![]() |
|
LinkBack
![]() |
Ämnesverktyg
![]() |
![]() |
#1 |
![]() Tisdag 8/4 - Eskilstuna - V64 (uttagningslopp)
Uttagningslopp. Lagom roligt.
![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#2 |
![]()
Riktigt kul att kolla på de bättre tre och fyraåringarna när dom ska matchas mot viktigare uppgifter än dagens bc uttagningar där det mest handlar om att ta en hyfsad placering och gå vidare . Därför lopp man hellre tittar på än spelar till.
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#3 |
![]()
Övervägande delen av tidigt startande 3 åringar har matchats i 2 års lopp och det är ett kontroversiellt ämne. Visst är många hästar tidiga i sin utveckling och klara för tävling i lättare tempo men ingen hårdsatsning. Jag gillar inte när dessa icke färdigväxta hästar springer 12-13 tider. Ett fåtal av dessa klarar av att bli en fysiskt och psykiskt stabil travare med den starten. Många försvinner p.g.a skador orsakad av för hård matchning.
Dagens fyrårings lopp är högklassiga och det finns gott om miljonärer. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#4 |
![]()
Lyssnade på liven igår, det gav mig en vinnare men höll också på att kosta mig spiken.
Svedberg sade att spetshästen Preacherman var hans bästa chans i omgången, hade chansat bort hästen , var säker på att Walmann skulle vinna. Lade tillbaka hästen vilket var ju bra när Walmann galopperade bort sig. Som enda spik i omgången hade jag Västerbo Carretera.Men Robban i liven trodde inte alls på den hästen utan spikade True Identity, som jag inte alls trodde på mot det här gänget. Som tur var stod jag bergfast vid min spik, kostade mig många tusenlappar förra veckan att gå på livens snack och gardera min spik, varför jag fick plocka bort vad som visade sig vara vinnaren i ett annat lopp; skrällen. Vet inte varför han snöade in på True Identity, den biten missade jag, men det var skönt att jag inte köpte snacket. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
|