Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-03-03, 07:31   #1

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 5491
Standard

Axevalla V75 8/2-2025

Öppnade precis startlistorna och jag blev inte besviken.

Fulla lopp så när på två hästar:
3 st lopp 2.140 auto /12st/11st/12st
2 st lopp 1.640 auto /12st/12st
1 st lopp 2.140 volt /15st
1 st lopp 2.640 volt /14st

Kolla avd 7, man får rent av hårfräs på armarna.

Jag gissar och hoppas på riktigt rejäl utdelning för de som prickar sju rätt på lördag, fick en fin förstärkning av spelkassan i lördags, även om siktet var långt högre ställt, så jag går in tungt på lördag och skippar allt annat trav.
Här skall skitet skruvas och finjusteras varje dag fram till spelstopp på Axevalla.
Skott kommer, klart bakåt!

Senast redigerad av Jajjan den 2025-03-03 klockan 07:32.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-03-03, 09:48   #2

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39096
Standard

Jag kollade startlistorna igår och det ser intressant ut. Det gäller att inte göra några misstag, som jag gjorde i lördags när jag inte tog med 4 i sista trots sju streck.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-03-03, 13:25   #3

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 4096
Standard

Ranking

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag kollade startlistorna igår och det ser intressant ut. Det gäller att inte göra några misstag, som jag gjorde i lördags när jag inte tog med 4 i sista trots sju streck.
Du kanske gick efter rankingen och då missar man sådana här smällar.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-03-03, 13:50   #4

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 16858
Standard

Måndags Tankar
Axevalla bjuder på skapliga startfält och visst känns det ganska spelvänligt. Det jag har med mig gällande Axevalla banan är bortsett från långa upploppet även banunderlagets beskaffenhet.
Ända sedan invigningen på 1950 talet har banunderlaget diskuterats med negativ klang av många tränare. Jag vet tränare som varit tveksamma till barfota körning eftersom det har varit ganska grovt material i underlaget oavsett väder förhållande. Detta kan vara gammal Loke skåpmat men i min värld ringer en klocka.

V75 1) LaFerrai Dimanche har en bra motor och är i topptrim. Ok har ”bara” mött ston i senaste starterna men gör nog inte bort sig i tuffa Brons. Måstestreck i min värld.
6 Global Dependable Djusepojkarna lär väl med rätta bli hårt betrodda med sin fina travare.
10 Kyrie Eleison Rosleff får chansen igen efter topprestationen senast. Grym form på både häst och kusk.

V75 2) Som vanligt klurig Sto Division med 15 spralliga damer på två volter.
12 Sweet Day är mitt måndagsdrag. Ok årsdebut och lite byngligt läge är oddshöjande. Men Person är en rutinerad driver.

V75 3) Som vanligt ihålig Guld där halva fältet är chanslösa. (i min värld)
3 Mellby Jinx är nog hästen att slå trots 5mån paus. Startsnabb rackare och i denna klass är det svårt att plocka längder trots långt upplopp.

V75 4) Lägsta klasserna = klurigt igen.
2 Great Game är svårbedömd men får Conrad iväg märren felfritt kan det räcka långt. Har visat bra klass och fixar nog distansen.
7 Top Dog Kajjan satsar nog på piken direkt och jag tror hästen trivs på distansen. Luring med stort L.
14 Point Black Lillsvanen har form på stallet och har ett bra läge trots tillägg om han har lite flyt i volten. Känns änna distansgynnad (tredje hästen gillt) och gått bra i årets starter.

V75 5) 3 Mindyourvalue W.F. och 5 Frodo Baba är två distansgynnade måstestreck men vidöppet är bara förnamnet.

V75 6) 3 Chanel Trio Haapakangas ”skryter” (förlåt Veiko ) talar alltid väl om hästen låter väl bättre och nu känns det lite upp till bevis. Bra läge och Jepson upp. Tja visst kan det gå.
6 Nephtys Boko har gått bra i tuffa gäng och är nog med på stregen här oxå.

V75 7) Omgångens öppnaste lopp i min värld.
3-4-6-7-8-9-10-11-12 Tja den som har stabilt spelläder typ Jajjan tar naturligtvis alla. Det är lätt att missa någon 1% are.
Boscha och Cubalibre är mina måndags drag.

Psst solen värmer den gamla kroppen gott och men skönt att ha huvet i skuggan. Värmen söker och ” en är la tillräckligt dum i huvet utan solsting”
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+5)

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-03-03 klockan 14:53. Anledning: Lite rättelser.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-03-03, 14:09   #5

Sharp$: 3589

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
V75 3) Som vanligt ihålig Guld där halva fältet är chanslösa.
3 Mellby Jinx är nog hästen att slå trots 5mån paus. Startsnabb rackare och i denna klass är det svårt att plocka längder trots långt upplopp.
Jag tycker att Indy Rock kan vara en luring då han har tre lopp i kroppen i Frankrike och borde ha en chans nu med Örjan, Även Jerka Sting blir intressant med barfota runt om. Mellby har ju trots allt inte tävlat sen oktober, 3, 7 och 9 känns som en billig helgardering,

Avd 7 är ju det roligaste loppet! Många starka luringar där bak som ge en härlig upploppsstrid. Det gäller att filura ihop det så att man har många streck kvar till sista!
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-03-03, 14:33   #6

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 12139
Standard

Avd 1. Som vanligt en jämn och bra bronsdivision! 4 Laferrari Dimanche är det enda stoet som nyttjar fördelen i proppen. Hade tex MaD eller Jepson suttit bakom ist för Östre så hade jag förordat spik. Intressant att veta om han tänker släppa eller köra på i ledningen.. Han har häst för det och det är ändå mitt absolut första streck!
David Persson och Christoffer Eriksson har kalasform i stallen och 5 Let Me In kanske blir släppt till ledningen!? Hursomhelst, definitivt mitt andraval tillsammans med 10 Kyrie Eleison. Går man utanför dessa så får man nog strecka alla utom 8,2,12 för att vara säker
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-03-03, 14:59   #7

KalleKluts avatar

Standard

Avd 2. Ordentlig skrällfeeling här! Vinnaren står utan tillägg!? Jag trodde mycket på 10 The Rising Hope senast men hon satt fast i en kall rygg. Hade Oskar gått ut när han kunde så hade nog chansen varit jävligt stor att hon stuckit nosen först. Synd på spår 10 och det ska mycket tur till för att vinna men hon blir nog "ospelad" Jag lirar heller inte utan 1,3,4,5,6
2,14,15,7,8,9 Kan man lämna utanför!
Gammal 2025-03-03, 16:55   #8

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Du kanske gick efter rankingen och då missar man sådana här smällar.
Nej, där skiljer vi oss nog åt.
Gammal 2025-03-03, 17:48   #9

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Nej, där skiljer vi oss nog åt.
Ja, säkert, jag kan spika en 1-2%-are, givetvis efter att ha bedömt chansen som relativt god. Gjorde det t.ex. förra onsdagen i avd. 7. Raden finns på Sharps om du har missat den. Givetvis med rättningskod, annars skulle folk tro att man bluffat. F.ö. också på nyårsafton då jag spikade en rad på DD till samms procent. Att VÅGA är ett måste. Lycka till med spelet!!
hoola (+23), KalleKlut (+8), bosseguldheden (+10)
Gammal 2025-03-03, 21:41   #10

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ja, säkert, jag kan spika en 1-2%-are, givetvis efter att ha bedömt chansen som relativt god. Gjorde det t.ex. förra onsdagen i avd. 7. Raden finns på Sharps om du har missat den. Givetvis med rättningskod, annars skulle folk tro att man bluffat. F.ö. också på nyårsafton då jag spikade en rad på DD till samms procent. Att VÅGA är ett måste. Lycka till med spelet!!
Och vem fan har inte gjort det? Senaste V86:an spikade jag Faboulus till 6 %. Det är inget nytt. När jag lämnade in stod den i 4 %. Den vann visserligen inte, men jag har lirat in skrällar förr. Lycka till själv!
valo (+5)

Senast redigerad av Shooter den 2025-03-03 klockan 21:44.
Gammal 2025-03-04, 00:51   #11

KalleKluts avatar

Standard

Citat:
Allt handlar ju om att hitta skrällarna! Samtidigt som man ska få med övriga vinnare på systemet
Min filosofi på tex V75/V86 är att aldrig strecka mer än 3-4 favoriter. Möjligtvis spika 1 men absolut max 2 beroende på värdet i det..
Finns inte på kartan att jag tar med övriga (om dom inte befinner sig i intervallet 17-25%) Det är sällan det sitter men när det väl gör det så ger det garanterat bra betalt!

Sen är det ju såklart beroende på hur omgången ser. Tror jag på dålig utdelning så lämnar jag inte in något större system utan oftast ett litet för nöjets skull..
Gammal 2025-03-04, 07:07   #12

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Allt handlar ju om att hitta skrällarna! Samtidigt som man ska få med övriga vinnare på systemet
Min filosofi på tex V75/V86 är att aldrig strecka mer än 3-4 favoriter. Möjligtvis spika 1 men absolut max 2 beroende på värdet i det..
Finns inte på kartan att jag tar med övriga (om dom inte befinner sig i intervallet 17-25%) Det är sällan det sitter men när det väl gör det så ger det garanterat bra betalt!

Sen är det ju såklart beroende på hur omgången ser. Tror jag på dålig utdelning så lämnar jag inte in något större system utan oftast ett litet för nöjets skull..
Ja, plånboken är en parameter också att ta hänsyn till, hur många gånger har man inte svurit över att vara nära och tänkt att man skulle haft råd också med fler hästar. Om trav vore lätt, vore deti inte kul!
KalleKlut (+4)
Gammal 2025-03-04, 10:16   #13

Standard

Efter Gröt Stänkare
Antingen ni tror mig eller inte så sitter frukost gröten som en smäck även på Teneriffa.
Naturligtvis kastas ett öga i travprogrammet när gröten lägger sig till ro innan morgonpromenaden.
Hittar följande Tisdagsdrag.

6 Rolyman Hemma tränaren Martinsson (Erlandsson) gillar jag skarpt. Duktig och lite doldis tränare för många. Men plockar fram skapliga V7 hästar på löpande band. Skorycket på Rolyman är intressant. Förra och första gången ( okt 2024) med denna balans gick hästen en 14 tid. Det har han inte varit i närheten av varken förr eller senare. Gissa vem som körde ? Magnus A Djuse !! Bara en sån sak. Psst dessutom har hästen distans anpassade Orlando Vici gener.
Hoppsan såg just nu att hästen är spelad till 18% !! Då är det ju ingen stänkare. Trodde den var i princip ospelad men kan ju vinna ändå

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-03-04 klockan 12:14. Anledning: Pocenten Helge och Martinsson
Gammal 2025-03-04, 11:14   #14

Sharp$: 3589

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg

6 Rolyman Hemma tränaren Erlandsson gillar jag skarpt. Duktig och lite doldis tränare för många. Men plockar fram skapliga V7 hästar på löpande band. Skorycket på Rolyman är intressant. Förra och första gången ( okt 2024) med denna balans gick hästen en 14 tid. Det har han inte varit i närheten av varken förr eller senare. Gissa vem som körde ? Magnus A Djuse !! Bara en sån sak. Psst dessutom har hästen distans anpassade Orlando Vici gener.
Hoppsan såg just nu att hästen är spelad till 18% !! Då är det ju ingen stänkare. Trodde den var i princip ospelad men kan ju vinna ändå
Ja, den ska med! Fast i min bok heter tränaren Martinsson. Passas alltid noga på Axevalla. Hade gärna spikat den men får nog ta med Lejonungen oxå. Får tänka några dar till på det,
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-03-04, 11:34   #15

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Ja, den ska med! Fast i min bok heter tränaren Martinsson. Passas alltid noga på Axevalla. Hade gärna spikat den men får nog ta med Lejonungen oxå. Får tänka några dar till på det,
Ha,ha. Det där med namn och min senila skalle är inte kompatibla. Det kändes lite fel när jag skrev Erlandsson men det dök inte upp något bättre.
Hm seniliteten är svår att dölja men skit samma. Vi tar en dag i sänder.
Tack för rättelsen Guldheden.
Psst Lejonkungen brukar jag följa men jag tror inte han gynnas av distansen trots vinsten på 3140 Nyårsafton. Men vem vet ? Jag går på magkänsla.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-03-04 klockan 11:44. Anledning: Lejonkungen
Svara

td