Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-10-16, 01:49   #1
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 122
Sharp$: 2540
Standard

Dela upp bankrullen?


Hej gott folk!

Tänkte så snart som möjligt dra igång disciplinerat travspel på efter att ha haft det som en rolig "hobby" i över 10 år. Är riktigt travbiten och missar inte många lopp per vecka. Vinsterna har trillat in under åren men utan disciplin tar det, som för alla andra, i regel slut i längden när insatserna höjs i samband med vinster/flow o.s.v...

Inte så att jag ska leva på det men att se det som in investering över tid. Jag tänkte mig att placera spel efter enkla units 1-5 ( 1-5%) per spel med insats helt i nivå med stigande eller fallande bankrulle.

Min fundering är hur jag ska fördela pengara då jag kommer spela V/P och h2h på unibet och streckspel (någon gång ibland) via atg ? Det enkla hade ju varit att sätta in allt på ub men hur blir det då vid streckspel o.s.v. Hur gör man enklast för att fördela bankrullen på två konton?

Ska givetvis bokföra allt också
grobben är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-16, 09:39   #2
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 212
Sharp$: 1240
Standard

Jag har också funderat på att sätta upp ett system och lira efter men saknar lite bra strategi tips så om någon kan dela med sig så är jag tacksam
Travaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-16, 10:57   #3
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Kommer du spela ATG på nätet eller i butik? Om båda sker via nätet så skaffar du bara en internetplånbok.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-16, 11:22   #4
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 122
Sharp$: 2540
Standard

Jag kommer spela båda via nätet ja. Finns det nån bra svensk internetplånbok eller är det Moneybookers/Neteller som gäller?

Då är det lättaste att sätta in hela bankrullen där man spelar oftast (unibet) och sen föra över till atg när det väl är dags?
grobben är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-16, 11:34   #5
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag är inte ens registrerad på ATG men har för mig att de inte tar MB/Neteller.
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-16, 11:42   #6
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 359
Sharp$: 2707
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
Jag är inte ens registrerad på ATG men har för mig att de inte tar MB/Neteller.
Loggade in för att kolla detta och ser ut som att det endast är möjligt att föra över pengar via Internetbank eller Visa/Mastercard
Norrman90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-16, 12:08   #7
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Att spela på ATG på nätet utan internetplånbok måste ju vara en usel affär för de allra flesta spelare.

Avgifter på alla insättningar om de inte tar direkt wire och dessutom får man vänta flera dagar. Glad att jag inte gillar hästar
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-16, 12:36   #8
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Att spela på ATG på nätet utan internetplånbok måste ju vara en usel affär för de allra flesta spelare.

Avgifter på alla insättningar om de inte tar direkt wire och dessutom får man vänta flera dagar. Glad att jag inte gillar hästar
Nu talar du i nattmössan? ATG tar inga avgifter för varken insättningar eller uttag.
edit: Eller ja 3kronor tar de endast oavsett transaktion.
edit2: Kom på att Den avgiften är faktiskt rent av olaglig att ta ut i Sverige, wtf?
Kom en lag förra året mot detta. Men den diskussionen får vi ta i en annan tråd och inte här.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-16, 12:37   #9
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Nu talar du i nattmössan? ATG tar inga avgifter för varken insättningar eller uttag.
Enda bolaget i världen som inte tar kortavgifter?
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-16, 12:48   #10
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 359
Sharp$: 2707
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Enda bolaget i världen som inte tar kortavgifter?
Svenskaspel tar väll inte heller någon avgift?
Norrman90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-16, 12:57   #11
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Nu talar du i nattmössan? ATG tar inga avgifter för varken insättningar eller uttag.
edit: Eller ja 3kronor tar de endast oavsett transaktion.
edit2: Kom på att Den avgiften är faktiskt rent av olaglig att ta ut i Sverige, wtf?
Kom en lag förra året mot detta. Men den diskussionen får vi ta i en annan tråd och inte här.
Haha, kul att du lät så tvärsäker först! Faktiskt rätt konstigt att de tar ut avgift ja, riktigt sniksnålt måste man säga med tanke på deras utbetalning på spelet. Beror på hur man hanskas med konton, men om man som jag inte vill ha så mycket pengar på kontot åt gången så blir det en bra slant på ett år. Att de tar 100 spänn i månaden för live ska vi inte ens börja prata om...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-16, 13:33   #12
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Gick visst lite off topic utan att svara på frågan ens men jag förstår inte riktigt problemet?

Du ska bokföra allting, då har du ju koll på resultatet oavsett kontoströmningar. Sätt in ett antal units på UB resp ATG som du tror kan täcka variansen och spela på, tar det slut sätter du in mer, börjar det bra så tar du förslagsvis ut den summa du ligger "back" från startkassan för att hålla det lite enkelt.

Själv har jag svårt att låta bli att lägga oövertänkta skitspel på ATG-kontot när det sitter en större summa där, så den kassan brukar jag hålla låg och sätta in när det är speldags. Kostar tyvärr några spänn i insättningsavgift som nämnts tidigare i tråden.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-17, 10:01   #13
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Svårt med unitstänk på atg, då man spelar till så oerhört olika odds, från 1.50 kanske på h2h spel till 30-50ggr på vinnarspel, 150ggr på dd. En variant är att spela med vinstmax, alla spel man gör ska man vinna 500 tex. Så spelar man en 50 oddsare så är insatsen 10, och spelar man till 2ggr så är insatsen 500.
Kan vara en lämplig nivå om man har 20000 i kassan( maxinsats 5% av kassan) Problem uppkommer ytterligare om man ska spela pottspel som V75,V65,V64 där vinsterna utfaller sällan, men är desto högre. Jag brukar ha en tumregel på maxinsats 0.5% av bankrullen på spel som sällan utfaller med vinst. Låter ju oerhört segt med en bankrulle på 10 000, men med en bankrulle på 200 000 så spelar man ändå för ca 1000kr per spel på dessa spelformer och det är nog en ganska rimlig nivå. Vilket i sin tur innebär att de flesta som spelar på trav gravt överspelar sin kassa :-( , då insatsnivåerna ofta ligger på 10% av ev bakrulle på pottspelen.

Senast redigerad av hatten1 den 2011-10-17 klockan 10:07.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-17, 11:11   #14
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Atg tar 3kr men det gör inte svenskaspel.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td