![]() |
|
LinkBack
![]() |
Ämnesverktyg
![]() |
![]() |
#1 |
![]() Tisdag 11/3 -Eskilstuna - V64
V64- Eskilstuna
V64-1 Stark favorit, begränsad skrällpotential, känns som en spik-eller-gå-rakt-ut-lopp A-hästar: ✅8 Garment Chic (Form, kapacitet, avslutare) ✅3 Chardonnay (Form, speedig, stabil) B-hästar: ✅2 Iwo Jima Zet (Kapacitet, årsdebut, form osäker) ✅7 Inga Godiva (Okej kunnande, ny regi) C-hästar : ✅1 Made for Glory (Kapacitet, men hög galopprisk) V64-2 Flera formkort och lågklassigt lopp men tydlig spetsfavorit. Svårare bakom. A-hästar: ✅6 Great Advantage (Form, vass avslutare, allround) ✅1 Gladiator S. (Spetsfavorit, men inte helt pålitlig – ifrågasatt spik) B-hästar: ✅3 Legacy of Her (Smygkörd avslutare med form) ✅11 Legal Eagle Sisu (Formkurva upp, stark avslutare) ✅10 Ramseas Ruler (Vass form, galoppen senast ursäktad) C-hästar: ✅9 Jason The Late (Skrällläge, bra speed) ✅4 L.L. Imhoturnot (Bra form före galoppen, bra avslutning tidigare) ✅2 Neo Vicis (Form, men galopplysten – kapabel ändå) V64-3 Voltstart, många ojämna hästar, svårbedömd form – hög skrällrisk. A-hästar: ✅6 Kimi Pace (Form + spetsläge, toppchans) ✅1 Elton Vendil (Form, perfekt spår, stark avslutning) B-hästar: ✅7 Hisco de Florange (Stark avslutare, formkurva upp) ✅4 Glory Forever (Billig vinst senast, men given kapacitet) ✅8 Ares (Form + balansförändring = farlig) C-hästar: ✅10 Kattens O’Malley (Rysare, stark spurt senast) ✅3 Global Excitement (Visat fart, skoryck, vass form sen tidigare) ✅2 Vilde Skift (Bättre motstånd tidigare, nu lättare fält – outsider) V64-4 Lång distans, B-/K-kuskar, många osynade hästar över 2640 m, flera skrällbud. A-hästar: ✅1 Lookin at Lucky (form, spets, klassnedgång) ✅2 Beryl J.Brown (bra avslut, distansgynnad) B-hästar: ✅7 Yatzy Töll (klassklättrare, smygchans) ✅8 Mezcal Teorvici (form, styrka, avslutar vasst) ✅4 The Vet’s Mistake (spurtform, outsider) C-hästar: ✅6 John Filip (smygtyp, behöver klaff, men gör sällan bort sig) ✅5 Teaseme C.C. (smyger med, men segerlös – tänk platsspel) ✅3 Ce la Vie Rick (ej form, men stayerkapacitet finns) V64-5 Några formkort men väldigt öppet bakom 3–4 hästar. Bra skrällpotential. A-hästar: ✅9 Gordini Brick (kapacitet, form, hög segerprocent) ✅8 Hot Dansk Dynamite (form, stark avslutare, kan göra jobbet själv) B-hästar: ✅3 Xanthis Ibiza (kapabel, kuskplus, avslutningsvass) ✅5 Bandit Frontline (form, avslutar bra, undervärderad) ✅14 Denzel Washington (vass spurtare, kan överraska) C-hästar : ✅6 Wilson Laylock (kan spetsas med klaff, Kihlström upp) ✅7 Never To Young (bra grundkapacitet, återkommer efter vila) ✅13 Kash Keeper (vasst senast i monté, snabb avslutare, lågstreckad) ✅15 Ebano d’Arc (skaplig avslutare i enklare gäng, outsider) V64-6 Sprinterlopp där det kan gå undan – starka avslutare från bakspår, spelvärda outsiders – tempoberoende = svårbedömt lopp. A-hästar: ✅5 Hattivatti (formstark, tål grovjobb, hög segerprocent) ✅4 Optimum Relight (form, startsnabb, spännande läge) B-hästar: ✅6 Leonardo Silvåkra (understreckad, utrustningsplus) ✅9 Moufaza S.F. (speedig, kuskplus, bra avslutare) ✅12 Inferno W.F. (form, spurtraket vid klaff) ✅3 Philippe Pheloppe (vass avslutning näst senast, outsider) C-hästar: ✅1 Midna (snabb ut, får troligen spets men viker ofta) ✅2 Windy Spring (leder om ingen pressar men viker lätt) ✅10 Bellamy McLin (har avslutat okej men behöver maxklaff) ✅7 Black Muscles (ny regi, kapacitet finns – outsider) Resultat: ✅A 2-hästar: ✅B 3-hästar: ![]() Utdelning 6 rätt 116 202 kr Senast redigerad av Baltasar den 2025-03-11 klockan 20:34. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#2 | |
![]() Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5) |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#3 |
![]()
Sista minuten vinnarna.
1) 3 Chardonnay. 2) 7 Finans Vendil. 3) 3 Global Extcitement. 4) 7 Yatzy Töll. Töll hästar måste bevakas. 5) 9 Gordini Brick 6) 3 Philippe Pheloppe Testar min nya IPad. Funkar bra. Betydligt snabbare än min gamla kämpe. Paddan var för snabb, jag hängde inte med ![]() Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-03-11 klockan 20:36. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#4 |
![]()
Vilka urusla kuskinsatser! Bortsett från vinnaren då
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#5 |
![]()
Oj,oj,oj. Julia Smedman lekte med packet och icke vinnaren fick sin första vinst.
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#6 |
![]()
Håller med. Proffkuskarna var inte som bäst
![]() Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
shasha (+2) |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#7 | |
![]() Citat:
![]() Jormas styrning var ett stort jäkla skämt. Skärpning gamle man. Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-03-11 klockan 19:04. |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#8 |
![]()
Hade krav på att Great Advantage eller Kimi Pace(för Rally Calle och jadda jadda) skulle vinna, sket sig ju helt även om jag hade vinnaren i både V64-2 och V64-3.
Kan nu få max 4 rätt |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#9 | |
![]() Citat:
Tack för input, jag kommer att justera antal hästar i analysen inför kommande omgångar. Det är alldeles för många C hästar. Egentligen så är det A och B-hästar som är intressanta . Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Supervisor (+10) Senast redigerad av Baltasar den 2025-03-11 klockan 19:44. |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#10 |
![]()
Sparade på favoriten i V64-5, hade helt snöat in på Never to young samt 15 med Djuse.
Kan nu max ha 3 rätt så jag är ute även på DD |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#11 |
![]()
Alltid något:
DAGENS DUBBEL Inlämnat: 2025-03-11, 20:16 Eskilstuna Tisdag 2025-03-11 Start: 20:59 Kostnad: 40,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3, 6 2: 4 Optimum Relight 2 x 20,00 kr = 40,00 kr. Totalt: 40,00 kr. Rättningskod: KKN XHZ MNQ ----------------------- Rätt kombination Odds 3-4 13,78 Utbetalt: 275,00 kr ------------------------------ V64 Inlämnat: 2025-03-11, 19:29 Eskilstuna Tisdag 2025-03-11 Start: 19:31 Kostnad: 10,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 8 Garment Chic (2, 3) 2: 1 Gladiator S. (6, 3) 3: 4 Glory Forever (6, 1) 4: 1 Lookin at Lucky (8, 7) 5: 3 Xanthis Ibiza (9, 6) 6: 4 Optimum Relight (5, 9) 1x1x1x1x1x1 = 1 rader 1 x 10 x 1,00 kr = 10,00 kr. Totalt: 10,00 kr. Rättningskod: XVQ NQH FLM ------------------------------ 4 rätt: 10 x 22 kr Vinst! Summa: 220,00 kr Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
valo (+20) |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#12 | |
![]() Spm vanligt!Citat:
|
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#13 | |
![]() Citat:
Vi kämpar ![]() Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
valo (+5) |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#14 | |
![]() Citat:
Jag har jätteproblem med detta. Om en häst var ute i 3:e spår senast inför upploppet, då tänker jag att hästen har form och kusken testar. Men i tipsen står det ofta att hästen har form och den har inte varit ute i 3:e spår senast. Uppenbarligen finns det fler sätt att bedöma form(bortsett de som kan läsa uppvärmningar, men detta ligger ju före dessa), som har gått mig helt förbi. Tycker i övrigt det var bra information på hästarna och snyggt uppradad av dig. Senast redigerad av shasha den 2025-03-12 klockan 08:59. |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
|