|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-08-23, 13:32 | #1 |
Jägersro V65 23/8
Derbykval ikväll och det ser ut att finnas en del favoriter att fälla.
Tamla Celeber går ut mot herrarna för första gången och även om det inte är det tuffaste av kvalloppen så springer man inte bara ifrån herrar som Torgil, Atlas Boko och Aleksej. Tamla ör just nu streckad på 87% även om vinstchansen är ganska stor känns hon fruktansvärt överstreckad... I avd 3 är Raja Mirchi streckad på 80%, fungerar han så vinner han nog men galopprisken är ju alltid överhängande. Kan dock vara en fördel att det är hemmaplan. Jag dubblar nog med Global Money. I avd 5 blir det väl strid mellan Carlos Lightning (i ledning) och Kadett CD (dödens). Tuff körning öppnar upp för skräll, eller så håller Carlos undan. Tror inte så mycket på Kadett idag. Vek ner sig för lätt senast och 74% känns för mycket. Bästa spiken borde vara Amaru Boko i andra avdelningen. Spets och Slut. Vad tror ni? |
|
2011-08-23, 13:53 | #2 |
Kollat lite närmare på denna omgång och kan bara konstatera att man får strecka på i första avd om man vill ha några cash känns det som. Tamla Celeber har bra spår och mycket stor vinstchans. Men jag vill varna för både Aleksej och Atlas boko. Inte minst för Aleksej senaste prestation på V75.
I den andra avdelning finns flera intressanta hästar. Jag låser på 3 hästar Amuro Boko som är den troliga och StigAxel som är den roliga. Samt Haraldin, den kan överaska. Inför tredje avdelning hittar jag min spik Raja Mirchi bör vinna detta om allt e som det ska. Fjärde avdelningen låser jag på Gossips Winner och Orfeus Brodde. Inför näst sista avdelning fem, kör jag spik på Kadett CD, visserligen favorit men en väll motiverad sådan. I sista avdelningen tar jag alla hästar utom Toralf och pellergrino. Systemet kommer bygga på att favoriten åker i första för att det ska bli någon vettig utdelning. Min singelrad. Aleksej Amuro Boko Raja mirchi Gosspis Winner Kadett C.D Balticas yahoo Spets och slut over and out Ge mig era förslag till kvällens fina tävlingar. |
|
2011-08-23, 15:49 | #3 |
Värt att tänka på att det är TVÅ platser man tävlar om. I V65-5 t ex så har jag med de förutsättningarna svårt att se Jorma svara upp Bergh då det överlägset smartaste valet är att släppa. Sen är ju Jorma en jävla idiot ibland men jag tror att det blir släpp till favoriten och en enkel tvilling där.
Bra streckvärde i första för övrigt, skillnaden mellan öppen och stoklass är inte så liten vill jag påstå, det finns anledningar till att det är extremt sällsynt med ston där. Håller med om att Amaru Boko är bästa spiken. Gör mitt system redan nu faktiskt, tänkte först motvilligt singelstrecka Raja eller dubbla med andrahandaren men kom fram till att spelmässigt finns det bara ett alternativ och det är att singla holländaren! Raja har 10/30 galopp och är ingen helgjuten vinnare felfri heller. 2,3,4,7,8 2 4 1,3,4,5,9,10,11 7 1,2,3,4,6,7,8
2011-08-23, 18:00 | #4 |
Finns mkt bra hästar i sista där är det värt o strecka. Bla 10 Glboal manhattan verkar bra trots dåligt läge. Men om den kommer till kan den bli farlig tror jag. Samt Balticas Yahoo och Kaffir Face.
|
|
2011-08-23, 18:11 | #5 |
Min rad till i kväll. Bygger på att favoriten loosar i första om det ska bli bra pengar.
Ändrat lite från min ursprungssystem och spikar i andra avd. Avd 1 3, 4, 7, 8 2 2 3 2, 3, 4 4 4, 9 5 7 6 1, 3, 7, 10 |
|
|