|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-10-06, 16:38 | #1 |
V75 Gävle 8/10 (Jackpot)
Tänkte vi skulle börja snacka upp helgens jackpot här! Har haft mycket att göra den här veckan och börjar faktiskt inte studera listorna förrän nu. Här kommer mina första reflektioner om omgången vid en första anblick!
1) 1.Carlito Brigante har börjat fungera och Lennartsson har höga tankar om den här! Ska klart streckas men var hamnar den från bricka ett? 2.Velten Ovambo spikades av vissa betaltjänster från tolfte i helgen... Men oj vad Takter körde bort den. Såsade i kön och satt fast när tåget gick. Den såg smällfin ut! KAN vara en häst att överväga att spika men även om man inte ska stirra sig blind på streckprocenten såhär tidigt (eller alls som det har sett ut senaste tiden?) så är det helt klart en favorit jag gärna vill fälla i jakten på stora pengar. Motbud finns.... 5.Dellvann var ju grym på v64 och klart före dugligt motstånd som pulveriserades. Brasse Kebell hann ikapp och var bra men smygkörd av vänstersläggan. Får för mig att 2140 inte är något positivt för Dellvann och jag funderar om den ska med.... 7.Mazerati IT har HYSTERISK form och ska räknas vid minsta klaff! VARNING! 8.M.T.Felicia går som ett skållat varje start nu och bara MÅSTE få vinna snart. Återigen ett riktigt sunkläge men här finns en av omgångens absolut roligaste drag! Den hade varit med och stridit senast om den inte hade slagit på en galopp.... Bakspårshästarna kan allihop blanda sig i striden vid minsta klaff. Det är väl bara Order By Koffe som jag tycker var riktigt blek om nosen sist men övriga har form för att kliva in i matchen om position och tempo i loppet... 2) En spik är en spik! Bara hamra in? 10.Hallsta Lotus hur det än blir kört!? 3) 1.Iceland gillar jag bara inte och den streckar jag i princip aldrig. Klart överskattad snackhäst trots Elitloppsvinst. Här kan den få sitt smyglopp i rygg på spetsande 2.Alvena Pele som i mina ögon om positiva rapporter från Per L. är ett tänkbart singelstreck! Äntligen ett vettigt läge igen!! 9.Reven Dámour ska enligt Larsson för första gången i sitt liv gå barfota runt om! Värt att beakta men bara aktuellt om jag inte singlar Lennartsson.... Bakspår är ändå bakspår.... 7.Sanity är intressant i gulddebuten... Helt klart form och kapacitet att vinna även här! 4) Här får jag ingen känsla alls mer än att 8.Nettles har ett riktigt skitspår... 5) Statistikern informerade i onsdags att spår 14 är totalt iskallt i fulla stolopp på v75 och att skrällar streckade under 10% vinner vart sjunde lopp.... Jag helgarderar! 10.Zezza Hornline gillas och Svanen kommer att få mycket roligt med den här... 6) Öppet lopp. Noterar att 9.Schwerin Boko inte blir alltför betrodd. Väntar fortfarande på första årssegern och med vilsam löpning kanske det är dags? 7) Spontant känns loppet låst på tre! 2.Outlaw Merci vill jag se barfota, då är den med på fotot! 3.Bella Hammering var enorm vid vinst och nu bra läge! Räknas! 4.Ågårds Lars kan svanen få spets med och den kan mycket väl rinna undan. Åke var förra helgen orolig över sjukdom i stallet och har haft lite småvirus som härjat under ett par veckors tid. Hästarna klappar inte igenom helt men dom går inte ända in i mål som vanligt... Torgil och kriterietvåan är exempel på det. Värt att beakta. Jag spikar INTE svanen what so ever i dessa dagar....10.Francais Du Gull kanske rider på toppad form till derbyt och har en speed som både är lång och tung. Tar nog med den också.... Vad säger ni andra?? Håll diskussionen vid liv! Vi hjälps åt mot miljonerna! |
|
2011-10-06, 19:08 | #2 |
Är inne på att spika Alvena Pele. Blåser med all säkerhet till spets och på gävles snabba bana blir han svårslagen i spets. i v75-6 är tränaren lyrisk över nummer 8 Jasper lane. "han vinner oavsett läge" (jag tar detta med en nypa salt men streckas gör den).
Hallsta har 5-0 i inbördes möten emot Myllarfaks över sprinterdistans. Spetsar Myllarfaks? Tror det kan bli på håret nu, eller plockar JOP fram lite av sina berömda stallkörningar ? I sista tycker jag urstarke Ypsilon Boko är ett måste att strecka. Snart dags för en vinst till för Persos on Line?? Velten spikar jag ej. Piraten och Ed you ifrån bakspår känns intressanta Senast redigerad av forbannat den 2011-10-06 klockan 19:10. |
|
2011-10-07, 00:16 | #3 |
Tyckte omgången kändes enormt svår när jag först tittade på den men efter lite betänketid känner jag inga tveksamheter till att spela för sjurättspotten längre.
V75-1 Var inne på att gardera lite här först men nu lutar det åt att spika favoriten. Står hårt inne men loppet är tunt för klassen också. Vid gardering så är det 1,3,4,5 som gäller. Men tack för varningen på Felicia doob! Ska kolla henne lite extra, det härdar att gå i de loppen hon gått och tränarbytet kan ha gjort en del. V75-2 Myllarfaks är faktiskt min förstahäst den här gången. Framspår för Hallsta eller medeldistans så spikar jag honom men nu lutar det åt en dubbling. V75-3 Alvena Pele runtom. Med en brasklapp för Sanity som jag trots klassen sätter som andrahäst, är han på det humöret han varit vid vinsterna så vette tusan. Vill man kasta pengar i sjön streckar man Reven, det ska mer till än ett skoryck för att den ska vinna från bakspår i den här klassen och med den kusken. V75-4 Dåligt koll på många här måste jag erkänna, men hälften går bort på kusk direkt. Inte Peder med Peter Pan dock! Sällan skådad kuskstärkning på Lineup Du Jape för övrigt! V75-5 Om möjligt ännu mer öppet än vanligt, blir nog en gammeldags helgardering! V75-6 Vidöppet! 3,5,11 räknar jag bort från segerdiskussionen direkt men i övrigt...? V75-7 Bella Hammering har äntligen fått en riktig kusk, förstastreck. Lexus Lavec har jag jagat några gånger och blir nog grymt streckvärd. Inte många chanslösa här heller, om någon, till och med Visbyhästen har viss skrällpotential tycker jag. Blir ett stort system om jag ska spela efter de här tankarna, helgarderingar i tre sista...iofs verkar ju fyra första lätta så varför inte?
2011-10-07, 10:59 | #4 |
Varför ska man tvivla på att Hallsta Lotus inte skulle klara av att ta ner Myllarfaks från dödens? Been there - done that! Ödsla inte streck, så tänker jag.... Respekterar din åsikt hur som helst även om jag inte samtycker!
KUL ATT DET ÄR LIV I TRÅDEN!! |
|
2011-10-07, 11:35 | #5 |
3 ggr degen, släppte BET 365 10.00 imorse, och det är ett grymt bra överodds som lirades hårt, och det sänktes 30 sekunder senare.
Jo Alvena Pele var hästen. |
|
2011-10-07, 12:16 | #6 |
8 M.T.Felicia är i nuläget sist på strecken på 4%.... Oj oj oj....
|
|
2011-10-07, 12:28 | #7 |
Sharpest
|
Offtopic rensat. Håll er till ämnets rubrik. Anser ni att inlägg är opassande så får ni rapportera inläggen istället för att kommentera i tråden och tillföra fler onödiga inlägg/mer arbete åt moderatorer.
/MOD |
2011-10-07, 13:16 | #8 |
Jag kan ger er 2 bra spikar V75
------------------------------ V75-3: 2 Alvena Pele - Spets och slut! V75-6: 8 Jasper Lane - Kommer gå ute i spåren sista 700 m och kommer att gå fortast till slut. Lycka till! |
|
2011-10-07, 13:23 | #9 |
Sharpest
|
Skriver in här det jag skrev i pm till en annan användare.
Min andra spik blir faktiskt Örjan i första. Velten Ovambo. Rejält uppsnackad senast och floppade. Denna gång har den bra spår. Örjan bakom igen, han säger såhär i Expressen. "Han har varit väldigt fin på slutet och gjorde även ett bra lopp senast, vad jag förstår. Han har alltså bra form och läget kan man inte heller klaga på. Och får vi ett normalt lopp så är vi med i segerstriden." Tommy i stallet säger "Han gick godkänt i skymundan senast, han avsltuade 10,8 sista 800 utan att direkt komma någonstans. Formen är fin och starta tätt tror jag itne ska vara något bekymmer. Även om han har gått upp en klass ska han väl vara en av de som räknas." Sören Englund som kör tusenlappen i Expressen har den också som sitt drag. Den killen är riktigt vass på att sätta sina spelförslag. Sätter ca 6/10st. I Söndags hade han Pato och lördagen Mathilde Tröjborg. Såhär säger han om Velten Ovambo "Hade spår två då jag vurmade för honom i den här spalten för fyra veckor sedan. Då vann han till 3,55 i odds. Efter att ha blivit bortlottad i V75-finalen senast (spår tolv) är han nu tillbaka på vinnande spår två igen. Det känns som en ny toppchans och jag tror Örjan välter hela lasset!" Titta nyfiket på hans statistik: 29% vinster på distansen högst av alla. 50% vinster på autostart, högst av alla. Vunnit 2 av 3 från spår 2. Startat 2 gånger på V75 (de andra har startat 2-3x) vunnit 1 av dessa och senast hade han omöjligt spår 12. Vunnit 4 av 6 starter iår. Varav 4 raka segrar efter starten som började med startgalopp. Lite för lite data för att dra större slutsatser men ser onekligen bra ut om man jämför med de andra i fältet. |
2011-10-07, 13:50 | #10 | |
Mycket talar visserligen för nr 2: först i turordning, bra spår, uppåt på tränare osv.
Själv känner jag mycket för 1 Carlito. Per Lennartsson spikar sig själv i det loppet, spåret är faktiskt bättre än nr2 i aktuell klass och distans samt att han har en skaplig chans att hålla ledningen här. För att det ska vara ett fynd vill jag inte ha några 32% som han står i just nu men känns ändå värd att ta med. 5 Dellvann är annars en herre som man kanske bör kolla på. Bästa spåret, het spetskandidat, vunnit 4/7 i ledning, trea i turordning och endast 10%. Citat:
|
||
2011-10-07, 16:32 | #11 |
Tycker att det är hugget som stucket mellan Myllarfaks och Hallsta Lotus, med tanke på startspåren som serverats. Att vinnaren är en av dessa är så gott som klart. Men att spika någon av dessa med 50% att välja fel är inte min grej. Två streck !
Agobra Peter Pan (22%) är en häst jag gillar och tycker att han skall ha toppchans i den låga klassen han är i. Kort distans passar bra och går bra bakifrån. Given första häst. Se upp för skrällen Dream Director (9%) som gick en bra avslutning i Jubileumspokalen. Möter lättare motstånd nu ! Största bekymret för mig just nu är om jag skall spika Velten Ovambo. Har inte bestämt mig ännu. Lycka till alla ! |
|
2011-10-07, 19:13 | #12 |
|
|
2011-10-07, 19:44 | #13 | |
Citat:
|
||
2011-10-07, 23:58 | #14 |
Angående Myllarfaks, så lägg märke till att sonen Micael Melander kör... I mina ögon en usel kusk o ekipaget platsar inte på min lapp, iaf...
|
|
2011-10-08, 00:49 | #15 |
Lägger in nr 12 Lord Leber i avd-7 som en kantboll.
Gick nästan rekord tid senast trots +20, så det lyser form, trots billigt lopp senast. Kanske fel distans nu, men rätt kusk. |
|
2011-10-08, 03:21 | #16 | |
Citat:
|
||
2011-10-08, 08:50 | #17 | |
Kan bara hålla med dig om att ska man gardera första avdelningen så är denna märr tidig ffa på den stora kuskförstärkningen du nämner. Anmärkningsvärt att både Travtjänsten och Spelarservice rankar henne som sista häst, undrar hur de tänkt där? Förvisso färsk i klassen men ändå. Tycker som du att hon såg mycket bra ut senast. Knappast hästens fel att det blev skräp då. Slipper som sagt den kusken nu och jag blir inte så överraskad om hon vinner detta från sitt fina spår. Hygglig ut och ska ju åter gå med optimal balans och trekvartsstängt huvudlag vilket låter bra. Kommer nog att använda henne som en utgång på en tvilling mot flera då favoriten kan bli tuff att slå. Fördelen att man hinner ta del av stallinfo,värmingar och ffa provstarter i detta lopp innan slutgiltigt beslut. I spets sitter väl troligen Westholm med Örjan utvändigt. Hittar Tony bara 2:a - 3:e utvändigt och till skillnad från förra kusken ger henne chansen så kan det gå. Lycka till.
Citat:
|
||
2011-10-08, 09:08 | #18 |
Hmmmm. Har mycket kvar att plöja igenom. Men i avd 2 hittar vi tveklöst veckans bank. Loppscenariot talar för enkel vinst. Många verkar tro att innerspår är bra för Myllarfaks och snackar om 50-50 vem som är först i mål av Myllarfaks och Hallsta Lotus. Men stor häxrisk från innerspåret och jag som trott på Myllarfaks i princip varje gång på slutet inser att spåret kommer sänka hans vinstchanser markant. Från spår 2 hade den varit given på mitt system.
"Givna" loppscenariot: Om bara 3 travar är den förbi Myllarfaks direkt. Även 2 öppnar bra och ser till att häxa för Myllarfaks. I ryggen på 3 glider Hallsta Lotus med och tidig spets eller dödens (om Stamping hinner först) är mycket troligt. Stamping plockar Lotusen ner från dödens över kort utan problem och med troligt positionsproblem för Myllarfaks är spiken rätt given. Lär knappast vara ensam om det här scenariot. Lägg också till galopprisk, kuskminus samt att Myllarfaks skenade ett par varv senast i Finland vilket gör att det känns ännu säkrare. Skulle Myllarfaks spetsa mot förmodan är det ju knappast kört heller då Lotusen alltid gör bra lopp i dödens. Lotusen var dessutom smällfin igen i Finland. På V75 är detofta väldigt svårt att hitta säkra vinnare men med så här mycket "kalla fakta" som talar för Hallsta Lotus är det bara att dra ETT streck för 10 i avd 2 och bläddra vidare... Senast redigerad av copiad den 2011-10-08 klockan 09:10. |
|
2011-10-08, 09:45 | #19 |
FAKSE lekar med Hallsta Lotus i jobb och "jag skulle strecka Fakse" säger JOS....... Intressant info! (Källa: intervju SS)
|
|
2011-10-08, 10:25 | #20 |
bästa spelet
glöm inte Pitch Comander i sista V75an
|
|
2011-10-08, 10:31 | #21 |
I guld är det många som haussar 2 Alvena Pele då denne ska ta spets. Men tar den verkligen en längd på 1 Iceland..? När de dessutom har spåren jämte varandra..? Jag är inte ett dugg säker och funderar på chansspik på Iceland. Stefan Melander har ju fler än en räv bakom örat och känslan är att han är nöjd med att blivit "underdog"...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Robban (+1) |
|
2011-10-08, 10:46 | #22 |
Avd1
Svårt lopp egentligen om inte Velten Ovambo bara visar sig bäst. Inte sååå farligt streckad heller så bra spik om man den vägen väljer att vandra. Jag tog dock med 4 hästar: 1)Carlito Brigate 2)Velten Ovambo 3)Persos On Line 7)Mazerati IT Avd2 Här vinner bara Hallsta Lotus, folk spekulerar i Myllarfaks - min fråga är hur många ggr har han slagit Hallsta? Nej - jag dubblar inte! Avd3 Alvena Pele spikas dock att jag gärna hade haft med några till, Iceland och Sanity givna garderingar om man inte tror på Alvena. Avd4 1 Jewel Face 3 Elle Fabulous 7 Cippolini 8 Nettles Sköna 3% på Cipollini från springspår Avd5 Tar alla på start och garderar med 14 Elora Hanover. Hoppas självklart på sist streckade Nina Palema. Avd6 Låser detta lopp på 4 hästar 4) Q.Forty Five 7) Ågårds Ludde 8) Jasper Lane 9) Schwerin Boko Avd7 3) Bella Hammering 4) Ågårds Lars 8) Ypsilon Boko 11) Lexus Lavec 12) Lord Leber En liten dubbel på Q.Forty/Schwerin - Ypsilon/Lord Leber känns riktigt trevlig! |
|
2011-10-08, 14:20 | #23 |
Såhär blev mina rader till slut....
1) 1 2 3 4 8 10
2) 7 10 3) 2 4) 1 3 5 6 7 8 10 5) 1 (från tänkt heltäckt till spik....) 6) 2 7 8 9 12 7) 1 2 3 4 6 10 ----------------------------- 1) 2 8 2) 10 3) 2 4) 3 8 10 5) 1 3 5 15 6) 2 7 8 9 12 7) 3 ------------------------------ V5 1) 2 2) 3 8 10 3) 1 3 5 15 4) 2 7 8 9 12 5) 3 |
|
2011-10-08, 14:27 | #24 |
Idag blev det ett större system.
Hoppas turen håller i sig lite till. V75-1 1, 4, 5, 8, 10 V75-2 10 Hallsta Lotus V75-3 9 Reven D Amour V75-4 1, 3, 4, 5, 8, 10, 11, 12 V75-5 1, 3 V75-6 1, 2, 4, 8, 10, 12 V75-7 2, 6, 8, 9 Lycka till alla |
|
2011-10-08, 14:29 | #25 |
Dagens rad, utgång på Velten och Quantum S:
1,2,3,4,5,8 10 2 1,5,8,10 1,2,3,4,7,8,9,11,12,13,14,15 1,2,3,7,8,10,12 1,3,4,6,8,9,10,11
2011-10-08, 14:43 | #27 | |
Citat:
Skönt att det finns de som vågar pusha bort favoriter ibland. Brukar ofta stå med dumstruten själv där man åker på en favorit men skam den som ger sig...:-) |
||
2011-10-08, 15:00 | #28 | |
Citat:
Synd att inte Brave Run hann dit. |
||
2011-10-08, 15:02 | #29 |
Nu kör vi 200 V på 9 Reven D Amour
|
|
2011-10-08, 15:15 | #30 |
Kör en hundring plats på Yield Boko också.
|
|
2011-10-08, 15:18 | #31 |
Nä, nu är det slutspelat för idag.
|
|
2011-10-08, 15:18 | #32 |
|
|
2011-10-08, 15:26 | #33 |
Tackar! Gjorde en korrigering i sista minuten och bantade bort två stycken i stoloppet och Schwerin för att få plats med med Lineup Du Jape, bara inte det biter mig i arslet så är jag nöjd hur det än blir.
2011-10-08, 15:42 | #34 |
|
|
2011-10-08, 17:28 | #35 |
Den där Redén alltså, han har ingen större respekt hos mig direkt. Annan kusk så är strecket givet men så är det ibland. Nya tag nästa vecka!
2011-10-08, 19:05 | #36 | ||
Citat:
Citat:
|
|||
2011-10-08, 19:24 | #37 | |
Sharpest
|
Jag bommade på goopen som spik. Valde att slösa alla streck och garderingar på halstalotus samt alvena pele. V7 endast så fick inte ett öre tillbaks
Travsidan nämnde också Q, Citat:
|
|
2011-10-08, 20:15 | #38 |
Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 4136Lets go Live Stats: 477 - 300 - 108 ROI: 104.35% Vinstprocent: 61.39% |
Måste få gnälla av mig lite hoppas det är okey. Satte Q som spik idag till 5 %. Sätter en rak dubbel med Q och gullet men lyckas ändå bränna 7:an. Det måste vara en bedrift!
Åkte tyvärr på min andra spik ( samma som KP) |
2011-10-08, 21:19 | #39 |
Där satt den!
EDIT: Detta är alltså en kupong ingåendes i ett reducerat system om totalt 1398 rader. Senast redigerad av the_punting den 2011-10-08 klockan 21:43. |
|
2011-10-09, 13:26 | #40 |
Men för bövelen karl, varför spelar du inte V7!? Beror iofs på hur systemet i övrigt ser ut men att döma av den lappen var potentialen för femsiffrigt på sexorna relativt liten.
Men grattis ändå, 30 ggr degen är inte fel!
2011-10-09, 13:31 | #41 |
Läste iofs inte den intervjun men den hade inte hjälpt, dåligt med luckor med ett smyglopp i jämna silverlöp. Men man skulle varit bättre påläst om spetskörningen, visste att Victory Hill var snabb ut men man borde kunnat luska ut att Redens var en av dem som skulle få ta över då VH som regel inte körs i spets på medel.
2011-10-09, 18:53 | #42 |
Jag räknar i och för sig till mer än 7 femtehandare eller lägre streckade bara på den lappen. Tack ska du ha!
Senast redigerad av the_punting den 2011-10-09 klockan 18:55. Anledning: Korr. |
|
|