Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-08-08, 09:40   #1
DrD

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 819
Standard

V75 Skellefteå

1) Kungen i norr, Robban Bergh, ska väl ha god chans att öppna omgången med en spik...Kadett CD ser väl ut att möta lämpligt mostånd.

2) Hallsta Lotus och ännu en spik!? Hade det varit full väg vore det klart, nu är det kort väg till mål men visst fixar han det ändå...

3) Bronsdiv bjuder lite svårigheter, här får man läsa på och göra läxan ordentligt... inte tid nu, blir sent i veckan.

4) Oj, nya svårigheter i klassII, mängder av norrhästar gör det svårt, mkt att läsa in...

5) ojoj..såg det lätt ut i början får man betala detta nu, nu börjar det se spelmässigt intressant ut.

6) Silver/kort/auto... full fart. Avsaknade av lopp gör att 3an kanske rankas ned ngt, annars hade det varit en god chans. 1-4-9 finnar som ser mkt intressanta ut, här måste man nog försöka få tag i finska lopparkivet! Är det nån här som har koll på dessa??? Svårtippat!!!

7) Stig Lindmarks styrkeprov över 3km! Har för mig att Nahar såg fin ut i comebacken och måste bli svår att ha att göra med här! Får kolla upp det igen... brukar gilla Robin Ru men det ska inte räcka här... Robbans fransman, tar han sig runt allt från dubbla tillägg med lite störningar? Känns som Nahar, får se om det gäller hela veckan....
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-08, 14:58   #2

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 4413
Standard

Lite tidiga tankar efter första kollen av loppen

1) Bergh borde ha bra chans, men vill dock dubbla med Love Force, då Bergharn säkert har viktigare uppgifter senare i år för hästen, och Brekkan är bra.

2) Låser nog på 2 hästar även här, Feseth Lyneth är väl mest gunnad av distansen, hamnar Hallsta på vingel så kan det va vinnaren.

3) Borde va bra chans för Legacy Kronos här, Lennartsson brukar veta hur Åkes hästar ska köras, laddar nog ordentligt för ledningen. möjligen Yosemite Boko från rygg på Lennartsson som kan utmana via OS? Ozzy Ness borde inte hinna fram från köposition.

4) Raging Mack har ju varit finns vid ett par lunchsegrar, men detta är ju lite tuffare, har feeling för att Order By Koffe är en bra häst, Salmelas?
Chansar ev och låser på 1,2,12

5) 1 & 3, Ohlsson & Bergh, är det dom som gör upp?

6) Omgångens klaraste? Thrustworthy Ås är en riktigt fin häst, möter lämpligt motstånd, särskilt när Youpie fått sämsta läget, nej detta blir nog den klara banken i omgången.

7) Oj, detta känns svårt, dessa långlopp vinns ofta av pållar som fått vilsamma lopp, blir nog en dröse hästar här. Lord av Makkegård till spets, släpp & OS?

Nä, det krävs nog mycket funderingar(som vanligt) innan man fått ihop något vettigt, men tror jag bestämt mig om att börja med 2*2 och spik i 6:e.
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-08, 16:47   #3
DrD

Standard

Snyggt Sheriffen78...jag missade som vanligt att det är OpenStretch, ändå har de haft det sedan -07, undviker spela på dessa banor, nu får man ÅBY-frossa även i norr... då kör jag vilt på chans troligen, lyckas aldrig läsa dessa lopp rätt där snikspåret ställer till det... det körs från alla håll, vem ligger på rulle?

Du har helt rätt om Love Force, härlig typ, men måste kolla vad den gjort senaste starterna...var struken 21/7, orsak? kollas.... Sen känner jag ändå lite som om Kadetten är den hårdare vid målsnöret?

Feseth Lyneth är ju också en Järvsöfaksare, men inte mkt kan få mig att gå ifrån Hallsta här... fast jag förstår att det rensmässigt är kul med motbud, men....

Rätt igen, Pelle e för grönjävlig på Åkes hästar... fin körhand hos Lennartsson! Jag skall ta åt mig av dina ord om Viking Kronos valacken... kanske rent av chansspik!!!??? Sen var det ju det där j-vla snikspåret....

Mkt att sova på här, tur veckan är lång så här på måndagen....
Gammal 2011-08-09, 08:08   #4

Standard

Precis DrD, tur det är långt kvar till Måndag. Men vad jag har för mig är inte alls Skellefteås Open Stretch lika "gynnsam" som Åbys, har för mig att den är mycket kortare, så hästarna har inte alls samma chans att hinna förbi, då "halva" upploppet redan är kört när OS kommer.

Love Force var struken för sårskada. Kan ju betyda nästan vad som helst, antar att Noralf kommer säga att hästen ej behövde stå över särskilt mycket utan är i form.

Läste Akselis kommentarer på ATG, intressant både om Order By Koffe som jag redan var inne på, samt Womenizer i 6:e och Montana D.K i sista. Att Womenizer va ute mot de bästa i Finland den 17 juli hade jag missat, nu känns det ju som att Trustwothy måste garderas.

Legacy Kronos i 3:e har jag konstaterat att det nog blir omgångens spik, nu när man börjat vackla i 6:e. Är väl mycket att Åke har sån form på stallet och Lennartssons körhänder samt att motbud verkar verkligen saknas. Då det bara är Norrlandsmotstånd samt Jagger Brloine från egna stallet, så tror jag Lennartsson får styra och ställa hur han vill.
Gammal 2011-08-09, 08:32   #5
DrD

Standard

Skönt att du tar tag i detta Sheriffen78... själv hamnar jag lite på mellis denna vecka pga dåligt med tid, får ta igen detta senare... visst måste man hinna lira!

Skelleft OS är väl bara 1spår? mot Åbys dubbla..? där går det mer att vräka in kusen först in på snikspåret, här får man väl vara lite försiktigare, längden har jag ingen susning om, är väl ungefär samma som upploppets längd, man får kolla upp detta, men det är nog som du säger, fast inte blir det lättare att tippa för det... eller?

Håller med om "sårskadan" det känner jag inte som allvarligt, kan vara någon liten tramp eller spark i hagen/transport... värre då med typ, halsinfektion, dåliga blodvärden, hälta... det är varningstecken i min bok. Det här kan nästan vara som att de "ville stå över" och hittade orsak för att hästen skulle få vila...

Vi får kolla finnarna vidare, hade trott mkt på Uffes springare, men vilan gör att jag är lite försiktig nu... känns fortfarande som garderingslopp.

Håller fortsatt med, det ända som börjar blinka varning... är att Åke är borta lite för länge... hoppas hästen förbereds på rätt sätt... att jag litar på Lennartssons förvaltning i jollen är säkert... sen är det tur att det är 13 dagar sedan dubbelheatet där han vann både försök o final på Mantorp över kort distans.
Försöket: ... blev hängandes i tredjespår genom första kurvan, innan han kunde forceras till ledningen efter knappt ett halvvarv. Knde därefter dämpa tempot. Höll säkert undan i spurten.

Finalen: ... utvändigt ledaren. Avgjorde direkt in på upploppet och gick fram till en lätt seger. Övertygande!
Gammal 2011-08-09, 08:43   #6

Standard

Ja, det är bara ett spår på OS i Skellefteå, men det är vad jag minns oxå kortare än Åbys, har för mig att jag sett siffror på det någon gång i tiden, ska gräva med mina norrlandskontakter om det.

Som du säger, sårskada kan vara skäl att stå över, absolut.

finnarna måste som sagt kollas upp, brukar ju ofta vinna när de kommer över gränsen vid vanliga tävlingar, V75 är ju en anna sak helt klart.
Gammal 2011-08-09, 08:50   #7

Standard

Ja försöket och finalen för Legacy Kronos, 13 dagar sen, kan finnas risk att det ändå sitter i. Är ju inte så länge sen. Känns ändå som att hästen va så gott gåendes så loppen borde inte vara någon fara, inte heller Åkes frånvaro tror jag är någon fara, då hästarna som stallet hade ut igår såg fina ut. Men självklart så är det inte optimalt när tränaren själv har semester.

tur det bara är tisdag, man kan hinna ändra sig flera gånger, är ju inte alltid som föörsta tanken är bäst
Gammal 2011-08-09, 09:06   #8
DrD

Standard

...kollade lite i Skellefteås program men hittade inget om längd, står "säkert där" utan att jag hittade... fann på annan plats att deras upplopp ska vara 175m mot Åbys 187m, men det kan ju skilja mer på snikspåret.

Finnarna är rätt svårt att få full koll på, deras pengar är ofta låga då deras prissummor är svaga, hästarna kan vara väldigt hårda och rutinerade då de kommer hit, men motsatsen finns ofta också... att de "inte mött ngt" där hemma och inte alls står sig i vår V75-konkurrens... svårt veta, man vill egentligen se några av deras senaste starter.

Som du säger har ju Åke bra ordning i stallet, och det finns ju telefon, men man vill helst ändå att chefen själv sitter och känner på kusarna dagarna före start, gör sista kollen/justeringen... även framme på banan, det är ju han som har känslan och kan detta... inte optimalt att han är i USA och kollar Hambo, hästaktioner mm... men det får vi ju ta... ytterligare en parameter som skall värderas bara. 13 dagar sedan Legacys start bör ju räcka trots dubbelheat, det verkar som han inte behövde tömmas och då skall det inte behöva vara någon fara, brukar vilja ha typ 10 dagar mellan starterna.

Som sagt, första tanken är ALLTID bäst, och att följa känslan.
Den här veckan tar vi det!!! (...sen är det ju Xtra V75 redan på onsdag med Jubileumspokalen... de e mycke nu!)
Gammal 2011-08-09, 09:32   #9
DrD

Standard

http://tototv.icareus.com/web/guest/archive

Finska lopparkivet... Womanizer såg riktigt läcker ut... men färgen gör mig lite "rädd", lite Tap In känsla... och det räckte ju inte... han räckte ju inte alls senast han var över till oss... kanske bättre nu? Är så j-vla dålig på finska så jag "hajjar noll" av segerintervjuen, rena grekiskan för en annan....

https://www.fintoto.fi/;jsessionid=b...dFQA0M0GFDWDVq

Ska grotta mer mig i detta senare....
Gammal 2011-08-11, 08:25   #10

Standard

Nu börjar en del saker och ting klarna inför heglens 75:a.

Fortfarande tvekande i 1:a, prepare både på Kadetten & Love Force? Derbykval för båda i nästa start... Hmmm, Belgrado? 1,2,3 eller fler? Utgång på Kadett kanske?

I andra blir det nog utgång på Hallsta, vill verkligen gardera då jag inte tycker den är som bäst på kort. Myllarfaks b.f runt om för första gången? Smaskigt, Gunnar har ju ett grymt år. Blir nog b-hästar på 1,2,4,6

Spik Legacy Kronos, kan inte se hur den ska torska. Är väl 1 & 6 emot vid gardering

Omgångens nyckellopp tror jag avd 4 är, här gäller det att försöka gå kort, tror vinnaren finns bland 1,2,6 & 12 men 4 streck tror jag blir för dyrt på systemet. Får se hur man gör.

Order By Mackie ska tydligen vara Nurmos bästa chans, intressant! Tidiga tanken i veckan var att man skulle låsa på 1 & 3. Känns minst lika bra nu, är väl 9 & 12 som är motbuden, om dom kör ihjäl varann där framme, Big Challenger är ju bara 4%!

Womenizer, denna snackis, hur göra, Trustworthy gillar jag, lång vila dock sen senast. Otto vill inte vinna lopp, viker ju alltid ner sig som "klar". Mutola Bob från OS? Åkes 2 hästar? Utgång på 3 & 9?

Avslutningen och omgångens bästa lopp, här känns det vidöppet. Credit Tabac har jag jagat ett tag. kan Ove hitta till spets? Montana ståtar med fina segrar i finland, väger för lätt i Sverige? Åkes, Berghs & Lennartsson? Här blir det en dröse hästar!
Gammal 2011-08-12, 15:39   #11

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1368
Standard

Citat:
V75 – 1:
# 4 Alexsej (J.Norberg) => På gång…och blir det tempo så finns chansen. Pallplats i sikte !
# 7 Trehic ( U.Eriksson) => Enligt Jimmy hos Stall Bergh är han på rätt väg.
# 8 Belgrado (P.Lennartsson) => Struken
# 10 Kadett C.D (R.Bergh) => Allt bra och måste ses med bra vinstchans, meddelar Jimmy.

V75 – 2:
# 2 Fakse (J O Persson) => Allt är bra, och ska vara med bland dom 3-4.
# 5 Hallsta Lotus (U.Ohlsson) => Har tränat bra. Spåret ska inte ställa till några problem, enligt J O Persson.
# 7 Torpa Carl (O A Lindqvist) => Kan med klaff vara med bland dom 5-6 bästa…
# 8 Järvsömolle (D.Olsson) => Även denna åldersman kan strida sig till ett 5-6 pris, tillägger J O Persson.

V75 – 4:
# 5 Diva Sjöhammar (F.Stenmark) => Bra för dagen, ser inga problem med spåret. Bör vara bland dom tre-fyra första, säger Anders Stenman.
# 9 Intoccabile (J.Eriksson) => Bra i träning och hygglig form. Spåret behöver inte vara något negativt… Positiv !
# 10 Odd Fellow (P.Lennartsson) => Lite på väg uppåt, behöver dock få lite mer hårdhet för att räcka hela vägen.

V75 – 5:
# 3 Zeuxis Hornline (R.Bergh) => Bra form, möter lättare motstånd nu 0ch ska räknas tidigt, rapporteras det från Stall Berg.
# 4 Gramme (O A Lindqvist) => Han är nöjd, pigg & glad. Inget önskvärt spår, men borde gå vägen. Behöver tempo i loppet för att lyckas. Gör dock alltid sitt jobb, säger en positiv Tommy Frohm.
# 9 Jameson Broline (P.Lennartsson) => På gång och gjorde en bra årsdebut. Är för dagen den bättre av dom två hästarna från Stall Lennartsson i startfältet.
# 11 Igloo Skift (D.Olsson) => Var bra senast och blir bättre och bättre för varje start. Travsäker !
# 12 Big Challenger (J.Östman) => Allt är topp, kan nog inte ha en bättre form. Räds inte uppgiften och är van att starta från bakspår på rikstoton.

V75 – 6:
# 5 Chakir (P.Gustafsson) => Känns som formen är på väg uppåt. Hyffsad ut…
# 10 Glide Kronos (O A Lindqvist) => Formen är god, men spåret är inget vidare. Är han 4-5 i mål är jag nöjd, säger Gabriella Leastander.
# 11 Trotteur (R.Bergh) => Besvärligt läge, och kanske inte bästa formen för dagen. Siktar på pengar.

V75 – 7:
# 3 Global Jacob (J.Norberg) => Gedigen höst, med rätt lopp kan matpengen ordnas.
# 9 Nahar (P.Lennartsson) => Håller han sig till gångarten trav ska han ses med god vinstchans. Både snabb & stark. Enligt Per så kommer ett offensivt upplägg att planeras om så ges läge.
# 15 Real de Rabut (R.Bergh) => Har tränat bra och upplägget måste ses som gott, säger Jimmy.

LOPP UTANFÖR V75:AN
Lopp 1: # 7 Le Grand Honour (C.Månsson) => Inget startraket, och det blir att jobba för pengarna.
# 10 Isadora Broke (J.Eriksson) => Går i rätt riktning. Dock är spåret imot och räcker kanske inte till idag.

Lopp 3:
# 7 Global Now (P.Lennartsson) => Är en fin travare som dock ska köras i ryggar för att få optimalt lopp.

Lopp 4:
# 2 Santa Barbara (C.Månsson) => Känns fin, och ska kunna vara med och slåss om pengarna.
# 13 Highway to Hell (R.Bergh) => Gör det bra varje gång, har bra form. Får han rätt ryggar så kan det bli en framflyttad placering.

Lopp 12:
# 8 Faksblixten (J O Persson) => En fin häst som inte fått vunnit i år. Har dock sprungit 22.9 som tvåa. Ska köras med skor runt om.

Lopp 13:
# 9 Lobys Heidi (J B Dahlman) => Kan överraska och ska inte glömmas bort, enligt Månsson.

http://skelleftetravet.com/author/robban/
fyllot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-13, 10:58   #12

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1240
Standard

Jaha då var det Lördag och V75 stundar. Alla säger lätt omgång jag tror dock det kan bli bra pengar den här omgången.

Här är mina tankar, observera att det kan ändras under dagen.
Avd1. Kör på Kadett CD och Love Force och Aleksej känns som det bör räcka här.
Avd2. Hallsta Lotus vinner om allt går bra, dock finns ett kul motbud i Myllarfaks som var riktigt vass senast. Tror det blir körning mellan dessa två. Om man har råd kan man plocka med Feseth-Lynet då denna också är riktigt vass.
Avd3. Kör på Legacy kronos här den bör vinna, tar dock med Yosemiteboko samt Ozzy ness.
Avd4. Raging Mack och Glen Mohr kommer jag köra på eventuellt plockar jag med favoriten om den ser bra ut samt O by Koffe.
Avd5. Måste ta ställning och chans spikar på Ze Hornline.
Avd6. Spets och slut på Womanizer behöver inte motivera mer än att den bara bör vinna finns bara ett motbud som jag ser det. Trusthwothy Ås men jag måste ta ställning och då blir det första alternativet Womanizer.
Avd7. Stayerlopp, Jag tänker inte spika Nahar som många andra, jag tror detta lopp kan bli tufft så jag streckar på rejält. Credit tabac Real D Rab också.

Blir ett mindre system som bygger på Zeu.Hornline och Womanizer för mig.

Senast redigerad av Travaren den 2011-08-13 klockan 13:01.
Travaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-13, 14:03   #13

Steffe1988s avatar

Sharp$: 1367

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V75-1: Skellefteå Krafts Fyraåringspokal. - 1:A PRIS 200 000 kr 2140 A (R1:2, R2:4)
6(A) - Love Force* (NO)
10(A) - Kadett C.D.

V75-2: Steggbests Minne. - 1:A PRIS 175 000 kr 1640 A (R1:6, R2:2)
1(B) - Feseth Lynet* (NO)
4(B) - Myllarfaks
5(A) - Hallsta Lotus

V75-3: Bronsdivisionen, försök 1 i Meeting 6. - 1:A PRIS 110 000 kr 2140 A (R1:10, R2:4)
1(A) - Yosemite Boko
2(B) - Doyouwanttodance (US)
3(B) - Jagger Broline
5(B) - Global Juggler
6(A) - Ozzy Ness
7(A) - Legacy Kronos (IT)
8(B) - Michelle Perry
11(B) - Marcus Top Spin (IT)
12(B) - Muskelmann G.T.* (NO)

V75-4: Klass II, försök 2 i Meeting 6. - 1:A PRIS 100 000 kr 2140 V (R1:4, R2:5)
1(A) - Zugzwang
2(A) - Raging Mack
3(B) - Mellby Spader
6(A) - Staffan Palema
7(B) - Glen Mhor
9(B) - Intoccabile
10(B) - Odd Fellow
11(B) - Piriac*
12(B) - Order by Koffe

V75-5: Klass I, försök 1 i Meeting 6. - 1:A PRIS 100 000 kr 2140 V (R1:12, R2:8)
1(B) - Order by Mackie
3(A) - Zeuxis Hornline
9(A) - Jameson Broline
10(B) - Lotto Lavec
11(B) - Igloo Skift

V75-6: Silverdivisionen, försök 1 i Meeting 6. - 1:A PRIS 150 000 kr 1640 A (R1:4, R2:6)
1(B) - Mutola Bob*
2(B) - Otto Streamline
3(A) - Trustworthy Ås
9(A) - Womanizer
12(B) - Youpie

V75-7: Stig Lindmarks Styrkeprov. - 1:A PRIS 200 000 kr 3140 V (R1:1, R2:10)
9(A) - Nahar

Systemstorlek: 12 150
Reducerad storlek: 6 462
Reduceringsgrad: 46,8 %

Kostnad 3231Kr Spelar V7
Steffe1988 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-13, 14:11   #14

Sharp$: 257
Standard

Avd 6

Otto Streamline borde väl vara snabbast ut här. Har svårt att tänka mig att Daniel släpper till Ulf Ohlsson. Men vem sitter i rygg på ledaren? Trustworthy Ås, Womanizer eller Mutola Bob? Funderar på att spika Otto...
Tore.Trotter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-13, 14:18   #15

Robbans avatar

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 355
Standard

10
5
6
3,4,7,9,10,12
1,7,8,9,10,11,12
1,2,3,6,12