|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-03-22, 16:33 | #1 |
Banned
|
Trav från Bollnäs 22/3...
Här är tråden som behandlar allt kring tävlingarna på Bollnästravet, i kväll...!
Återkommer snart med en, kanske två rekar och lite annat smått och gott... /Badass |
2011-03-22, 17:11 | #2 |
Banned
|
2011-03-22 Kick Party - (Trav)
Datum: 2011-03-22
Tid: 20:55 Sport: Trav Land: Sverige Liga: Trav Match: Kick Party - Spel: P1-3latsspel 1-3 Insats: 5 Odds: 4.50 Bolag: Ladbrokes Motivering: Här spelas Kick Party, plats, 5 units till 4.50 på Ladbrokes...! Maxspel! Kick Party gick senast riktigt bra till slut, på Solvalla och gör han om denna prestation så tar denne med lätthet platsen här - KP hade kanske sett distansen 500 meter längre men är annars gynnad av de två strykningarna - lägg därtill att ett antal ekipage därframme är riktigt galopplystna - så där försvinner ett par till... Tyvärr är KP ej heller att lita på men jag tror på felfritt denna gång - i starten har han ingen utvändigt om sig vilket torde vara ett klart plus. Bollnäs lite längre upplopp är också detta ett klart plus. I Bollnäs mäter upploppet 207 meter, klart över medel i Sverige - som jämförelse kan man ta Solvallas upplopp som mäter 194 meter! Kick Party går ALLTID ända in i mål... Flera av de värsta konkurrenterna är väldigt osäkra, samt att det är tveksamheter på formen på flera ex. Cabballion (inte startat på 5.5 månader), Ted Blågul är bra men säkerligen bäst på sprint och medeldistans. Mighty Kronos, Goofy Bermon och Ride the Brand är alla tre galopplystna. Sammantaget så ser detta mycket bra ut för mitt platsspel - skulle inte alls bli förvånad om han vinner... Nej, här spelas Kick Party, plats, 5 units till skyhöga 4.50 - spelbart ned till runt 2.75, och ett självklart maxspel, enligt mig! Jag anser att under dessa förutsättningar skall KP ta platsen runt 4/10 och därmed är detta ett kanonlir! Passa gärna på och jämför oddsen nu och fram till start, på ATG, så får ni bekräftat att detta är ett väldigt bra värdespel! Lycka till, om någon följer...! /Badass |
2011-03-22, 17:20 | #3 |
Banned
|
Som 14% är Kick Party såklart given på V65-kupongen...!
Återkommer senare med annat smått och gott...! /Badass |
2011-03-22, 17:50 | #4 |
Sharpest
|
Sen när blev jag tilltalad som en mule?
ON T: Bra spel där! Badass |
2011-03-22, 17:55 | #5 | |
Banned
|
Citat:
/Badass Senast redigerad av Badass den 2011-03-22 klockan 18:02. |
|
2011-03-22, 18:07 | #6 |
Mmm, KP är klart underskattad i det här gänget. Det är iofs "bara" 2600, men han är ju van tuffare motstånd och efter strykningarna är det bara 11 kusar att runda, dessutom försvinner det några på startgalopp. Caballion är en riktigt fin häst men känns väldigt överskattad, kombinationen långt uppehåll och långlopp är inget man ska bli favorit på!
|
|
2011-03-22, 18:12 | #7 | |
Banned
|
Citat:
/Badass |
|
2011-03-22, 19:22 | #8 |
Banned
|
2011-03-22 Mafioso - Persos Arnie/It´s A Face (Trav)
Datum: 2011-03-22
Tid: 19:04 Sport: Trav Land: Sverige Liga: Trav Match: Mafioso - Persos Arnie/It´s A Face Spel: Mafioso 1 Insats: 3 Odds: 2.75 Bolag: Bet365 Motivering: Här spelas Mafioso i en H3H där denne skall vara före både Persos Arnie och It´s A Face i mål, 3 units till 2.75 i odds, på Bet365... Mafioso fick senast gå i dödens och galopperade som slagen, helt klart ursäktad... Tre veckor sedan den starten och denna vila bör ha gjort hästen väldigt gott och även satt fram den i form... Här bör denne ha riktigt bra chans att spurta ned dessa motståndare över Bollnäs relativt långa upplopp! Mafioso är väl lite av en förbrytare men går denne bara felfritt så skall dennes speed bita bra över upploppet särskilt då jag anser denne bäst bakifrån då han får bruka speeden sent... Här tror jag också att det kommer bli ett högt utgångstempo då det är några snabba i främre ledet, men ingen av dem är några lejon till slut... Bästa kusken i gänget sitter även bakom min rek! Här spelas alltså Mafioso mot Persos Arnie och It´s A Face i en H3H - Mafioso skall alltså vara före PA och IAF i mål. 3 units till 2.75, spelbar ned till runt 2.50. Lycka till om någon följer...! /Badass |
2011-03-22, 21:14 | #9 |
Banned
|
Mafioso satt ju fint men det är faaaan att inte det kan fungera fullt ut - Kick Party satt perfekt till varvet kvar men slog på en dumgalopp... Han såg ut att inte kunna klara av temposkärpningen som blev i den delen utav loppet - synd, för dett var ett av årets bästa spel... På ATG hade du fått kring 1.75 på plats - vi hade fått 4.50! Ett otroligt bra spelvärde, alltså!
Men, men - vi tar nya tag! Ett litet plus blev det ju dock för dagen...! /Badass |
2011-03-22, 21:46 | #10 |
Banned
|
Jag stör mig något enormt över resultatet med Kick Party - istället för ATGs ca. 1.75 så missade vi 4.50 på en djävla dumgalopp, varvet kvar - ibland så vill jag bara spy på allt vad spel heter! Detta var ett otroligt bra värdespel som ofta inte kommer igen...!
Faaaaann, också!!! /Badass |
|
LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/7080-trav-fran-bollnaes-22-3-a/
|
||||
Postat av | For | Type | Datum | |
Feedipedia | bollnã¤s | This thread | Refback | 2011-03-24 15:36 |