Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-02-11, 09:55   #16
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Travaren Visa inlägg
En lite annan fråga som e lite OT bara vilka gör andelspelen till butikerna? är det personalen själva eller är det en grupp alt trycker dom ut en stor harryboy och delar.

Skulle va kul o veta spec om det är en grupp för isf kanske man ska fråga närmaste ombudskillen om man får va med o göra v64/v75/v65
Det är kunder/ägare själva som gör. Jag brukar låta kunder ibland göra andelar. Bara fråga, det uppskattas när man får en arbetsbörda mindre

Jag vet inte hur jag ska spela denna vecka. Har verkligen 0!!!! idéer, funderar på att skippa.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-11, 10:14   #17

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26732
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SuprMario Visa inlägg
haha - det var lite humor, för du skämtar väl?:-)

Tror han menar att Karate Chop (hästen), slog ju faktiskt av Mack Lobell en gång i tiden när ingen trodde på det, mao svårt att se det som ett "surebet" i guld....

God jul
Tack för förklaringen det hade jag inte koll på, men nu när du säger det så ringer det en klocka. Det närmaste jag kommer ett surebet iallafall, undantaget Torvald/Iceland när de startade på Åby i höstas till drygt 2 respektive 3ggr.

Jodå jag har allt sett Karate Kid-filmerna serru, då räknar jag ju dock inte den som kom härom året. Blev osäker på Seagal nu, men jag har nog sett majoriteten iaf. Det är jag och knugen som har de där böjelserna att uppskatta b-action. Funderar på att grotta ner mig i Dolphans katalog också någon dag.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-11, 10:19   #18

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Det är kunder/ägare själva som gör. Jag brukar låta kunder ibland göra andelar. Bara fråga, det uppskattas när man får en arbetsbörda mindre

Jag vet inte hur jag ska spela denna vecka. Har verkligen 0!!!! idéer, funderar på att skippa.
Jag tycker omgången ser roligare och lättare ut än på länge! Kommer spika Sahara och Oliver, låser de lägsta klasserna på max 3-4 hästar och fyller på i resten. Det känns inte som att det finns något lopp man har anledning att heltäcka (och det säger en del för jag älskar att måla fullt). Max 20k i utdelning tror jag på, kanske under 5k tom.
Gammal 2011-02-11, 11:10   #19
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Jag tycker omgången ser roligare och lättare ut än på länge! Kommer spika Sahara och Oliver, låser de lägsta klasserna på max 3-4 hästar och fyller på i resten. Det känns inte som att det finns något lopp man har anledning att heltäcka (och det säger en del för jag älskar att måla fullt). Max 20k i utdelning tror jag på, kanske under 5k tom.
Med en sån utdelning som du tror på så känns det inte direkt aktuellt att göra ett system heller. Det lutar mot att jag skippar, men så sitter man här på en lördag ändå och gör ett

Om jag gör ett så lär jag spika Sahara SÅLÄNGE DEN INTE BLIR NEDSTRUKEN!
Bring me luck U.S tycker jag är underskattad i första avd. 8%?? Stefan Persson säger själv att han har segerchans. Dessutom har den varit ute i guld.

Varför är MT Evita endast streckad 9% ? Hästen vann förra gången den mötte samma gäng, den slog då Karma, Victor palema, alvena putts med 2,5längder. Hon vann även överlägset i starten efter i Norge. Har jag missat nått?

Angående Bianca Journey så skriver tränaren i V75guiden "Hon har varit jättebra på sistone och hon utvecklas hela tiden. Förr var det en spetshäst men nu är hon lika bra bakifårn. Hon åker redan på torsdag och är framme på fredag morgon. Vid senaste Sverigebesöket hade det varit storm på ditresan och hon varken åt eller drack men det ska inte vara några problem nu. Hon har gått med hakar på sistone men är banan bra blir det barfota runt om och det är iaf inget negativt." Gissa hur vädret har varit i Stockholm? Värre än den värsta perioden under december. Repris?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
RizZla (+100)
Gammal 2011-02-11, 11:36   #20

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 5535
Standard

Chanslöst med Barfota

hästarna blir tvungna att gå med brodd bak, förmodligen runt om, då det snöat fyra decimeter(typ) samt ska bli 7-10 grader kallt i morgon, dessutom relativt frisk blåst med fem sekundmeter, så gå i spets kan bli tungt också.
Så till att börja med kan man sortera ut alla barfotahästar!
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-11, 11:43   #21

Stekels avatar

Standard

Citat:
Med en sån utdelning som du tror på så känns det inte direkt aktuellt att göra ett system heller. Det lutar mot att jag skippar, men så sitter man här på en lördag ändå och gör ett

Om jag gör ett så lär jag spika Sahara SÅLÄNGE DEN INTE BLIR NEDSTRUKEN!
Bring me luck U.S tycker jag är underskattad i första avd. 8%?? Stefan Persson säger själv att han har segerchans. Dessutom har den varit ute i guld.

Varför är MT Evita endast streckad 9% ? Hästen vann förra gången den mötte samma gäng, den slog då Karma, Victor palema, alvena putts med 2,5längder. Hon vann även överlägset i starten efter i Norge. Har jag missat nått?

Angående Bianca Journey så skriver tränaren i V75guiden "Hon har varit jättebra på sistone och hon utvecklas hela tiden. Förr var det en spetshäst men nu är hon lika bra bakifårn. Hon åker redan på torsdag och är framme på fredag morgon. Vid senaste Sverigebesöket hade det varit storm på ditresan och hon varken åt eller drack men det ska inte vara några problem nu. Hon har gått med hakar på sistone men är banan bra blir det barfota runt om och det är iaf inget negativt." Gissa hur vädret har varit i Stockholm? Värre än den värsta perioden under december. Repris?
Mmm, Bring Me Luck borde väl ha minst lika bra chans som Frillan efter att ha härdats i eliten en säsong.

Bra spottat på Evita, hade faktiskt inte tänkt på den så mycket men man vet ju hur det blir när man plockar bort Goop. Kikade precis igenom hennes senaste fem starter, utom Bjerke-starten, och det ser ju riktigt bra ut! Satt i kön vid nollan och chanslös på tätplatserna, men gick fortast över mål. Rundade alla utom Vendi som fått för många längder på Axevallas upplopp. Jäkligt streckvärd!

Bianca får vi se vad de säger om imorrn. Hon kanske åkte en dag närmare start förra gången också eller så?

Jag tror Åke sa i segerintervju på Åby igår att Kalle Palema var hans bästa chans imorrn. Nu kom jag på att det ju är en annan Palema-häst med också och jag kan ha blandat ihop men jag tror det var Kalle. Jag undrar om inte det loppet är närapå helstängt på Kalle och Goober...
Gammal 2011-02-11, 11:54   #22

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
hästarna blir tvungna att gå med brodd bak, förmodligen runt om, då det snöat fyra decimeter(typ) samt ska bli 7-10 grader kallt i morgon, dessutom relativt frisk blåst med fem sekundmeter, så gå i spets kan bli tungt också.
Så till att börja med kan man sortera ut alla barfotahästar!
Vi får väl se hur banan blir, men det verkar ju inte komma mer snö nu iaf. Ser inte ut att vara så många som är beroende av barfota för en gångs skull, iaf inte bland de mer betrodda.

Det där med vind tycker jag ofta det är snack om, men det är sällan jag sett den ha någon väldigt stor inverkan på loppen. 5m/s är inte speciellt hårt heller, börjar det närma sig 10 kan man börja fundera.
Gammal 2011-02-11, 12:53   #23
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
Vi får väl se hur banan blir, men det verkar ju inte komma mer snö nu iaf. Ser inte ut att vara så många som är beroende av barfota för en gångs skull, iaf inte bland de mer betrodda.

Det där med vind tycker jag ofta det är snack om, men det är sällan jag sett den ha någon väldigt stor inverkan på loppen. 5m/s är inte speciellt hårt heller, börjar det närma sig 10 kan man börja fundera.
Det har snöat hela natten och det snöar fortfarande. Ca 20cm utanför min dörr hade jag imorse.
Gammal 2011-02-11, 15:15   #24

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 552
Standard

Citat:
Tack för infon. Tror att det kan bli besvärligt med barfotabalans imorgon. Hade det varit Halmstads banmästare hade man vetat att banan skulle tillåta valfri balans, men nu Valla och då vet vi först efter något lopp imorgon vilket gör det lite mer spekulativt. Banan blev ju stenhård i onsdags och skorna åkte på på en massa barfotaanmälda hästar. Nu ska det bli kallare vilket inte talar för barfotabalans på finskan http://www.yr.no/sted/Sverige/Stockh..._for_time.html . Undrar om man verkligen törs chansa på skoryck efter en så lång resa i dessa trista förhållanden? Ser i nu läget ingen anledning att ranka upp denna häst från min måndagsrank även om hon är obekant för mig. Lite trist att 11 Belinda Sign skulle gå och bli stor favorit i loppet och Nybrinks spik, det trodde jag inte..

Ser inte sista avdelningen väldigt bra ut för 3 I´m Alone Face annars som den öppnade och gick senast? Ett sagolikt intryck även om det inte var det tuffaste bronslopp som körts. OK att det är ett halvvarv längre nu men INGEN kan matcha den från start och när man läser vad Jorma skriver på sin hemsida http://www.jormakontio.com/index_sv.htm om hästen så finns inte en tanke på att släppa trots hårt motstånd. Han var imponerad av hästen senast och är en av de bästa spetskuskarna så kombon där gillar jag. Eventuellt skoryck oxå om banpersonalen skulle överraska med en fin bana men det känns inte som det behövs ens. Värst emot är väl Ludde men vi vet ju hur det brukar sluta (galopp) och undrar vem som vill göra jobbet utvändigt om nu 3 Elliot Hall är borta. Alla har liksom ställt in sig på att han är grovjobbaren här och då kanske rent av Jorma kan få maska lite med den borta och då ska de vara mycket mycket bra för att ta ner den till slut.
Blir nog ett DD-spel mot Oliver Twist som måste ha fin chans att leda DD1 runt om.

Svante Bååth dock inte lika optimistisk i denna intervju, scrolla i texten: http://www.ebbes-travstudio.se/14441037 (läs även om Bianca Journeys resmage här...) Svante lite mer uppåt på sin hemsida http://www.stallsvantebath.com/ dock om I´m Alone Face.
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-11, 15:38   #25
Banned

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Mmm, Bring Me Luck borde väl ha minst lika bra chans som Frillan efter att ha härdats i eliten en säsong.

Bra spottat på Evita, hade faktiskt inte tänkt på den så mycket men man vet ju hur det blir när man plockar bort Goop. Kikade precis igenom hennes senaste fem starter, utom Bjerke-starten, och det ser ju riktigt bra ut! Satt i kön vid nollan och chanslös på tätplatserna, men gick fortast över mål. Rundade alla utom Vendi som fått för många längder på Axevallas upplopp. Jäkligt streckvärd!

Bianca får vi se vad de säger om imorrn. Hon kanske åkte en dag närmare start förra gången också eller så?

Jag tror Åke sa i segerintervju på Åby igår att Kalle Palema var hans bästa chans imorrn. Nu kom jag på att det ju är en annan Palema-häst med också och jag kan ha blandat ihop men jag tror det var Kalle. Jag undrar om inte det loppet är närapå helstängt på Kalle och Goober...

Har för mig det var Victor Palema som han lanserade som sin bästa chans imorgon - men även jag kan ha fel...

Men vinner inte Marshland guld - för inte släpper Örjan spets med denna - varför skulle han... SH har en start innanför pälsen på dryga ett och ett halvt år - har inte visat något sedan Elitloppet 09 - här tror jag ni är ute och cyklar! Bygger ni detta på att ni tror att Ludde tokladdar...?

/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-11, 16:20   #26

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av criba Visa inlägg
Svante Bååth dock inte lika optimistisk i denna intervju, scrolla i texten: http://www.ebbes-travstudio.se/14441037 (läs även om Bianca Journeys resmage här...) Svante lite mer uppåt på sin hemsida http://www.stallsvantebath.com/ dock om I´m Alone Face.
Båth är alltid vagt optimistiskt på samma vis med de flesta av sina chanser, jag slutade lägga någon större vikt vid hans kommentarer för länge sen.

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Har för mig det var Victor Palema som han lanserade som sin bästa chans imorgon - men även jag kan ha fel...

Men vinner inte Marshland guld - för inte släpper Örjan spets med denna - varför skulle han... SH har en start innanför pälsen på dryga ett och ett halvt år - har inte visat något sedan Elitloppet 09 - här tror jag ni är ute och cyklar! Bygger ni detta på att ni tror att Ludde tokladdar...?

/Badass
Nej det var visst Kalle, Stålis Borgås bekräftade det på lunchen idag. Står på spelarservice sida också.

Jag bygger det dels på att Ludde laddar och att Örjan nog inte vill köra bort hästen, speciellt när det är så hög prissumma. Min far påminde mig dock om att Ludde ALLTID lämnar lucka i god tid, och det har han jävligt rätt i så jag kanske går och fegdubblar det loppet ändå.
Gammal 2011-02-11, 16:22   #27

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 1009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av criba Visa inlägg
Hej på er alla spelmissbrukare! Har tittat lite på det roliga loppet på lördag, nämligen avdelning 5 och gjort en tidig analys där. Ska försöka hitta något vettigt tvillingspel där närmre lördagen då jag nog står över V75 denna gång då jag inte får någon puls av övriga lopp. Nu ska det ju bli kallt till helgen så vi får väl se hur det blir med balanserna men med lite salt så ska det nog gå bra http://www.yr.no/sted/Sverige/Stockholm/Sundbyberg/

Spetsstriden: Tror vi får se en repris på spetsstriden på Solvalla 18/12 där 6 Lizas Irja dök till spets före 1 Enerva. 6:an spetsade även i en återkallad start då och får gälla som klar spetsfavorit här. Hade Björn Goop kört 2 Muscles Of Gold så hade hon varit mer aktuell i spetsstriden men detta är en egensinnig märr som slänger med huvudet och spänner sig i volten så Christoffer Eriksson kan få problem att bära runt henne här,stor galopprisk i synnerhet vid omstarter. 6 Lizas Irja i spets efter 500 meter och körs där.

Analys: Propositionen ser egentligen gynnsam ut för startvolten denna gång om man ser till pengar och tider. Dessutom är det rätt erfarna hästar på startvolten denna gång. Även om det nu är ganska erfarna lärlingar så är risken för några omstarter förhöjd i denna lopptyp vilket kan öppna upp för de med sämre lägen som inte laddar från start mest tilläggshästarna alltså. Jag väljer att spekulera 2 till 3 omstarter och söker istället min vinnare på den bakre volten då 2 Muscles Of Gold lär bli uppstressad av det tror dessutom att Katrin K Frick är lite för snäll och försiktig för att trycka sig ut från sitt stängda spår med fina 8 Turbos Cherie. Det var dock ingen bluffseger hon tog i lördags och det kan sitta i kroppen med bara en vecka emellan. Rankas ner även om hon är en vinnare på omstarter. Min förstaröst faller här på 11 Belinda Sign som har goda chanser att gå iväg felfritt från sitt fina spår med lovande 51-årige lärlingen Peter Ingves. Kuskförstärkning och Belinda Sign har spetsat från spår fyra, gynnas även av springbandet här och tredje spåret är det allra bästa på bakvolten. Hoppas alla skorna åker av denna gång oxå då hon gick som ett skållat troll med den balansen näst senast. Kan man få beställa andra ut och slut? Vill även hylla Åkes förvandlingsnummer 10 K L M Prelong som floppade i debuten men kom ut som en ny häst två månader senare och glänst ordentligt i fyra lopp. Tror inte uppehållet påverkar henne så mycket då det inte gjorde det i November. Står dessutom bra inne i loppet. Gillade oxå intrycket på 15 Ester Zonett senast, formligen stank toppform! Gått i hårdare gäng än detta allt som oftast. Bra med läget längst ut nu då hon kan få trava in sig därifrån,lever ju på sin styrka och tål att runda de flesta här, alla kanske rent av. Skulle Michael Larsson lyckas få iväg 14 Rouge från start så lär det gå undan! Hon är den som visat bäst startsnabbhet på tilläggsvolten och kan rent av sitta före sin stallkamrat in i första sväng. Klart skrällduglig här. 2 Muscles Of Gold är trots allt bästa chansen på startvolten då 8 Turbos Cherie står med stängt spår och tveksam startrygg. 2:an gick ett jättelopp efter stor galopp senast, men som sagt var det en stor galopp och jag taxerar risken till gunga här som långt över 50 % med lärling i sulkyn från stressigt spår och omstartsrisk. Intressant är även 13 C C Westside med bästa kusken. Gick klart bra näst senast men var alldeles för tufft anmäld senast. Passande motstånd nu och Haugstad brukar hitta bra stigar i dessa lopp. Avslutar B-gruppen men en omstartsvinnare i 9 Lollo Zet som får en betydligt bättre kusk denna gång. Att hon inte har mer pengar tillskrivs till viss del kusken som verkar gilla att köra den här hästen mer än någon annan. Högkapabel märr vilket hon visade näst senast. Kan bli bra härifrån. Stor spetsfavorit är 6 Lizas Irja och skulle hon vara lite förbättrad så kan hon ramla undan. Vad hon hittills har visat duger dock inte och chansen att hon får maska bort loppet känns liten här med två starka hästar från både Goops och Svanstedts stall. Loppets dark horse för mig är den finska gästen 12 Bianca Journey som står klockrent inne i loppet och är segervan. Spåret och kusken är dock ingen bra kombination. Gud vad jag skulle vilja ha finska lopparkivet just nu! Vinnarhålet är här bokat åt 1 Enerva som är en bra häst som sånär slog av 6:an från samma position näst senast. Svårt att se henne komma loss här men man vet aldrig. Lägger mitt avslag i loppet på 8 Turbos Cherie som kan vara sliten och har en försiktig kusk. 5 Honey Trap är bra men dras här med en svag voltkusk från svårt spår och det kan bli vingligt. 3 Dance Joss har gjort det bra men är seg från start och duktiga Jennifer räcker nog inte till vinnarcirkeln här. 4 Gill Silvio saknar kapaciteten för vinst och från spår 4 kan det bli tappstart även om hästen är säker på benen. 7 Turbolines vann högsta vinsten i ett lotteri senast, det gör hon inte två gånger. I så fall stänger jag mitt ATG-konto!

Min rank: A:11,10 B:15,14,2,13,9 C:6,12,1 D:8,3,4,5,

1 ENERVA Markus Waldmüller bästa spåret och fint inne på pengar. Ej startat på en dryg månad? Öppnade hyggligt till rygg ledaren 18/12, nära att hinna fram efter lucka 150 kvar, bra. Senast deltog hon i gyttjebrottningen på Jägersro, gick bra på underlaget. Farlig om hon får vinnarhålet

2 MUSCLES OF GOLD Christoffer Eriksson vunnit 2 av 5 på Solvalla. Har spetsat från spåret en gång och är ganska startsnabb men hoppade senast från spår 4 och tas nog lungt här då det är en besvärlig dam i volten. Svarade annars för en fantastisk upphämtning till fototorsk efter 40 meterstapp i början. Absolut toppform och tidig här. http://www.stallgoop.se/

3 DANCE JOSS Jennifer Tillman bra kusk i form! Var bra senast och ännu bättre näst senast då hon startgalopperade och hamnade 5:e utvändigt, framdragen till upploppet men avgjorde på bra sätt mot dugligt gäng. Är ingen snabbstartare och tappar från start.

4 GILL SILVIO Oscar Uhrberg orutinerad kusk med svårt spår. Hästen vet dock inte hur man galopperar så det ska nog gå bra, hon är dock inte snabb första stegen och kan hamna en bit bak i fältet. Kolla vad man säger på stallets fina hemsida på fredag http://www.thomasuhrberg.se/index.ph...=131&Itemid=72 Gick fint till slut senast då hon dök fram på open stretch och visade form.

5 HONEY TRAP Johan Untersteiner varit stallskrik några gånger men Johan Untersteiner från spår 5 i voltstart är verkligen ingen höjdare och han lär tappa mycket från start trots snabb häst. Hamnar bland tilläggshästarna och får svårt då. http://www.rogerwalmann.com/kommande-starter.php Startgalopp senast och diskad, anständig på Jägersro innan, inte mer.

6 LIZAS IRJA Joakim Sandkvist går bra på tung bana och går ännu bättre för Sandkvist. Tog enkelt spets före 1:an 18/12 och höll undan för hugg och slag för den. Fick dödens senast där hon avlöstes varvet kvar, inget extra. Ganska pigg till slut i Jägersgeggan innan. Frågetecken för formen dock efter senast och kanske är lite för begränsad för detta? Spets är dock alltid viktigt i stoloppen.

7 TURBOLINES Linda Artursson http://witasp.se/leif/ vingelläge nu med snabb häst innanför. Storskrällde senast efter ett lopp i 4:e invädigt och lucka i utgåg av sista sväng, dock nära att få spö av 2:an som hade tappat 40 meter på galopp. Ett streck för de som tror på Tomten, jag gör det inte och kallar denna chanslös.

8 TURBOS CHERIE Katrin K Frick helt galet bra i lördags då hon hoppade från start och hamnade bakom tilläggshästarna men ändå kunde växla gänget till slut, fantastiskt bra! Kusken är dock ett stort frågetecken för mig här då hon aldrig varit i närheten av seger på rikstoton. Svårt trots bästa starthästen i toppform. http://witasp.se/leif/

2160----------------------------------------------------

9 LOLLO ZET Frank Nilsson mycket tufft inne men rejält kuskförstärkt. Bra smygläge. Mycket stark insats utan skor näst senast då hon tog ner en Nurmoshäst spelad 15 för 10 från dödens på Valla. höll hyggligt från dödens senast men finare gången innan. Kolla balansen så att hon går barfota runt om. Lite roligt när man klickar på hästen och ser hur den varit struken de gånger Reden har satt upp proffskusk. Verkar som att han ogärna ser någon annan köra denna häst vilket i och för sig kan betyda att han tror lite extra på den hehe. Hade nog haft mer pengar om han släppt ifrån sig tömmarna och hade väl då stått bättre inne här för kapabel verkar kraken vara i alla fall. http://www.stallzet.se/tillstart2.html

10 K.L.M.PRELONG Ville Nisonen fint inne i loppet. Återkommer nu efter uppehåll och viktigt vad Åke säger på fredag: http://www.spelarservice.se Uppehåll hindrade dock inte hästen från att förnedra ett bra gäng på 13,3 medel auto 14/11 så låter det bara bra från Åke så ser denna uppgift minst sagt passande ut. Var inte märklig i deboten för Svanen men sedan har han återigen löst alla knutar och hästen är som ny!! har verkligen glänst vid segrarna och gick även mycket bra vid andraplatsen. Läget ger bra position direkt. Stekhet!

11 BELINDA SIGN Peter Ingves vunnit med kusken. Hög galopprocent så läget med stabila spår 3 blev bra här då hon är snabb då hon står på benen. Ursäktad för 3 starter sedan då hon fick en tuff resa i tredje spår och mattades in på upploppet. Gick fantastiskt bra näst senast utan skor och verkade gynnad av det. hade annars en magisk period i somras då hon vann försök och final i Diamantstoet efter enorma avslutningar. Senast var hon ok men blev avhängd av Alandias Karisma som då var otroligt bra. Finns ingen i detta sällskap som kan matcha henne på speed utifrån dessa samlade intryck. Känns snarast kuskförstärkt nu dessutom och kan vara hästen att slå här.

12 BIANCA JOURNEY Ville Karhulahti finsk segerstaplare som får kollas upp i veckan då jag inte får upp finska lopparkivet, funkar det för er? Spåret dock inte kul med Ville Karhualahti. Står väldigt fint inne här då det är jobbigare att dra in 957647 kr i Finland. Gått stabila 15-tider på distansen på slutet och duger säkert på kapacitet. Läge och kusk gör dock att det känns svalare. Får kolla veckans intervjuer.

13 C.C.WESTSIDE Kenneth Haugstad bästa kusken. Stod mycket tufft till senast, betydligt mer passande motstånd nu. Skrällde näst senast efter en mycket snygg styrning. Testades utan skor senast och verkade inte förbättras nämnvärt av detta. Tvekade i kurvorna då. Svårbedömd men Ludde tycker ju att det är en bra häst så får kolla fredagsintervju på : http://www.spelarservice.se

14 ROUGE Michael Larsson går bra på tung bana. http://www.stallgoop.se/ Sådär 15/1. Enkel spets och slut seger näst senast som inte sa så mycket, såg dock bättre ut i travet då. Vet inte vad som hände i Norge. Mycket mycket snabb från detta spår 21/11-10, körde dock in i ett galopperande ekipage och hoppade själv då. Kan sitta långt fram vid en liknande träff från start. Inte alls borta. Kusken ett litet frågetecken för mig dock.

15 ESTER ZONETT Oskar Florhed osäker men kapabel häst så ostörda läget här borde ge felfri avgång. Massor av krafter sparade senast då hon höll på att krypa ur skinnet i ryggar på upploppet i tufft V75-lopp. Drog dessförinnan tåget i 3:e spår 700 kvar på ett bra sätt, fin insats. Verkar hålla toppform. http://www.spelarservice.se
Bra skrivet. Du har dock fel gällande startsnabbheten på Dance Joss. Hon har haft spår tre gånger och spetsat bägge. Har heller aldrig missat spets från öppet spår i volt när hon väl gått felfritt.
kallekula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-11, 16:25   #28

Standard

Citat:
Båth är alltid vagt optimistiskt på samma vis med de flesta av sina chanser, jag slutade lägga någon större vikt vid hans kommentarer för länge sen.

Nej det var visst Kalle, Stålis Borgås bekräftade det på lunchen idag. Står på spelarservice sida också.

Jag bygger det dels på att Ludde laddar och att Örjan nog inte vill köra bort hästen, speciellt när det är så hög prissumma. Min far påminde mig dock om att Ludde ALLTID lämnar lucka i god tid, och det har han jävligt rätt i så jag kanske går och fegdubblar det loppet ändå.
Tänk om Sahara spetsar och är dålig då. Inte alls osannolikt. Sir Remington är given som lågprocentare. Kolla loppet senast. Gick minst lika bra som både Global Investment och Bobtail senast. Bra läge!
Gammal 2011-02-11, 16:29   #29

Standard

Citat:
Tackar för tankarna, du orkar väl inte sitta och göra så djupa analyser för varje lopp va? Ska vi göra en tipssida ihop, jag är Nybrink och matar klyschor på löpande band och "provocerar", du gör det faktiska jobbet?

Efter en snabbtitt på 3 minuter har jag stängt loppet på fem hästar och det känns som det enklaste sto/lärlingsloppet på ett bra tag på förhand tycker jag. 2,8,10,11,12 utan inbördes ranking. Jag lutar dock åt att hålla med dig på Belinda Sign som förstahäst, hon var läcker senast efter vila och med det loppet och kuskförstärkning som du säger kan det bli riktigt bra. Finnen är som sagt svårplacerad och den måste vi kolla upp! C.C Westside är intressant om strecken stannar på under 5%, hon fick maxlöpning vid vinsten och behöver nog en sådan igen om hon ska stå som segrare i det här gänget. Rouge dissar jag rakt av på kusken (visst lite på hästen också men mest kusken). Ester Zonett plockar jag nog inte med på så kort distans, spår 7 är väl ingen höjdare heller.

Fan vilka fina tävlingar det blir, bättre finaler än på ett bra tag som det känns!

K.K. Logistic blir antingen spik eller utgång i Klass 1, alla hans insatser pekar åt det hållet iaf. Ursäktad när han fick stryk av Growup på OS, visade att det fanns startsnabbhet vid vinsten, höll riktigt bra i V75-mästarna och inte minst i bronsloppet senast!

Kalle Palema är jag också inne på att spika i ett annars öppet lopp. Han var seg till slut senast och vann bara knappt men jag tycker han är ursäktad efter en 11-öppning

Tror Oliver Twist med tempo i kroppen spårar hela vägen i en odramatisk silverfinal. Silver känns för övrigt som det tråkigaste loppet i omgången...

Bronsloppet däremot, där har vi grejer! Det är väl bara att spika Baht Launcher som jag gått emot tre gånger i rad (!) på V75, eller? Elliot Hall har jag för en gångs skull ingen feeling för, det kommer nog gå alldeles för fort för att han ska kunna spela ut sitt register, dessutom tyckte jag inte han var någon hjälte senast.
Kalle Palema? Hur kan du tro på den. Kommer inte till spets och möter flera riktigt bra denna gång. Oliver Twist tror jag inte kan svara Lamborghini som i sin tur släpper till Q.Forty Five. Den senare borde vinna från spets, men jag dubblar med Nouvelle Pelle.
Baht är veckans största. Ett skämt då det känns som fifty fifty om han tar sig förbi Jormas. Där vinner allas skrikhäst Beretta Avanti
Gammal 2011-02-11, 16:30   #30

Standard

Citat:
Jag tycker omgången ser svår ut. Dock lönlöst att gissa utdelningar. Man har nästan alltid fel
Svara

td