|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-07-20, 10:06 | #1 |
V75 Axevalla med Viola
Ingen "riktig" V64a denna vecka...fast Skrubbs e ju trevligt de me...
Lite dåligt drag i V7an så här tidigt.. börjar så smått här. 1) Viola helt ensam och 6 lopp på veckans V75a! 2) Öppet...tänker mig köra med "kuskar" som e nått att hålla i handen, Åke, Örjan, Erik + Johnny... Takter e härlig då han har nått att köra med, hade Beanie MM vunnit Årjängs Stora utan hans styrning, hade Iceland vunnit Elitloppet utan hans spetsstyrning... knappast säger jag. Däremot lite tveksam till Björn Goops V7-form just nu, visst vinner han mkt...men mest "på orten"...eller? 3) Wellino tillbaka, Dansken måste med... Kung Åke, sen har jag lite svårt med Monster Drive, gillar Pelle starkt...fin körhand, men hur är hästen över denna distans? Tycker inte den är världens kämpe heller.... 4) Är det nå´n som har ngt drag här????? 5) 13 Anders Svanstedt måste ha jättechans här! ...men har lite lust att slänga på Ingves som alltid räknas, speciellt i lärlingsloppen! 6) Fader Svanstedt med Youpie.... kan kanske bli draget... 7) Åke igen, är det hans dag...igen... Covington och några till... Ser ut att bli ett lir med Viola Silas som BANK, sen köra runt Åke... kom igen med lite tankegångar, nu fyller vi lädret! |
|
2011-07-20, 18:58 | #2 |
Viola Silas och Global Midnight blir ju de stora favoriterna. Men jag känner att jag bara vill spika en av dom och fälla den andre. Har inte bestämt mig än hur jag ska göra. Men vinner båda två så känns det som en väldigt tråkig omgång...
Om spiken hamnar på Global så måste Windermere med på kupongen i lopp 1. Fint läge och bra kusk. Inte helt chanslös i mina ögon och kommer nog ligga under 4-5% på lördag. |
|
2011-07-20, 20:43 | #3 |
Över två varv ska det inte finnas förlust för Viola, speciellt med tanke på den hårdhet hon skaffat senaste tre starterna.
Klass 1 är öppet och distansen gör det ännu mer skrällbenäget. Lägre klass än på länge i guld, man har gått och blivit bortskämd. Wellino, Gidde, Garland och Noras känns väldigt säkert. Noras är bästa draget, han slipper de bästa nu och kommer garanterat bli understreckad! Dåligt påläst i klass 2 men det borde finnas lite klasskillnader att vaska fram här. Enda som hoppar ut i lärlingsloppet för mig är Neo's Victory. Bra kusk, läge och stall i form kan ge bra resultat med en smygare på innerspår! Har en konstig känsla av att det är alldeles för enkelt att Youpie bara ska vinna här. Youkon Boko vill jag absolut inte plocka bort! I brons är det så enkelt som det ser ut, Covington Ås fram och baklänges! |
|
2011-07-20, 22:44 | #4 |
Sharpest
|
Personligen tror jag vi lär märka travsommarens utdelningar nu.
Har svårt att se Viola silas samt Welino boko förlora sina lopp. |
2011-07-21, 11:40 | #5 | |
Citat:
Efter lite fundering så känns det givet att storgardera Global Midnight som blir alldeles för stor den här gången. Har tagit in 200k på två starter men ändå står hårt inne på tillägget, har någon av de andra en extra bra dag eller det blir tempostrul eller vingel på något vis så åker hon på stryk! |
||
2011-07-22, 11:19 | #6 |
...håller med ang Global Midnight, helt annat lopp nu än vid segrarna, lärl/volt/tillägg...kan häxa, och de andra är inte så tokiga!
1 Neo´s Victory säkert o enkelt undan vid två segrar, vid 2orna avslutade hon rätt vasst och var inte långt borta... frågan är hur banan blir, hon har en oplac på Valla på något tung bana... regnar det imorgon på Ax-slätten? får kolla lopparkivet hur hon såg ut... har för mig hon harvade ute i spåren då...(?) 5 Jade af Solnäs m Ingves! säkert undan från spets senast (a)... som 6a vann ju Tamla Celeber och Jade släppte spets, ledarrygg blev 3e inv.. ut på upploppet och höll farten gdk. På Jägers gick hon tidigt fram i dödens, tog över...och enkelt undan! som 3a gick hon fram i dödens hade lite problem 300kvar men tände om och höll till 3e priset... Gick 14,6 senast och det kan bli jobbigt för storfavoriten (76% fred kl 10:40) att hinna ikapp och förbi. 6 Future Nalan, räknas enl Fredrik och Oscar kör bra. Säkert undan vid två spetsvinster talar för att formen finns där. Inre springspår, räknar med att de fångar upp Lajos Öga utanför och då ska den vara borta ifrån dödens... varit lite stinglös och bara hållt farten på slutet. 10 Johan Untersteiner i lärl-loppen kan gå, Freia Bear tänt till i ny regi, svararde bra med rycktussar senast... tiderna är lite frågetecken... får kolla upp den mer.... nån som har nå´t att säga om denna????? 13 STORFAVORITEN behöver inte nämna här, törs ju inte utelämna den, men vill nog gardera. (9) vill gärna ha Haugstad i "alla" lopp.. och spec lärlingsditon, men chansar nog bort Global Limit här ändå... är väl fel läge då den inte gärna fungerar i ryggar... g-risken finns alltid där, men Håkan K lär vara nöjd med den så man vete e f-n om man törs vara utan strecket.... Började lite konstigt "mitt i" men kom gärna igen med lite tankegångar.... |
|
2011-07-22, 12:31 | #7 |
Verkar kunna bli tungsprunget imorrn, ganska mycket regn enligt yr i nuläget iallafall. Borde gynna Viola och Covington och även Åkes hästar i övrigt tycker jag, Youpie stiger för mig även om jag nog inte vågar räkna på att han har rätt dag imorrn.
Zeb De Castella måste nästan vara mest överskattad i omgången ändå, 38% på spår 8 över 1600 och vann billigt senast. Extra skrällbenäget i V75-2 om det skulle bli skitväder.
2011-07-22, 12:47 | #8 |
Tror att det blir spik på King Bonnson i 4:e...
Nova J 6% i nuläget? |
|
2011-07-22, 13:57 | #9 |
avd2... känner mer o mer för att Takter vinner med 1 Ypperlige Liss
...skulle vara detta med "långt upplopp" på Ax, måste kolla mer hur han är sista biten, Johnny har körformen på topp och KungÅke har bökigt läge med favoriten... och senast såg han ju "sjövild" ut innan de fick sätta en större vagn bakom honom... sen vann han ju småbilligt och det sa väl inte allt för mkt... avd4... vad gäller King Bonnson så visst räknas han, men... det finns ju ngt som heter galopp hos honom, sen är det bakspår (men långt upplopp, visst) detta är ju lågklass och "vem som helst" kan nästan vinna... Lite av problemet blir ju Fredrik Persson, räknar med att Viola redan vunnit sitt lopp, sen räknar jag med att Future Nalan har chans i lärl-loppet... kan verkligen stall Persson ta tre segrar, 100% inom V75...??? kanske, kanske inte... |
|
2011-07-22, 14:26 | #10 |
Sharpest
|
Jag vill varna för Pelle Pirat i omgången. Ny i silverdivisionen men såsom hästen sett ut och suttit fast varenda gång så blir man sugen. 6% och Stefan upp! Hälften av sina starter från spår 1 har den vunnit dessutom.
|
2011-07-22, 14:36 | #11 |
Det kan bli bekymmer för Violas Silas med innerspår på tillägg och en gardering kan visa sig vara mycket värt här. Jag tänker på Thai Goldie i första hand som lär pressa sig till ledningen och hålla ett ganska högt tempo, just för att Violas Silas inte skall kunna avancera utan att det kostar.
Får Harry Haythrow sitt lopp med ryggar och bra tempo kommer han att avsluta rykande med skorna kvar i stallet. Jämt lopp där många räknas med chans. Laughing Stock vinner om han hittar ut i tid. Om inte tycker jag att GH Nemo skall ha bra chans till sin första seger i Guld. Lord Capar är tillbaka i gammalt gott slag.... King Bonnson är hästen i loppet men galopplysten. Vinner felfri ? Jag tror att Global Midnight vinner trots tillägg här. Så bra har hon sett ut vid sina segrar. Silverdivisionen är ett riktigt getingbo där de mest kapabla visat tveksamheter på slutet medans andra, normalt sämre hästar, visat toppform. Form slår klass heter det....... Montgomery Hill leder från start till mål ? |
|
2011-07-22, 14:49 | #12 | |
Banned
|
Citat:
Royal Neo vill nog ha ett ord med i laget där...! /Badass |
|
2011-07-22, 16:03 | #13 |
Visst har Viola Silas en bra uppgift meninte bara att runda dessa då 2 och 3 är snabba på start och vill dra ihårt i täten och den "andre" lär få ryggen... Bra chans som sagt men värde i gardering...
Bästa spiken 4 Royal Neo i sista som måste ha bra chans att spåra runtom och alldeles för lite streckad i förhållande till chansen |
|
2011-07-22, 17:19 | #14 |
Glöm inte Smash Express i silver, obesegrad med Goop.
|
|
2011-07-23, 09:56 | #15 |
Klar med mitt system:
3, 11 1, 2, 6, 10 2, 3, 5, 6, 9, 10 1, 10 13 1, 2, 6, 7, 8, 10 4, 8 Lite fegt kanske, men tror det blir rätt lättlöst idag samtidigt som jag ville gardera några av de stora. Alandias Karisma & GH Nema fixar semestern. |
|
|