Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-10-11, 22:38   #1
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

VM i V75! (start 29/10)


Nu har de öppnat registreringen för tävlingen, som startar först när Jägers har tävlingar 29/10! De kunde ha utformat den både bättre och sämre, men det som de landat på är helt okej tycker jag! Se http://www.vmiv75.se för information och registrering.

I korthet går det ut på att under sex V75-omgångar få så många rätt som möjligt genom att spela 192raders-system. Man får bara spela ett system per omgång och de bästa fem omgångarna räknas. Man kan spela i lag om fyra eller fem personer där de fyra bästa resultaten räknas.

Jag ser inte så många oklarheter med upplägget såhär långt, men några som jag ser efter en första genomläsning av reglerna är att det inte står utskrivet bland annat:

-Hur kunskapstävlingen som kommer utgöra finalen bland de 10 bästa spelarna/lagen kommer se ut. Min gissning är att det blir frågor av typen "Hur många elitlopp har Stig H vunnit", "Vilken är landets äldsta aktiva travbana" osv men vi får se, det blir till att korsa den ån när det är dags (förhoppningsvis)!

-Om det spelar någon roll om man spelar V7 istället för V75. Högst troligt är svaret nej, det vore väldigt konstigt om de la in en sån begränsning.



Jag tänkte vi skulle dra ihop minst ett Sharps-lag! Skicka PM till mig med personnummer om ni vill köra lag ihop med mig så reggar jag oss!


Om man ska bli världsmästare i någon ska det väl vara detta, kavla upp ärmarna och av med handskarna nu så kör vi!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Stekel den 2011-10-11 klockan 22:41.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-14, 20:52   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 475
Sharp$: 818
Standard

Någon som har visat intresse?
forbannat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-16, 09:36   #3
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 212
Sharp$: 1240
Standard

Ställer samma fråga, vilka är intresserade?
Travaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-16, 11:19   #4
 
TOBYTYKEs avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 860
Sharp$: 9141
Standard

Samma här
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-16, 12:06   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Kan väl hänga på om det finns plats...
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-16, 12:58   #6
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Nej inte än. Hade väl inte väntat mig det heller när jag drog igång tråden så tidigt, men jag förutsätter att flera här inne kommer vara med när det drar ihop sig. 13 dagar kvar nu!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-17, 00:08   #7
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Vilken skittävling. Dels är det en praktikant som skrivit texten då det bl a står "250 tusen". Sen att de kallar den VM i V75, men samtidigt kan endast svenskar delta - då man måste ha ett atg-konto.

Känns som den här tävlingen blir en flopp. Samt undrar jag hur pass laglig den är om det nu är ATG som driver den. Var tar de vinstpengarna ifrån? Nä, dags för en anmälan kanske.

Allt ATG gör är bara skit. Måste vara sämsta företaget ever
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-17, 22:51   #8
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Du har fel, Maverick! Även om utländska spelare har mindre chans att komma till finalen så har de ändock möjligheten - Detta från tävlingens hemsida:

"Varför nio?

Totalt är det tio finalister i den individuella tävlingen. En av finalplatserna är dock reserverad för våra utländska spelare. Eftersom deltagare i VM i V75 måste ha ett ATG-konto kan våra utländska spelare inte delta på www.vmiv75.se . ATG har därför lanserat en systersajt där utländska spelare lämnar in sina systemförslag. Alla spel måste vara inlämnade innan spelstopp. Den utländska spelare som är i topp av systersajtens topplista efter omgång 3/12 kommer att erbjudas en plats i finalspelet. Särskiljningskriterierna för de utländska spelarna är desamma som på www.vmiv75.se ."


/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-24, 21:19   #9
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Det drar igång på lördag men det har varit dåligt intresse för sharps-laget än så länge, bara en som hört av sig. Är ni rädda för att lämna ut era personnummer till nån ni inte känner eller har ni inte tänkt delta i tävlingen?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-25, 06:46   #10
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Tycker tävlingen är kalkon av en enda anledning - finalen!

Vad sjutton är poängen med att först tävla på riktigt, dvs stapla vinnare, i hopp om att bli någon jävla Jeopardy-mästare? Hela konceptet faller ju i och med finalen!? Det är ju förmodligen inte bästa tipparen som vinner....

Ungefär som att kvala in till fotbolls-VM, spela slutspel och ta sig till final. Där gör vi ett spektakel i tv-studio och låter lagen göra fystester och fångarnapåfortetaktiviteter om pokalen!

Nej skärpning ATG!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-25, 08:06   #11
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Tycker tävlingen är kalkon av en enda anledning - finalen!

Vad sjutton är poängen med att först tävla på riktigt, dvs stapla vinnare, i hopp om att bli någon jävla Jeopardy-mästare? Hela konceptet faller ju i och med finalen!? Det är ju förmodligen inte bästa tipparen som vinner....

Ungefär som att kvala in till fotbolls-VM, spela slutspel och ta sig till final. Där gör vi ett spektakel i tv-studio och låter lagen göra fystester och fångarnapåfortetaktiviteter om pokalen!

Nej skärpning ATG!
Ja du har en poäng, en ganska rolig poäng också med den liknelsen. Om inte annat så tycker jag det är alldeles för många finalister. Dessutom kunde de gärna speca lite närmare vad finalen kommer gå ut på så man vet lite mer vad man har för hinder att forcera för att plocka hem segern. Å andra sidan tror och hoppas jag väl på bra chanser mot genomsnittsdeltagaren om jag skulle lyckas komma till final, men med 10 deltagare är väl risken stor att man stöter på åtminstone en kalenderbitare. Har man riktig jävla oflyt så möter man kanske Travkungen själv och då kan man ju lika bra ta första bästa pålle hem för där står man sig garanterat slätt!

Jag väljer väl att se det som en seger om jag kommer till final och ser finalen som en ny tävling, vilket det i någon mening också är om inte frågorna handlar enbart om V75.

Jaja det är enkelt att kasta skit på grejer, och ATG är förtjänta av en hel del när det gäller vissa saker, men de gör ju iallafall något och jag brukar lämna in en lillrad på nån hundring varje lördag ändå så det är liksom inget att fundera på då.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-25, 08:16   #12
Banned
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 362
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Du har fel, Maverick! Även om utländska spelare har mindre chans att komma till finalen så har de ändock möjligheten - Detta från tävlingens hemsida:

"Varför nio?

Totalt är det tio finalister i den individuella tävlingen. En av finalplatserna är dock reserverad för våra utländska spelare. Eftersom deltagare i VM i V75 måste ha ett ATG-konto kan våra utländska spelare inte delta på www.vmiv75.se . ATG har därför lanserat en systersajt där utländska spelare lämnar in sina systemförslag. Alla spel måste vara inlämnade innan spelstopp. Den utländska spelare som är i topp av systersajtens topplista efter omgång 3/12 kommer att erbjudas en plats i finalspelet. Särskiljningskriterierna för de utländska spelarna är desamma som på www.vmiv75.se ."


/Badass
Där ser man... Så det är "SM" men vi bjuder in en utländsk spelare *hahahaha*

Skulle vara kul med VM i fotboll 2014 endast lag från Afrika kan delataga men vi låter en plats gå till övriga världen
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-25, 08:41   #13
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Jag förstår poängen att skapa lite hausse i TV kring själva finalen men nog skulle man kunna lägga upp det mer SPEL-relaterat! Varför inte låta dom stå i en panel och tippa en enkelrad med flest rätt? Åtminstone hålla sig till spel! Det är ju därför man har kvalificerat sig. Om det inte blir spänning nog att bara köra V75 eller vinnare på V75 så låt dom förvalta en tusenlapp precis som Nybrink och Statistikern får göra. Förvalta 1.000 kr bäst under V75s sju lopp oavsett spelform!? Kanske med vissa förbehåll. Du måste spela minst en tvilling, trio, ett vinnarspel eller minst ett platsspel...? Vore inte det mer rättvist och kanske till och med mer roligt? Skulle bli intressant om panelen fick vara med i allt uppsnack både inför V75 och mellan loppen. Få en insyn i hur medelsvensson tänker och lägger upp strategin.
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-25, 11:11   #14
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Jag förstår poängen att skapa lite hausse i TV kring själva finalen men nog skulle man kunna lägga upp det mer SPEL-relaterat! Varför inte låta dom stå i en panel och tippa en enkelrad med flest rätt? Åtminstone hålla sig till spel! Det är ju därför man har kvalificerat sig. Om det inte blir spänning nog att bara köra V75 eller vinnare på V75 så låt dom förvalta en tusenlapp precis som Nybrink och Statistikern får göra. Förvalta 1.000 kr bäst under V75s sju lopp oavsett spelform!? Kanske med vissa förbehåll. Du måste spela minst en tvilling, trio, ett vinnarspel eller minst ett platsspel...? Vore inte det mer rättvist och kanske till och med mer roligt? Skulle bli intressant om panelen fick vara med i allt uppsnack både inför V75 och mellan loppen. Få en insyn i hur medelsvensson tänker och lägger upp strategin.
Det där är faktiskt en bra idé, jag vidarebefordrar den till ATG då jag misstänker att du inte gjort det.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-25, 14:28   #15
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det där är faktiskt en bra idé, jag vidarebefordrar den till ATG då jag misstänker att du inte gjort det.
Helt korrekt! Den är helt nykläckt men det är bara bra om du drar den vidare!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td