|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-07-06, 11:40 | #1 |
V75 Jackpot Halmstad!
Stålar att hämta hem på veckans V75a med Jackpot!
1: 6 Staro Divine, möter ston, visserligen "eliten" men "form slår klass" och hon har visad dunderform! Rusar till spets och håller undan på kort... spik att börja V7an med! 2: är inte 6+7 bäst här? reservidéer på (2-1)... tycker Båth´s stallform är dunkel så jag tar bort 3an ur tankegångarna, nå´n annan jag missat???? 3: 2-4-11... initialt, finns några andra, men då är form eller läge helt fel... 4: här e jag på vingel än så länge... hjälp mig gärna! 5-8??? 7 trots stallformen? 1an på läget??? 3an blir nog överstreckad på StigErik... är den så märkvärdig??? 5: 3-4-5-10... kan räcka en bit! 6: svårt...eller? Gör 5an om loppet fr senast vinner han väl!? 3an?? tar gärna bort allt med Conny!!!! 4an kan vara aktuell... 6an? kan Hockey få till denna styrning... nja??? Åke väljer enda stoet i loppet, måste väl med....men??? Giller Love You-hästarna enormt...men här har väl 12an fått helt fel läge...och Hockeys har vi ju redan nämnt... svårt som sagt.... 7: 2640m/volt... brukar vara bra för 6e springspår, visst ska Evison räknas, men detta vinner väl Åke med 10an.... tror Bergharns får glänsa i norr... 5an är bra, men jag känner ändå att det blir tufft.... ere spik på Kung Åke??? Väl mött med era idéer! |
|
2011-07-06, 14:42 | #2 |
Staro Divine är sämsta favoriten på länge, visst kan form slå klass men det finns gränser. Slog ett bronsgäng senast och stona här är segerkandidater i silver allihopa. Ett sådant lopp som Staro gjorde senast ser man då och då, men det är extremt sällsynt att den bedriften upprepas i nästa lopp, nästan oavsett om motståndet hårdnar eller inte.
Carlos Lightning tycker jag du har missat, han har oddshöjande rad om något och kommer bli streckvärd här! Jag tror ganska mycket på Balticas men det är flera streckvärda här så det blir nog gardering. Guld är ett skämtlopp, man kan tro att det går på Boden med en så lågklassig startlista. Neo Holmsminde är första för mig trots spåret. Många gasglada killar på framspår (Åke, Ludde, Johnny) gör att det nog inte är så dumt. Reven är ju bra men blir bortkörd så jäkla ofta att han knappast blir streckvärd en sån här gång. Lutar lite åt en chansspik på Juul faktiskt... Klass 2 är olösligt på förhand. Mr Inkato blir kanske favorit på sina två raka, men det är också hans enda segrar på 27 starter och Kari har sällsynt värdelös stallform (40 raka starter utan vinst just nu). Ingen är chanslös här, och kort distans ökar skrällfaktorn ytterligare. Lärlingsloppet ser ut att vara svårare än på länge. Lägre klass än vanligt. Klio Face har väl närapå kuskplus så glöm inte den. Lugauer har väl hyfsad chans i silver med startsnabb på kort, jag ser inget ekipage som kommer överfalla honom om han kommer dit iaf. Zapdos kan nå ledning men det lär inte bli gratis och han vinner inte därifrån. Möjligen om han kryper ner i rygg på bra ledare och gör om senaste loppet. Visserligen lite lättare emot än sist men blir hursomhelst överstreckad på den vinsten. Både Mr Shimmer och Jasper Lane har gått jämnt och bra en längre tid och kommer bli lågt streckade. Vinner I Saw You silver från spår 12 så ska jag lägga ner det här och spela Harry Boy resten av året. Jag tyckte sista halvöppet ut tills jag fick syn på Covington Ås långt ner i listan, spik utan minsta tvekan! |
|
2011-07-06, 15:27 | #3 |
Du hade ju några helt klara tankar förra veckan, så jag lyssnar med spetsade öron till vad du säger... tack för att du ger klart på Kung Åke i sista!
Men... inte e väl Staro sämsta favvon på länge... visst, håller med om att det är sällan sådana lopp upprepas som hon gjorde senast, men just hon har ju gjort sådana nästan hela tiden! Kommer ihåg hur Ingves satt och länsade undan med henne 10/5 på full väg... hon bara går undan! Men visst kommer en torsk förr el senare.... Carlos har jag tagit bort i första rundan på att Timos inte går nå´t utanför Valla... fast den vann ju på Rättvik, ingen regel utan undantag! Jorma e min "boggey-kusk" litar jag på honom så skiter det sig... streckar jag blir det inget av det... därför chansar jag oftast med att stå över honom, det kan kosta ibland... Jag törs inte spika Juulemannen, aldrig spik från bakspår.. och jag är inte som Nybrink, som tjatar om detta bara för att i nästa andetag spika nån från just bakspår... Just Klio Face var min nästa häst i avd5 där jag bara nämnde fyra st... kul att du nämner "kusk+" då det är Riccardo som sitter bakom Staro i 1a avd... Inte f-n kan du lira Harry resten av året.... Shimmer & Jasper tittade jag på, men två 10åriga vallacker från bakspår på kort i V75...nja, men kommer det vettigt till och det andra kör bort loppet så varför inte... Jag ska läsa in mig på dina tankegångar! |
|
2011-07-06, 16:20 | #4 |
Spontana första intryck. Svår omgång.
1: Garderar nog Staro Divine. Men given förstahäst. 2: Dollar Acces tror jag mkt på i andra som gick bra sist. Känns som det står mellan den o balticas. 3: 2-4-11 känns helgaderat i årets tråkigaste guld. Chimall TT gillar jag, men räcker den till i guld är frågan, hade kunnat vara spik om man vetat om det iom att holsminde fått så uselt läge. 4: Jättesvårt, känns som skräll lopp, får kanske plugga in någon vinnare. 5: Även detta är jättesvårt och jag har svårt att se någon som jag tror något extra på, såhär på rak hand. Garderas rejält. 6: Jag tror inte Lass räcker till i silver. Jobbas bort. Tror vi hittar vinnarn i 4,5,6. 7: Covington känns svår att slå, men kommer inte spika denna i en v75 avslutning. Finns många roliga att ta med bakom, framför allt 5,6,7. Behövs mycket pluggning denna omgången känner jag! |
|
2011-07-06, 18:06 | #5 | ||
Citat:
Kuskplus var kanske att ta i men något minus tror jag inte det är iaf. Jämfört med konkurrenterna som får sämre kuskar så är det ju extra intressant! Citat:
Det är ju som sagt mer ett silverlopp än guld och vi vet ju hur överlägsen Chimallen är där när allt är tiptop. Kommer alltid snett på den jäkeln men det ska bli intressant att se vad Persson säger, är han lika uppåt som senast så kan det rentav vara spikläge. |
|||
2011-07-06, 18:49 | #6 |
Banned
|
Don´t Wear Pjs blir livsfarlig i första om man bara kan hitta "felet" till att hon nu på slutet börjat galoppera... Garderingslopp där plånboken får bestämma - kan behövas så mycket som 7-8 streck för att känna sig någorlunda säker...
I andra så måste Carlos Lightning ha toppchans - som denne lekte med motståndet sist - här har han inte råd att tappa för mycket från start men laddar man så ligger ju galoppen på lur... Utan galopp tror jag denne bara vinner! Gulddivisionen det sämsta på år och dag och hur skall Chimall TT kunna förlora felfritt? Kanske blir gardering med Reven och Frillan då hon kan växla vilket gäng som helst med rätt resa... Mr Inkato blir första spiken för mig! Bra form, läge, kusk - behöver inte krångla till det! Det är en eller alla här! Åh, herregud vilket skitlopp! ALLA! Eller som många ni har råd till! I sjätte - min andra spik - Lass Inspiration från start till mål! I sjunde "helgarderat" med Marshall Hackstable, Intruder Kronos och Covington Ås - Den sistnämde har ju överlägsen kapacitet och är även denne ett spikbud...! /Badass |
2011-07-06, 22:02 | #7 |
...ser ut att kosta mig...
Ser ut att kosta mig vinsten om jag fortsatt väljer bort Conny med Lassen...?
|
|
2011-07-07, 08:08 | #8 |
Tankar i korthet:
V75-1: Visst var Staro Divine bländande senast, men betydligt värre emot nu o knappast kånka på i tät på nytt. Don,t Wear P.J.S gynnas av fart o får rösten från perfekt läge! V75-2: Balticas eller Dollar!? Nja... GLÖM INTE 5 Carlos Lightning som såg ut som en ny häst senast vid dödensseger o hade troligen besegrat favoriten redan på Valla för 2 starter sedan utan galopp knappa 500 kvar... Helt tappad o 7% i skrivande stund är rena skämtet!! V75-3: Spelarna verkar sprida strecken i Guld, men trion 2,4,11 sticker ut o vasst lås!! V75-4: 5 Mr Inkato har imponerat, möter inget värre nu... Bästa spiken!! V75-5: Skämtfavorit i Pearl Success o givet att rata denne!! 3 Limitria jobbar förbättrat o här snackas stall i FORM!! V75-6: Här lär det gasas från början!! 6 Macho Gossip gör det bra varje gång, gynnas av tempo o helt felstreckad nu!! V75-7: 10 Covington Ås är normalt svårslagen men ändå inte samma "klipp" trots seger senast! |
|
2011-07-08, 07:54 | #9 |
Ang Guld, vad tror ni om Chimall TT egentligen? Tycker den kan vara osäker, galopprisk?
|
|
2011-07-08, 14:17 | #10 | |
Banned
|
Citat:
Försök hitta någon intervju idag, eller imorgon där Stefan Persson frågas ut angående dennes chanser - det brukar märkas rätt tydligt om hästen då är i ordning för vinst eller inte - är hästen i ordning kan denne vinna från dödens... /Badass |
|
2011-07-09, 10:23 | #11 | |
Sharpest
|
För en oinsatt kan hästar vara porr, följande sägs om Staro Divine
Citat:
|
|
2011-07-09, 11:03 | #12 |
Sharpest
|
Mitt system dåra
2,3,4 res 6,11 6 res 7,5 1,2,4,6,7,9,11 res 3,10 1,3,6,12 res 5,10 1,2,3,4,5,6,7,9,10,11,12,13 res 8,14 3,4,5,6,7 res 1,12 10 res 7,2 Det lär väl sluta med att Staro Divine vinner första och jag spricker. I Avd 2 vinner min förstareserv då jag brukar ha en tendens att sätta dom. Nämligen Balticas. 5an är haussad överallt, av varenda tipstjänst+snoken. Hauss=Fetbort! Avd 3 vinner Chimallen trots att han felat 4 gånger av 4 när han haft spår 4 bakom bilen tidigare. Detta eftersom jag garderat honom. Avd 4 vinns utav Goopen som sitter bakom Kari's häst. Trots att Kari har usel stallform. Typ 1 av 40 senaste starterna läste jag någonstans. Dessutom har hästen bara vunnit 2 av 27 senaste loppen. Avd 5 vinnst utav någon utav mina reserver. Då jag har tagit 12 av 14 hästar här så är det väl typiskt att någon utav de andra vinner, nämligen 8 eller 14. Jag plockade bort dessa för att kunna få med alla 1-2%are Avd 6 sätter jag, 1 rätt Avd 7 sätter jag med. 2 rätt Fade KP och ni är på god väg till miljonerna för vad jag än tippar på verkar gå åt pipan för tillfället. |
2011-07-09, 11:52 | #13 | |
Citat:
2: Kunde inte bestämma mig, blev båda med utgång på en av dem. 3: Haft 11 i sikte hela veckan, klart första, dock några roliga med också. 4: Tror de va Stekel som skrev om Kari's tränarform. 2 vinster på 27 starter i hela livet gör ingen bra favorit. Synd att strecken har minskat bara 5: Väldigt många som lägger sina pengar i denna avdelning. Så även jag. 6: Samma, dock utan Goop. 7: Trevligt att omgångens bästa spik inte längre är streckad på 72%... =) BOL |
||
|