|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-06-22, 09:30 | #1 |
V64 22 juni Vaggeryd
Diskutera omgången här, Jag är dåligt påläst själv så jag kan inte bidra med så mycket.
Men jag vill gärna läsa era funderingar då det finns många som är duktiga på hästar här. |
|
2011-06-22, 14:40 | #2 |
Här är mina två öre:
V64-1 Favoriten överskattad, Conny som kusk och en häst som är ojämn och knepig. Har varit överlägsen hittills när han fungerat men med större summa följer hårdare motstånd också. Hamras One More bortglömd, slog Jaques näst senast och den hästen skulle varit hårt streckad i ett sånt här lopp. Oddshöjande på kusk, Christel kör ganska snyggt om jag minns rätt. Hallelujamoment F. har gjort det bra i årgångslopp senaste två. Bra läge och kan vara en luring med fint smyglopp. V64-2 Fortaleza Ås har inte gjort så fina resultat sedan vinsten på Färjestad i februari men med smygläget är han intressant på 1%. True Q. är hyperintressant här, Åkes andraval har sällan mycket sämre chans än den han kör själv (om inte bättre till och med) och det finns i princip alltid övervärde på dessa! 1 mille mer i summa på 20 meter tillägg över stayerdistans, jag är säker på att strecken varit helt omkastade om Åke kört själv. Burning Line Gral har gjort det bra mot kulltoppen och har en orättvis rad med så få förstaplatser, obeprövad på distansen men känslan är mer fördel än nackdel! V64-3 Motiverad favorit med tanke på stall/kusk/stam. Klart övervärde i Åkes andrahäst här också. V64-4 Jag gillar Beatasine men är väldigt överraskad att inte Garland Kronos är favorit här! Står väldigt bra inne och med Ludde som kusk är risken för passiv styrning ganska liten. Fram tidigt och krossar favoriten från dödens gissar jag. Klart spikvärde med tanke på streckningen! V64-5 De två mest betrodda är inte mycket att säga om, men tänk på att det skräller mycket oftare i 1600a-lopp än vad man kan tro när man läser strecken (se DD-1 igår t ex)! Svårt att bedöma chanserna bakom favoriterna men alla är absolut streckvärda så länge de håller sig under 5%. Typiskt lopp att göra helgardering med utgång (kanske på andrahandaren)! V64-6 Storfavoriten gick bra efter vila förra gången och vinner lätt om hon är på topp. Litet övervärde på Åkes andra ändå som också är bra. Windermere är snabb från start och prickar kusken rätt och han får smyga med i rygg ledaren eller liknande så är det ett fint skrällbud på 2%. Lycka till! |
|
2011-06-22, 15:13 | #3 |
Såg precis att Keijo Svart har med en häst i DD-2 (Amandra Palema) som vunnit sin enda svenska start i år. Tjänade över 300k på 12 starter i Finland ifjol och det är inte kattskit med tanke på prissummorna där borta! Kan ha varit några starter i Sverige men då borde jag komma ihåg det eller? Känner igen namnet nu när jag tänker på det...hursomhelst så ska man ALLTID passa Svarts hästar när de körts över sjön för då är det iordningställt!
|
|
2011-06-22, 15:33 | #4 |
Avd 1. Här sticker en häst ut mer än de andra. Det är Nr 3 Freeman T. Porter. Hästen har enorm kapacitet för klassen. O här så har hästen fått ett bra utgångsläge. Så det är bara o gasa på Conrad o ta över ledningen i tidigt skede...o sedan är det segerdefilering mot ett mål. Given Spik.
Avd2. I avdelning 2 så har Ludde fått ett drömläge med Titan Patrik. Bra chans att leda hela vägen. Främsta motbuden på förhand tycker jag Boman & Racerstina. Plockar även med Ill Re Frö, Bull Trap o True Q. Avd 3. I avdelning 3 har häst nr 1 ett gott rykte. Men ett lurigt spår på favoriten o riskerar att bli fast så plockar jag med några hästar till på systemet. Det är den troliga ledaren i loppet Freedom Call , Nettan Palema(ryker alla skor ikväll.) Se upp!!. Plockar även med fidusar som Nr 8 Fore Candy, Ojos Del Salado 6 Fred Cobra. Avd 4. I avdelning 4 så avgörs mycket om nr 1 Beatasine kan hålla upp ledningen!! Om så är fallet så bör segerchansen vara stor. Men jag tvekar o garderar favoriten med Rex Ribb; Ultradidact F, Wiss Rambo & Garland Kronos. Varning utfärdad på Wiss Rambo som var hårt betrod senast på V75 på Mantorp o idag ska rycka alla skor!!! Avd5. I avdelning 5 så låser jag loppet med två hästar. Har fått en känsla att man måsta ta med Ypperlige Liss nr 4 emot stor favoriten Hat Trick Kemp Nr 3. Satt fast senast o har visat toppform de senaste starterna. Avd 6 I avdelning 6 tror jag att nr 3 My Lindy Star kan bli svår att nå för bakspårshästarna. Bra spår o läge för att ta över ledning tidigt om Knutsson släpper!!! Enda motbudet är Kung Åkes häst Nr 13 Conrads Linsan. Systemet Avd 1. Nr 3 Avd 2. 1,6,10,13,14,15 Avd 3. 1,2,4,8,10,12 Avd 4. 1,5,10,12,13 Avd 5. 3,4 Avd 6. 3,13 720 rader. Dagens bästa spik. Freeman T.Porter Dagens sparlopp Hat Trick Kemp & Ypperlige Liss Dagens bästa skrällbud Nettan Palema Favorit i fara Terence de Chambe |
|
2011-06-22, 16:12 | #5 | |
Citat:
Sätt vilken annan kusk som helst på hästen och jag spikar. Conrad är däremot en lallare i vagnen som en kompis uttryckte sig under elitloppshelgen. |
||
2011-06-22, 16:40 | #6 |
Tror att i dagens lopp då behöver inte Conrad visa upp hela sitt körregister;-) blir släppt till ledning i tidigt skede. Då går det inte att köra bort loppet.
|
|
2011-06-22, 18:07 | #7 |
Freeman T.Porter har provat 3 gånger bakom bilen o har galopperat i samtliga före tävlingarna!!!!
|
|
|