Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-03-17, 09:01   #1

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 16017
Standard

Lördag 22/3 - Åby - V75 mm

Mina Tidiga ”irrelevanta” Måndags Tankar

V75 1) 13 Victoria L.L. har tufft läge men häst och kusk har dokumenterad knallform.

2) 8 Nagoia Välstammad familjehäst. Tassar barfota f.f.g. Bör bevakas trots läget.

3) 11 Beartime Täta starter men det tål nog hästen. Stabil Guldhäst.
Plockar fina pengar varje start. Värd en vinst.

4) 11 Jacques Mearas Känns som hästen att slå. Distansgynnad rackare.

5) 5 Go Kenneth Go Distansgynnad rackare med formen på topp.

6) 2 Winner Brodde Rätt inne i klassen. Svårslagen. Ganska ihålig Silverdivision tycker jag.

7) 2 Kaffeåchampagne Beata har hästen i grym författning. Märren har lunkat in 450 tusen på 2,5 månader Men detta är ett högklassigt stolopp där det vimlar av vassa Diamantston. Jämnt och spelvärt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
basiak (+5)
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-03-17, 16:00   #2

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3241

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Mina Tidiga ”irrelevanta” Måndags Tankar

V75 1) 13 Victoria L.L. har tufft läge men häst och kusk har dokumenterad knallform.
15 ston på 2 volter bäddar för omstarter, vilket brukar gynna formstarka bakspårshästar, 13 VICORIA L.L. är given förstahäst, så sant som det är sagt, Efterhandaren. Har även ögonen på 15 SWEET DAY som brukar gå bra för tränaren. Om det inte blir omstarter så leder väl Björn Goop detta från början till slut? Ett trehästars-lås känns gediget!
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-03-17, 16:29   #3

Sharp$: 5924
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
15 ston på 2 volter bäddar för omstarter, vilket brukar gynna formstarka bakspårshästar, 13 VICORIA L.L. är given förstahäst, så sant som det är sagt, Efterhandaren. Har även ögonen på 15 SWEET DAY som brukar gå bra för tränaren. Om det inte blir omstarter så leder väl Björn Goop detta från början till slut? Ett trehästars-lås känns gediget!
Första ögonkastet på startlistorna, gav ingen omedelbar hårfräs på armarna.
Hittade några NG:are, men gissar att spelvärdet urholkas ju närmare start vi kommer.

Hursomhelst kul att kliva in på V75 igen nu när man känner igen något ekipage
tillskillnad från Bjerke, där man är begränsad till bara ett sinne: ÖRAT.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-03-17, 16:53   #4

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Första ögonkastet på startlistorna, gav ingen omedelbar hårfräs på armarna.
Hittade några NG:are, men gissar att spelvärdet urholkas ju närmare start vi kommer.

Hursomhelst kul att kliva in på V75 igen nu när man känner igen något ekipage
tillskillnad från Bjerke, där man är begränsad till bara ett sinne: ÖRAT.
Håller med! Inget som stack ut när man ögnade igenom startlistorna förutom att det känns som ett lokal-derby. Majoriteten av hästarna kommer från Jägersro, Halmstad, Åby och Axevalla. Inga Mattias Djuse-hästar och inga Wäjersten eller Redén. Men det kan man kanske kan dra nytta av som spelare
Gammal 2025-03-18, 20:01   #5

Standard

Kogjini åker till Åby med fyra hästar. Stallet har fina 25 i segerprocent i år. De fyra hästarna har alla vunnit sin senaste start. Rent matematiskt borde de vinna minst ett lopp på V75. Frågan är vilket?
Gammal 2025-03-20, 10:30   #6

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5816
Standard

Omtag på Nikki Lane. Ev lås med Kaffe
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-03-22, 05:16   #7

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 2319
Standard

Testade atg:s AI och i alla fall den versionen tillgänglig för oss vanliga dödliga är bäst för att göra sammanfattning av vilka skrällar och vinnarkandidater experter tror på.

Då ger TravAi, med AI-rösterna, mycket mer kött på benen:
https://www.youtube.com/watch?v=5TzSiUtFWrM

Frågade vilka hästar som kommer ut från vila i omgången. Får bara 2 hästar i avdelning V75-1 fast jag frågar om hela omgången.

Frågar vilka hästar som går upp i klass, den kan inte svara på det för att:
"För att ta reda på vilka hästar som går upp i klass i V75-omgången på Åby idag, den 22/03/2025, jämför jag varje hästs tidigare lopp med dagens lopp. En häst går upp i klass om prissumman i dagens lopp är högre än prissummorna i hästens tidigare lopp. Tyvärr innehåller inte min data information om prissummor för loppen. Därför kan jag inte avgöra vilka hästar som går upp i klass."

Läst flera som sagt att kaffeåchampagne går upp i klass, men enligt AI:s definition ovan kan den inte göra det. Den har ju vunnit lopp med 250 i första pris och idag startar den i lopp med 150 i första pris.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-03-22, 08:00   #8

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6991
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shasha Visa inlägg
Testade atg:s AI och i alla fall den versionen tillgänglig för oss vanliga dödliga är bäst för att göra sammanfattning av vilka skrällar och vinnarkandidater experter tror på.

Då ger TravAi, med AI-rösterna, mycket mer kött på benen:
https://www.youtube.com/watch?v=5TzSiUtFWrM

Frågade vilka hästar som kommer ut från vila i omgången. Får bara 2 hästar i avdelning V75-1 fast jag frågar om hela omgången.

Frågar vilka hästar som går upp i klass, den kan inte svara på det för att:
"För att ta reda på vilka hästar som går upp i klass i V75-omgången på Åby idag, den 22/03/2025, jämför jag varje hästs tidigare lopp med dagens lopp. En häst går upp i klass om prissumman i dagens lopp är högre än prissummorna i hästens tidigare lopp. Tyvärr innehåller inte min data information om prissummor för loppen. Därför kan jag inte avgöra vilka hästar som går upp i klass."

Läst flera som sagt att kaffeåchampagne går upp i klass, men enligt AI:s definition ovan kan den inte göra det. Den har ju vunnit lopp med 250 i första pris och idag startar den i lopp med 150 i första pris.
Prissumma kan syfta på två olika saker.
- En hästs prissumma, dvs hur mycket pengar hästen tjänat i sina tidigare starter.
- Ett lopps prissumma, dvs hur mycket prispengar som delas ut till deltagarna i aktuellt lopp.

För att avgöra om en häst går upp i klass utifrån prissumman jämför man hästarnas prissumma i aktuellt lopp jämfört med hästar den mött i tidigare lopp. Inte om en häst tidigare vunnit ett lopp med högre prissumma än vad den nu ska tävla om.
znipstern (+1), shasha (+25)
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-03-22, 12:15   #9

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 1877
Standard

Känslan av statistik

Lite off topic.
Kombinationen av statistik och känsla. Är inte Kolgjinis de kuskar som tippas mest jämfört hur de levererar? Inget personligt elakt menat men jag har av erfarenhet (spelat sedan det hette V65) börjat ta bort kuskar som Fredrik B, Kolgjini, Conny och Björn Goop (!) för att få råd med andra hästar. Eller lägga dem som bäst som C-hästar. Inte statistiskt bevisat på något sätt och när Kolgjinis tagit en trippel i dag kan ni kommentera min teori.

Senast redigerad av Broddvar den 2025-03-22 klockan 12:27.
Broddvar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-03-22, 12:31   #10

Reg.datum: jun 2018
Sharp$: 2495
Standard

Jennifer Tillman säger "någon måste höja tempot för att bakspårshästarna ska komma in i matchen" (gäller avd. 3).

Det är ju tvärtom. Om dom höjer tempot så blir det ju svårare för bakspårshästarna. Ni vet "snabba sommarbanor gör det svårt för bakspåren". Om dom sedan, ovanpå detta faktum, ska höja tempot där framme blir det ju ännu svårare. Tänk till lite Tillman.
SwedishHorseRacing är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-03-22, 12:32   #11

Baltasars avatar

Reg.datum: jan 2021
Sharp$: 1777
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Broddvar Visa inlägg
Lite off topic.
Kombinationen av statistik och känsla. Är inte Kolgjinis de kuskar som tippas mest men leverar minst?
A.Kolgjini lever lite i skuggan av farsans framgångar, mycket snack lite ROI när man spelar på Kolgjini stallet.
Ibland vinner Adrian ,men oftast ser jag inte honom som en spelvärd kusk!
I bästa fall så rankar jag deras hästar som B-häst.
solum (+3)
Baltasar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-03-22, 12:50   #12

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 2319
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Prissumma kan syfta på två olika saker.
- En hästs prissumma, dvs hur mycket pengar hästen tjänat i sina tidigare starter.
- Ett lopps prissumma, dvs hur mycket prispengar som delas ut till deltagarna i aktuellt lopp.

För att avgöra om en häst går upp i klass utifrån prissumman jämför man hästarnas prissumma i aktuellt lopp jämfört med hästar den mött i tidigare lopp. Inte om en häst tidigare vunnit ett lopp med högre prissumma än vad den nu ska tävla om.
Tack så hemsk mycket för input!
Då var det jag och inte AI som var okunnig, men nu har jag lärt mig något nytt.
Altoc (+25)
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-03-22, 13:27   #13

SistaStallskrikets avatar

Reg.datum: apr 2019
Sharp$: 5387
Standard

V75
Inlämnat: 2025-03-22, 14:25
SistaStallskriket andelsspel
Åby
Lördag 2025-03-22
Start: 16:20
Kostnad: 1 728,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 4, 6, 7, 11, 13, 15 (12, 2)
2: 1, 2, 3, 5, 6, 11 (8, 4)
3: 4, 5, 7, 8, 11, 12 (10, 3)
4: 10 Patriot Zon (2, 3)
5: 5 Go Kenneth Go (1, 2)
6: 2, 3, 4, 10 (5, 7)
7: 4, 5, 9 (12, 2)

8x6x6x1x1x4x3 = 3456 rader
3456 x 1 x 0,50 kr = 1 728,00 kr.
shasha (+5)
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-03-22, 14:00   #14

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1255
Standard

Spikarna idag.
VictoriaLL - Global Commissioner- Darlington Fame

Skrälltips:
Northstream Cash - Husse Boko - Bekir HTV - Mizai

Tjurhultarn och Glucose i avd 5 kanske.
kjel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-03-22, 14:22   #15

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 1333
Standard

Efter värmning = SPIK 3 Langli (28%) Kross att vänta
(Well ,,är ju kolgini så blir inte förvånad om hästen "snubblar")

Senast redigerad av Lazze den 2025-03-22 klockan 14:25.
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td