|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-09-19, 11:08 | #1 |
Dubbeljackpot V75 Färjestad 24/9
Årets största(?) jackpot på lördag på min hemmaplan Färjestad, rejält fina lopp också faktiskt trots att det var fantastiskt bra klass på Åby sist!
Mina tankar efter 5 minuter med listorna: Smålurigt i inledningen faktiskt. Ett måstestreck för mig är Fleetfoot Hanover trots att det är ett 4-årigt sto, Westergård är suverän och hästen verkar vara en vinnare. Rockefeller F. verkar klassig, har varit finfin i fyra raka. Stabil på benen och lång distans är extra plus och jag tycker inte det är mycket att fundera på, bara att bläddra vidare. Nirvana gillar jag skarpt ända sedan jag såg henne här på banan i vintras! Har 4-1-2 på 9 starter här och det är visserligen lite av ett elddop den här gången, men loppet ser relativt billigt ut för klassen. Svårt att veta var Juicy Face bottnar, känns dumt att plocka bort den. Tilläggen är jag inte så imponerad av faktiskt, Linbblom på Cristina känns kanske lite intressant. Återkommer med resten när jag har tid.
2011-09-19, 14:13 | #2 |
Klass 2 ser inte helt lätt ut, streckar man vinnarskallarna och Avanti L.M. på läget så borde man vara hemma.
Är ganska övertygad om att man kan hoppa över de få svenskarna i kallblodsloppet den här gången. Indregaards Lilja var grymt bra när hon trots trafikproblem och dryga spår vann V75 på Romme och även om jag tycker det är ett litet kuskminus nu så är det ett spikbud. Unionsloppet är enormt fint! Så blir det med den propositionen, mera sånt tack! Sanity var jag lite besviken på senast, men är han i samma slag som tidigare under sommaren så är det bra chans. Monster Drive har varit ganska fin på slutet, men det är bakspår och jag ställer mig tveksam till hysterin som varit på sistone. En 10-tid på Gävle säger inte så jättemycket och det har varit riktigt enkla gäng emot. Senaste insatsen tycker jag inte heller sa speciellt mycket, var skyldig att bli trea där. Mycket fint stayerlopp! Vidöppet, men 4,6,8,11,15 sätter jag spontant lite framför de andra.
2011-09-19, 15:25 | #3 | |
Citat:
|
||
2011-09-20, 11:40 | #4 |
...bara att ladda in, största omsättningen på länge?
Dubbeljackpot fr förra veckan + Norsk pott i Unionstravet! Nu ska vi plocka hem oljepengar.... Brukar vara kul att se vad Even Elvenes har för hästar, han har bra koll på di Norske... och han slog Micke Nybrinks tips något år, då fick Nybrink "sjunga"...ja vi elsker.... (kanske inte är någon större merit att slå Nybrinks tips, bedöm själva....) Elvenes tips: 4-3-7-1 8 5-7 4-2-6 10 4-1 11-6-9-12-13 |
|
2011-09-20, 11:53 | #5 |
Färjestadsprogr V75-tips:
5-4-11-12-6-3-2 (1-7) 8 (6-3) 5-3-10-12-14-2 (1-11) 4-6-7-10-11-3-2-12 (9-8) 7 (2-12) 4-3 (6-1) 15-4-8-1-10 (11-9) |
|
2011-09-20, 16:02 | #6 |
Länk till norsk sportinfo: http://www.travsport.no/Andre-elemen...r-hestkusklop/
Känns bra att Elvenes också är inne på Indregaards Lilja, men jag kommer förmodligen göra en sällsynt dubbling med favoriten. Känns dumt att gå emot en häst som har svårt för att förlora felfri, står perfekt inne och har ett bra läge. Om jag inte är ute och cyklar så blir det dessutom en kuskförstärkning här, vill minnas att Austevoll är något extra bakom kallblod.
2011-09-21, 09:46 | #7 |
...det som gör en lite tveksam till 10an är ju att hon är enda sto i loppet, det skall till ngt alldeles Xtra om de skall vara före h/v i mål...och jag vet inte alls om hon tillhör den kategorin, gillar inte att spika hästar jag aldrig sett, speciellt inte kallisar.
Spontant innan man lagt sig ner ordentligt i startlistorna är det ju några till som ser intressanta ut....bl.a. 2 STORM ELD ser ut att veta vad det går ut på... 7 GOMNES TORNADO tänker inte jag vara utan på kupongen... ...sen vill jag gärna ta med en som jag gillar skarpt... 12 LIX MOLLYN, kanske behöver lite flyt för att räcka enda fram men det är inte omöjligt som jag ser det... har gjort dugliga lopp inom V75 flera ggr och är ärlig, Dagfinn är ju van att köra i Sverige... ...sen ska man väl ändå ha 10an med(?)...sen får vi jobba med de andra några varv ett tag till... är det nån som likt Nybrink brukar köra loppen "i badkaret"... |
|
2011-09-21, 10:07 | #8 |
... frågetecken???
ser nu att i avd3 har nr15 kuskändring... Dagfinn skulle ha kört men nu är det Tony Wallin, då frågar man sig snabbt... kommer det kuskändring senare även på LIX MOLLYN??? Då blir det något helt annat... vi får se. |
|
2011-09-21, 10:48 | #9 |
Dagfinn kör Lixen, blev nog fel vid anmälningen i avd 3, Wallin vann ju med den sist. Han är fortfarande uppsatt på två hästar under dagen. Om det blir fler byten lär de raska på med det under dagen så man får se det i god tid.
Storm Eld fick stryk av favoriten för sex starter sen, har gått ganska jämnt med Catos också. Men det är klart man vet ju inte vem som tänder bäst på pisk, det är däri svaret ligger. Se Liljas lopp på Romme om du har möjlighet, det var ingen bluffseger och hingstar med även där. Helt klart tuffare emot nu dock iom alla fina landsmän.
2011-09-21, 11:27 | #10 |
OK, kan vara så med kuskändringen... tack för den lösningen isf.
Det är svårt, tycker jag, att hålla koll på norskarna...vad det gjort i loppen mm, då man inte har något lopparkiv, inga uppgifter på utl starter i TravGuron mm... lite av chansningar blir det (för en annan iaf) bra att du har bättre koll på detta! STORM ELD gillar jag stat på, 18-5-7 säger en del... Catos har ju 10-10-2 och då undrar man lite mer... lite platstyp över den? 7ans stat är ju hääärlig, 18-3-1 är helt rätt lutning! ... och han ligger ju 1a i turordn så han har plockat fina poäng i fem senaste starterna... Spikeld är ju "nästan" Järvsöfaks kvalitet... men bara nästan! Helt rätt om körspö! ...hur är det med norsk voltstart? Är det rätt likt svensk eller voltar dom åt andra hållet i nån volt...(eller är det finland???) Tyvärr har jag idag inget lopparkiv, kanske måste investera i detta en period? Ibland har man inte tid/ork att sitta o grotta ner sig i detta.. men spelnytta har det absolut... sen har mitt lir gått rätt skrynkligt på senare tid, då blir man lite stukad i självförtroendet, men det är bara att komma igen... varför inte i Unionstravet! |
|
2011-09-21, 12:22 | #11 | |
Citat:
I norska volten voltar 1-4 medsols, precis som i Sveige. 5-7 voltar motsols och 5 kan räknas som ett springspår. Alla har bättre plats och risken för startgalopper blir mindre med norsk volt. Värt att tänka på att de norska kuskarna inte alltid är helt vana det svenska systemet och kan få svårt att pricka starten bra. Antonsen, Midtfjeld och Gundersen är över till Årjäng och startar ganska frekvent så de borde inte ha några större problem dock. 10-10-2 behöver inte säga så mycket, först runt 2-10 så kan man börja spekulera i om det är en ickevinnare.
2011-09-21, 12:26 | #12 |
Hittade en drös intervjuer till lördagens tävlingar också:
Spoiler:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Stekel den 2011-09-21 klockan 12:29. |
|
2011-09-21, 15:31 | #13 |
Snyggt Stekel, denna spoiler med intervjuer blir värdefull läsning,
och bra att du hade klart för dig med norsk volt, hade för mig att det var nån snurrig motsolsvariant... nu gäller att bedöma kusk, läge, rutin svensk volt...och ev fördel körspö.. sen sätta in allt i svensk konkurrens, di norske brukar ju ha det svårt...om vi bortser ifrån kallbloden!! |
|
2011-09-22, 09:04 | #14 |
|
|
2011-09-22, 09:17 | #15 |
Tips från Norsk Rikstoto:
Avd V75 - kr 384,00 2, 3, 5, 7 8 Rockefeller F. 5 Juicy Face 4, 6 2, 7, 15 2, 4, 6, 11 3, 4, 6, 8, 9, 11, 12, 15 ...så här vid hastig påsyn förefaller det intressant att: - de INTE har nr10 i kallisloppet avd5... - att de INTE (på 8st i sista) har Untersteiners 13, skrällkusken ska väl med på så många kan man tycka vid tidig påsyn... men man kanske ändrar sig senare... |
|
|