![]() |
|
LinkBack
![]() |
Ämnesverktyg
![]() |
![]() |
#1 |
![]() V75 22/2 Bergsåker
Vid första anblick så ser det ut som en dåligt betald favoritomgång! Skiktade lopp och det luktar idel bra uppsittningar för bröderna Djuse och tillresta rutinerade catchdrivers.
Avd 1 silverdivision 2140a. Gul tränare/kusk skickar upp en häst till Sundsvall och lånar ut 2 Dliva Jet till MaD. Jag blir förvånad om denne hamnar under 70% Inte mycket emot förutom 1 Kinky Boots som har svårt att sticka nosen först. 11 One Cristal är nog snarare värst emot. Vi inleder med omgångens största vinstchans! 74%? Avd 2 klass II 2140a. Jörgen Westholm startar två hästar här och lånar ut dessa till bröderna. MeD bakom 5 Olli Boko blir absolut det första valet på spåret. 12 Ninepoints King och Dunders 9 Molte Wibb klart värst emot! Bara att hamra in favorit nr 2 till 43%? Avd 3 kallblod med tillägg 2140v. Två besök från Norge och dessa gör definitivt upp om segern! Merete Viksås selar ut maskinen 11 Stumne Fyr och har en bra chans att bygga vidare på staketet. Östre skall dock ta 40m på värste konkurrenten 1 Smedheim Staut som står ruskigt bra inne på pengarna och rattas av MaD. Spik nr 3 till 61%? Avd 4 stolopp med tillägg 2140v. Här börjar det bli svårare.. David Persson skickar upp 12 Global Eyecatcher som med stor sannolikhet blir favorit. 13 Cersei Dream och 10 Toppy tycker jag är värst emot! Bägge har en stigande formkurva men vinner sällan.. Klar fördel för favoriten till 38%? Avd 5 bronsdivision 1640a. Tre/fyra hästar sticker ut och fördel för 3 Västerbo Ajax som lär köras i ledningen. Värsta utmanare är 12 Pure Muscle och 10 Judge D. men dom har spåret emot sig. Skulle Örjan ta sig förbi Svensson (eller bli släppt) med 6 Xerava C.D som egentligen är det enda stoet som utnyttjar propositionen så blir det jobbigt för resten. Västerbo Ajax favorit till 26%? Avd 6 Winter trot med tillägg 2640v. Två kanoner startar från 40m tillägg. Connie skickar upp en häst till Bergsåker och har säkerligen vinnarambitioner (400.000kr) med 13 Ferrari Sisu. MaD rattar dock vinstmaskinen 14 Decision Maker som säkerligen blir favorit! Men dessa ska ta 20m på en hel del bra ekipage och 40m på en del hyfsade hästar där framme. Mycket kan gå snett ute i spåren.. 10 Carl Halbak styrs och tränas av Jörgen S Eriksson som var riktigt bra senast när han slog av 2 Egon Vendil som gick i ledningen. Får han draget och slipper dra fram 11,13,14 så blir han farlig. Nämde Egon Vendil och 1 Let Me In är tuffast från främre volten. Helgardering med 1,2,10,11,13,14 men högst troligt så räcker det med 10,13,14. Decision Maker favorit till 31%? Avd 7 klass III mot klass I med tillägg 2140v. Helt klart omgångens öppnaste lopp före avd 4/5. Sju på start och sju från tillägg gör det hela ännu svårare. Det är väl bara Linderoth bakom nr 4 som är chanslös. Snackhästen och välmeriterade 10 Janks Morton med ett lopp i kroppen och MaD i sulkyn lär bli favorit till 28%? Skall bli intressant att se hur strecken fördelar sig när omgången öppnas upp för spel! Mitt tidiga systemförslag lyder: Avd 1. 2 Dliva Jet Avd 2. 5, 9, 12 Avd 3. 11 Stumne Fyr Avd 4. 3, 4, 10, 12, 13 Avd 5. 3, 6, 10, 12 Avd 6. 1, 2, 10, 11, 13, 14 Avd 7. 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 4680r / 2340kr Med spik på Olli Boko så hamnar det på 1560r / 780kr |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#2 | |
![]() Citat:
Heder och stort tack för tidig snabbgenomgång och spelförslag. Har bara skummat avd 1, känner mig fortfarande mörbultad efter lördagens holmgång. |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#3 | |
![]() Citat:
Tack för fina ord ![]() |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#4 |
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3330Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
![]()
Veckans spikar är dithamrade:
Dilva Jet Olli Boko Competivo Inga skrällar men heller inga megafavoriter, Hemmahästen Competivo rensar ju ut fyra av fem system. Chansar bort Decision Maker denna gång. Aldrig vunnit på långt, ovan vid volt och dessutom andraspår. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#5 | |
![]() Citat:
Däremot slår den ut 80% av alla inlämnade enkelrader.
![]() ![]() |
![]() |
#6 | |
![]() Citat:
Tack för trevlig läsning. Mina som ploppar upp efter en tidig snabb analys: Dilva jet given, Kinky boots nån gång sitter den, Baron Tilly superkapabel Olly Boko streck men hårt streckad tycker jag, Ninepoints king Djuse upp ännu bättre denna gång? , Gandalf Brodde form Jeppe upp Smedheim staut kusk norsk läge bra propp, Stumne fyr given, Blomsterprinsen kanske blommar ut Global eyecatcker given, Soccerbox form, Randy zon. Står nog inte på förräns man får se Wäjerstens hästar gå som tåget fast bättre. Västerbo Ajax van vid bättre motstånd, Hagrid som superduperstänkare. Kanske hade behövt framstår dock. Börtas ankare med Örjan streckar jag. Kattbo hunter, Nando Boko, Looking at lucky, Illusion of joy, Earnest. Hyggliga hästar på start, tror nån med bra resa kan ta hem det. |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#7 |
![]() Klass 2
1 Killer Journey och Jorma var bara så klaaaar senast enl experterna.
Spets och dunderslut, köptes rakt av i hus och stuga. Alla vet hur det gick. Att spika en storfavorit i klass 2 är alltid vanskligt, tror att MED och Olli Boko har bättre chans än vad Jorma hade med dunderlampan förra lördagen, men likt förra veckan kan jag säga redan nu att lampan och bästa hästen i loppet kommer att bli groteskt överspelad? Först kan jag inte tänka mig att kuskgiganten Jepson släpper om spets? Kan inte tänka mig annat än att MED måste ta en safety start, då Propulsionson stressade upp sig bakom hästar senast och startgalopperade i starten? Jag lyssnar även till salig Daimen i sin travhimmel, ”efter galopp kommer galopp”. För mig är gardering given, då lampan likt förra helgen lär bli galet överspelad ? God tur med spelbesluten och mitt bästa råd är att inte slarva med att ägna mycket tid i lopparkivet, en guldgruva. Jajjan |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#8 |
![]()
Om procenten håller i sig på 10% går jag emot storfavoriten imorgon och spikar Eilefsens nya i stallet. Bör kunna gå 23tid imorgon och intrycket senast var utmärkt när han bollade med Brenne Rön. Stumne Fyr tillhör eliten, jag vet. Men 40meter skall tas in. Edit: Jag bestämmer mej nu för att spika oavsett procent och hoppas den håller sej runt 10%. Man ska gå på ideerna.
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#9 |
![]()
Fredags Funderingar
Bergsåker är inte min favoritbana och dessutom vankas det rejält mildväder och risk för klurigt banunderlag på Sundsvalls Metropolen. Men alltid kul tidsfördriv att försöka hitta vinnarna trots trav norr om Dalälven. V75 1) 2 Dilva Jet är väl hästen att slå i ganska halvljummen Silverdivision. 8 Baron Tilly gillar jag skarpt. Men är trög från start och lär hamna långt bak från start med byngligt läge. Platschans men slår nog inte Gulingens grymma märr. V75 2) Klass 2 är som bekant Klass 2. 3 Kueen Simoni är en stark rackare (Orlando Vici gener) Ok vinner inte så ofta men en rolig stänkarvarning. 5 Olli Boko blir väl med rätta hårt betrodd men vinsterna är tagna i ganska beskedligt motstånd. 8 Lupin Mearas Snogarps hästen är svårbedömd på läge och motstånd men kan nog överraska. 12 Ninepoints King duger gott i klassen och är rejält kuskförstärkt. V75 3) 11 Stumne Fyr Fram och baklänges. V75 4) 15 ston på två volter känns klurigt. 12 Global Eyecatcher Får bli mitt spikförslag. Duger gott i klassen och Jepson upp. V75 5) 3 Västerbo Ajax Befogad favorit men som vanligt klurig Bronsdivision. 4 Carroty Vinner inte så ofta, kanske inte imorgon heller. Men Moroten har hög grundkapacitet när det stämmer. 10 Judge D. Framlidne Ola Samuelssons ”gamle” V75 kämpe duger gott i klassen. Måstestreck. V75 6) Härligt Stayerlopp. 15 hästar på 3 volter med allt från 0,5 till 5,5 mille på kontot. 1 Let Me In Har grym form och kan stå emot länge om inte innerspåret blir blytungt. 6 Börtas Ankare Distansgynnad rackare. Dessutom Örjan upp. Kanske lite hårt inne men går hela vägen. 10 Carl Halbak Toppform är bara förnamnet. Måstestreck. V75 7) Tror mest på Klass 1 hästarna. 9 Neymar Boko Kanonfin senast. 13 Apomorfin Stänkarvarning. 14 Earnest Topptravare. Härdad i tuffa gäng. Surt läge men kan vara Chansspiken. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#10 | |
![]() Citat:
|
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#11 | |
![]() Citat:
Däremot har jag inte med Decision Maker på fem hästar i Guld. Dumdristigt? Olli får sällskap av Gandalf. Senast redigerad av bosseguldheden den 2025-02-21 klockan 14:48. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#12 |
![]()
Nu ströks Xerava och då blir Zätamustangen 5:a i kortloppet och ny spik. Hur ska detta sluta?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gus (+150) |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#13 |
![]()
Det du förlorar på gungorna, tar du igen på karusellen.
Läste tippar-suveränen Berglunds blogg, han tar omtag och spikar återigen omgångens troliga megalampa, denna start Olli Boko? Olli MEDs bästa chans (vilket är korrekt enl mig). Trots galopp senast, efter att ha blivit stressad i starten och detta bakom hästar. Nu med öppet spår skall den orutinerade 4-åringen (10 lopp in alles) försvara ett förtoende på över 50% av kollektivet, när Jögge selar ut på V75? Lika övertygad var Berglund på Åby förra veckan när han spikade orutinerade Killer Journey i klass 2 som megafavorit ” I spets (4/5) måste Killer Journey bli mycket svårslagen över kort distans”. Precis som förra veckan är loppets bästa häst fullständigt galet överstreckad, jag tar omtag, men denna gång finns lampan med som gardering. Senast på Åby spikade jag emot och spiken satt “Spitit of Love” med en nos och mycket mylla. Njut ist av ett ev underbart korsdarag bland kupongerna om Berglund trampar i komockan igen, likt senast. Gasa och var glad. Jajjan Senast redigerad av Jajjan den 2025-02-21 klockan 17:30. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#14 |
![]()
Årets skrik på 1 i kallblodsloppet? Slutar väl med att den är i paritet med Stumne Fyr på strecken
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
|