|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-02-11, 16:41 | #31 |
Nej jag kommer försöka fälla Baht Launcher igen faktiskt. Här har ni veckans idiotsäkra rad förresten, jag känner att jag måste ta över efter TravKungen och berätta hur det kommer bli!
Alla 3 5 1,2 Alla 1 Alla |
|
2011-02-11, 16:57 | #32 | |
Citat:
10/11 tappstart från spår 2 på tillägg med Per Lennartsson. Trögt intryck från start. 5/7 lyckades hon hålla spets medhjälp av kurvan och släppte sedan och hoppade kort därefter bort sig. Hyfsat snabb ut då. 21/4 snabbast ut från innerspår på tillägg, detta är det kvickaste jag sett henne öppna. 28/1-10 Snygg bortvändning av Claes Sjöström i volten, kom iväg klart först mot stillastående klåpare till kuskar, ser lite märkligt ut. Även här tar det dock en stund innan hon travar in sig och släpper en halv längd till 3:an i detta fall. Mitt samlade intryck från dessa starter är dock att Joakim Sandkvist ganska enkelt tar sig förbi från start. Dock får jag hålla med om att hon är en av de snabbare från start bakom 6:an och kanske slipper tappa så mycket som jag först trodde från start. Notabelt är oxå att hon haft innerspår då hon spetsat och sluppit ta längd på annan häst, tuffare nu från spår 3. Noterar att spelarservice har denna som sitt drag och antar att det är deras spetshäst (?). Har för mig att du har deras tips så du kanske vet om det är så. Hur som helst kommer jag ranka upp henne lite men tror fortfarande det blir svårt då hon är lite för enkel jämfört med vissa tilläggshästar ffa. Dessutom tror jag inte att Sandkvist är villig att släppa till duktiga Jennifer. Nåja, imorgon vid denna tid vet vi vem som spetsade. |
||
2011-02-11, 17:14 | #33 | |
Citat:
|
||
2011-02-11, 21:42 | #34 |
Kall Avanti
Jag tycker nog att Avanti visade tveksam skalle sist, när det tog i mot så var det inget kul längre.
Skeptisk till att hästen är så framsatt, dessutom skor nu. Nja, en av många!! |
|
2011-02-11, 21:45 | #35 |
Jag sitter och funderar på andra loppet...
Victor palema en av omgångsen största favoriter och det känns ju helt fel, visst är hästen bra, men förstår inte hur det ska gå till? Får väl det svårt från dödsens? K.K.Logistics spetsar med största sannolikhet(?) och finns det finns väl inte chans att han släpper ledningen? eller? |
|
2011-02-11, 22:20 | #36 |
hmm lite funderingar bara..
Varför säger Carsten i stallet att K.K. Logistic möter tuffare. 3 K.K. Logistic har gjort fyra raka V75-starter och gjort det bra. Blev senast fast med sparade krafter som fyra. Hade varit tvåa om inte Johnny Takter trängt sig ner framför Flemming. Det blev tredje inner istället för rygg ledaren och det innebar två tappade placeringar. Från ett bra läge är det platschans, trots det tuffaste motståndet hittills. Det blir kuskbyte p g a att Flemming Jensen är på skidsemester, säger Carsten Bundgaard ------------------------------------------------------------ Intervjuer V75-7: 2 Eliott Hall var inte som bäst i V75-Mästaren senast, vilket säkert var en reaktion på banan som var gången innan. Har tränat på en tid och var riktigt bra i fredagsjobbet. Jordbländaren sitter på igen, han är stabilare med denna. Trots stentufft emot tror jag min häst har form för att strida om segern i felfritt lopp, säger Lutfi Kolgjini. 3 I´m Alone Face var mycket bra senast och allt är som det skall i jobben efter. Spåret är bra men det blir svårt att svara Baht Launcher. Det är dock Jorma Kontio som bestämmer taktiken. Vi kommer högst troligt att köra barfota bak för första gången i min regi. Det är nästan synd att man har häst till start i detta topplopp då det varit angenämt att bara stå vid sidan och njuta av stor sport, säger Svante Båth. 4 Pröjsarn är duktig och går bra varje gång. Senast långspurtade han snabbt och tungt och i starterna innan har han avslutat bra över kort distans i V75. 2140 meter är ingen nackdel för min häst och det blir norskt huvudlag och skor runt om som vanligt. Motståndet är grymt och håller guldklass men jag tror och hoppas att de inte springer ifrån Pröjsarn i alla fall, säger Bo V Öhman. 5 Delvin Gold vare duktig tvåa i V75 senast och allt är väl med hästen. Han gör nästan alltid bra ifrån sig. Öppnar snabbt och trivs i främre träffen. Barfota fram igen och greppskor bak och vi reser lördag morgon, säger Mats Rånlund. 6 Baht Launcher har segrat i tio starter på raken! Vann bakifrån senast i Norge efter att ha rundat till ledningen innan sista kurvan. Blev lite bekväm till slut, men höll undan utan problem. Behövde det loppet inför den här tuffa uppgiften. Det blev en högklassig final och jag inser att ju längre segerraden är, desto närmare kommer vi en förlust. Men det är klart att han måste räknas igen. Ingen balansändring, säger Olle Goop. 8 Robin K är faktiskt riktigt uppåt i träningen och från spår långt ute brukar det gå att ladda med honom. Men jag får ta mig en funderare på hur jag ska säga åt Jörgen att göra. Barfota runt om ifall banan tillåter men knappast något hett bud med tanke på läget och det stentuffa motståndet, avslutar Lutfi Kolgjini. 9 Isak C.D. har varit jättebra på slutet, bl a har det blivit två segrar i V75. Senast fick han bestämma i ledningen på Romme och vann lätt. Det blev en perfekt genomkörare inför den här uppgiften. Synd på bakspåret då han är ruskigt startsnabb, men Daniel får göra det bästa möjliga av det. Får åka med invändigt och hoppas på lucka. Det är nog ända sättet Isak C.D. kan vinna denna tuffa bronsfinal. Normalt blir det givetvis svårt att räcka hela vägen. Inga ändringar, säger Patrik O Sundberg. 10 Jealous Broline är bra! Var finfin vid enkel seger senast och är starkare än man tror när man tittar på hästen från sidan, då han inte gör någonting i onödan. Barfota igen om banan tillåter men skor och brodd fungerar också, vilket visats i två V75-segrar innan den senaste. Han ”klättrar” i ryggar och jag följer gärna ”trean” från början för att försöka komma före Eliott Hall. Om Jealous slipper lägga max första 300 blir han ju än vassare till slut och jag anser honom fungera minst lika bra bakifrån som i tät. Halvstängt huvudlag igen. Det blev ”ett jävla lopp” men Jealous Broline är en av hästarna som gör loppet högklassigt, avslutar Thomas Uhrberg. 11 Izara har mycket bra form. Nu har hon fått ett dåligt spår och dessutom är det stentufft emot. Får hon med sig en slant är vi nöjda. Barfota fram igen, avslutar Johan Untersteiner. 12 Connery har bra form och från ett framspår hade vi trott på chans. Nu får vi vara glada om han tjänar en slant. Han jobbar bra och vi kör med samma balans som senast, avslutar Mikael Fagerberg. |
|
2011-02-11, 22:45 | #37 | |
Citat:
Senast redigerad av kallekula den 2011-02-11 klockan 22:50. |
||
2011-02-11, 23:15 | #38 |
Bjuder på min rad, tror mycket på 3-4 hästar i varje lopp och väljer att spela relativt fegt utan sikte på de stora pengarna! Var tvungen att köra en liten utgång i jokersystemet för att lösa det ekonomiskt
1) 2,5,4,11,7,8,3 2) 3,11 3) 5 Sahara Dynamite 4) 1,4,10,6,11,2,7 5) 11,3,10,2 6) 4,1,5 7) 3,10,7,6 1av3 avd1 2,5,4 avd4 1 avd5 11 Blev knappt 1500kr, V7 är lirat! |
|
2011-02-11, 23:17 | #39 | |
Banned
|
Citat:
K.K Logistic är en veking, kommer aldrig att vinna detta lopp... Kanske om denne får bestämma i 20-tempo första 1000, knappt då - ser inte denne som en V75-vinnare! Detta trots en mycket bättre startkusk. Här kan det verkligen smälla - särskilt då i en av få avdelningar där bakspårshästarna nästan står med fördel... Detta då spår 2-6 är snabba ut, som jag tolkat det, och så har du Goop på åttan - kommer bli racer från början... Sedan har du alla från bakspår som är bra spurtare - och glöm för fan inte Growup som var uppskruten inför förra starten men som det var tveksamheter inför om det vara en prepare, eller inte...! Streckad på löjligt låga 13% nu... /Badass |
|
2011-02-12, 02:06 | #40 |
Jag tror stenhårt på K.K log kommer gå på spik på den som det ser ut nu, men första loppet känns jävligt öppet däremot jag e inte så säker på Tinita Love alltså pengamässigt har den sprungit in mest i loppet tror jag. Men känns som tex Pebbley kan skrälla till när det väll gäller som senast på Solvalla. Så första avd kommer jag gardera på tror favoriten faller.
Sen Love you more är het och ha med på kupongen i 4 loppet, Streckad på 11 % i dagsläget och kan mycket väll vinna om inte Goober leder runt om. Nu är ju banförhållandet inte optimalt tror många kommer gå med skor men får se på plats hur det ser ut. |
|
2011-02-12, 02:34 | #41 |
Banned
Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 551Rovfisken- nya regler-1102 Stats: 92 - 131 - 4 ROI: 99.28% Vinstprocent: 41.00% |
Jag chansspikar Colombian Necktie i morgon! Tycker det ser ut som det kan bli lite krig i det här loppet och får han smyga med och spara speeden och inte behöva gå från sista position så kan det gå vägen. Kan vara en kul spik!
|
2011-02-12, 03:44 | #42 |
Sharpest
|
Vad är era erfarenheter utav utländska hästar som startar i Sverige? Speciellt de som åkt till frankrike och tävlat ett tag. Syftar mest på Tinita love. Enligt mitt selektiva minne så floppar de rätt ofta. Vad tycker ni?
Hästen ska vara streckad över 70% egentligen enligt mig. Vet inte om jag ska gardera eller spika henne här. |
2011-02-12, 03:51 | #43 | |
Banned
Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 551Rovfisken- nya regler-1102 Stats: 92 - 131 - 4 ROI: 99.28% Vinstprocent: 41.00% |
Citat:
Men din fråga, är det utländska hästar du pratar om eller svenska som vintrat i Frankrike? |
|
2011-02-12, 07:26 | #44 |
De tre strykningarna har snarare cementerat min tro att vinnaren återfinns på tilläggsvolten. Den stora vinnaren i dubbel bemärkelse på dessa ändringar blev 15 Ester Zonett med lovande Oskar Florhed som nu får ett dansgolv att kliva iväg ifrån samt mindre kött att runda. När man tittar på startsnabbhetsstatistiken hos travnet ser man att hon inte spetsat på 8 försök och inte vunnit på 8 Solvallastarter. Har dock roat mig med att kolla hur hästen öppnat i sina voltlopp från tillägg och måste säga att denna lördagshäst snarast är gynnad av voltstart! Ser man sedan vilka lopp hon deltagit i på Valla så kan det vara förlåtet att hon inte vunnit där. På häftiga formintrycket senast och ovanstående omständigheter så seglar detta upp som draget i loppet och den givna utgångshästen på mitt utlovade tvillingspel. Var klart snabbast från spår 3 på tillägg 23/12 (krossade då ett bra gäng med liknande proposition, dock 2640m) samt öppnade snabbt öppnade raskt 10/6-10 från spår 6 tillägg. Hungrige Oskar litar jag på att han fixar iväg henne här. Underlättas ju av visad toppform och löpviljan hos hästen. Hittar han bara ner framför sina voltkamrater så ska chansen vara riktigt bra då hon tål en tuff sista 700meterrepa. Kunde ursprungligen inte se henne ta sig förbi 14 Rouge men med den borta så är det nu bara att åka. Gasa Oskar!!!
Mitt tvillingspel blir: Utgångshäst 15 Ester Zonett mot 2,10,11. Kan vara en chansspik för den vågade. Står själv över streckspelet idag då jag inte har feeling i övriga lopp och jobbar under dagen. En intervju tagen innan strykningarna: 15 Ester Zonett (Oskar Florhed) ser det bra ut med. Bör ha en bra chans här tycker jag. Hon går alltid med skor. Det gör ingenting om det blir riktigt kallt så att brodd krävs heller. Blir kanske inte så jättebetrodd nu, säger Tomas Wiklund. TILLÄGG: Nyss spelade någon ca 5-6000kr vinnare på nr 15 då den dök från 7,50 till 2,30 i odds hos ATG. Någon med kontakt i stallet kanske? Inget jättespel men ganska mycket för en 7%are. Senast redigerad av criba den 2011-02-12 klockan 09:27. |
|
2011-02-12, 11:41 | #45 |
Varningslista.
De jag har på travnets varningslista idag är : Karma Love you more Turbos Cherie Lamborgini ST Avanto Pga tidsbrist så kan jag inte förklara grundligt varför jag har dem på listan, men efter att ha sett dem i lopparkiven och så är det hästar jag iaf analyserar extra idag. Ha en trevlig lördag. |
|
|