![]() |
|
LinkBack
![]() |
Ämnesverktyg
![]() |
![]() |
#1 |
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3240Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
![]() 29 mars, V75-finaler, Solvalla
Det var lätthittade spikar till finalerna på lördag. 6 Jackpot Mearas körs väl till ledningen av Rally-Calle i avd 3. I avd 5 är det upplagt för Rosleff att vinna med 4 Kyrie Eleison. Vi får se om kommentatorerna har lärt sig uttala namnet ännu
![]() Senast redigerad av bosseguldheden den 2025-03-25 klockan 12:27. Anledning: Starr |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#2 |
![]()
Enkelraden innan procenten trillar in..
Avd 1. 10 Fawaz Mil Löste spår 9 över kort senast! Avd 2. 10 Fahrenheit Femte gången gillt från skitspår! Avd 3. 10 Super Frasse Hinner dit den här gången vid övertempo! Avd 4. 2 Ninepoints King MaD löser detta! Avd 5. 4 Kyrie Eleison Veckans säkraste spik! Avd 6. 6 Stens Rubin Fixar staketet i ett brutalt fint guld för årstiden! Avd 7. 15 Maharasha Var grym på Bjerke, lopp i kroppen nu! 2-3 av dessa bör vara favoriter när starten går.. Varav K.E säkert hamnar på uppåt 80% Riktigt fina finaler där det finns viss skrällpotential i några lopp. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#3 |
![]()
Tisdags Funderingar
V75 1) 4 Great Ruler. 10 Fawaz Mil och 12 Deadly Map känns som ett ganska stabilt trehästarslås. Men visst är det en öppen Klass 3 final. Skicklige Jepson kan ge Deadly en drömresa igen och blåsa ner dom på upploppet. V75 2) Högklassigt 4 årings lopp. Wäjersten, Walman och Mattias Djuse kommer med 2 hästar var till start. Och alla 6 känns tidiga trots flera årsdebutanter. V75 3) 3 Savastano är en grym kuse och vinner nog ”om” Adrian lyckas hålla hästen i trav. 6 Jackpot Mearas är lika klar andrahäst. Bakom dessa känns det vidöppet. V75 4) 2 Ninepoints King har visat grym kapacitet och blir väl med rätta dunderfavorit. 7 Point Blank får en stänkarvarning. Om Lillsvanen lyckas med styrningen från kluriga spår 7 kan skrällen vara ett faktum. Vi tar klyschan bättre än raden. V75 5) 4 Kyrie Eleison har verkligen blommat ut i Christoffers träning ![]() V75 6) Stenhård Guldivision. Äntligen. Jag tror Rubinen återigen glänser till skapligt odds. Femte raka ![]() V75 7) 12 Global Eyecatcher 15 ston i en spårtrappa är inte att leka med. Global märren har bakspår igen men är stark och rejäl. Kan gå. 11 True Blue Märren har gått bra i skymundan och Hanna från Halmstad…..har rivstartat 2025 både som tränare och kusk. Stänkar varning. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#4 |
![]()
Guld loppet.
Jäkligt intressant lopp. Alla hästar möter tuffare motstånd än i senaste starten. Första 500 hyper intressant. Lindblom lär väl satsa på att få rygg ledaren därifrån på nåt sätt. Om det blir rygg på Jinxarn eller Rubinen han får sikta på vette gudarna. Lär nog gå undan första 500. Rubinens chans att vinna torde vara i spets. Jag tippar på att det kommer lösa sig tillräckligt bra för gul kusk. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#5 | |
![]() Citat:
Du kan vara inne på rätt spår. Såhär säger han själv i intervjun Han vann väldigt enkelt på Bjerke, men jag kan uppriktigt säga att han ändå inte var i någon speciell form. Han var lite rund om magen, lite latare än tidigare och jag tror han kommer vara mycket bättre den här gången. Planen har hela tiden varit att försöka kvala in till den här finalen och det ska bli väldigt spännande att tävla med honom på lördag. Det blir barfota på nytt och jag planerar inga ändringar i övrigt heller, säger Alessandro Gocciadoro. |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#6 |
![]()
Jag tycker Mellby Jinx, Dolce Viky, Stens Rubin och High On Pepper sticker ut på kapacitet och lägen. Jag låser på dessa fyra och tror att löpningsförloppet kommer att avgöra vem av dem som segrar. Avd 7 är ett vilda västern-lopp á lá Vincennes med 15 ston i spårtrappa. Alla kan vinna! Ingen kan vinna! Jag avnjuter loppet med en helgardering! Som en följd av detta blir det ett väldigt tunt system inledningsvis. Tre spikar får det bli även om det känns näst in till omöjligt. Jackpot Mearas, Ninepoints King och Kyrie Elesion får dra det lasset,
I avd 1 blir det nog 8 Fly Express och 10 Fawaz Mil. Avd 2 känns höljt i dunkel. Tre hästar kan jag ha men har ingen feeling för någon ännu. Nån som har någon feeling? |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#7 | |
![]() Citat:
|
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#8 |
![]()
Haha....blev lite fel där. Jag hade startlistan för v86 uppe....Ja, hur man kan ta in ett lopp för 4åringar där 8 hästar årsdebuterar inom V75 är obegripligt för mig. Det läggs inte ens som avd1 så man får möjlighet att se provstarter innan man lämnar in. Uselt!
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#9 |
![]()
Gör säkert samma misstag som expertisen som basunerade ut det ofattbara avslaget på KaffeåChampange på Åby, kusen trendade ner till 15% och brakvann.
Vid spelstopp var det ett av omgångens mer spelvärda ekipage. Mitt avslag är den kapacitetsmässigt bästa hästen i klass 3, 8 Fly Express. Kunde hingsten trava hävdar den sig i klass 1 finalen utan problem. Fly Express var av inte bara på mitten i värmningarna, utan på flera ställen. Gul kusk gjorde ändringar i utrustningen och kusen fick starttillstånd, gick på nålar, bröt ut i kurvorna om jag minns rätt och höll sig från galopp pga kusken stora skicklighet att parera trots 4:e spår i drygt 1000m, vann sedan komfortabelt i någon gångart som hade kvalificerat sig för ”Ministry of Silly Walks” från Monty Pyton finns på YOUTUBE att beskåda. Jag är ytterst tveksam till att det håller hela vägen på Solvalla? Att Bålgetingen skall lyckas med reptricket och parera loppet igenom ytterligare en gång, håller jag för osannolikt? I Frankrike hade kusen diskats efter 50m. Mitt avslag i omgången, bära eller brista? Man skall vsra j..... försiktig med att lämna avslag! Senast redigerad av Jajjan den 2025-03-27 klockan 08:24. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#10 |
![]()
Håller med dig Jajjan ang. Fly Express. Som hästen såg ut i värmningen senast var det märkligt att han inte tvångs ströks ? Var höll bandomarna hus.
Det märkliga är att flera av Gocciadoros hästar travar som kråkor men lika förbannat går 11-12 tider och ibland vinner. Inte kul att se och som du säger hade hästarna diskats direkt i Frankrike. Orent trav är bara förnamnet. Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-03-27 klockan 15:15. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#11 |
![]()
Jag har börjat vackla på att spika 2 Ninepoints King i avd 4 när jag hörde att den förmodligen inte kan hålla ledningen. Alternativ spik: 4 Zuccezz Zack som brukar vara med och hugga men som nu får bra spår, bra kusk och skoryck för första gången. Jag tror jag gör ett s k lappkast här.
![]() Senast redigerad av bosseguldheden den 2025-03-27 klockan 16:03. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#12 | |
![]() Citat:
Min stänkare i loppet är 7 Point Blank. Men Lillsvanen vinner inte V75 lopp på beställning. Max en gång om året. Vann ju på Nyårsafton med Point så det kanske dröjer ett tag innan det är dags igen. |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#13 | |
![]() Citat:
![]() Vidhåller att Fawaz Mil får loppet och spurtar förbi samtliga! Deadly Map och Lifelong Journey klart värst emot! 3,8,10,12 för hängslen och livrem.. |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#14 |
![]()
Kluriga V75 2
8 av 12 st 4 års hästar årsdebuterar och det känns vidöppet. Jag funderar på om man ska våga låsa loppet på Walmann hästarna Walmann och Slivovitch ? Stall Wäjersten är väl värst emot. Läste någonstans att Roger tror minst lika mycket på Slivovitch som är mer stabil och har gått bra i årets tre starter. Lunkar sina 13 tider utan problem. Walmann har 2 mille mer på kontot men det kanske jämnar ut sig när året är slut och penningstinna 4 års loppen läggs till handlingarna. Roger Walmann är en grym unghäst tränare. Mycke Walmann blev det ![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#15 |
![]()
Avd 3. Nu är det dags att ta betalt på 10 Super Frasse! Perfekt rygg och får smyga med i andraspår så länge som möjligt innan Kevin sätter in slutspurten.
2 Humble And Kind till ledningen och släpper till Jackpot Mearas? Luktar tempo lång väg med flera som kan sätta upp tempot. Har Kevin 2a/3e utvändigt med 500m kvar så tror jag att han vinner. Jag spikar! 4% i nuläget är löjligt! |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
|