![]() |
|
LinkBack
![]() |
Ämnesverktyg
![]() |
![]() |
#1 |
![]() Lördag 1/3 - Halmstad - V75 mm
Jäklar vilken härlig Västsvensk travvecka vi har.
Tisdag Axevalla V64 med grym Jackpott. Onsdag Åby/Valla V86 en perfekt komb. Lördag Halmstad V75 med barfota premiär och grymma startfält. Kan bli damernas eftermiddag på Lördag. Hanna L. och Maria T. har fina chanser och Wilma måste bevakas i V75 1. Hemma Tama Uttrarna får se upp med damligan. Jag får plugga trav under mitt parasoll hela veckan. Får se om jag hittar något matnyttigt att förmedla. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#2 |
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3349Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
![]()
Tidiga kap i fyndlådan. I avd 7 hittar jag 2 Lövdala Kenji.
Röda skor. Röd sulky och första MAD. 7%. Den tar vi sa polisen! Sen i avd innan kanske det är dags för 6 Tuppen. Pappa Peter upp från springspår och av med dojorna. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#3 |
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3349Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#4 |
![]()
Ungdomar som tagit sig hela vägen upp till gulddivisionen är alltid det första jag letar efter när jag tittar på högsta divisionen, speciellt spännande är det med 5-åringarna i guld i slutet av året, som vanligtvis fortfarande står under utveckling.
Stens Rubin är 5-år och har inte varit i närheten sitt kapacitet-tak, given tipsetta på spår, startsnabbhet, spets, hemmahäst, stallform och bästa häst (diskade av en kanon som Önas Prince några efter julafton på hemmabanan). Möter nu ett gäng gamlingar och från spets lär Readly Express bli svårtuggad. Kontrollen blinkar blå för experterna och favoritspelarna. Jag ”kärringen mot strömmen” skulle aldrig lira utan Emoji, var övertygad om att Emoji skulle vinna när de svängde in på upploppet på Åby senast. Har av min danske travkompis som lovat vinst senast fått följande förklaring: Tolkar den danska rotvälskan, vilket inte är helt lätt. Banan ställde till det och ute i spåren när sputen drogs upp, var underlaget inte bra för Emoji som spände sig och då kom mjölksyran som ett brev på posten. Emoji stannade helt. Hade kanske vunnit vunnit annars? (Fritt översatt). Danmark detta trevliga land som helt saknar talpedagoger. Emoji, spår 7 ett riktigt gurkspår, men Stefan Persson upp isf Flemming är plus, barfota är ett jätteplus, kusen kommer med knallform. De fantastiska bröderna som ”preppat” banovalen till att bjuda bästa banunderlaget i Sverige talar för att spurtkrutet denna gång hos Emoji är snustorrt hela upploppet. När jag ändå garderar, så kommer Aronsson Hofstedts (tillägget av extra efternamn (Hofstedt) borgar för att det är färdigvevat på krogen om karlarna för Sofia.) med på bongen. Unico Broline med kuskgiganten Jepson utmanar om spets, så lite kamp lär det bli för JU och Rubinen om spets. Betting Pacer kan allt ibland och spår och distans är mumma, hoppas temperaturer och hormoner är i balans hos märren på lördag? Husse Boko är i sitt livsform och blev utkontrad av en makalös Beartime i sista steget senast, 2140 hade varit att föredra men livsform är livsform. Vinnarlir på Emoji och 1,2,3,5,7 på systemet. God tur med spelbesluten och med Loke på kurort i Medelhavet så blinkar kontrollen blå i Halmstad. Jajjan Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
abstruse (+50) Senast redigerad av Jajjan den 2025-02-26 klockan 07:13. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#5 |
![]()
Tidiga Tankar
Uttrarna kommer med vässade tänder till hemmabanan och lär glufsa i sig en stor del av vinnarcirkelns feta laxar. Skapliga vinstchanser i nästan alla avd men Olles gamla visdomsord står sig än idag : trav är trav och alla lopp ska köras. V75 1) Jämt och spelvärt Klass 1 försök. 1 Esteban Bar har formen på topp och det gäller även chauffören Wilma. Bör bevakas trots läget. 6 Opening Night står hårt inne men Lillgustav har nog vässat upp hästen och gör inte bort sig här. 8 Le Roi Mearas har fått snabba pengar på sig och dessutom spår 8. Men en rolg 5% are. 11 Fahrenheit är härdad i tuffa gäng och Djuse pojken har vunnit från bakspår förr. 12 Popeeye Tooma Redén tar en tripp till Västkustmetropolen med Karl-Alfred. Visst kan de bli vinst direkt i årsdebuten. Duger gott i klassen. V75 2) Härligt Stayerlopp. Öppet och klurigt som vanligt när det vankas 3140 och flera tillägg. 1-4-8-12 i första hand. Draget är 12 High Five D.K. Står bra inne i klassen och gjorde grymma lopp i Nabolandet hösten 2024. V75 3)2 Stens Rubin Smack. Åkte dit med nos i Sprintermästarn till 53ggr pengarna i V odds. Jag hade 100:- vinnare ![]() Men nu vinner han med 2-3 längder. V75 4) 1 Nice Steel Perfekt läge och det är nog hästen att slå. V75 5) 4 Magic Eagle Vi måste ju ha en stänkare ! Bra läge och känns änna distansgynnad. 9 Fawaz Mil Här har vi nog bästa hästen i fältet trots en brokig 3 års säsong. Men läget är oddshöjande. V75 6) 1 Kyrie Eleison Distansgynnad rackare med bra läge. 6 Tuppen får stänkarvarning. Är ”galet” bra när han är på KAMphumör. Dessutom är tränare Arnqvist en go gubbe trots att han är Halmstadbo ![]() 13 Winner Brodde är en grym kuse som går på alla distanser. Lär ställa frågan på upploppet. Kan vara en Chansspik för den som litar på Uttranas vinstparad. V75 7) 3 Too Cool Toulouse står perfekt inne på alla sätt. Men Klass 2 är ju trots allt Klass 2. 10 L’Amiral Propul står oxå bra inne på sina Danskepengar. Jag tror Flemming har vässat. Psst dessutom lite Varenne gener i ådrorna. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#6 |
![]()
Jobbar oftast med en spik och det tog inte många minuter att hitta spiken efter att ha öppnat startlistorna i måndags: Oviedo Base.
Katmandu Mearas lär försvara sig med galopp när stenkrossen har masserat från dödens tillräckligt länge. Enda orosmomentet är Törnqvistans 4-åring som troligtvis spetsar och släpper, tassar sedan med därbakom som värsta opportunist och Jepson lurar alla. Men jag tror och hoppas den nyblivna 4-åringen fortfarande har för lite fjun på överläppen, trots en vilsam sarglöpning i nästan 3.000 m? Senast redigerad av Jajjan den 2025-02-27 klockan 17:19. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#7 | |
![]() Citat:
Thörnqvistens 4 åring verkar lite överspelad Jag har fått för mig att Rosleff är med på stregen med Flemmings starthäst. Måste nog gadda på i Stayerloppet lså länge lädret pallar. Psst i min värld är det lätt att barfota f.f.g. på länge kan överskattas. Det passar definitivt inte alla hästar. Vissa filurer är ovana och blir för lätta på foten och leverarar en gunga. Men förhoppningsvis vet tränare och kuskar bäst. Inte en gammal staketkusk. Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-02-27 klockan 13:27. |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#8 | |
![]() Citat:
Senast redigerad av Jajjan den 2025-02-27 klockan 15:44. |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#9 | |
![]() Citat:
|
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#10 |
![]()
Jag ”kärringen mot strömmen” skulle aldrig lira utan Emoji, var övertygad om att Emoji skulle vinna när de svängde in på upploppet på Åby senast.
Har av min danske travkompis som lovat vinst senast fått följande förklaring: Tolkar den danska rotvälskan, vilket inte är helt lätt. Banan ställde till det och ute i spåren när sputen drogs upp, var underlaget inte bra för Emoji som spände sig och då kom mjölksyran som ett brev på posten. Emoji stannade helt. Hade kanske vunnit vunnit annars? (Fritt översatt). Danmark detta trevliga land som helt saknar talpedagoger. Emoji, spår 7 ett riktigt gurkspår, men Stefan Persson upp isf Flemming är plus, barfota är ett jätteplus, kusen kommer med knallform. De fantastiska bröderna som ”preppat” banovalen till att bjuda bästa banunderlaget i Sverige talar för att spurtkrutet denna gång hos Emoji är snustorrt hela upploppet. Tror du Emoji kan vinna från dödens? |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#11 |
![]()
Emoji kommer vara minst 30 m bättre på ny sommarbalans.
Om det blir dödens vet jag inte, men nu när Stens Rubin lär bli den högst streckade hästen hittills i år, så blir det kraftiga underspel på flera ekipage. Särskilt på Emoji och Jaguar Dream. Garderar tufft 1,2,3,5,7,10 om någon strukning kommer även Natorp Bo med, trots torskspårens torskspår. Vinnar/plats-spel på Emoji. Det är inte ofta PU/JU lämnar klartecken, det gör de i sin chansvärdering i Expressen (5 getingar) på Stens Rubin i sin 25e start, nu på hemmaplan. Spets och dunderslut. Lokalpatrioten Loke har redan släggat in spiken och det är tunga papper. Kör du en lugn kasse ( nu menar jag inte från Systembolaget ) utan när det gäller streckandet och i synnerhet i gulddivisionen. Förra veckan ondgjorde jag mig över hur överstrecka Olli Boko (60%) var. Jag spikar aldrig en orutinerad storfavorit i klass 2, vilket över tid varit en väl framgångsrik strategi. Nu var spetsfavoriten Gandalf Brodde mer än lovligt iskall och megalampan Olli släpptes till spets och vips var loppet över redan efter 400 m. Unico Broline är ojämnt startsnabb och kuskgiganten Jepson kan i den bästa av världar få rejäl snurr på påkarna Cantab Hall sonen, i spets växer Sofias valack två klasser. Så nog lär Jepson försöka att ta emot lampan. 70/30 är min chansvärdering att Rubinen håller spets och då är loppet sannolikt över. Form är färskvara och efter tre kanonlopp, är inte en rekyl helt ovanlig för en nybliven 5 åring som vann 2/13 lopp 2024. Motsäger ingen som hävdar att Rubinen är omgångens-häst med störst vinstchans, vilket för mig inte betyder att det är omgångens bästa spik. Såg att Eskil ”Fred Flinta” Hellberg spikade Kinky Boots förra veckan med framgång och likt mig ditchade omgångens megalampa. Han, den ytterst trevlige och proffsige Eskil hade sju rätt och jag dominerade som vanligt med flera dikeskörningar med 4 rätt. Att Troels skulle spetsa med Kinky Boots bedömde jag till 20%, tillräckligt för att spika, när kusen äntligen hade lottats till ett drömspår och Lampan börjat närma sig 70%. Spår 1 är enl mig bättre än spår 2 på Halmstadovalen och något jag lärt mig den tunga vägen, är att aldrig underskatta Jepson. Speciellt när han sitter upp bakom en ojämnt startsnabb häst, kryddat med barfota runt, US-bike toppat med spår 1 på Halmstad. Då måste jag bara syna 1000 Wattslampan. Ni som ryggar, så ses vi som vanligt på träskets botten efter avd 3, vi kan kanske få med oss en kräfta hem? Alltid något. God tur med spelbesluten och håll i plånboken, det ryktas om trav på Axevalla nästa lördag. Senast redigerad av Jajjan den 2025-02-28 klockan 08:08. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#12 |
![]()
Härligt att läsa dina fredags funderingar Jajjan. Din vana trogen jagar du miljoner och ratar storfavoriter. Och visst är 69% på Rubinen inget kul spelvärde men jag tror faktiskt Johan vinner loppet 7ggr av 10 med dessa förutsättningar. Men ska vi sikta på sexsiffrig utdelning måste det vankas några stänkare i den grymma hemmatränar dominansen.
Jag gaddar på i Avd 1 och 2 samt en fredags chansspik i epilogen Avd 7. Jocke Lövgren upp på en Flemming häst. Inte var dag detta händer men trots spår 10 tror jag hästen överraska i det garderingsvänliga och öppna loppet. Flemming sänder som bekant sina hästar i angeläget ärende över Kattegatt med sina ofta svårbedömda filurer. Se upp med Flemming tränat imorgon bortsett från Emoji ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#13 |
![]()
Mitt drag i Guld är Jaguar Dream. Har tre streck för närvarande varav det tredje är Unico Broline om lucka.
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#14 |
![]()
Strykningar
Hårt betrodda Popeye Tooma och L.L.Tromelinaffair får stanna hemma i boxen. Tråkigt för dessa två hade dragit många streck och lite favoriter i fara i min värld. Psst jäklar vilket stallskrik Mr Shyguy har blivit. Höjs till skyarna av nästan alla tipsters. Och visst kan det vankas spets och slut med rutinerade Persson i vagnen. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#15 | |
![]() Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
|