|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-07-12, 22:01 | #1 |
V75 Årjäng 16/7
Drar igång tråden tidigt. Ingen jackpot men ändå intressant omgång, speciellt som jag kommer vara på plats för en gångs skull!
Fattar inte att det kan vara så helvetes dåligt anmält i silver, det kan inte hända många gånger per decennium. Helstängt på Åkes båda och Caballion, men vem vinner? Jag förutspår att det blir Otto blir väldigt streckvärd iallafall, är inte alls säker på att Åke kör stallets bästa här! Voltstart i klass 2, skulle inte förvåna mig om 50% av alla startande har galopperat senaste året i de loppen. Inget väldigt motstånd den här gången, så det kanske är dags för V75-räven Landers Power att få en fullträff? Muggern vinner felfri men det känns inte som någon att hålla i handen direkt. Fantastiskt startfält i Årjängs stora den här gången! Det stör mig att Victory Hill kom med, det var tydligen inte så många som anmälde här heller trots allt. Känns väldigt stängt på elitloppsvinnarna plus Rakas och Lavec Kronos. Det känns väldigt svårtippat där emellan, men ska man gå kort så vinns det ju allra troligast från spets. 3,4,7 således. Lavecen och Iceland kör en bit, Melander ger sig klokt nog i tid (Ludde emot trots allt) och kryper ner i rygg om han kan, eller får svarte petter och landar i dödens. Torvald har bara en speed och den brukas till slut i det här gänget. Ingen hinner fram och Lavecen dansar undan precis som förra året. Eller? Omöjligt kallblodslopp, Mel Odin blir nödspik för många. Tror Ulrik blir mycket streckvärd. Har läget och Mjölneröd har alltid iordningställt när det gäller! Gick kanske kan sänka ett par sekunder med pisk och då är tilläggen stekta. Knepig proposition på stoloppet. Har inte läst på så mycket men tilläggen står ju bra inne penningmässigt och Lalita Sas behöver poäng då hon tappar 1an från Klosterskogen nu. Utgång och helgardering? Åke drar i högertömmen i ett tidigt skede och släpps till ledning då man sällan blir inmurad i lägre klasser över distansen. Oleander visade senast att han inte är klassig nog för att vinna V75 om han möter något, skulle tagit ner ledaren då i så fall. Kaffir Face blir bortglömd den här gången, gör om Mantorp-insatsen och vinner med halva upploppet? Discovery Håleryd är bra och på läget kanske han tom blir favorit här. Åke har en bra häst men med tanke på läge och motstånd är han nog stekt här, stallets andrahäst kommer före i min bok med de här förutsättningarna! Väldigt dåligt med självklara spikar i omgången och jag blir förvånad om mer än två favoriter vinner. Vad tror ni grabbar? |
|
2011-07-12, 22:27 | #2 |
Många svåra lopp ja. Håller med om att lavec är intressant i guld, torvald favorit idag känns fel iaf, tror inte den håller än.
Att caballion inte är favorit än är ett skämt. Given spik, inte mkt emot, vinner på klass från spets eller dödens. |
|
2011-07-13, 15:16 | #3 |
Ja, riktigt tråkigt med så få anmälda i lägsta klassen men som jag ser det är Caballion en bra spik att inleda omgången med. Han bör leda från start till mål. Endast Sj´s Otto emot om han har återfunnit sin bästa form.
Kaboom Face är en häst för högre klasser än klass 2 redan nu men spåret gör att han bör garderas då han kan bli störd därifrån. I Årjängs Stora Sprinterlopp ser jag en massa hästar som en gång i tiden kunnat utmana internationella eliten men med dagens form finns bara två som kan. Rakas och Brioni. Då Brioni har gått ur form via en medveten vila återstår bara Rakas. Mel Odin bör vinna men det kan bli problem från tillägg och en gardering är på sin plats. Stoloppet är ursvårt att bena ut men Peter Untersteiner är optimistisk angående Jitanes chans att vinna. Klass 1 är ett getingbo och kräver en hel del streck där jag trots sämsta läget tror mest på Stigaxelsixten. Sista avdelningen är ännu svårare och jag kommer att stecka på så mycket det går. |
|
2011-07-14, 00:29 | #4 |
Alla tror på Rakas, jag tror Torvald Palema kan ha en bra chans
|
|
2011-07-15, 11:22 | #5 |
...verkar inte vara ngt riktigt drag i omgången än... men det kommer väl, ska själv sätta mig med detta ikväll...
1) visst e troligen Caballion bästa hästen, men inte f-n kan man spika på kusken, vinner väl i detta lilla fält över distansen, men tar givet med Åkes GW och kanske även Otto med j:r.... då är det ju låst, men kanske överstreckat... 2) fan va svårt, Mugger kan g varsomhelst i loppen, men måste ändå med... Luddes har krångelläge, och luta sig mot Ludde går ju inte heller... det blir många här: i nrordning 1-3-4-6-8-10-11-12... lika bra köra "alla"? 3) Tar bort Iceland, Marshland räcker inte... för hårt för Beanie... 3-5-7-8 4) troligast 7a Mel Odin men känner starkt för ta en rå... spik på nr 1....??? eller båda men gillar inte tvåhästars.... 5) hjälp... vinner 2an detta?? Uhrberg start/mål, en el många... 6) om man visste hur 1an hamnar till, 3e inv kan vara kokt, men annars chans... när kommer Åkes svepning? tidigt till spets, eller rundar allt till slut? finns många bud... 3-7-8-9-11-...sen börjar jag tröttna på 5an som "alltid" är favortit som blir 2a igen??? 7) risken finns att man slösat med strecken och tvingas till spik här i sista... lycka till! Vem då???!!! 12 Åkes The Man... 9 är bra men Veijo inte gärna grundpelare i spelet... 6 att luta sig mot Ludde e som att luta sig mot ett duschdraperi, nej tack, men kan vinna om han gör om loppet fr Mantorp... några till finns det, men en rå tanke kan vara att spika 3 Discovery Håleryd, nu då Lövgren strukit Crowne finns mer tid att förbereda denna på rätt sätt... vet inte riktigt hur man ska få ihop detta till ett vettigt spel... |
|
2011-07-16, 00:54 | #6 |
Felfri Lavec kronos vinner detta pisslätt...
Den och Caballion får bli spikar imorrn ! God Tur - |
|
2011-07-16, 07:12 | #7 |
Två utgångshästar för tvillingspel idag:
1) Tycker Beanie MM ser klart bortglömd ut denna gång. Avviseras barfota runt om och han fick ju äntligen vinna senast. Har gjort några galna lopp utan bakskorna. Nu blir jag inte riktigt klok dock då det står i travrondsintervjun "att han går barfota igen" som om han skulle ha gjort det även senast, står inte i programmet. Hur som så är det med den balansen han matchar dessa bäst och så ska nu bli. Han var dramatiskt mycket bättre senast och vann ett lopp med 500000:- i första pris till skillnad från stora stallskriket här Rakas som iofs såg jäkligt fin ut men vann ett ruggigt överpacat lopp med 100000:- till vinnaren. Tycker strecken väger lite väl mycket till Rakas fördel när man jämför dessa som har jämngoda chanser som jag ser det. 2) Avdelning 5 är ju ett garderingslopp och jag håller inte alls med strecklistan om att 13 Ladys Photo ska vara sistarankad. hästen var för tre starter sedan ute i ett rikstotolopp stängt vid 1000000:- och klättrade då i ryggar till slut på 13,9 medeldistans efter invändigt lopp, såg klart fin ut då. Sedan oplacerad i Norge och dödensvinst senast i två lopp som inte finns i arkivet tyvärr men denna märr är van betydligt hårdare motstånd och hon gick hyfsat på rikstoton redan 2009. Verkar nu på gång igen efter ett minder bra fjolår. Man kunde dock önska att Magnus Jakobsson skulle ha mer "Cojones" när han kör, han är kanske den mest defensiva kusk vi har i landet, men det är ett lågklassigt gäng där det säkert blir en del galopper och kan öppna upp sig tom för Magnus. Ladys Photo står helt perfekt inne och är i god form. Anmärkningsvärt hur dåligt de flesta på startvolten står inne på pengar och tid här och för mig är hon given som garderingsstreck på V75 och blir utgång på ett tvillingspel oxå. |
|
2011-07-16, 07:20 | #8 |
Sharpest
|
Brioni och Lavecen kommer inte gå ut stenhårt. De siktar nämligen mot Hugo Åbergs. Brioni vill få något lopp i kroppen innan den stora tävlingen då han bara fått vila efter Elitloppshelgen.
Helt klart bör Beanie mm ta över brionis plats som den häst med större vinstchans. Jag är lite oviss i valet av min andra spik. Rakas är visserliggen bra, men spår 7?? Torvald sågas helt av spelarservice, i intervjuerna dock låter Åke nöjd. Men hästen har ändå spår 5 på kortdistans PLUS som favorit. Dessa hästar vinner oftare än vad de förlorar. Min matematiska hjärna vägrar åsidosätta sådan statistik. De bästa här hade varit om någon häst på innerspår har strukits så att Beanie hade fått spår 5 |
2011-07-16, 09:59 | #9 |
Med tanke på att senast jag lämnade information från Lennartsson som va negativ så vann han ju skit lätt med Alvena Pele så får ni ta detta hur ni vill Men enligt Lennartsson skulle det inte laddas mot spets med Rakas. Ifall hästen blev nedstruken ett spår så var det ett alternativ. Men som sagt taktiken kan ju alltid ändras endå beroende på sista minuten intryck.
|
|
2011-07-16, 10:15 | #10 |
Avd 1: 1 Caballion spetsar och vinner. (I normala fall. Men efter Axevalla igår ser man spöken överallt.)
Avd 2: 4 Mugger M.M. kanonfin barfota runt om senast. Kändes inte alls lika osäker som tidigare. Samma balans igen och given etta. 10 Credit Fayline känns underskattad och den här håller Jakobsson högt. 3 U.Bergs Otto kanonbra två senaste barfota runt om. Fräckt lås på dessa tre eller utgång på joker. Öppet bakom men dessa tre känns mest streckvärda. Avd 3: Kännns som 3 Lavec Kronos körs till spets direkt om nu inte Marshland vill bråka (tror inte det). Bra chans därifrån. Men 5 Torvald Palema med rätt resa på kort distans är ju omöjlig att stå emot. Vettigt lås. 7 Rakas klar trea men den chansar jag bort pga läget helt enkelt. 8 Brioni är ju tänkt att ha toppform i NÄSTA lopp. Den som är fräck spikar 3 och den som är feg streckar 3-5-7 minst. Avd 4: 7 Mel Odin och även draget 9 Remelden som Eklöf låter riktigt uppåt med känns som ett bra lås. Avd 5: Vidöppet omöjligt lopp om nu inte 9 Jitanes är så bra som Untersteiner verkar tro. Han kan tänka sig att köra offensivt om dåligt tempo och låter riktigt optimistisk. 14 Stardust Night kan vara en rolig luring. Norsk gas, ryckhuva samt barfota runt om siktar man på idag. Men strecka på... Avd 6: Öppet. I princip alla har chans här. Jag är dock svag för 6-9-11 i första hand men här fläskar jag på med streck. Avd 7: Skulle 6 Kaffir Face funka tror jag att den leder runt om. Men det vet man ju såklart inte på förhand. 9-12 grymma hästar. 3 bra. Men här finns många roliga skrällar och jag streckar på i sista med. |
|
2011-07-16, 10:24 | #11 |
V4:
Bästa spiken till V4 är 4 Clove Bud i avd 2. Bästa draget 11 Gidde Go i avd 3. Fyller på så långt plånboken räcker i första och sista avd. Plockar såklart med 5-12 i avd 3 också på V4. Men på LD blir det 4-11 rakt ut om oddset tillåter. |
|
2011-07-16, 10:38 | #12 |
Lalita Sas kommer få under 300 startpoäng kvar om hon nollar idag så jag bedömer sannolikheten för en passiv styrning idag som asymptotiskt nära noll för att citera en kär gammal statsminister. Gick jämnt med Rania vid tredjeplatsen på V75 i februari så nog finns det kunnande. Jag spelar VP iaf, överväger att spela hos bookie nu för jag tvivlar på att ATG kommer slå Expekts 20/4.50
|
|
2011-07-16, 10:52 | #13 |
Sir Holger - He's A Gangster 1.75 @ bet365
Sir Holger är en häst som jag följt från och till genom åren. Upplever honom som en ärlig kille som alltid gör sitt bästa. Nu är spåret perfekt och Ulf Ohlsson i sulkyn för första gången är intressant. Bara streckad till 4% av V75-bongarna gör att jag dessutom tar med honom på systemet. He's A Gangster blixtrar till då och då och vann senast mot enkelt motstånd. Spåret talar dock emot likaså kusken som får ses som orutinerad i sammanhanget. |
|
2011-07-16, 11:26 | #14 | |
Sharpest
|
Citat:
Jag har bestämt mina spikar och det är Caballion som jag plockade ut redan tidigt i veckan men även Åkes häst Zeb de castella i avd2. |
|
2011-07-16, 11:55 | #15 | |
Citat:
|
||
|