Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-10-05, 14:46   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

V64 Solvalla 5/10


Tror på ganska medioker utdelning. Men V6 och en skräll kan räcka för att kunna hämta ut en hyfsad slant. Här kommer mina tankar inför omgången innan jag grottar ner mig i massa (vilseledande? ha ha) intervjuer och dylikt. Barfotainfo är dock av yttersta vikt. Nåväl, här kommer en liten analys:

Avd 1: 1-10-11
Givet att ranka 1 Disco A.E. först som var löjligt förbättrad senast (typiskt då jag lirade hårt på Hanna i samma lopp). Hyfsat snabb ut och bra chans på spets direkt. Om inte annat mycket god chans till spets efter en bit. Enda som talar emot är väl egentligen distansen även om den såg otäckt stark ut senast. Men låg på lite och med ett halvvarv längre och två riktiga "krossare" emot kan det bli segt över upploppet. Om bestämma och lika fin som senast är loppet över. Jag vill dock inte utelämna 10 Global Mazerine som verkar hur stark som helst och garanterat gynnas av distansen. Lär bli offensivt om felfri. Även 11 Alvena Pommac verkar "hur stark som helst" och ingen jag vill spricka på. Tyckte den var bra trots förlusten senast med skor på. Barfota igen nu hoppas jag på och betänk att den förlorade mycket knappt från dödens (hängande i tredjespår första 650 m dessutom) näst senast mot en så pass bra häst som Stormysky. Tre streck känns starkt. Om än lite fegt kanske.

Avd 2: A: 2-3-12 B: resten
En felfri 2 Armani Trot lär bli svårslagen. Visat ruskiga resurser efter galopper i två senaste starterna. 3 T.Wall´s Damien ser också ut som en riktigt bra häst. Smällfin från spets näst senast. Senast blev det galopp från start men den såg fortsatt fin ut. Dessutom var det rycktussar för första gången då som aldrig fick tillfälle att användas. Samma utrustning igen och utan forcering från start är galopprisken minimal enligt tränaren. Bästa hästen i loppet är ju tveklöst 12 Joyland Park som återkommer efter lång vila och det blir en intressant värmning. Har absolut vinstchans direkt men med två riktigt bra hästar på start samt diffus form känns det rätt att gardera. Bakom dessa inte helt pålitliga pållarna kan det smälla rejält. Utgång eller lås på tre.

Avd 3: A: 2 B: 12-13-10-5 C: resten
2 Amadeus Star ser bara bättre och bättre ut. Avslutade starkt sista varvet från dödens senast och spetsar den här (inte alls säkert) är loppet över. Har bra chans från dödens med vilket det kan bli då 7 Aqua Vera "hotar" med att köra i spets. Bakom är 12 Walk to Remember tidig då den har en vass spurt och tål att göra lite själv. 13 A real Rarity var duktig som trea på V75 i juni. Tappade formen sen men har visat uppåtform i två senaste. Om barfota runt om igen (klart bäst så) känns den given bakom 2 streckad på löjliga 1%! 10 Hugo Celeber vass spurtare med rätt resa. 5 Denco´s Firefox kan skrälla om den får gå på kortspeed. Kan absolut bli tal om fler streck här om man inte spikar 2. 6 T.Rex Karsk är mycket betrodd och där vill jag ha lite info. Var inte märkvärdig alls senast i första starten för Svanstedt och måste vara mååånga meter bättre ikväll för att duga. 9 Ingo Rols är också en fin häst men hopplöst osäker i volt och bara en jätteskräll. 7 Aqua Vera har vunnit en del men inte imponerat särskilt. Får se hur många som "fegas" med ev.

Avd 4: 6 Anna Sisu
6 Anna Sisu har imponerat stort i alla starter utom näst senast. Dock finare än någonsin senast. Spetsfavorit och förmodligen bara bäst ikväll. Både stark och snabb. Brukar hålla mig ifrån att spika storfavoriter men denna känns bara för stark. Allt talar dessutom för blufflopp i spets. Roligare att ha spikat den hästen då istället för att svära över att det aldrig "tävlas" på valla . Kvällens i särklass säkraste spik. 4 Fran Ebo ingen dålig kuse men att den ska plocka ner en frisk 6 finns inte i min värld.

Avd 5: 1 Caddie Comet
En kanon tillbaka i form. 1 Caddie Comet var blek näst senast men senast såg den ruskigt "tankad" ut i rygg på Avalon Spider över mål. Är mest rädd för 2 Zapdos Håjt som är en riktigt bra häst. Men jag tror hårt på tidig spets då 1 är vrålsnabb ut. 2 är också startsnabb men ger sig nog ganska fort och borde nöja sig med ryggen på 1. Sen lär det inte hända särskilt mycket i loppet och får bara 2 inte lucka från rygg ledaren över upploppet borde det vara lugnt. Kan gå vägen trots lucka för 2 dessutom. Och skulle det bli högt tempo mot förmodan har 1 visat att den klarar av det gallant också. Toppchans helt enkelt. Den som har råd kan ju dubbla men för att få lite potential i systemet spikar jag utan att tveka.

Avd 6: ALLA utom 1
Ett bra och roligt lopp där formen på många av hästarna är diffus då dom flesta varit igång i tuffa lopp hela året och det sätter sina spår här och var. Tycker samtliga hästar har kapacitet att vinna utom 1 och alltid kul med mycket streck i sista. Draget kan 5 Freeman T.Porter vara. Haft en rejäl svacka efter att ha imponerat stort i några starter. Senast såg den löjligt stark ut igen och det här är en kanon. Lär bli lite bortglömd på sin låga prissumma men kan bara vara bäst här. Intressant att följa. Trist att den är lite osäker dock.

Lycka till alla!!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fidde (+5), hardon (+10)
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-05, 15:02   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Måste bara nämna 9 Nouvelle Pelle i avd 5. Låter ruskigt uppåt på den från alla håll. Lär bli dagens "kommunare". Men börjar vekna lite med spiken på 1 och kanske att det blir 1-2-9 till slut i avd 5.

Vad fort man kan ändra sig ...

Senast redigerad av copiad den 2011-10-05 klockan 15:03.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-05, 18:31   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Så här blev det. Vet att första loppet är kört redan men sen inlämning.

1: 1-10-11
2: 2-3-12
3: A: 2 B: 4-5-6-9-10-12-13
4: 6
5: A: 1 B: 2-9
6: ALLA utom 1
Minst en A. 900 kr. Endast V6. Lite halvtrist rad men en stänkare kan rädda värdet.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td