Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-09-16, 14:45   #1
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 301
Sharp$: 2658
Standard

2011-09-17 Local Conch - Iceland (Trav)



Datum: 2011-09-17
Tid: 14:25
Sport: Trav
Land: Sverige
Liga: Trav
Match: Local Conch - Iceland
Period: ft

Spel: Local Conch 1
Insats: 5
Odds: 1.90
Bolag: Unibet

Motivering:
Här kommer ett spel i första loppet på v75 och det är Local Conch i H2H mot Iceland på Unibet till 1.90. Jag väljer här unibet eftersom en av hästarna där måste ta pengar (topp 4) för att spelet skall gälla.

Local Conch är upp och ned och väldigt beroende av bra bana för att aktionen skall fungera, väderrapporterna inför imorgon säger fint väder och bra bana. Han har dragit bra spår och har ändå hygglig chans att klara av topp 4 som gäller för att komma i pengarna.

Iceland: Har för visso hygglig form och tyvärr inte Melander i sulkyn idag utan Örjan men jag ser de ändå som max 15-20 chans att han kommer topp 4 i första försöket från bricka 7. Eftersom han har spår 2 i andra försöket lär hästen laddas betydligt hårdare i det loppet än i första.

Eftersom att Local Conch är lite av en vinna eller försvinna häst i loppen ser jag mycket större värde i att spela denna på unibet till 1.90 än att ta den på bet365 till samma odds då risken för förlust är betydligt större på bet365.
Jag hade snarare helt avstått spel på bet365.

Då jag ser det som minimal risk för förlust så spelar jag 5/5 på denna.

Lycka till ifall ni följer!
kingofding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-16, 17:55   #2
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Gillar inte spelet, Iceland är riktigt på gång med bra insatser senaste tiden (efter Årjäng där han var riktigt usel). Med det sagt så är ju Iceland också minst sagt en vinna eller försvinna-häst, har blandat briljans med bottennapp ända sedan elitloppet ifjol.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-16, 18:18   #3
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 301
Sharp$: 2658
Standard

Jo klart Iceland kan vara före i mål men att den samtidigt kommer topp 4 ser jag som sagt inte som speciellt stor chans. Tyvärr har inte några spelbolag odds på topp 4 or not men ifall du eller någon annan vill ta emot spel på att Iceland inte kommer topp 4 så är jag villig att betta
kingofding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-16, 18:32   #4
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Det här stärker ju ditt spel: http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle13632100.ab

Vet ju inte hur Flemming resonerar men det verkar ju helt klart som att Iceland ska "köras" i andra heatet.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td