|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-05-06, 14:25 | #1 | ||
Sharpest
|
7 Maj - V75 Örebro!
Örebro = låg utdelning?
Kort upplopp! Mitt system är klart och jag har 2 spikar 2,3,4,5,6,9 1,2,3,5,6,7,8,11 1,2,3,4,5 1 2,4,9 5 2,4,7,10,12,13,14,15 Ovanstående är ett andelssystem Jorma bränner sällan favoriter. Från spår 1 i den avdelningen har förvånansvärt många infriat. Nackdelen är om hästen inte är startsnabb. Läser man tidningarna så är den inte spetsfavorit, men hästen har aldrig laddats från start. Den har vunnit hittils totalt överlägsen och med krafter sparade. Enligt storavinster.se's analys från förra året denna omgång. Citat:
Den andra spiken är i avd 6 med Åke, Citat:
|
||
2011-05-06, 14:39 | #2 |
Banned
|
Vad säger du om Åkes kuse, igår, som sprang 1.12.5, i TREDJE starten!!!
/Badass |
2011-05-06, 14:45 | #3 | |
Sharpest
|
Citat:
Hans hästar är i grymt trim och jag tror att det blir en Åke-koncentrerad period närmsta framtiden. Fraternity Party är en kuse jag tror mycket på i avd1 med. Funderar på ett platsspel på den. Lär få en kanonresa. 5 Fraternity Party Vinnare: 22.00 Plats: 3.75 hos B365 Ser det som Galopp emot bara. |
|
2011-05-06, 14:52 | #4 | |
Banned
|
Citat:
Ja, med Örjan i jollen så lär denna kunna sitta rätt enkelt - älskar Örjan och har han något att köra med så lär det synas i morgon... /Badass |
|
2011-05-06, 19:14 | #5 |
Jag tänkte jag skulle bjuda på min bästa spik i omgången.
Lindbloms Cayenne Käbb är ursinnigt snabb i starten och toppfin i senaste jobbet. Då det inte finns någon i startlistan som vill fram och trycka upp tempot lär han få bestämma och leda från start till mål över den korta distansen. Lycka Till ! |
|
2011-05-06, 19:39 | #6 | |
Sharpest
|
Citat:
Cayenne kommer att fastna tredje invändigt då. Hästen verkar ha aktionsproblem. Senast felade han när det var 400m kvar utan anledning dessutom. Det var min lilla spetsanalys iaf, vi får se vem som får rätt imorrn |
|
2011-05-06, 21:47 | #7 |
Lord mirabelle är spets o slut enl kompisen som äger den!! han pratade med björn idag=) spik på min bong iaf!!! lycka till..
2011-05-06, 22:53 | #8 |
Banned
|
|
2011-05-06, 22:59 | #9 | |
Sharpest
|
Citat:
Spelarservice har spikat den Storavinster har spikat den Varenda jävla travtjänst har snackat om den. Mao, den kommer att floppa. För det brukar de göra när alla dom är på samma häst. |
|
2011-05-06, 23:22 | #10 | |
Citat:
Varför skulle Sedström svara Lindblom för att sedan släppa till Åke??? Det finns ju inte. Han tar ledningen - det håller jag med om. Skulle det bli tok så kanske han släpper ändå men då till Lindblom och att det skulle bli Svanen till spets är en 50-oddsare i min värld. |
||
2011-05-07, 01:06 | #11 |
Har tittat lite på avdelning 7 som är årets roligaste lopp hitills:
Spetsstriden:Ganska enkelt där pigge Calle Lindblom spetsar med 1 Slevin Kelevra och släpper till stallkamraten 2 Intruder Kronos som säkert sitter i spets efter ett halvvarv. Annars idel riktiga drönarkuskar på startvolten förutom Ulf Ohlsson då men han har knepig häst med trångt spår. Hur det ser ut efter ett varv är mer intressant då både 4 Zingaro Transs R, 7 Cash Is Fun Zaz och 10 Nahar säkert är mycket sugna på spetspositionen och lär testa framåt tidigt. Tror på Jorma som sedan inte släpper med urstarke 7:an? Analys: Detta underbara lopp har avgjorts 8 ggr över denna distans med 4 vinnare från startvolten, 3 från 60-volten och ifjol först lyckades Björn Goop få in Spring Erom från 80-volten efter en synnerligen gynnsam löpning där de körde livet ur varann där framme. Mot bakgrund av detta söker jag min vinnare på framvolten då loppet då jag inte kan se samma tokkörning i år igen. Finns dock massor av bottnar i detta underbara lopp och gardering är nödvändig. Bergh har tre hästar i loppet vilket i sig är något att fundera över och ironiskt nog så kan han lägga krokben för sitt eget stall här då jag tror att mitt lilldrag 1 Slevin Kelevra nu kuskförstärkt egentligen har en bättre uppgift än 2 Intruder Kronos som snabbt gått upp i klass. Dock lär Calle snällt få släppa till pappa Robert och är därmed beroende av att stallkamraten inte säckar ihop för tidigt. Mitt huvudspår är dessutom att Jorma lyckas få iväg 7 Cash Is Fun Zaz nu då han får starta ytterst och kan gå iväg ostört. Risken är då mycket stor att han får överta spetsen av Bergh vilket sätter Calle i 3:e invändigt vilken minskar chansen en del för Calle. 10 Nahar står iofs tufft inne men drog ett perfekt spår för felfri avgång här och lär omgående laddas framåt då han travat in sig och Per låter lite uppåt och han har chans på spets om 7:an hoppar. 4 Zingaro Trans R har visat sig vara riktigt stark och kan säkert sänka rekordet någon sekund men har tydligen varit risig i ett jobb i veckan vilket knappast duger i detta lopp. Han var dock rysligt bra senast och kan inte dissas helt. Speciellt inte om han skulle nå spetsen samtidigt som 7:an och 10:an galopperar bort sig vilket inte är omöjligt. 6 M T Big Business verkar ha utvecklats fint i Danmark och kommer med goda vitsord. Såg ut som en vinnare senast vid galoppen i sista kurvan,formintryck. Sista strecket går till minst streckade formhästen 9 Just By Myself som har skrällkusken Daniel Olsson bakom sig och han klarar distansen fint och har en klart vass avslutning att spela ut. Är 13 Wellino Boko i bättre slag nu så är det klart att han har chans med sintt kunnande men han är ointressant på spelet för mig som favorit. Står även över uppskrutna snurrbollen 14 Quarci Du Chene och 15 Juggle Face som kan ta sig en galopp när som helst i detta lopp. Min rank: A:7 B:1,10,6,4 C:2,9,13,12,15 D:5,11,14,8,3 1 SLEVIN KELEVRA Lindblom Carl-Erik Calle känns helrätt på denna tröga krabat. Läget blev ju bingo här och sitter som sämst 3:e invändigt. Jag tycker han står mycket bra inne här. Kul skräll. 2 INTRUDER KRONOS* (IT) Bergh Robert segerstaplare som kanske testas i spets trots bra motstånd, överspelad dock. Skoryck nu. 3 OPAL EGELY (DK) Takter Johnny tas bort mest på kusken som inte är V75-mässig i volten. Dessutom hårt inne, tappar från start. 4 ZINGARO TRANSS R. (DE) Jansson Torbjörn tränaren talar om att hästen haft hög puls i jobb i veckan vilket känns tveksamt. Mycket bra på slutet annars och en klar fidus om han skulle klara spåret då han säkert kan rekordsänka en bit. 5 YPSILON BOKO Ohlsson Ulf kuskförstärkt nu men står hårt inne här och är dessutom osäker med trångt spår. Tappstart. 6 M.T.BIG BUSINESS* Juel Jeppe spännande dansk gäst med svenskt förflutet. Tveksam startkusk dock. Såg stark ut senast vid galoppen i ledning 200 kvar,toppform. 7 CASH IS FUN ZAZ Kontio Jorma skuttburk nr 1. Bra inne här. Lopp i kroppen nu. Chansen för denna häst är om han skulle få trava in sig och sedan överta spets från Robban och dra på i 14-tempo, då kan det gå för styrkan finns absolut där. ------------------------------------------------------------ 8 THE BAD ROCK Johansson Tomas statist som står 20 m fel. Ingen lördagskusk heller. 9 JUST BY MYSELF Olsson Daniel snabbstartar ifrån voltkollegorna. Fidus som visat form vid vassa avslutningar i enklare sällskap. Fin plånbok och megaskräll. 10 NAHAR Lennartsson Per perfekt läge då han slipper häst på utsidan och kan trava in sig i lugn och ro. Lite tufft inne på pengar men styrkan har denne strulpelle iaf. Per verkar uppåt om formen och körs säkert framåt tidigt. Chans om han sköter sig. ------------------------------------------------------------ 11 REAL DE RABUT* (FR) Kihlström Örjan är nog ringrostig efter vilan och är nog mest med för att Foppa ska få visa sig i kameran och i media lite, vinner inte. 12 GIDDE T.H. Svanstedt Åke mycket bra senast då han lekte med nr 14. Viss chans om lika bra igen men är beroende av överpace. 13 WELLINO BOKO Adielsson Erik storstjärnan i loppet som visat att han fortfarande har mycket ogjort på travbanan. Fin vinnarskalle i comebacken och sedan fast med sparat senast i Olympiafinalen. Spåret blev riktigt bra då han kan styra på rakt fram och nog är först iväg från sin volt. 14 QUARCIO DU CHENE Goop Björn skuttburk 3. Skrivits tillräckligt i tidningarna om denna snurrboll för att fylla en telefonkatalog. Ständigt hyllad men jag tycker han är lite som grannens gamla bil med pajjat avgassystem, det låter jäkligt mycket mer än vad det är. Huselius ledsnade och sålde sin del och jag förstår honom för senast blev hästen helt avslöjad då han chockade med att gå felfritt och sedan inte ens kunde följa Gidde TH trots ett hänglopp bakom denna. Allt över 5 % är överspel på denna. Rankas ner. 15 JUGGLE FACE Kolgjini Lutfi här verkar Ludde överraskande uppåt. Är peronligen mindre imponerad från vad jag sett av hästen. Dessutom börjar även jag som alltid uppskattat Luddes friska körningar tröttna lite på dessa ständiga galopper han forcerar hästarna till. Rankas ner mest på galoppkänslan. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
snakke (+4) Senast redigerad av criba den 2011-05-07 klockan 01:10. |
|
2011-05-07, 07:20 | #12 | |
Citat:
Tror personligen att 6 Alvena Pampas brakar till spets och vinner loppet därifrån för Jorma släpper säkert med 1 Victory Hill vilken spetsar först. Tycker inte alls att vare sig häst eller kusk var så dåliga senast på Solvalla. Att gå rekord 12,7 på det sättet med en dryg sista kurva och utvändigt lopp var jättebra. Kusken känns bara oddshöjande för mig och idag tror jag inte han håller igen från start vilket var beordrat från Per Lennartsson senast. Tacksamt att han inte blir favorit och även om 2 Staro Allentown såg fin ut senast så är detta lopp betydligt tuffare och han har dummat sig tidigare bakom bilen. Dessutom har jag för mig att spår 6 är rätt bra på Örebro även efter att man flyttade fram startlinjen. Tidigare var det ju det bästa spåret. Nåja spets & slut på korta upploppet direkt alltså och Spelarservice,morsan och en himla massa Harryspelare borta direkt,hehe med en väl avvägd spik. Nåja, det är ju avdening 1 så man hinner ju ta del av värmningen där men verkar allt som det ska så blir det spik Martens. |
||
2011-05-07, 13:25 | #13 |
Det blir 2 olika system idag! Hinner inte med några motiveringar då jag måste ge mig iväg och lämna in dem också :P
2,5,6 1,3,7,8,11 1,2,3,11 8 4,9 2,3,4,5,8,9 13 "Stora systemet" 2 3,6,7,11 1,2,3,5,11,12 1,4,8 2,4,9 3,4,5,8,9 13 Lycka till! |
|
2011-05-07, 13:39 | #14 |
Här kommer ett antal H2H spel (fler kan komma).
Bara korta motiveringar. Håll även kol på Spreeden Dagens bästa: lopp 11 NB spelstopp 16:41 Odds: 1.88 Slevin Kelevra - Juggle Face Utfall Juggle Face JF är en otroligt bra stayer. Slåss om segern. SK ev chans på peng typ 6-8 som max i loppet. Bra spel: lopp 10 Nb spelstopp 16:16 Odds: 2.1 H3H Först 3 Cayenne Käbb mot 4 och 10 CK nämns av många som vinnare av loppet och jag håller med. Jagas han inte ihjäl bör han vinna detta. |
|
|