|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-02-11, 09:55 | #16 | |
Sharpest
|
Citat:
Jag vet inte hur jag ska spela denna vecka. Har verkligen 0!!!! idéer, funderar på att skippa. |
|
2011-02-11, 10:14 | #17 | |
Citat:
Jodå jag har allt sett Karate Kid-filmerna serru, då räknar jag ju dock inte den som kom härom året. Blev osäker på Seagal nu, men jag har nog sett majoriteten iaf. Det är jag och knugen som har de där böjelserna att uppskatta b-action. Funderar på att grotta ner mig i Dolphans katalog också någon dag. |
||
2011-02-11, 10:19 | #18 |
Jag tycker omgången ser roligare och lättare ut än på länge! Kommer spika Sahara och Oliver, låser de lägsta klasserna på max 3-4 hästar och fyller på i resten. Det känns inte som att det finns något lopp man har anledning att heltäcka (och det säger en del för jag älskar att måla fullt). Max 20k i utdelning tror jag på, kanske under 5k tom.
|
|
2011-02-11, 11:10 | #19 | |
Sharpest
|
Citat:
Om jag gör ett så lär jag spika Sahara SÅLÄNGE DEN INTE BLIR NEDSTRUKEN! Bring me luck U.S tycker jag är underskattad i första avd. 8%?? Stefan Persson säger själv att han har segerchans. Dessutom har den varit ute i guld. Varför är MT Evita endast streckad 9% ? Hästen vann förra gången den mötte samma gäng, den slog då Karma, Victor palema, alvena putts med 2,5längder. Hon vann även överlägset i starten efter i Norge. Har jag missat nått? Angående Bianca Journey så skriver tränaren i V75guiden "Hon har varit jättebra på sistone och hon utvecklas hela tiden. Förr var det en spetshäst men nu är hon lika bra bakifårn. Hon åker redan på torsdag och är framme på fredag morgon. Vid senaste Sverigebesöket hade det varit storm på ditresan och hon varken åt eller drack men det ska inte vara några problem nu. Hon har gått med hakar på sistone men är banan bra blir det barfota runt om och det är iaf inget negativt." Gissa hur vädret har varit i Stockholm? Värre än den värsta perioden under december. Repris? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
RizZla (+100) |
|
2011-02-11, 11:36 | #20 |
Chanslöst med Barfota
hästarna blir tvungna att gå med brodd bak, förmodligen runt om, då det snöat fyra decimeter(typ) samt ska bli 7-10 grader kallt i morgon, dessutom relativt frisk blåst med fem sekundmeter, så gå i spets kan bli tungt också.
Så till att börja med kan man sortera ut alla barfotahästar! |
|
2011-02-11, 11:43 | #21 | |
Citat:
Bra spottat på Evita, hade faktiskt inte tänkt på den så mycket men man vet ju hur det blir när man plockar bort Goop. Kikade precis igenom hennes senaste fem starter, utom Bjerke-starten, och det ser ju riktigt bra ut! Satt i kön vid nollan och chanslös på tätplatserna, men gick fortast över mål. Rundade alla utom Vendi som fått för många längder på Axevallas upplopp. Jäkligt streckvärd! Bianca får vi se vad de säger om imorrn. Hon kanske åkte en dag närmare start förra gången också eller så? Jag tror Åke sa i segerintervju på Åby igår att Kalle Palema var hans bästa chans imorrn. Nu kom jag på att det ju är en annan Palema-häst med också och jag kan ha blandat ihop men jag tror det var Kalle. Jag undrar om inte det loppet är närapå helstängt på Kalle och Goober... |
||
2011-02-11, 11:54 | #22 | |
Citat:
Det där med vind tycker jag ofta det är snack om, men det är sällan jag sett den ha någon väldigt stor inverkan på loppen. 5m/s är inte speciellt hårt heller, börjar det närma sig 10 kan man börja fundera. |
||
2011-02-11, 12:53 | #23 | |
Sharpest
|
Citat:
|
|
2011-02-11, 15:15 | #24 | |
Citat:
Ser inte sista avdelningen väldigt bra ut för 3 I´m Alone Face annars som den öppnade och gick senast? Ett sagolikt intryck även om det inte var det tuffaste bronslopp som körts. OK att det är ett halvvarv längre nu men INGEN kan matcha den från start och när man läser vad Jorma skriver på sin hemsida http://www.jormakontio.com/index_sv.htm om hästen så finns inte en tanke på att släppa trots hårt motstånd. Han var imponerad av hästen senast och är en av de bästa spetskuskarna så kombon där gillar jag. Eventuellt skoryck oxå om banpersonalen skulle överraska med en fin bana men det känns inte som det behövs ens. Värst emot är väl Ludde men vi vet ju hur det brukar sluta (galopp) och undrar vem som vill göra jobbet utvändigt om nu 3 Elliot Hall är borta. Alla har liksom ställt in sig på att han är grovjobbaren här och då kanske rent av Jorma kan få maska lite med den borta och då ska de vara mycket mycket bra för att ta ner den till slut. Blir nog ett DD-spel mot Oliver Twist som måste ha fin chans att leda DD1 runt om. Svante Bååth dock inte lika optimistisk i denna intervju, scrolla i texten: http://www.ebbes-travstudio.se/14441037 (läs även om Bianca Journeys resmage här...) Svante lite mer uppåt på sin hemsida http://www.stallsvantebath.com/ dock om I´m Alone Face. |
||
2011-02-11, 15:38 | #25 | |
Banned
|
Citat:
Har för mig det var Victor Palema som han lanserade som sin bästa chans imorgon - men även jag kan ha fel... Men vinner inte Marshland guld - för inte släpper Örjan spets med denna - varför skulle han... SH har en start innanför pälsen på dryga ett och ett halvt år - har inte visat något sedan Elitloppet 09 - här tror jag ni är ute och cyklar! Bygger ni detta på att ni tror att Ludde tokladdar...? /Badass |
|
2011-02-11, 16:20 | #26 | ||
Citat:
Citat:
Jag bygger det dels på att Ludde laddar och att Örjan nog inte vill köra bort hästen, speciellt när det är så hög prissumma. Min far påminde mig dock om att Ludde ALLTID lämnar lucka i god tid, och det har han jävligt rätt i så jag kanske går och fegdubblar det loppet ändå. |
|||
2011-02-11, 16:22 | #27 | |
Citat:
|
||
2011-02-11, 16:25 | #28 | |
Citat:
|
||
2011-02-11, 16:29 | #29 | |
Citat:
Baht är veckans största. Ett skämt då det känns som fifty fifty om han tar sig förbi Jormas. Där vinner allas skrikhäst Beretta Avanti |
||
2011-02-11, 16:30 | #30 | |
Citat:
|
||
|