Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-07-28, 12:41   #1

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26732
Standard

Jackpot V75 Hagmyren 30/7

Slickade mig om munnen när det gick upp för mig att det skulle bli jackpot på en "norrlandsbana", V75 där uppåt brukar som regel inte vara de mest svåranalyserade loppen på sommaren. Efter en titt på listorna skulle jag tyvärr ändå vilja påstå att det ser smått omöjligt ut och jag är nästan tom på idéer. Ska ta en lite närmare titt nu och se om något sticker ut.

Dela med er gott folk!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-28, 13:01   #2

Stekels avatar

Standard

1: Många med fräschörproblem som har jättehög kapacitet. Känns som det krävs halva fältet för att känna sig riktigt säker, om man ens är det då. Extra viktigt att vänta på värmningarna här innan man lämnar in!

2: Ovanligt jämn hög klass här, svårt. Tror en av omgångens mest överstreckade kommer här, Nova Race. Kuskmotståndet för Katrin här gör att hon behöver en överlägsen häst för att ha en vettig vinstchans.

3: Normalt sett skulle jag överväga att spika Global Investment och gå vidare men han är ju helt under isen för tillfället. 1,3,7,12...

4: Skrälläge med låg klass och sprint men jag tror ett lås på favoriterna 3,5 räcker väldigt långt.

5: 1600 ser ju inte bra ut för tilläggshästarna men jag ser ingen på start som ska kunna greja det här. Svårlöst och kräver en hel del plugg!

6: Silver är ovanligt öppet...

7: Öppet, chansspikar nog El Sueco i brist på annat om rapporterna är bra.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2011-07-28, 13:40   #3
DrD

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 819
Standard

..."Usch ser omöjligt svårt ut på förhand... fast med Jackpot så skall man väl bara vara glad för denna utmaning, blir nog bra pröjs för den som hittar rätt!

Fråga till Stekel:
Du skrev "Extra viktigt att vänta på värmningarna här innan man lämnar in!"...

Hur gör du för att bäst lösa ett sådant problem... är du "alltid" på plats, vilket ju är helt överlägset och naturligtvis det helt bästa... men kanske inte genomförbart.
Blir det ATG Live med Anders Ekbergs värmningsöga... tycker att han ordbajsar rätt mkt, har säkert hästöga...bor ju på landets travbanor, men tveksamt spelöga, men det är ju en annan sak...
TV4s direktsändningar brukar ju "låna" Molles värmningsöga... men där får man inte ut så mkt... nån enstaka häst per lopp... killen är visst "luckrädd" och lirar aldrig, men som sagt... en helt annan sak, men visst gör man bedömningarna lite annorlunda som lirare.
T.ex. Aftonbladet har ju Live-bevakning via webben där t.ex. Nisse Larsson kan ha rätt vettiga tankegångar ibland....
Sen finns det ju en mängd dyrnummer att ringa, men som jag skippar...

Vad säger ett Orakel som Travscouten Stekel, skall bli intressant att se din lösning!
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-28, 14:11   #4

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DrD Visa inlägg
..."Usch ser omöjligt svårt ut på förhand... fast med Jackpot så skall man väl bara vara glad för denna utmaning, blir nog bra pröjs för den som hittar rätt!

Fråga till Stekel:
Du skrev "Extra viktigt att vänta på värmningarna här innan man lämnar in!"...

Hur gör du för att bäst lösa ett sådant problem... är du "alltid" på plats, vilket ju är helt överlägset och naturligtvis det helt bästa... men kanske inte genomförbart.
Blir det ATG Live med Anders Ekbergs värmningsöga... tycker att han ordbajsar rätt mkt, har säkert hästöga...bor ju på landets travbanor, men tveksamt spelöga, men det är ju en annan sak...
TV4s direktsändningar brukar ju "låna" Molles värmningsöga... men där får man inte ut så mkt... nån enstaka häst per lopp... killen är visst "luckrädd" och lirar aldrig, men som sagt... en helt annan sak, men visst gör man bedömningarna lite annorlunda som lirare.
T.ex. Aftonbladet har ju Live-bevakning via webben där t.ex. Nisse Larsson kan ha rätt vettiga tankegångar ibland....
Sen finns det ju en mängd dyrnummer att ringa, men som jag skippar...

Vad säger ett Orakel som Travscouten Stekel, skall bli intressant att se din lösning!
Ja alltså även om värmningsögat såklart blir bättre med tiden så är det nog långt ifrån bra, jag ser väl stora plus och minus men viktiga nyanser där emellan går nog över huvudet på mig är jag rädd. Dessutom är det är ju faktiskt rätt sällan man är på plats och då har man ju inte så mycket annat än killarna på liven. Ekberg har som du säger hästöga men han brukar rabbla en massa och han verkar inte riktigt koppla samman det med spelbiten på det sätt som jag tycker han borde. Sällan några "streckad på 6% i nuläget och klart intressant på det med tanke på hur fin han ser ut för dagen". Widman är ju helt överlägsen på den biten däremot och när han plussar extra för någon så är han sällan ute och cyklar. Molle är också bra men han är också väl kortfattad och drar sällan paralleller till spelvärde etc. Att han är så kort beror nog mest på att han får väldigt lite sändningstid.

En sak jag tycker man ska tänka på är att lyssna noga på hur påläst värmningskillen verkar på hästen som värmer. Säger han att någon värmer dåligt men bra för att vara just den hästen så sitter han förmodligen inte och gissar. Och en dålig värmning på en häst som alltid värmer dåligt säger ju just ingenting. Däremot en riktigt fin värmning på en häst som brukar vara halvdan brukar vara kanoninfo.

Aftonbladets referat har jag ströläst nån gång, men jag ser det som långsökt att unga killar som dem (och mig själv för den delen som sagt) har öga som är något att ha. Vill minnas att de är enormt vaga i sina kommentarer också, typ "Åke ute och värmer nu, ser bra ut...". Har de där killarna ens betalt?

Betalnumren har jag ingen åsikt om, aldrig nyttjat.

Det här med värmningar är ju ett komplement till all övrig analys du gör inför loppet, men jag tror bestämt att det lönar sig att spika kanonvärmningar. Tänk dig själv, när 90%+ av spelarna har lämnat in sina kuponger så får resten info om en kanonvärmning på en oddsare. Många av dessa kanske lägger till den i systemet men du spikar. Vem står med 7 rätt om den går in och resten av omgången blir halvsvår/svår och, desto viktigare, hur många står där med dig?

Orakel säger du, ja det lät inte så dumt om du nu inte var på det ironiska humöret.

Det här blev ganska långt och lite off topic menmen...

Gammal 2011-07-28, 15:41   #5

Robbans avatar

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 355
Standard

Mugger MM kommer bli min spik iallfall, Bra häst med bra spår i ett väldigt öppet lopp.

Man ska väl som regel aldrig spika hästar på tillägg men, Dreamlittledream?

Förövrigt, Vinner inte reven d amour nu så kommer han aldrig vinna på toton! Kommer dock gardera eftersom jag aldrig gillat hästen.
Robban är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-28, 16:04   #6

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Robban Visa inlägg
Man ska väl som regel aldrig spika hästar på tillägg men, Dreamlittledream?

Förövrigt, Vinner inte reven d amour nu så kommer han aldrig vinna på toton! Kommer dock gardera eftersom jag aldrig gillat hästen.
Dreamalittledream har inte räck till på senaste tiden efter att ha gått upp i summa snabbt tidigare i år. Inte visat det stinget som Åkes hästar brukar ha och som kan betvinga fältet sista 500. Det i kombination med att startfållan är starkare än vanligt gör att jag tycker det blir en riktigt dålig favorit.

Jo det är ju inget jättemotstånd direkt men samma sak gäller Gidde och jag ser det som osannolikt att Åke ska backa för att släppa en sån som Larsson till ledning. Gidde visade att han kan öppna senast, var lika snabb som Monster Drive första biten.

Gammal 2011-07-28, 19:04   #7
DrD

Sharp$: 819
Standard

Stekel skrev:
"Orakel säger du, ja det lät inte så dumt om du nu inte var på det ironiska humöret"
...Nej, den fanns ingen ironi i ordet Orakel, det känns att du vet vad du snackar om...

Robban skrev:
"Förövrigt, Vinner inte reven d amour nu så kommer han aldrig vinna på toton! Kommer dock gardera eftersom jag aldrig gillat hästen"
...Har väl själv inget emot hästen, men har dock lite svårt för Larssons, känns som de ligger i facket "behöver klart bättre häst än motsåndarna för att ha vettig chans", typ Caballion senast som kom ut i ett skitgäng. Första känslan jag har är att spika ALVENA PELE, räknar med tidig spets sen styr och ställer Pelle efter behag, Lennartsson är trygg att ha i jollen och gör oftast helt rätt bedömningar, väljs före Larsson alla dar i veckan!
Reven sa de ju från stall Larsson tidigare på säsongen att "han är en sprinter", nu full väg och då tror jag inte man svarar då Pele kommer farande... blir fast imål.
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-30, 11:07   #8

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1711
Standard

Någon mer som har problem med atg.se? Går inte att lämna in v75an spelsystemet är stängt står det.
mrgump är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-30, 11:26   #9

Standard

hmm nu funka det
mrgump är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-30, 11:47   #10

Sharp$: 1886
Standard

Travexpertens rank och system!

Avd-1: A: 7-9 B: 8-3-2-6-10 C: 4-10-12-1-11

Avd-2: A: 5 B: 2-6-12-14-15-4-7-10 C: 8-11-3-13-9-1

Avd-3: A: 7-1 B: 3-12-4-2-6 C: 10-9-5-8-11

Avd-4: A: 1-3-5-2 B: 7-4-9-8-6 C: 10-12-11

Avd-5: A: 15-10-9 B: 13-11-12-3-6-14-8 C: 2-5-7-4

Avd-6: A: 6 B: 7-5-1-3-8 C: 11-10-2

Avd-7: A: 10-9 B: 2-3-5-7-11 C: 8-12-6-1-4

2 x 1 x 2 x 4 x 10 x 1 x 7 = 1120 rader

Lycka till!
travexperten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-30, 12:30   #11

tribalfunks avatar

Sharp$: 1003
Standard

Nån som vet vad Svanstedt säger om sina chanser?
tribalfunk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-30, 13:53   #12
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tribalfunk Visa inlägg
Nån som vet vad Svanstedt säger om sina chanser?
Mellby sambuca bästa chansen.

SJ's otto fin form men kommer inte ladda från start

dream a little dream får ett snällt upplägg
monas incada har halvchans men har varit borta ett tag
gidde th har platschans
clear sign ska gå barfota runtom nu
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+3)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-30, 14:14   #13

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Mellby sambuca bästa chansen.

SJ's otto fin form men kommer inte ladda från start

dream a little dream får ett snällt upplägg
monas incada har halvchans men har varit borta ett tag
gidde th har platschans
clear sign ska gå barfota runtom nu
Låter konstigt att han inte ska ladda med Otto, för vad är alternativet från spår 4 på 1600?

Gammal 2011-07-30, 14:27   #14
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Låter konstigt att han inte ska ladda med Otto, för vad är alternativet från spår 4 på 1600?
Han kommer ändå inte att få ledningen ändå säger han då sj otto inte öppnar speciellt fort från start. Så varför anstränga sig från start. Låt 6an och 7an ladda från start och sedan söker han rygg andra utvändigt istället för att spara speeden.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-30, 14:27   #15

Standard

Registrerat spel

Datum: 2011-07-30
Bana: Hagmyren
Spelform: V75, omg. 34

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 4, 7, 9
2 3, 6, 15