänd näst senast tycker jag bara och senast var den inte alls bra. Men skor bak då och siktade väl på det här. Med bra info stor vinstchans. Men 10 Love You More är ingen duvunge. Given utmanare om segern men bakspår är ju alltid lite knepigt. Gillar Love You More skarpt men en Canaka B.F. i form med bättre startspår slår den knappast. Tänk på att Canaka har varit ute och stångats mot hingstarna med goda resultat tidigare. Nu är det bara ston. Men formen är ju ett stort frågetecken i nuläget så båda ska med än så länge. Bakom dessa giganter vill jag främst nämna 1 Roxa Sisu som är vass när hon får sina lopp. Vilket läget borgar för ikväll. 4 Klio Face rejält förbättrad senast men möter kanske för tufft motstånd nu? 8 Save the Earth gillar jag men läget är inte roligt och motståndet finner hon nog inte som roligt heller för den delen. Resten säger jag nej tack till.

V64-3:
Här sticker tre hästar ut. Given etta måste ändå 10 Nettan Palema vara efter att ha varit bra hur länge som helst. Från bakspår kan det dock alltid strula och 12 Cruise Speed är inte många meter sämre och kan definitivt utmana om segern. Men förste utmanare utser jag 6 Que Linda till tack vare bättre läge gentemot värsta motståndarna samt att hästen visat form en längre tid utan att få någon utdelning. Haft missflyt helt enkelt. Har jagat den själv ett tag och hoppas få betalt för den ikväll! 2-3-4 möjliga rysare med extra plus för 4.

V64-4:
Dagens mest öppna lopp. Favorit är 9 Seabiscuit som inte gick något speciellt efter galopp senast. Halsinfektion då tydligen. Men ändå given att gå emot och gardera för mig. 10 Orfeus Brodde ser ut att vara i en härlig form för dagen. Om den inte strular till det för sig (händer tyvärr alldeles för ofta) ses den med god vinstchans. 2 Perfect Toll var bra senast men jag var inte helt nöjd med insatsten trots allt. Trodde lite mer om den. Men given här. 8 Gitano måste med. 7 Lord Mirabelle startsnabb som få men visat lite väl blöta takter i slutstriderna på slutet. Ändå given. 11 Amour Rapide blixtrar till ibland. 6 Super Thirst är startsnabb och kan hitta spets eller rygg ledaren och skrällduglig. Dessa höjer sig över övriga men jag vill inte kalla någon helt chanslös här och det kan löna sig att gardera rejält.

V64-5:
3 Global Money var bra senast. Men fick också ett fint lopp. Lär vara förbättrad nu med det loppet i kroppen. 6 Haraldinho räknas alltid. 2 Francais du Gull är riktigt bra. Satsar på spets och slut ikväll? Är extra bra om barfota runt om. 4 Beatles är klart skrällduglig. 5 Utility Bus och 9 Mugger M.M. kapacitet för att vinna. 1 Embassy Caviar kan skrälla om den hittat formen. Resten kämpar om matpengar även om 7 är bra i grunden och såg ut att ha hittat formen igen senast som fastlåst. Men bara idiotskräll mot kvällens motståndare.

V64-6:
12 Aisle Stand solklart förstastreck. Lär köras barfota runt om som näst senast när den var formidabel. Med minsta flyt lär den flyga förbi över upploppet. Men så var det ju det här med spår 12...! 9 Popcorn Lavec räknas alltid med rätt resa. Speedig. 3 So here I am kan vinna från spets om bluffa bort lite. Men vi har ju Ludde med i loppet med 5 Knowledge Face som inte brukar tillåta sånt. Kanske Ludde kör till spets tidigt? Då kan den bli svårslagen. Men vid minsta "bråk" där framme lär loppet stå mellan 9 och 12 med kraftig fördel 12 om barfota. 1 och 7 kan skrälla men bara vid maxklaff.

Ja, lycka till ikväll. Och jag kör endast för 6 rätt som vanligt på V64. Inte många skrällar jag kunde bjuda på men det är stor skillnad på hästarna i vissa lopp. Gäller bara att välja rätt spikar nu. Canaka B.F. och Aisle Stand kan vara två bra spikar som inte blir överstreckade förmodligen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Savve (+21), AbbeAce (+1), Stekel (+5)
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-26, 12:33   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Efter lite intervjuer på travnet har min känsla för Aga Khan Boko förstärkts.
Canaka B.F. säger Veijo barfota fram på bara och då är det absolut ingen spik. Då rankar jag Love You More etta.
I tredje lät H-O Sundberg rätt positiv om Nova Sky´s chanser. 10-6-12 lär dock bli svårslagna.
I fjärde känns det fortfarande lika öppet.
Femte också öppet även om Erik L. kör barfota med Francais och laddar för spets. Men dom flesta tror på chans där.
I sista lät det lite extra giftigt på So here I am som körs barfota idag och ska testas i spets om inte för hetsig.

Lycka till! Lägger ut mitt system här sen om jag hinner och orkar.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-26, 14:51   #3
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Hann inte mer än till tredje avdelningen innan jag hittade dagens två bästa H2H-spel:


2011-10-26 19:40SAlandias Michelle vs Klio Face H2H ANNAT 5 2.200

KF har 26/40 galopp och Ludde kör igen. Där räcker det nästan, men med tanke på att Troels har ett litet stall kan man räkna med att det är extra formtoppat på den kanten och hästen kan nog göra match av det även om KF går felfritt. Gick inte i bott senast heller.


2011-10-26 20:00STurbos Cherie vs Que Linda H2H ANNAT 5 2.550

TC har dubbla summan men det är något missvisande. Hursomhelst anser jag dem som relativt jämna hästar, båda har gått hyfsat jämnt med årgångstopparna. TC har seger och andraplats i efterföljande starter från tillägg på V7, något som jag har svårt att se QL klara av, så Witasp har förstahästen för mig och oddset därmed kanon.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-26, 15:04   #4
 
tribalfunks avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 82
Sharp$: 1003
Standard

Ger det nåt att spela H2H...2.20? Måste ju lira 1000:- för att det ska bli nåt!
Spelar själv aldrig ens en DD till under 15ggr.
Känns som att man kan skaffa en "säker" aktie istället, det kan spöa 2.20 )
Förklara vad jag har missat?
tribalfunk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-26, 15:54   #5
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tribalfunk Visa inlägg
Ger det nåt att spela H2H...2.20? Måste ju lira 1000:- för att det ska bli nåt!
Spelar själv aldrig ens en DD till under 15ggr.
Känns som att man kan skaffa en "säker" aktie istället, det kan spöa 2.20 )
Förklara vad jag har missat?
Förmodligen rätt mycket vad gäller bland annat spelteori, kassahantering och även hur aktiemarknaden ser ut och fungerar att döma av det där.

Spelskolan i en av flikarna högre upp på sidan har nog några poänger som kan kasta ljus på det där åt dig, ett citat jag såg när jag skummade igenom den nu som svarar på din fråga någotsånär:

”Gambling is a marathon not a sprint”
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-26, 17:08   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Jag måste bara tipsa om en bra V i lopp 2 (V5-1) på Valla ikväll. Trodde hårt på 2 Fight on Line senast mot Angelo. Blev störd två ggr om då med dubbla galopper som följd. Såg dock dunderfin ut. Angelo blir storfavorit igen och har såklart vinstchans om den håller upp spets men jag tror en hel del på 2 och hävdar att den är bäst i fältet och mycket spelvärd alla gånger till förmodade 4-5 ggr.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-26, 17:09   #7
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Är det någon som har sko info på Kadett CD?
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-26, 17:17   #8
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 698
Standard

Kadetten är egentligen svår att gå emot i avd1. Vann ju Europa derbyt och att den är sliten efter detta har jag inte fått rapporter om. Motbudet: Segermaskinen som nu debuterar i nyregi nämligen nr 11 Admiral Newport (avd1)

Love you more är en häst som kan kliva upp i klasserna. Dock vill jag skrällvarna för Paried som bör gynnas av de täta starterna. Näst senast avslutade man till seger på topptid, toppformen finns där dessutom kör björn för första gången. Spelvärd!


i avd3. Tror jag på Nova Sky. Hästen är blixtrande startsnabb och tar spets intialt. Hans owe kanske bestämmer sig för att köra där om ingen bättre kommer fram tidigt och ställer frågan!? Hästen trivs väldigt bra i spets och skulle han få maska bort en bit av loppet kan favoriterna vara illa ute. Det är just vid denna punkt på året som Owe vinner mest.



avd4. Amour rapide höll farten tappert efter ett ganska så tungt löp senast. Är riktigt på gång och vinner när som helst.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-26, 17:25   #9
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AbbeAce Visa inlägg
Är det någon som har sko info på Kadett CD?
Barfota ro, all skoinfo finns på atg.se nu. Kan ju ändras men inte hört något annat iaf.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-26, 17:26   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Min V5:a
1: 2 (även fast 1 värmt onödigt bra )
2: alla utom 5-9-11
3: 2-10 C: 1-11
4: 10-6 C: 1
5: 10-12-6 C: 2-3-4
Max en C. 336 kr.
Chansar i första sen ser det hyfsat ut.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-26, 17:35   #11
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Spikar Kadetten och Nettan
Skrällarna fick bli Amour Rapide i avd 4 och Utiliy Bus i 5e och i sista 4 Harkeröds wilma
Lycka till
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-26, 17:35   #12
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Aj då. Angelo var ju bara bäst tyvärr. Och 2 måste ha varit sjuk utan att komma med bortförklaringar. För i normalt slag kommer den ju inte sist med bra lopp. Mycket trist men Angelo en mycket värdig vinnare hur som helst. Nu får man jobba in V64 istället!
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-26, 17:49   #13
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Ja man är inte sämre än att man kan ändra sig.
Nya spik

1#2
2#6-10
3#2-4-6-10
4#2-9-10-11
5#2-5-6
6#3
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-26, 18:15   #14
 
fusbars avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 900
Sharp$: 302
Standard

V64-1 1, 2, 4, 8, 9, 10, 11, 12
V64-2 10
V64-3 10, 12
V64-4 11
V64-5 5
V64-6 1, 4, 6, 7, 9

80 kr
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-26, 18:18   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Efter lite mer tankar och senaste nytt blev det så här. Tyvärr lite balansminus på dom jag ville jobba in från början så känns inte superbra. Hittar ingen vettig spik. Så här kommer mitt färglösa och tråkiga system. Endast för 6 rätt!

1: 2-10
2: 6-10
3: 6-10
4: 2-4-6-7-8-9-10-11
5: 1-2-3-4-5-6-9
6: 3-9-12
1344 r

Lycka till!
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td