Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-02-18, 23:46   #1
Banned

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

2011-02-19 Estrell Gull - Conrad Linsan (Trav)

Datum: 2011-02-19
Tid: 16:00
Sport: Trav
Land: Sverige
Liga: Trav
Match: Estrell Gull - Conrad Linsan

Spel: Estrell Gull 1
Insats: 5
Odds: 2.40
Bolag: Expekt

Motivering:
Här spelar jag Estrell Gull på form, läge, står bra inne på pengarna... Tycker även att kusken Oscar Nilsson är bättre - han kör oftare och har bättre stats, år efter år, än Frank Nilsson som i sin tur kör lite och därmed även har mindre körkänsla - lätt att det blir fel i loppen då!

Estrell Gull trivs även ypperligt på sin hemmabana där han segrat 3 gånger,1 andraplats och 3 fjärdeplaceringar på sju starter... Oscar Nilsson har kört honom 3 gånger och segrat i två av dessa - starka papper och det visar att han känner hästen (galopperade i den tredje starten). Har nu ett lopp i kroppen och tränar bra efter detta och bör därmed ha gått framåt i form.

Estrell Gull är startsnabb och siktar här mot ledningen - inte hela världen om han missar denna från början, jag kan inte se att någon här skulle svara när frågan om spets ställes... Springspårshästarna är de som kan utmana från början och jag hoppas innerligt att inte Åke gett Ville Nisonen körordern att pressa sönder Estrell Gull med Miss Black Beauty från början...

Conrads Linsan är ju också en mycket bra häst men som står med ett byngligt läge som det lätt kan häxa från - innerspår på tillägg är ingen dröm i ett femtonhästarsfält - ston är ju inte heller kända för att vilja göra något grovjobb så här får han köra lite på chans och det kan bli långt fram över upploppet, ett upplopp som är relativt långt och gynnar därmed CL... Åkes hästar brukar dock oftast gå bäst för honom själv.

Kuriosa

-En intressant punkt är även att Estrell Gull går lika snabba tider som Conrads Linsan gör men står 20 meter bättre till...

-Blir det tung bana så gynnar detta troligtvis Conrads Linsan då hon visat sig gå bra på detta underlag tidigare... Finns en liten risk för nederbörd i morgon och den försiktige avvaktar tills imorgon för att kolla vädret och banunderlaget - detta med riska att missa detta kanonodds!

-Observera att Conrads Linsan endast har en seger utav 9 från bakspår eller från tillägg...

--------------------------------------------------------------------------

Nej, här tror jag på en klassisk Solvallalunk - spets och slut, hämta ut och spelar därmed Estrell Gull, 5 units, till brakoddset 2.40! Här anser jag oddsättarna på Expekt vara helt fel ute - rätt odds med felmarginal borde ligga någonstans runt 2 gånger pengarna då Estrel Gull minst vinner detta minst 55% utav gångerna. Ett solklart överodds och jag spelar där med ett maxspel på 5 units...

Lycka till om någon följer...!

/Badass

Senast redigerad av Badass den 2011-02-19 klockan 00:12. Anledning: Insatsändring
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td