Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-10-10, 16:19   #1

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

V75 ÅBY 15/10

Räknar med att komma med mina tidiga tankar under förmiddagen imorgon men jag öppnar upp för en tråd den här veckan också! Nu kör vi bara tankar, information och idéer! Kör hårt! Blev ganska bra förra veckan! Keep up the good work!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-10, 16:50   #2

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

Första loppet såg lite lurigt ut de första sekunderna, undantaget bakspåren som är stekta direkt med tanke på lopptyp, bana och distans. Noterar sen att Åke har 5,6,7 och jag blir högeligen förvånad om det inte blir stallkörning till Sambucas fördel den här gången. Spets utan större körning, spik, bläddra!

Andra spiken blir mest troligt Marre om de inte baissar väldigt från stallet. Blir väl omgångens största men jag hoppas och tror att många går emot med tanke på jackpot, uppehåll och de två galopperna i raden.

Återkommer med mer senare.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-10, 21:18   #3

Stekels avatar

Standard

Klass 1 är riktigt bra och öppet. Ann Johsti och Ditte Vingboons får svårt att skrälla igen här , i övrigt känns ingen riktigt avsågad.

Klass 2 är också klassigt men orutinerade hästar bör ge några galopper så det här är ett lopp som bakspåren kan vara med och göra upp om segern i trots bana och startmetod. Jag gillar segstarka Säcken och Astonishing Ride. Hobnob har jag inte sett som någon V75-vinnare tidigare men med två fina barfotasegrar i bagaget så tycker jag han är segeraktuell här.

I lärlings-SM väger jag kuskfaktorn som relativt tung, Haugstad, Untersteiner, Tillman klara förstaval för mig. Brave Run har inte gått i botten på ett tag men det är ändå många minus med kusk, läge och hårt inne. Rockefeller svek senast, jättefin innan men jag tror inte det räcker i den här konkurrensen där han står väldigt hårt inne och är relativt ohärdad. Känslan är att han blir över från start och det är hårt kuskmotstånd för Adrian.

Sto-SM är ett lurigt och kul lopp. Stor fördel för de startsnabba på framspår naturligtvis, då främst Dileva och Staro D. Pebbly har ett skitläge men kan bli livsfarlig, kommer hon hyfsat på det och är i form så speedar hon ner det här gänget lätt.

Brons är också klassigt (känns som att jag sagt det här förut), O.U. Glide fick äntligen vinna senast och slog Viola Silas! Jackal F och Harry H går jämnt och bra på V7, Åke har två fina Kronos-hästar, Lord Photo är inte att leka med men känns ändå långsökt på spåret. Avslag från mig på Elstar Pride som jag såg på plats i Årjäng, sätter inte det loppet sina spår så blir jag förvånad, han gick tredjespår hela vägen tills galoppen kom. Blev imponerad av Albinsson när han vann Bertmarks med hästen men det var nog en engångsföreteelse att han kör så snyggt. Aldrig att han vinner i den här kuskkonkurrensen på den här nivån alldeles oavsett.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
snakke (+5)
Gammal 2011-10-11, 10:10   #4

doobs avatar

Standard

Här kommer mina tidiga tankar efter en första seriös titt på startlistorna....

1: Följetongen 7 Mellby Sambuca fortsätter. Vinner hästen igen? Ja, det finns en del som talar för det. Till att börja med har Åke "hjälpryttare" i fältet där jag främst tänker på startsnabba 5 Voodoo Hornline som kan pressa sig till spets och med en hård öppning också få alibi att släppa till chefen... 6 Sundbys Gidde kan också vara med och "hjälpa till" om så skulle behövas MEN... En förlust kommer allt närmare och motståndet blir bättre och bättre. Här öppnar även open stretch upp för konkurrenterna bakom en hårddragande Sambuca! Främst tänker jag på 1 Wiss Penn som har haft hysterisk form en längre tid och 2 Nick Knock som också har toppform. Båda är nära sargen direkt och har speed att tillgå! Varning för båda två! Min första känsla är att låsa loppet på tre! 1, 2 och 7! Eventuellt åker även 3 Frameable med på läge, form och kusk...

2: Här får jag direkt känsla för 1 Quicksilver som jag har följt men är lite osäker på formen på. Äntligen bra läge i alla fall och duktigt kuskförstärkt! Möter hästen inte mycket lättare motstånd på lördag också??? 4 Beckman och 5 Destiny Bie Bop har lägen och toppform och som skrällar är dom intressanta. Båda går hela vägen in i mål! 7 Tion Medon Sisu är på väg upp i form och det har surrats en del om den här senaste tiden men spåret...? 9 Odd Fellow håller på att växa i kostymen och kanske kanske med en smygare? 10 Intenzio är med på fotot... 8 Que Linda hoppas jag drar på sig en hel del streck men den tror jag mindre på ifrån det här skitläget!

3: 10 Torvald Palema lockar streck och det tackar jag för! Schas! Har gjort sitt. 1 Nahar är i toppform och Lennartsson är helnöjd för dagen! Den här kommer att växa in fint i guld. Får nog sympatistreck av mig för jag gillar hästen skarpt men känslan är att chansen inte är så stor på lördag... Jag vill i alla fall inte stå och se på om den kommer fort på innern... 2 Maharajah ska ju med men våga singla? Vete sjutton... Får se hur det utvecklar sig under veckan... Lär väl startas igång mot en framgångsrik vinter och visst kan det visa sig att den bara är bäst men vill ha mer info om starten först. 5 Yarrah Boko och 9 Juggle Face är också aktuella...

4: Mest intresse väcker 2 General Flax, 5 Big Ed Wareco och det ska bli intressant att se Örjan upp på 6 Tennis som är kapabel och under kraftig utveckling! Generalen har toppform och läge och är en jättefin travare och spöade stora delar av det här fältet i förra starten från sämre läge! Big Ed har gått kanon i skymundan och jag har upphämtningen e galopp på Jägers i färskt minne... 1 Credit Coger har läget men vinner ju bara på Tingsryd..? Megaskrällen 4 Under The Rainbow får kompensera talang med slit i den hårda skolan. Kanske kan idogt startande på v75 bära frukt snart? 8 Säcken är bra och har framförallt styrkan som vapen och styrka lär krävas från det här läget... Från bakspår har 11 Hobnob form för att svepa packet i tid innan snikspåren kliver in... 9 Astonishing Ride plockar jag enbart bort på kusken, annars streck!

5: En eller alla? Jag får kraftig magkänsla för en av dom bästa hästarna som även har dokumenterad toppform och klarar av dom flesta loppscenarion. Kusken tillhör också toppskiktet i det här fältet och läget går heller inte att klaga på! Veckans första spikförslag! 3 Merkur Vang!

6: Här finner jag veckans lås! 2 Dileva Käll hoppas jag tar spets även om Åke Svanstedt förmodligen gör ett försök att få rygg på hårddragande Staro Divine. Dileva Käll har dock utvecklat sin startsnabbhet och jag tror att spetschansen är god om Norman agerar med pondus! 4 Staro Divine är oavsett i spets efter 500 m och där drar den på som vanligt men nu är det 2140 och förr eller senare så blir den avslagen - det kan vara Dileva som knäpper den på lördag... Annars måste jag nog helgardera.

7: Här funderar jag på att chansspika 2 Harry Haythrow! Kom loss bakom Mellby Sambuca och spurtade vasst till andraplatsen på Valla. H.H. har gnuggats på v75 ett tag och det har härdat! Hästen är mycket startsnabb och kan välja loppscenario här! Trots snabb start finns speed kvar till upploppet och nu har H.H. även fått hårdhet! Jag tror att det från bra läge kan vara dags!

Mina första tankar om omgången....
snakke (+5)
Gammal 2011-10-13, 14:22   #5

the_puntings avatar

Sharp$: 286
Standard

Med nästan exakt 2 dygn till spelstopp börjar det bli dags att få liv i den här tråden.

Mina tankar i det här inlägget handlar om avdelning 1, silverdivisionen. Strecken på storfavoriten 7 Mellby Sambuca kröp nyss upp på 80%! Jag hade förväntat mig detta då jag såg hur det rusade under gårdagen. Jag frågar mig om en 7-rättsrad med Mellby Sambuca verkligen är något att spela för? Kan vara en idé att ställa krav på att max en av Mellby Sambuca och Maharajah får vinna om man spelar reducerat. Själv tänker jag eventuellt spika Maharajah och kommer nog därför utesluta Mellby Sambuca från systemet. Eller bör jag leta en annan spik? Tål att tänkas på.

Hur som helst säger statistiken att det ofta skräller i silver när favoriten har "dåligt" utgångsläge.

/Några tankar om strategi från min sida
the_punting är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-13, 15:22   #6

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1681
Standard

2: Här får jag direkt känsla för 1 Quicksilver som jag har följt men är lite osäker på formen på. Äntligen bra läge i alla fall och duktigt kuskförstärkt! Möter hästen inte mycket lättare motstånd på lördag också??? 4 Beckman och 5 Destiny Bie Bop har lägen och toppform och som skrällar är dom intressanta. Båda går hela vägen in i mål! 7 Tion Medon Sisu är på väg upp i form och det har surrats en del om den här senaste tiden men spåret...? 9 Odd Fellow håller på att växa i kostymen och kanske kanske med en smygare? 10 Intenzio är med på fotot... 8 Que Linda hoppas jag drar på sig en hel del streck men den tror jag mindre på ifrån det här skitläget!

Vill bara göra en passus till Doob:s normalt eminenta funderingar att ovan citerade lopp = V75 2 startas med voltstart och vid mina "badkarskörningar" så har 4,5 fått dåliga lägen medans nr 7 i nuläget är min spik då jag tror att Björn antingen tar eller på aktuell distans får överta ledningen?

Lycka till med JACKPOTKOMPOSITIONERNA!
Skuumberg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-13, 15:44   #7

doobs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skuumberg Visa inlägg

Vill bara göra en passus till Doob:s normalt eminenta funderingar att ovan citerade lopp = V75 2 startas med voltstart och vid mina "badkarskörningar" så har 4,5 fått dåliga lägen medans nr 7 i nuläget är min spik då jag tror att Björn antingen tar eller på aktuell distans får överta ledningen?

Lycka till med JACKPOTKOMPOSITIONERNA!

Ooooops!! Tack för påminnelsen! Klart slarv av mig och att det är volt ställer allting jag skrev om avdelning två i annan dag! Ska göra om och göra rätt och ber om ursäkt! Häpp! Nu blev Que Linda helt plötsligt inte lika iskall - än mindre Tion Medon Sisu!!
Gammal 2011-10-13, 16:16   #8

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av the_punting Visa inlägg
Med nästan exakt 2 dygn till spelstopp börjar det bli dags att få liv i den här tråden.

Mina tankar i det här inlägget handlar om avdelning 1, silverdivisionen. Strecken på storfavoriten 7 Mellby Sambuca kröp nyss upp på 80%! Jag hade förväntat mig detta då jag såg hur det rusade under gårdagen. Jag frågar mig om en 7-rättsrad med Mellby Sambuca verkligen är något att spela för? Kan vara en idé att ställa krav på att max en av Mellby Sambuca och Maharajah får vinna om man spelar reducerat. Själv tänker jag eventuellt spika Maharajah och kommer nog därför utesluta Mellby Sambuca från systemet. Eller bör jag leta en annan spik? Tål att tänkas på.

Hur som helst säger statistiken att det ofta skräller i silver när favoriten har "dåligt" utgångsläge.

/Några tankar om strategi från min sida
Du av alla borde väl inte ha tappat minnet från förra helgen? Fyra streckfavoriter inklusive dagens största Hallsta vann, bara en skräll och 45k på sjuan. Självklart finns det värde i att gå på andra singlar om du letar miljoner men det är liksom värde hur du än gör i en jackpotomgång och variansen är nog stor som den är.

Jag tycker det är svårt nog med Åby utan att gå ifrån två givna singlar. Att Marre nu enligt Hultman är bättre igång än när han startades igång förra gången ser jag som ett klartecken om något. Hade inte Mellby S haft sina hjälpryttare så skulle jag helt klart gått emot den, men skillnaden är enorm med dem i loppet.

Gammal 2011-10-13, 16:27   #9

laxdasens avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 489
Standard

Ni skriver mycket här o det är fritt at göra det men fattar ni inte att Olivia Lavec skojar med dem alla dagar i veckan! Jag kommer sitta i soffan och skratta när hon dundrar runt medelmåttorna! Hoppas ni vågar rygg o inte är så fega.... att ni garderar!
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-13, 16:35   #10

the_puntings avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Du av alla borde väl inte ha tappat minnet från förra helgen? Fyra streckfavoriter inklusive dagens största Hallsta vann, bara en skräll och 45k på sjuan. Självklart finns det värde i att gå på andra singlar om du letar miljoner men det är liksom värde hur du än gör i en jackpotomgång och variansen är nog stor som den är.

Jag tycker det är svårt nog med Åby utan att gå ifrån två givna singlar. Att Marre nu enligt Hultman är bättre igång än när han startades igång förra gången ser jag som ett klartecken om något. Hade inte Mellby S haft sina hjälpryttare så skulle jag helt klart gått emot den, men skillnaden är enorm med dem i loppet.
81% nu och klättrar. Jag är ute efter en rensare. Det här är loppet där flest kommer att spika. Andrahandsfavoriten ligger på 15% och resten har 10% eller mindre. Möjligtvis ska Mellby ändå med på kupongen innan allt är klart, men inte som singelstreck för min del. Jag är säker på att det går att hitta streckvärde i många av dennes motståndare den här omgången.
Gammal 2011-10-13, 17:19   #11

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
Ni skriver mycket här o det är fritt at göra det men fattar ni inte att Olivia Lavec skojar med dem alla dagar i veckan! Jag kommer sitta i soffan och skratta när hon dundrar runt medelmåttorna! Hoppas ni vågar rygg o inte är så fega.... att ni garderar!
Du får gärna utveckla det där. Från ett av de sämsta lägena på open stretch-bana har jag svårt att se henne som vinnare. Trots att loppet är ganska kasst för att vara SM så har hon aldrig mött ett så tufft fält.

Gammal 2011-10-13, 17:20   #12

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av the_punting Visa inlägg
81% nu och klättrar. Jag är ute efter en rensare. Det här är loppet där flest kommer att spika. Andrahandsfavoriten ligger på 15% och resten har 10% eller mindre. Möjligtvis ska Mellby ändå med på kupongen innan allt är klart, men inte som singelstreck för min del. Jag är säker på att det går att hitta streckvärde i många av dennes motståndare den här omgången.
Ingen landar över 70% på lördag, sedan V7 infördes kan jag inte minnas att det inträffat under en jackpotomgång. Över 65% är också sällsynt, bara 64% på Hallsta i lördags t ex.

Gammal 2011-10-13, 17:48   #13

laxdasens avatar

Sharp$: 489
Standard

Ja det är sant att hon ej mött lika bra hästar men det gäller att ha förmågan att veta när en häst är en kanon. Annars kan du aldrig få ett bra odds om du ska vänta o se att de vinner.....Pato hade jag helt klar i kriteriet gav 7 ggr.....som sagt ta rygg o bli rik
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-13, 17:50   #14

doobs avatar

Standard

Var omgång är unik men vi VET att det vinner minst en favorit ofta två varje omgång. Det gäller trots allt att ha sju rätt till slut. Tricket är att analysera omgången som helhet och även om "Järvsöfax" är med så kan man vinna stort om man bedömer att det finns potential att skrälla rejält i några andra avdelningar. Mindre system har naturligtvis oxå chansen om spiken på den där skrällen man tror på sitter men hur ofta gör den det? Nej större system är att föredra men man måste ha respekt för, bejaka och beakta statistiken. Om en eller ett par favoriter vinner och det ser halvlätt ut i övrigt, gå enbart för sju! Är du ute efter hela potten tjänar du inget på att gå enbart för sju... Det förlorar du pa om den sitter däremot blir tröstpengen fin om du snubblar på linjen.... Mina tankar...
Gammal 2011-10-13, 19:22   #15

pjaers avatar

Sharp$: 2254
Standard

Citat:
Ingen landar över 70% på lördag, sedan V7 infördes kan jag inte minnas att det inträffat under en jackpotomgång. Över 65% är också sällsynt, bara 64% på Hallsta i lördags t ex.
Fast att det bara blev 65% på Hallsta är ju inte så konstigt. Spår 10 på 1640a är svårt för en favorit, även att den heter Hallsta Lotus.
pjaer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-13, 20:54   #16
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Förhandstankar och KP's kupong v 0.1

Jag gör ännu ett fällningsförsök på Mellby S, spår 7 och megafavorit. Jag låter matematiken tala sitt. Färre än 2% infriar från det läget när det är OS. Spår 8 är bättre. Spelar rank 1-9 och plussar lite för Zaptos. Samt de obligatoriska spår 5.

I andra funderar jag på att chansspika Que Linda. I Januari mötte den Tion Medu Sisu, Que Linda stod då i 11x pengar och Tion 23x. Que linda har här spår 8, dvs innerspåret på andra volten. Kommer få en perfekt resa och tycker hon åtminstonde borde vara 30%+ streckad.

Hm, vem vinner guld? Yarrah boko eller tar Maharaja hem det hela trots lång frånvaro? Många tänker att han inte vill köra hårt med hästen i det första loppet han gör, men då kollektivet tänker så lär det kanske finnas spikvärde i detta. Stannar han dock 70%+ så lär jag gardera.

avd 4 - inte en blekaste.

Avd 5, spik rockefeller? Japp Han var inte bra senast och fick även körförbud pga den inte var i tävlingsmässigt skick. Adrian bakom nu och han har redan 2/2 med hästen. Bara vinner! Gör han inte det kan vem som helst göra det bakom.

Avd 6 - ALLA! Tycker inte mycket talar för favoriten faktiskt när det är medeldistans. Nursery rhyme vann detta lopp förra året från spår 2 med calle. Svanstedt kör iår istället. Han har 3 hästar totalt i loppet nu. 3 år sedan vann Soraya laday till 88x. Jag helgarderar och räknar med att någon rank 2-8 tar hem det egentligen.

Avd7 - Här räcker det med rank 1-5, går nog att banta ned till 4 även efter lite badkarskörning. Kommer iaf gå kort här.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-14, 09:48   #17

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 2029
Standard

Finns det någon som vill dela med sig inloggning till travkonsultens speedanalys. tack på förhand.
pastoren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-14, 11:19   #18

Sharp$: 1373
Standard

Pato helt klar... Tjena! Kul att du satte den. Men den får du ta på turkontot. Fast dom pengarna räknas ju också .
Perfectly Enough var den klara i loppet på förhand (tung förlust för min plånbok). Rejäl galopp i starten för att sen komma tillbaka och sitta fast med rubbet kvar i trött rygg. Närmare bestämt i Patos rygg... Se om loppet om du inte tror mig!!!
Hade du skrikit om att du bankade Vincennes samma dag då hade jag hållt med dig fullständigt. Jisses vilken kuse. Lär dröja innan den ger sånt odds igen...

Nä nu gled jag visst ifrån ämnet. Ha ha. Tänkte bjuda på lite info till avd 1 som kan vara loppavgörande. Per L meddelar att han väldigt gärna kör i spets med 4 Leonas Yeti. Såg riktigt fin ut i debuten för Per med mycket sparat. Inte gått in på vem som vinner loppet då jag pluggat på för dåligt än. Men det här kan ju ställa till det rejält för Svanstedt-armadans taktiska dispositioner. Kan mycket väl vara så att 7 Mellby Sambuca vinner ändå. Men mycket intressant info hur som helst. Nu är det upp till var och en hur man vill göra med den. Återkommer med min loppanalys när jag läst på lite mer.
doob (+5)
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-14, 11:21   #19

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38056
Standard

Förr eller senare åker Mellby Sambuca på ett nedelag, men det verkar klart på lördag.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-14, 11:38   #20

breakers avatar

Sharp$: 975
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
Blir första starten med barfota RUNT OM på lördag
breaker är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-14, 11:45   #21

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Jag sticker ut hakan och säger att 9.Svartmyrs Sigge kommer att göra era bongar värdelösa.Jag säger strecka om ni vill var med på era v75system fram till sista loppet.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-14, 12:57   #22

Sharp$: 1373
Standard

Motiveringarar till era drag tack! Annars kan jag lika gärna lyssna på Malla och alla taxichaufförer...
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-14, 13:48   #23

the_puntings avatar

Standard

Citat:
Nu dalar han. Och mitt spetsbud Leonas Yeti stiger ordentligt :(
Gammal 2011-10-14, 14:25   #24

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 970
Standard

Säkraste spiken startar i avdelning 4.
Credit Winner försöker hålla spetsen men det går inte mot Under The Rainbow, som i sin tur släpper till snabbstartaren J.L´S Buv.
Men, J.L´S Buv skall inte gå i ledningen. Det innebär att den som kör lite offensivt får ta över piken och det tror jag är General Flax. Med Generalen i spets och Credit Winner i fjärde inner är loppet kört. Många förordar Säcken, Astonishing Ride och Hobnob. Säcken har fel läge och kommer få ett tungt lopp. Astonishing Ride har dunkel form och då vinner man inte på V75. Hobnob hamnar bland de sista i starten och får för långt fram när det skall avgöras. General Flax är en mycket bra spik i detta ihåliga lopp, som jag ser det. Vid lucka kommer Credit Winner spurta bra men då är General Flax redan i mål.

Oavsett vilka ni spikar önskar jag er lycka till imorgon !
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-14, 15:02   #25

Sharp$: 4815
Standard

Mellby Sambuca (V75:1) vinder løb på stribe
og har efterhånden endda også udviklet en
bedre stil, men denne gang er det debut i Sølvdivisionen
og fra et svært spor med starthurtige
heste indvendigt kan det blive for hårdt.

Opløbet på Åby er 187 meter langt og banen
har dobbelt open stretch, men ikke vinklet
startvognsvinge
michel65 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-14, 15:04   #26

Sharp$: 4815
Standard

Que Linda (V75:2) var i forrige start ude i
Hoppederbyet og løb der som uplaceret 1.12
den sidste runde
michel65 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-14, 15:38   #27

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 3853
Standard

Instämmer i hyllningarna till Olivia Lavec, jagat denna ett tag och visar sin klass senast. Bäst kapacitet i gänget. Första Barfota nu, hårt tempo "garanterat", lär komma in i matchen. Sen att det är 2140 är naturligtvis också bra då det är svårt att nå staro divine(som dock blivit bättre på 2140) på 1640. Mycket intressant spik i mina ögon, trots spåret!
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-14, 15:57   #28
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av donkyklonk Visa inlägg
Instämmer i hyllningarna till Olivia Lavec, jagat denna ett tag och visar sin klass senast. Bäst kapacitet i gänget. Första Barfota nu, hårt tempo "garanterat", lär komma in i matchen. Sen att det är 2140 är naturligtvis också bra då det är svårt att nå staro divine(som dock blivit bättre på 2140) på 1640. Mycket intressant spik i mina ögon, trots spåret!
Spåret är faktiskt inte negativt, tvärtom. Positivt.
http://www.travsidan.nu/trav/sparstatistik.html
Nästan fördubblad vinstchans gentemot banor utan open stretch.
donkyklonk (+5)
Gammal 2011-10-14, 16:35   #29

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 1886
Standard

Kan väl skicka ut vinnaren i lopp 12 i morgon på ÅBY.

7 Balticwinner - Han gör allt rätt i år och kommer med riktigt bra from.
Jag ser ingen i loppet som kan slå honom.

In och lira och ha lite pengar på krogen, senare på kvällen!!
travexperten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-14, 16:44   #30

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 1886
Standard

Kan väl även nämna Mysterious lopp 5. Kommer med knallform och han kan gå riktigt fort till slut.

Han vann på Färejstad för två år sedan (V75). Då satt jag med ägarna och det var ett jävla liv när han skrällde till med seger. 100 000 kr i första pris och det blev riktigt med fina drycker på bordet. Vinnare hade dom lirat och nu snackar vi om 20 lax. Bra fina blev dom i lopp 12 och sedan när vi skulle gå så lyckades dom tappa priserna från vinnarcirkeln. Glas skålar blev till tusen bitar!!
travexperten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-14, 16:49   #31

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Köper det inte, bara 50 lopp som sagt. Tydligt att spår 2 ligger fel också. Att spår 8 ligger såpass högre än 7 kan ändå stämma, större sannolikhet att det körs för position och blir hängande från 7.

Lopptypen kan väl knappast vara någon fördel för bakspåren heller, högklassigt stolopp över medeldistans? Och körs Staro D som "vanligt" så talar väl mycket för att det blir ett lopp á la Romme då El Sueco liftade med.

Att Pebbly är så lågt streckad fattar jag bara inte, hon har 2-4-0-2-0-4 i sina starter i stoeliten och ALLA de loppen har varit hårdare än detta. Flea ligger också lågt om man betänker startsnabbhet. Är väl ingen tiger över distansen men det behöver inte vara fel, en sprinter som viks ner på OS är sällan fel.

1,4,6,8,10 streckar jag. Dileva är sjukt överskattad, distans och främst kusk är minus. Har gått bra hela året men enda segern hon tagit var mot ganska ljummet motstånd.

Gammal 2011-10-14, 17:05   #32

Stekels avatar

Standard

Vad gäller Lennartssons spetskörning med Leonas Y så lägger jag det i kategorin taktiskt uttalande, dels med förhoppningen att han kommer dit billigt, dels för att det inte ska bli mer snack om kompiskörning. Efteråt kommer han förklara att han, trots att han fick ledningen billigt, släppte till Åke för att köra för bästa placering (tvåa) med chansen att slå favoriten på OS. Undrar just hur stor infriandeprocenten är på de som deklarerar före start att de "gärna kör i spets". Normalt sett väger Lennartssons ord ganska tungt men den här gången tvivlar jag starkt.

Gammal 2011-10-14, 17:30   #33
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
Köper det inte, bara 50 lopp som sagt. Tydligt att spår 2 ligger fel också. Att spår 8 ligger såpass högre än 7 kan ändå stämma, större sannolikhet att det körs för position och blir hängande från 7.
Underlaget för Åby, 50 lopp, är för litet för att vara alldeles pålitligt. Vi ser i alla fall ett kraftigt plus för bakspåren som grupp, tvärtemot vad många kanske tror, och innerspåret ligger kvar på normal segerandel. Spår 5 är överlag bäst, men att det utmärker sig lite extra på Åby kan vara slump, det får framtiden utvisa.

Anledningen till det är att rygg ledaren ökat vinstchanserna. De sitter inte fast längre 20% vinns utav rygg ledaren på OS gentemot vanliga 7%.
Gammal 2011-10-14, 18:12   #34

the_puntings avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Akta där, för litet statistiskt underlag:

Citat:
Underlaget är [...] bara 50 lopp för dubbla open stretch-banan Åby.
Man får ta det med en nypa salt. Dock inte sagt att de inre bakspåren inte skulle gynnas av OS, för det tror jag att de gör, men om det är 9, 10, 11, 12, eller 13 procents vinstchans för medelhästen från det läget återstår att se...

Extremvärdena för spår 2 och 7 kan också bero på statistisk varians.

EDIT: Man ska uppdatera tråden innan man postar en kommentar, så att man ser att det inte redan skrivits samma sak.

Senast redigerad av the_punting den 2011-10-14 klockan 18:15. Anledning: Pointing out the obvious...
Gammal 2011-10-14, 18:28   #35

the_puntings avatar

Standard

För att tillföra något om Open Stretch och spårstatistik har jag fler uppgifter att flika in. I Statistikbibeln 2011 publiceras, som kuriosa, statistik för OS från lunch-V4. Underlaget här är 80 lopp, och dessutom autostart på 1640 meters distans (istället för 2140 som i den statistik som länkas i tråden). Det är dock inte V75 och det är inte endast Åby.

Tabellen i sin helhet återger jag inte här, då jag antar att det vore upphovsrättsbrott eller något åt det hållet, men man kan ana vissa tendenser:

1) Spår 7 och 8 gynnas av Open Stretch på bekostnad av innerspåren
2) Bakspåren som helhet gynnas
Gammal 2011-10-15, 09:10   #36
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

När vi ändå snackar om spårstatistik. Expressen har gjort en sammanställning med, http://www.expressen.se/sport/trav/t...s-v75-miljoner
Gammal 2011-10-15, 14:39   #37

Stekels avatar

Standard

Blev påverkad till slut av allt snack om Leonas Y och dubblade, annars tänkte jag mig ett rakt system idag. Blev såhär till slut med utgångar på Tion Medon Sisu och Nursery Rhyme.

4,7
1,5,7,8,10
2
1,2,4,6,9,11
1,3,4,5,6,7
1,4,6,8,10
1,2,3,4,6

Gammal 2011-10-15, 15:35   #38

fusbars avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 302
Standard

Avd4 nu.. Mina vinnare är 4 & 11 100:- vinnare
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-15, 15:47   #39

Sharp$: 1837

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nu kastar jag bongjävlen i soporna!!! Kvar efter fyra men hade både Noras Bean och Tennis på lappen.... kan man få ha lite flax en gång i livet
Haltmathe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-15, 15:47   #40

fusbars avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 302
Standard

Det gick ju sådär..

Nya tag i avd5. Här är jag nästan säker på att 8 Brave Run vinner till 12 gånger.

Edit: Sista spelet för idag. 100:- på nr 8

Edit: SKIT!

Senast redigerad av fusbar den 2011-10-15 klockan 16:05.
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-15, 16:50   #41

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1240
Standard

Jaha, 200 inläggget dock sitter man med 4 rätt inför sista med spik på Harry Heathrow. Mycket besviken på att den inte vann samt att man missade Tennis i 4 avd. Riktigt trist men men bara ta ny tag.
Travaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-15, 16:57   #42

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1240
Standard

Dagens bästa prestation går iallfall till Mellby Sambuca. vilken häst det e alltså och Yarrah Boko som verkligen var värd att få vinna ett stort lopp igen. Dagen sämsta går till Maharja, det måste nog till någon mer start innan den e tillbaka igen tror jag.
Travaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-15, 17:03   #43

Stekels avatar

Standard

Klarlagt ännu en gång att det gäller att vara med där framme för att vinna V75 på Åby.
Dödens, dödens, ledning, ledning, rygg ledare, rygg ledare, ledning.

Förbannat att man inte la på tvillingen i guld (hade 2 mot 5 och 8) för oddset var sjukt bra! Hade spetskörningen klockrent körd i badkaret men tog inte med i beräkningen att Marre kunde vara så dåligt iordning.

Gammal 2011-10-15, 17:43   #44

snakkes avatar

Sharp$: 920
Standard

Fan vad jobbigt att snubbla på mållinjen! :( Satt med 6 rätt inför sista med Harry H som spik!
snakke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-15, 18:20   #45

the_puntings avatar

Standard

Citat:
Klarlagt ännu en gång att det gäller att vara med där framme för att vinna V75 på Åby.
Dödens, dödens, ledning, ledning, rygg ledare, rygg ledare, ledning.

Förbannat att man inte la på tvillingen i guld (hade 2 mot 5 och 8) för oddset var sjukt bra! Hade spetskörningen klockrent körd i badkaret men tog inte med i beräkningen att Marre kunde vara så dåligt iordning.
Man får be om ursäkt för Leonas Y då. Körning i spets given enligt mig, men min tanke var att om inte Mellby vinner, så hade Mellby kört slut på även Leonas. Nu blev det ju inte så, Mellby S var helt lysande! Dumstrut på som en kommentator sa! Den här hästen kommer vi att se i gulddivisionen framöver.

F.ö. fick jag 6 rätt på ramen (spikat Maharajah) men klarade ej kraven. 12 femmor blev det, men det hade jag ju ingenting för den här gången... Trodde ärligt talat på >100k för 7 rätt den här omgången. Optimistiskt? Ja, för optimistiskt.

Är det bara jag som tycker att det är svårt med badkarskörningen på Åby? Nu har jag iofs inget badkar, det kanske är där felet ligger?

EDIT: Det kursiva ovan.

Senast redigerad av the_punting den 2011-10-15 klockan 18:53.
Gammal 2011-10-15, 19:20   #46

Archs avatar

Sharp$: 6809

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Meh! Jag hade inte varit så sur om jag nu inte hade missklickat...varit stressad hela dan, springa hit och dit...ska vara en 5:a såklart...

Spoiler:
Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 4, 7
2 1, 9
3 2, 4
4 2, 6
5 1, 4, 5
6 1, 2, 4
7 1, 4

Senast redigerad av Arch den 2011-10-15 klockan 19:21.
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-15, 21:44   #47

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 2707
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Arch Visa inlägg
Meh! Jag hade inte varit så sur om jag nu inte hade missklickat...varit stressad hela dan, springa hit och dit...ska vara en 5:a såklart...

Spoiler:
1 4, 7
2 1, 9
3 2, 4
4 2, 6
5 1, 4, 5
6 1, 2, 4
7 1, 4
Dyr missclick :( :( :(
Norrman90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-16, 13:51   #48

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Arch Visa inlägg

Spoiler:
1 4, 7
2 1, 9
3 2, 4
4 2, 6
5 1, 4, 5
6 1, 2, 4
7 1, 4
Nejdu, jag tror du dubblade med Go On Pale

Svara

td