|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-10-09, 18:46 | #16 |
Bra med något nytt som sagt men jämfört med H2H (som i sig inte är så nyskapande då det redan finns) så är ju V86 långt mindre innovativt. Bra att du tog upp det Travaren, har faktiskt inte funderat på saken tidigare men vad är det som säger att ATG inte skulle kunna ha H2H. Vad jag vet så finns det inget som tvingar dem till att ha rörliga odds på alla spel de tillhandahåller. Såklart innebär det en viss omställning i deras system men det gör ju de flesta ändringar. I ljuset av många andra satsningar de gör så är nya sätt att locka spelare som denna en garanterat god idé.
Det vore ganska intressant att få tag i omsättningssiffrorna på H2H-spel hos de aktörer som har det. Enormt svårt att säga hur stor den är men antagligen tillräckligt hög för att ATG ska fundera på saken, jag har t ex själv omsatt över 100k senaste 3 månaderna. Skulle gissa på att några av gubbarna som bestämmer inte har någon större aning om vad H2H-spel är ens, men omsättningssiffror har de nog inga problem att tolka.
2011-10-09, 22:47 | #17 | |
Citat:
|
||
2011-10-09, 23:15 | #18 |
Hur skulle H2H-oddsen hos ATG se ut? Förmodligen 1,30-2,00 eller liknande. Knappast konkurrenskraftigt och någon större omsättning lär det nog inte bli tal om. Däremot skulle det säkert medföra en stor kostnad att lansera en ny spelform med allt vad det innebär. H2H hos ATG känns därför föga troligt imo.
|
|
2011-10-09, 23:33 | #19 | |
Citat:
Men för H2H loppen skulle man kunna erbjuda fasta odds tycker jag om det vart aktuellt. Dessa bör då ligga strax under nätbolagens, för att locka mer spelare till dem. Marknaden blir ju bara tuffare ju fler aktörer det finns. Därför bör självklart den största erbjuda mer spelformer samt variation till spelarna. Men that´s my point! |
||
2011-10-10, 16:03 | #20 | |
Citat:
Att erbjuda 1,60-1,60 när konkurrenterna sitter med 1,85-1,85 är inget att stoltsera med. Ett annat problem för ATG är att de som normalt sett inte bryr sig om spelavdraget eller knappt förstår vad det innebär skulle märka av hur dåliga villkor det faktiskt är gällande H2H. Detta märks inte på samma sätt inom t.ex. vinnarspelet. Om folk väl fastnar för H2H som spelform lär dessa säkert också lockas över till nätbolagen förr eller senare. Hur som haver så känns det osannolikt att ATG skulle erbjuda samma villkor som nätbolagen inom H2H och därför är det heller knappast aktuellt att lansera spelformen. |
||
2011-10-10, 16:33 | #21 | |
Citat:
2011-10-10, 18:14 | #22 | |
Citat:
|
||
2011-10-11, 13:00 | #23 | ||
Fick väl ungefär det svar jag väntat mig. Lär bli svårt att få ett rakt svar på hur de ser på fördelar och nackdelar utan ett personligt möte med någon av de som jobbar med det här, jag lyfte frågan iallafall:
Citat:
Citat: