Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-04-20, 09:06   #1
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

20 April V64 - Jättejackpot på Solvalla

Vad tror ni om omgången?
Vinner iceland? Trött på att spika jäveln som sviker mig varenda gång.
Finns inga vettiga spikar imo.

Mugger M.M med Jansson i avd4 felar 3 av 5 starter, håller han sig på benen denna gång tror ni? Felfri vinner han
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-20, 11:18   #2

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 3853
Standard

Känner samma sagt om Iceland, även om jag gadera den med lycka sist på V64. Trodde dock mkt på den sist på V75 och den hoppa.

Idag känns det som det är betydligt sämre emot och att han blir släppt till spets om han inte tar den själv känns ganska säkert. Harpes Joker hade ingen chans mot local conch sist och bäst chans till vinst/plats är om han släpper till Iceland, vilket jag är ganska övertygad om att han gör. Väl i spets ser jag ingeting som kan hota, oavsett om han springer med optimal "mössa"(huvudlag). Men visst finns alltid galopprisken, men segerchansen känns helt klart större än de senaste starterna.

Mugger M.M har bra vinstchans felfri men given att gadera, tråkig strykning av New shadows som imponerade sist. Kens kaliber aningen bortglömd efter två raka galloperoch felfri ett hett segerbud som måste med på alla kuponger !

Spetsstriden avgör sista avdelningen. Spikar Aggas dyring är det "slut". Dock tror jag att Adielsson med Democrat kommer spetsa och blir därför första häst. Everts party sock hade varit intressant spetsbud med bättre kusk, kan dock vinna ändå, var ruggig senast.

Har ni mina spontana tankar =)

Senast redigerad av donkyklonk den 2011-04-20 klockan 11:19.
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-20, 11:27   #3

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1681
Standard

Mugger MM är nedstruken till innerspår, vet inte om det är bra eller dåligt....?
Erik A brukar ju pricka från springspår så nu är det inte bara "gunga" man behöver oroa sig för. Erik A har själv spikat Mugger MM i ngt tidningstips så han har nog koll på att hålla kvar honom instängd om läge ges.

Håller med dig om att spikförslagen lyser med sin frånvaro, Iceland har väl bränt typ
5 av 6 som favorit de sista månaderna, så det är ju inget att hålla i handen direkt.

Lutar mer och mer mot Lollo Zet som förstaspik för mig.

På kapacitet så är väl Staro Allentown överlägsen men inget lopp på 1,5 år känns ju inte så bekvämt det heller.

Rätade väl inte ut några frågetecken kring problematiken med bra spikförslag med mitt inlägg, men lycka till med streckandet iaf!
Skuumberg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-20, 11:29   #4
NFL

NFLs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 180

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Spikar Iceland billigt i dag, ok han sviker en del men i en sån här omg får man inte göra det för svårt för sig,det gäller att ha 6rätt kommer att ger bra hur som helst,ger det 10 millar är man ändå inte med för en sån rad är väldigt svårt för oss som tror vi kan trav att få in..tror väldigt mycke på Lyckan Di Centa i dag springspåret är perfekt tror det blir min 2a spik..

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
NFL är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-20, 12:52   #5

Stekels avatar

Sharp$: 26740
Standard

Gany Du Ling är den som jag tycker är mest bortglömd i omgången. Borde inte vara några problem att plocka in 20 med bra prop och distans. Staro Allentown är väl mest överskattad, strulig, lång distans och långt uppehåll är absolut inga plusfaktorer.

Iceland funderar jag på att gardera med Harpers Joker som kanske svarar spets och blir där hela vägen. Får vrida och vända lite på det där förresten, är det verkligen 20% chans för det scenariot och att han håller hela vägen? Nej kanske 20% på att de försöker svara, sedan sjunker det ytterligare på att han tvingas släppa och lite mer på att han inte håller in i mål. Spik Iceland!

Lollo Zet spikas nog. Stolopp ökar risken för Solvalla-lunk och först till spets med en bra häst borde ge bra chans.

Känns inte som en vanlig <1000kr-omgång idag men så svårt som förra veckan kan det väl aldrig bli?
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-20, 13:13   #6

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 3853
Standard

Tycker inte gany du ling är speciellt bortglömd för det läget, ganska rimliga % på honom, Timo nurmos ser inte det som ngn speciellt bra chans:
"- 11 Gany du Ling har ryckt upp sig på slutet och visat mer kämpaglöd än tidigare. Han har helt enkelt börjat ta i lite mer på slutet. Den långa distansen är inget minus. Jag tror att han gör ett bra lopp men att vinna blir svårt. "

Håller med att Staro Allentown är överstreckad och visst lutar det emot att Iceland måste spikas trots allt!
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-20, 13:15   #7
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Gany Du Ling är den som jag tycker är mest bortglömd i omgången. Borde inte vara några problem att plocka in 20 med bra prop och distans. Staro Allentown är väl mest överskattad, strulig, lång distans och långt uppehåll är absolut inga plusfaktorer.

Ej tid att skriva längre nu men kika på
http://classic.atg.se/ResultatServle...Type=VP&race=7
Visst var det något år sedan men den här hästen är bra.

Mellby är minst streckad i hela omgången. Besegrade Gany du ling. Vann med 6 hela längder då. Kuskbyte nu. Jag plockar med den iaf.
Gammal 2011-04-20, 13:20   #8

Stekels avatar

Standard

Nurmos ständigt försiktigt optimistiska kommentarer läser jag men lägger väldigt lite vikt vid, endast om han pratar om sjukdom i stallet eller för hästen ovanliga träningsförhållanden funderar jag två gången över det.

Första loppet ska bli intressant, vinner han inte har han inte i elitloppet att göra, formtoppad eller ej. För regerande mästaren har väl inte fribiljett?
Gammal 2011-04-20, 13:26   #9

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Ej tid att skriva längre nu men kika på
http://classic.atg.se/ResultatServle...Type=VP&race=7
Visst var det något år sedan men den här hästen är bra.

Mellby är minst streckad i hela omgången. Besegrade Gany du ling. Vann med 6 hela längder då. Kuskbyte nu. Jag plockar med den iaf.
Vill också minnas att Mellby gjort riktigt fina lopp emellanåt, plockas med billigt när jag ändå har utgång på Gany!

Muscles Of Gold bortglömd i sista? Bra häst som efter strykningarna har ett helt okej läge. Evison borde också ha bättre chans än strecken nu.
Gammal 2011-04-20, 13:45   #10

Stekels avatar

Standard

Lägger raden tidigt idag med vetskapen att några av de bästa systemen görs utan sista infon!

4
4,5,6,7,8,10,11
1,2,3,7,9,12,13,14,15
3,6,7,11
2
1,3,10,12
Krav: Gany Du Ling/Mugger M.M.

May the jackpot be with you!
Gammal 2011-04-20, 15:12   #11
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Följande system är inlämnat och klart

1,2,4,6 res 5
4,5,6,7,8,10,11,12 res 3,2
1,2,3,4,5,7,14,15 res 8
3 res 6
2 res 6,1
1,3,5,6,7,8,10,12 res 4

Hade spikat iceland från början och 4 hästar i avd 4. Sedan ströks 2 utav dom hästarna och då satt man med 2hästarslås, nej tack. Tog ställning och valde att gardera iceland istället.
Gammal 2011-04-20, 17:21   #12

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 552
Standard

Den roliga V53-spiken kommer i andra Tror på spets och slut i andra avdelningen där jag hoppas få se underbare Calle Lindblom i spets med 5 Calvin Cavat. Denna häst brukar vinna då han inte galopperar och detta gäng känns inte så märkvärdigt. Uppåt i intervjuer dessutom. Får bli dagens chansspik i brist på bättre.

Min syn på uppvisningsloppet, betraktar det inte ens som ett tävlingslopp då Iceland vinner hur man än vänder på det.

Spetsstriden:

Vid helstängt på Iceland så tar han spets. Tror dock att velpellen Melander väntar med det till Elitloppsdagen och räknar med att bli inbjuden på gamla meriter. Med tanke på startgaloppen senast så tror jag Iceland tas lugnt från start och att tramspellen Melander istället trycker av 3 Yorktown Gunner mot 2 Harpers Joker. Dan-Åke ligger lite lågt på Jokern vilket torde innebära att han söker ryggen på Iceland här. Johnny kanske gör bäst i att släppa om han vill köra Iceland i elitloppet i år oxå. Tror alltså att 4 Iceland får ta över spetsen efter en bit och sitter i spets efter ett halvvarv.

Analys: Spetsstriden har stor betydelse, men bara för andraplatsen då alla vill ha rygg på Iceland och väl där lägger han aldrig detta lopp. Det blir som ankmamman med sina sex små ungar lydigt uppradade i ett led och en intetsägande trudelutt sista 100 metrarna som ser bättre ut än vad det är. Vad värre är att i mitten av loppet så lär det gå i samma tempo som nämnda ankmamma, typisk VALLALUNK! Gud så trist att de lägger sådana här skräplopp inom streckspelen, väck mig när det är klart.
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-20, 17:25   #13

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1681
Standard

Så här får det bli:

1,2,4,5,6,7
4,5,6,7,8,10,11,12
1,2,3,5,7,12,15
3 (6)
2 (1)
1,3,6,7

Endast V6

samt en "stödlapp"

4 (2)
12 (7)
1,2,3,5,7,12,15
3 (6)
2 (1)
1,3,6,7

ggr 10 och endast V6

LYCKA TILL ALLA!
Skuumberg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-20, 17:26   #14

pjaers avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 2254
Standard

Fan va det gapas om Hot Girl i tredje. Har gått upp från 8 till 14% nu på nån timma. Är verkligen en segerlös, stänkrädd och galoppvillig häst något att oroa sig för?
pjaer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-20, 18:35   #15
Banned

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Vad tror ni om omgången?
Vinner iceland? Trött på att spika jäveln som sviker mig varenda gång.
Finns inga vettiga spikar imo.

Mugger M.M med Jansson i avd4 felar 3 av 5 starter, håller han sig på benen denna gång tror ni? Felfri vinner han

Är tyvärr inte hemma så ingen rek iag heller…

Men jag kan bjuda på den bästa spiken i kvällens Jackpoomgång på Valla!

Det är Mugger M.M. till 56% i nuläget – hästen kommer från en överlägsen vinst med krafter kvar – loppet borde fört fram hästen ytterligare då den enligt Mårten Waage känns bra efteråt! Detta är loppets i särklass bästa häst – kan säkerligen, med dagens underbara förhållanden, gå en låg 14-tid! Vem i detta gäng skall slå Mugger då?!

Leta enbart bästa odds på Mugger M.M. – Vinnarspel/platsspel/H2H/H3H/H5H/Tvilling – ni fattar! Detta är en ny topphäst ala Beanie MM! Allt från 1.70 och uppåt är spelbart på vinnarspelet! Får jag två gånger, måntro – skulle inte tro det, men hoppas går ju!

V65 4 ikväll – där startar en blivande stjärna…

/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td