Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-01-27, 21:13   #1
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 158
Sharp$: 26732
Standard

V75 Halmstad 29/1


Det ser ut att kunna bli hyfsad utdelning på sjuan den här gången. Inga megafavoriter verkar det bli, Jealous Broline i avslutningen lär väl bli störst i omgången.

Knepigt silverlopp då många hästar inte startat i volt på länge. Den mest understreckade i mina ögon är distansgynnade Gills Abbe, trots att han är lite färsk i klassen.

Frillan har varit så jävla fin så länge att det är svårt att gå emot. Conrads Linsan känns värst emot på start, inte lätt att få ettor på tillägg i V7 som han gått i senaste två.

Guld lär bli jämnstreckat och det är därmed läge att spika. Neo Holmsminde är fin och startsnabb. Bra chans att ta ledning/bli släppt till ledning och sprinta undan. Uhrbergh som kört hästen spikar på sitt system och det tar jag som ett klart plus. Global I har fått lite paus nu och lär vara bättre än senast, men det kan bli svårt från tredje ytter. Excalibur är väldigt svår att bedöma men det känns som att han blir överstreckad.

Jag gillade verkligen vad jag såg av Kapriol Face senast och håller den som första häst i klass 2. D.Side känns understreckad, han har inte förlorat många felfria (har å andra sidan aldrig mött så hårt motstånd). Twigs Tarzan höll riktigt bra senast bakom Goober, men han lär gå upp i strecklistan och spår 12 är ingen höjdare.

Lärlingsloppet är lite lurigt. De bästa kuskarna ser ut att ha de bästa hästarna och det borde räcka att plocka med dem. Tounesol är mitt första streck. Jag trodde på henne senast och blev inte besviken av den prestationen direkt. Lite svårbedömd nu efter stallbyte dock...

Klass 1 känns väldigt öppet med många understreckade i nuläget. Burning Line Gral har varit bra vid andraplatserna, Blueberrysky höll bra senast, Ideal Kemp var överspelad favorit senast men är helt bortglömd nu av någon anledning.

Brons känns stängt på 2-10-4 i den ordningen. Att Goop kör Askö Serve borde väl sänka risken för att favoriten får tryck hela vägen och jag tror nog att Jealous B spårar hela vägen. Dock är det ju lärling som kör, och det kan nog inverka en del på vad konkurrenterna hittar på.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
criba (+1), KP (+2)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-28, 10:35   #2
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 428
Sharp$: 552
Standard

Tack för trevliga tankar som vanligt Stekel!

Ett par tre reflektioner utifrån poängställningen inför Solvallafinalerna 12/2 är att 1 Mitt Popcorn kvalar in till finalerna med en andraplats. https://www.travsport.se/polopoly_fs...finalklara.pdf . Kari har ju i vissa intervjuer sagt att hästen nu ska ha ett rygglopp och utifrån detta är det fullt logiskt att man spetsar för att släppa till någon bra. Helst skulle Björn köra till med 12 Mill Degato tidigt men det är tveksamt om Åke släpper ner denna så troligare är kanske att Åke själv trycker sig till spets. På så sätt kan Söderkvist lifta med till andra eller tredjepriset

En liknande målsättning lär Kari ha för fine Gills Abbe som du nämner där en andra-tredjeplats räcker för finalplats. Lite lurigt känns det men jag gillar verkligen hästen som du och streckar förmodligen.

I övrigt är ju 2 Jealous Broline redan klar för finalen och då Thomas garderar på sitt eget system så är den röda varningsflaggan hissad för min del. Precis som du skriver är det ju en lärling som kör nu och jag tror till skillnad från dig att påläste Björn Goop trycker till rejält och inte behöver trycka alltför mycket för att få överta spetsen här med starke Askö Serve där man nog verkligen vill kvala in till hemmafinalerna. Vidare så öppnade Jealous inte speciellt vasst senast. Inte chanslös men hopplöst mycket streckad denna gång. Om skor så är han ännu mer sårbar. Lite sugen på att spika emot favoriten med 4 Askö Serve säger criba som inte är speciellt påläst ännu.

Nu är ju jag av det konspiratoriska slaget så ta dessa ord ganska lätt. Nyktert så tror även jag mycket på Neo Holmsminde i Guldloppet som jag tror missgynnades av banan vid senaste plumpen. Väl i spets så är det ett klart spikförslag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+2)
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-28, 12:05   #3
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Gotland
Inlägg: 271
Sharp$: 654

Fotboll Side plays "t
Stats: 39 - 24 - 0
ROI: 136.71%
Vinstprocent: 61.90%

Standard

Fina funderingar grabbar!

Tack för att man får ta del av det!!
robbson11 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-28, 15:26   #4
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Jag har de hela mer eller mindre klart för mig

Avd 1 kort
Avd 2 gardera (frillan vinner ej)
avd 3 spik neo
avd 4 gardera
avd 5 kort
avd 6 storgardera
avd 7 spik askö

Hörde av en kund idag att Necklace kommer att strykas senare.
Samma kund sa även att Stefan Person sågat häst 2 i avd 5. Persons andra häst är redan struken med (twigs tarzan). Dålig hälsa i stallet? Lär ha smittat sig av till frillan tror jag iaf. Nej jag är tämligen säker på att frillan ej vinner och jag kommer tacka alla som streckar frillan i onödan.

I avd3 så sågar jag Swept 2 victory helt som häst. Dock inte flemming som kust. Hästen är helt enkelt inte bra längre.
Globalen kommer få ruskigt svårt på kortdistans räknar jag med. 400m längre och han hade varit given men inte här. Jag är inte helt hundra på Neo just pga kusken men de lutar åt att spika den. Annars tror jag bobtail kommer att vara farlig, vi alla vet hur vass hon är på avslut och hon kommer få perfekta rygglopp här. Är väldigt sugen på att ha med henne.

Precis som criba var inne på så behöver inte jelous broline vinna. Finns inget att köra för den hästen. Därför valde även tränaren att sätta på en rätt anonym herre bakom istället för en av de bättre. Askö är perfekt inne i loppet och behöver segern. (dessutom har nybrink spikat jealous broline och bara där finns avslaget) SPIK ASKÖ!
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-28, 15:30   #5
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 231
Sharp$: 1009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av criba Visa inlägg
Tack för trevliga tankar som vanligt Stekel!

Ett par tre reflektioner utifrån poängställningen inför Solvallafinalerna 12/2 är att 1 Mitt Popcorn kvalar in till finalerna med en andraplats. https://www.travsport.se/polopoly_fs...finalklara.pdf . Kari har ju i vissa intervjuer sagt att hästen nu ska ha ett rygglopp och utifrån detta är det fullt logiskt att man spetsar för att släppa till någon bra. Helst skulle Björn köra till med 12 Mill Degato tidigt men det är tveksamt om Åke släpper ner denna så troligare är kanske att Åke själv trycker sig till spets. På så sätt kan Söderkvist lifta med till andra eller tredjepriset

En liknande målsättning lär Kari ha för fine Gills Abbe som du nämner där en andra-tredjeplats räcker för finalplats. Lite lurigt känns det men jag gillar verkligen hästen som du och streckar förmodligen.

I övrigt är ju 2 Jealous Broline redan klar för finalen och då Thomas garderar på sitt eget system så är den röda varningsflaggan hissad för min del. Precis som du skriver är det ju en lärling som kör nu och jag tror till skillnad från dig att påläste Björn Goop trycker till rejält och inte behöver trycka alltför mycket för att få överta spetsen här med starke Askö Serve där man nog verkligen vill kvala in till hemmafinalerna. Vidare så öppnade Jealous inte speciellt vasst senast. Inte chanslös men hopplöst mycket streckad denna gång. Om skor så är han ännu mer sårbar. Lite sugen på att spika emot favoriten med 4 Askö Serve säger criba som inte är speciellt påläst ännu.

Nu är ju jag av det konspiratoriska slaget så ta dessa ord ganska lätt. Nyktert så tror även jag mycket på Neo Holmsminde i Guldloppet som jag tror missgynnades av banan vid senaste plumpen. Väl i spets så är det ett klart spikförslag.
Öppnade inte Jealous speciellt vasst senast?? Du får nog kolla om på det loppet... Han tog en dryg halvlängd på Zapdos
kallekula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-28, 15:35   #6
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 231
Sharp$: 1009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Jag har de hela mer eller mindre klart för mig

Avd 1 kort
Avd 2 gardera (frillan vinner ej)
avd 3 spik neo
avd 4 gardera
avd 5 kort
avd 6 storgardera
avd 7 spik askö

Hörde av en kund idag att Necklace kommer att strykas senare.
Samma kund sa även att Stefan Person sågat häst 2 i avd 5. Persons andra häst är redan struken med (twigs tarzan). Dålig hälsa i stallet? Lär ha smittat sig av till frillan tror jag iaf. Nej jag är tämligen säker på att frillan ej vinner och jag kommer tacka alla som streckar frillan i onödan.

I avd3 så sågar jag Swept 2 victory helt som häst. Dock inte flemming som kust. Hästen är helt enkelt inte bra längre.
Globalen kommer få ruskigt svårt på kortdistans räknar jag med. 400m längre och han hade varit given men inte här. Jag är inte helt hundra på Neo just pga kusken men de lutar åt att spika den. Annars tror jag bobtail kommer att vara farlig, vi alla vet hur vass hon är på avslut och hon kommer få perfekta rygglopp här. Är väldigt sugen på att ha med henne.

Precis som criba var inne på så behöver inte jelous broline vinna. Finns inget att köra för den hästen. Därför valde även tränaren att sätta på en rätt anonym herre bakom istället för en av de bättre. Askö är perfekt inne i loppet och behöver segern. (dessutom har nybrink spikat jealous broline och bara där finns avslaget) SPIK ASKÖ!
finns 110 000 anledningar att vinna loppet. Askö måste vara en av veckans absolut mest överspelade. Känns som given dödens. Han var dessutom sämre senast, är behandlad och har därmed stått över lite
kallekula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-28, 15:41   #7
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kallekula Visa inlägg
finns 110 000 anledningar att vinna loppet. Askö måste vara en av veckans absolut mest överspelade. Känns som given dödens. Han var dessutom sämre senast, är behandlad och har därmed stått över lite
Iom att han blivit behandlad så betyder det att han är bättre nu.
Men han har inte fått stå över alls? Hur kom du fram till den infon?
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-28, 15:45   #8
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 231
Sharp$: 1009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Iom att han blivit behandlad så betyder det att han är bättre nu.
Men han har inte fått stå över alls? Hur kom du fram till den infon?
Fräschare ja. Klart att han har stått över. Är han sprutad så måste han stå någon dag. Man måste kunna läsa mellan raderna
kallekula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-28, 15:52   #9
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kallekula Visa inlägg
Fräschare ja. Klart att han har stått över. Är han sprutad så måste han stå någon dag. Man måste kunna läsa mellan raderna
Även spelarservice dementerar dina uppgifter

"4 Askö Serve – radar upp segrarna efter uppehåll – mycket säkert undan från ledningen senast men utan att glänsa, kan öppna men lär få svar här, lättare behandlad efter senast utan att stå över och helt ok i jobben."
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-28, 15:59   #10
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 231
Sharp$: 1009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Även spelarservice dementerar dina uppgifter

"4 Askö Serve – radar upp segrarna efter uppehåll – mycket säkert undan från ledningen senast men utan att glänsa, kan öppna men lär få svar här, lättare behandlad efter senast utan att stå över och helt ok i jobben."
Tro vad du vill. I mina ögon är den tillsammans med Sembs Knockandu de mest överstreckade i omgången. Hur ska Askö vinna? Svara på det? Han öppnar ganska bra, men hamnar i dödens och vem ska avlösa??

Jealous är given om spets, men lite risk att den får svar från 1. Bäst chans har dock Beretta. Hur bra var inte han på Jägersro?? Barfota nu ffg och det känns verkligen som ett jätteplus för honom.
kallekula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-28, 16:25   #11
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3847
Standard

Bara jag som är väldigt inna på Beretta Avanti i sista?
Åke tror på seger och hästen var väldigt fin på Jägerso senast i v75 när den nästan höll jämna steg på elliot hall. Det är dags nu. Inne på att spika, ev tvåhästarslås med jealous broline om man fegar ur. Askö överstreckad.
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-28, 17:05   #12
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av donkyklonk Visa inlägg
Bara jag som är väldigt inna på Beretta Avanti i sista?
Åke tror på seger och hästen var väldigt fin på Jägerso senast i v75 när den nästan höll jämna steg på elliot hall. Det är dags nu. Inne på att spika, ev tvåhästarslås med jealous broline om man fegar ur. Askö överstreckad.
Det är många som är det. Jag var det med tidigare i veckan men efter varenda tipsförlags skrik så blev jag mer och mer anti.
Speciellt när svanstedt också gått ut med att det är hans bästa chans.
Därav min bojkott och gå på Askö toy.

Varför har de satt upp Eklundh om de tänkt ladda hårt med Jealous broline?
Han kommer få smyga med helt enkelt.
Nu nu hill kommer ladda, jealous kommer INTE få överta. Askö kommer utvändigt och goop lär pressa på och kommer att få överta. Jealous kommer sitta andra invändigt för att kusken eventuellt försöka hitta lucka senare. För det är så amatörer kör. De letar luckor försent. Det är scenariot i mitt huvud.
Goop kommer inte få sitta och tugga i dödens såsom ni tror.
Enda sättet Beretta kan vinna är om de blir stenhård körning i början såsom travmobben tror. Tvärtom tror jag. På lördag avgörs det


Angående Swept to victory och flemming så läste jag nyss att han personligen sagt att han INTE kommer släppa till någon förutom till Global investment.

Citat:
Släpper bara till Global Investment
- Swept To Victory (V75-3) har varit bra på slutet och har fin form. Men hon måste också få
rätt lopp för att räcka. Senast fick hon en för dålig position och med en bättre löpning hade
hon nog kunnat vara tvåa eller trea. Hon är mycket startsnabb men jag ser gärna att hon får
ett smyglopp, även om jag inte släpper till vem som helst. Jag tänker inte släppa till hästar
som Excallibur och Neo Holmsminde. Den enda jag släpper till är Global Investment, inte
till någon annan.
Jag tror att hon är med bland de fem främsta. Det blir barfota fram om banan
är fin.
Med det utlåtandet så känns det som bäddat för Globalen, eller? Kvar är Svanstedt som joker i leken.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-28, 17:14   #13
 
fiddes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 180
Sharp$: 1423
Standard

Baretti Avanti kan ni spika gubbs dojjorna ryker och Åke "lovat" vinst igår på Åby. Askö Serve sätter upp tempot sedan smäller det till. Speedig som fasen denna häst och toppchans med tempo.
fidde är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-28, 17:53   #14
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 377
Sharp$: 2625
Standard

"- Det är egentligen för få tränare som vågar satsa på oss lite yngre. Att fler borde göra som Thomas är något jag verkligen vill lyfta fram. Extra roligt är det ju att få chansen på V75, säger André Eklundh.
Taktiken är klar. Full gas i starten.
- Jealous Broline är startsnabb och jag tror att vi tar en längd på invändige Nu Nu Hill direkt. Formen är bra av jobben att döma och jag kör i ledningen om vi kommer dit. Vi ska köra honom barfota om det är möjligt och det är ett plus i så fall. En bra chans tycker jag. "

Vet inte hur man ska tolka detta annat än att de vill köra i ledningen? Om de vill köra i ledningen tror jag de kommer dit, och väl där tror jag ekipaget blir svårslagna.
Snapphanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-28, 21:29   #15
 
Misärs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 358
Sharp$: 5617

Winter - VS
Stats: 73 - 53 - 7
ROI: 116.79%
Vinstprocent: 57.94%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Angående Swept to victory och flemming så läste jag nyss att han personligen sagt att han INTE kommer släppa till någon förutom till Global investment.

Med det utlåtandet så känns det som bäddat för Globalen, eller? Kvar är Svanstedt som joker i leken.
Uhrberg menar ju att Excalibur snuvar Swept to victory på ledningen och därmed kan Neo Holmsmide sitta i tät...
Misär är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-29, 00:26   #16
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 231
Sharp$: 1009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Det är många som är det. Jag var det med tidigare i veckan men efter varenda tipsförlags skrik så blev jag mer och mer anti.
Speciellt när svanstedt också gått ut med att det är hans bästa chans.
Därav min bojkott och gå på Askö toy.

Varför har de satt upp Eklundh om de tänkt ladda hårt med Jealous broline?
Han kommer få smyga med helt enkelt.
Nu nu hill kommer ladda, jealous kommer INTE få överta. Askö kommer utvändigt och goop lär pressa på och kommer att få överta. Jealous kommer sitta andra invändigt för att kusken eventuellt försöka hitta lucka senare. För det är så amatörer kör. De letar luckor försent. Det är scenariot i mitt huvud.
Goop kommer inte få sitta och tugga i dödens såsom ni tror.
Enda sättet Beretta kan vinna är om de blir stenhård körning i början såsom travmobben tror. Tvärtom tror jag. På lördag avgörs det


Angående Swept to victory och flemming så läste jag nyss att han personligen sagt att han INTE kommer släppa till någon förutom till Global investment.



Med det utlåtandet så känns det som bäddat för Globalen, eller? Kvar är Svanstedt som joker i leken.
Snälla KP. Eklundh är ingen amatör. Han är lärling hos Uhrberg och har så varit i många år. Han tar snart ut tränarlicensen och ska inleda ett samarbete med just Uhrberg med stall på Åby. Eklundh har kört Jealous en gång och det slutade med seger. Nu Nu Hill har öppnat vetydligt sämre den gånger han haft spår längre ner på vingen. Han har varit som snabbast från fyra och fem. Jag har ingen känsla egentligen för att han ska kunna hålla upp även om han såg rappare ut senast.

Angående Swept så har hon haft spår ett åtta gånger och bara spetsat i två av dessa. Hon är snabb, men att hon ska svara Excallibur på barfotabalans finns inte i min värld. Global Investment till spets är uteslutet för min del.
kallekula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-29, 02:41   #17
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

V75-4

NR1:Jackal Face: 16 Nov, 5e spår auto över 2640, hyggligt snabb ut, tar över spets efter 300, första 500 på 1.12 ???(tveksamt om stämmer) första 1000 på 1.17, första 2000 på 1.19, sticker undan och är helt överlägsen.
30e nov, 2140 från 9e spår volt, första 500 på 1.17, 3e utv, fram till dödens efter 1000m på 1.17, sticker bara undan i kurvan, överlägsen.
23 dec, innerspår på 2640 volt, snabb ut, förlorar spets till favoriten Kalle Palema, första 500 på 1.20, första 1500 på 1.19, ny ledare i Nash As, Kalle Palema tar över efter 2000m, 5a i mål, slagen med 7-8 längder efter galopp på vägen.
8e januari, Jägersros plaskbana, 9e spår auto, bra spurt långt bakifrån, men glöm prestationerna från denna omgång.
Skaplig häst, ingen kanon, men kan vinna från både spets och bakifrån. Chans 13% : Alltid skor

Nr2:Forrest Jump: 2a augusti, vaggeryd, 8e spår auto över 2140, 1.15 första 500, tredje utv, första 1000 på 1.18, stensist med 100m fram tilll ledaren med 700 kvar, otroligt fina sista 700 i spåren och hinner fram till vinst på målfoto.
12e agusti, 1640 volt, 4e spår, spets direkt, första 500 på 1.16, 1000m på 1.15, bara sticker undan i kurvan på 1.14, jättefin, slår bla Hallo Dolly.
8e januari: Jägersro v75 på plaskbana, 2a, glöm omgången. 6e spår auto, chanslös på spets. Dödens i 1500m, tar över 600kvar, slagen 200 kvar, men håller bra.
17e januari, 4e spår auto över 1640, mjölkig dimma, till spets på 1.16, håller enkelt undan på plaskig bana.
Nog en bra häst, snabb ut och bör hinna före nr1. Chans 23% Alltid SKOR

Nr3.Side: 273 september, 3e spår över 2140a, långsam ut, första 500 på 1.14, fjärde ytter, 1.16 första 1000, fram till dödens sista 1100m, ser slagen ut i kurvan, men håller farten och vinner.
19e dec, bakspår över 2140, i kön, till anfall sista 500 i tredjespår, bra spurt denna gång till vinst.
4e Januari, 2140 volt, 4e spår, fram till 2a ytter, dödens sista 700, håller farten bäst till vinst.
Stark och entaktad. Vinner knappast på v75. chans 5% ALLTID SKOR

Nr4:Que Linda : 11e october, bra lopp med bla Canaka BF, Adaka Boko, 7e spår på 2140a, lugn start till 2a utv, första 500 på 1.13, första 1500 på 1.15, dödens sista 800 å¨Adena Boko, håller fint som 2a.
27 oct, galopp i starten från 7e spår. 26 nov, usel i ett lopp med 7 startande som 5a. 16dec, 5e spår över 1640a, långsam ut, 2a utv, första 500 på 1.14, 1000 på 1.15, till anfall 450 kvar, sveper fältet och vinner enkelt.
Ingen kanon, vilat 6 veckor. Jätteskräll: 6% vinstchans ALLTID BARFOTA

Nr5:Sembs Knockandu 30e nov, 6e spår över 1640a, långsam start till 4e utv, fram till dödens efter 500 på 1.18, första 1000 på 1.19, håller undan från anfall och duktig.
14e dec, 5e spår volt över 2140, långsam ut, 2a utv, första 500 på 1.15, första 1000 på 1.15, anfall sista 300 i tredjespår, 2a i mål efter ledaren galopperat.
28e dec, 1640 auto från 6e spår, tredjespår fram till dödens, första 500 på 1.17, 1.17 första 1000, tar över spets in på upploppet, ensam när ledaren galopperat. Inte märkvärdig.
18e januari, dubbelklasslopp, 3e spår över 2160, första 500 på 1.20, dödens hela vägen, första 1000 på 1.20, tar över in på upploppet, stumnar rejält, men håller undan. ok prestation.
Chans: 10% ALLTID SKOR


Nr6:Pontus Palema: 17 nov, vann blufflopp, där fem hästar galopperade inkl båda favoriterna, rygg ledaren och perfekt loss i kurvan.intätsägand
30/11, spets över 1640, mycket snabb från 3e spår auto, får hållas med nr5 Sembs Nock i dödens, Sembs tar ner Pontus sista femtio, och Pontus tappar betänkligt sista metrarna och blir 3a.
14 december, 5e spår över 2140a, följer bilen, första 500 på 1.12, första 1000 på 1.16, drar undan i överlägsen stil i kurvan, men stumnar betänkligt sista 50 och blir avslagen. Godkänd!
28e dec, 6e spår på volt över 2140, pang till spets, första 1000 på 1,18, drar undan i kurvan och får vinna loppet.
8e januari, plaskbanan, 5e spår auto, pang till spets, släpper till favoriten, klarar inte hålla rygg, blir 3a.Plaskbana, glöm starten.

Tar spets här, släpper nog inte, då han funkat bäst i spets. Men är nog lite vek och passar bättre på 1640. Chans 10% ALLTID SKOR

Nr7: Tion Medon Sisu: 1a nov, 2a spår över 2140a, långsam start, körs offensivt, första 1000 på 1.18, dödens hela vägen, sticker i från fältet i kurvan. Skräplopp men bra.
15e nov, 2640a med 2a spår, hygglig ut till spets, släpper, 13 första 500, tar över spets efter 700, 1000 på 1.16, 2000 på 1.16,6. Håller till 100 kvar, då Twigs Tarzan sprinter förbi. Bra insats!
30e nov, 1640a, 8e spår och backas sist, första 500 på 1.12.5, första 1000 på 1.15, till andall 700 kvar, tredjespår med bra rygg, får draghjälp hela vägen och går förbi sista 20metrarna, bra!
14dec, 2140v från 3e spår, ok start, kör för spets men får dödens, 1.15 första 500, 1000 på 1.15, håller godkänt som 4a.
7e jan, 1640a med 4e spår, långsam start till 2a utv, första 500 på 1.15, 1.18 första 1000, till anfall 700 kvar i tredje, kommer ner i dödens i kurvan, tuggar ner ledaren, men avslagen av smygkörd. Bra!
Blir nog hängandes i spåren här, inte rapp nog att vinna på v75. Chans 7%

Nr8:Lennon Legend: 8e november, innerspår över 2140a, snabb ut, men kan inte svara Faciam, rygg ledaren, första 500 på 1.15, 1000 på 1.17, rygg ledaren hela vägen, lucka 200 kvar, hård strid upploppet ner,sätter huvudet först.Smörlopp, men bra.
14e dec, 2140a från 2a spår, snabb ut till spets, 500 på 1.13, 1000 på 1.16, orkar inte sista 50 och blir tvåa, knappt godkänd.
8e jan, v75, plaskbana, oplacerad, glöm starten.15e jan, v75 över 2140a, 3e spår, till spets, släpper, första 500 på 1.14, rygg ledaren,Turbo Deylight i spets, 1000 på 1.18, rygg ledaren hela vägen, loss 150 kvar, tar inget på täten. Tveksam.
Hyggligt snabb ut, chanslös på spets, backas nog. Inte bra nog att vinna oavsett löpningsförlopp. vinstchans 1%

Nr9: Kaprifol Face: 25e nov, 2140a, 2a spår, långsam start, mycket galopper. 3e utv, första 500 på 1.16, fram till dödens, 1000 på 1.16, ner i rygg ledaren, ut sista 100 och går i kapp ledaren, men torsk på målfoto.Godkänd.
4e dec, 2140 volt, dubbelklasslopp, ok start till rygg ledaren, första 500 på 1.16, försöker ta spets, men kvar i dödens, tar över spets efter 1.17 första 1000, blir lite het, slagen in på upploppet, men återkommer och visar skalle, vinner med nos.
14e dec, 2140a med 2a spår, krånglar innan start, galopp direkt.
4e januari, 2140 volt, 5e spår, långsam start, första 500 på 1.18, fram till dödens, 1000 på 1.17, pressar sista 1000, tar över in på upploppet, seglar ifrån. M BRA
15e jan, v75 över 2140 volt, 2a spår, långsam start, första 500 på 1.17, fram i dödens, 1000 på 1.16, pressar sista 1000, grepp in i kurvan, förlorar med nos. Mycket bra!!
Fin häst som utvecklas fort. Fått tuffa lopp, men visar fin skalle. Chans 27% ALLTID SKOR


Nr10: Gigant Slugger: 25oct, 1640a, innerspår, snabb ut, första 500 på 1.14, 1000 på 1.16, bara sticker undan, mycket fin.
4e nov, 4e spår tillägg över 2160, första 500 på 1.18, första 1000 på 1.18, 2a utv hela vägen, till anfall sista 300, tar hela tiden på ledaren, men tempot för lågt och hinner inte fram.
4e dec, 2a spår över 2160, endast 7 hästar, 3 hästar galopperar från start. Första 500 på 1.18, Kapriol Face i dödens, Gigant i andra ytter, 1.18 första 1000, dödens för Gigant, ca 50m efter när det gått 1500m på 1.15, Gigant ser stenklar ut 100 kvar,
men stumnar och förlorar till Kapriol Face, BRA!!
10e januari: 5e spår över 2140, till spets, 500 på 1.13, 1,19 första 1000, 1.20 första 1500, Sembs Knockandu chanslös att gå i närkamp från dödens. Överlägsen Gigant. Skyldig att vinna med lågt tempo, men fin.
Fin häst, går hela tiden framåt. Bakspår negativt för startsnabb häst. CHans: 17% SKOR

Nr11: Stark Lavec: 10e januari, 2640volt från tilägg. Fram i dödens 1500 kvar, tar över spets 1000 kvar, chanslös att stå i mot vinnaren sista 150 och visar klar begränsning.
Visar inget som duger normalt. Chans 3%

Ett utkast från mina analyser av v75, har tyvärr inte hunnit korrigera vinstchanserna efter stryktning av nr12. som ni förstår kan jag inte posta samtliga lopp, då jag vill ha såsen själv :-) MVH Hatten
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
criba (+1), KP (+1), Hjosse (+1)

Senast redigerad av hatten1 den 2011-01-29 klockan 02:42.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-29, 05:25   #18
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 428
Sharp$: 552
Standard

[QUOTE=kallekula;101039] Eklundh har kört Jealous en gång och det slutade med seger. Nu Nu Hill har öppnat vetydligt sämre den gånger han haft spår längre ner på vingen. Han har varit som snabbast från fyra och fem. Jag har ingen känsla egentligen för att han ska kunna hålla upp även om han såg rappare ut senast.

Tycker i så fall att du ska titta på Jägersroloppet 9/11 där Nu Nu Hill enkelt tar spets från bricka 2. Det är det snabbaste jag sett hästen öppna. Tror lite som KP att utifrån det loppet att 2:an får svårt att ta sig förbi från start. Vidhåller oxå att Jealous Broline inte var lika explosiv senast från spår 3 som gången innan från spår 6 (kanske defacto är den som missgynnas av att stå längre in?) och även om Andre är en erfaren lärling så åtnjuter han inte samma respekt hos övriga kuskar som Thomas Uhrberg skulle gjort i motsvarande läge.

Mitt loppscenario är fortfarande att Björn trycker till när 1:an och 2:an bråkat klart om spetsen och att han då kan överta ganska enkelt oavsett vilken av de två som vunnit spetskampen. Likt flera andra inklusive dig själv så tror även jag att den svåraste utmanaren har startnummer 10 och är grön. Visst gick Beretta Avanti bra bakom Elliot Hall senast men det kan vara missvisande då många hästar hade svårt i gyttjan på Jägers, kan ha sett bättre ut än vad det var. Även om Beretta Avanti närmast gynnas av bakspåret då han går bäst i ryggar så kan det bli långt fram om det blir som jag tror att Björn kanske rent av maska lite och då ska Åkes vara riktigt bra för att plocka ner den. Träningsrapporterna som Clas-Göran Björkroth lämnar är allt annat än dystra och är det något Björn hatar så är det att kratta för Åke vilket jag tror kan spela roll här enligt ovanstående scenario.

Att 10:an för första gången ska gå barfota gör den såklart intressant men det är inte den enda hästen det talas om skoryck på. Nej, för att ytterligare krydda anrättningen så ska man även plocka alla skor av 4:an och en snabb videokoll på hur det gick barfota ifjol i Nurmosdebuten och påföljande lopp sänker åtminstone inte min tro på hästen. Dessutom vann den V75 med fem längder 23/8-08 i tidigare regi barfota (ingen video tyvärr) Att den här nämns som överstreckad på många håll tackar jag ödmjukast för då jag misstänker att den pga det "tugget" bara står i runt 17-18% vid inlämning att jämföra med 10:an som lär sluta runt 25%.

Nåja, var och en är salig sin tro och du så klart gå på dina ideer. Beretta har ju viss chans trots allt [ame]http://www.youtube.com/watch?v=4Z6GnUTVAF0&feature=related[/ame] . Yrkesarbetar själv fortfarande (mao inga miljonvinster och har haft fel förr) så vad jag tror är ingen lag du måste följa. Jag och KP får helt enkelt dela detta lik, Askö Serve, med Harry-spelarna och kafferepstanterna om den skulle snubbla in. Nu lär de ha klivit av tidigare i denna knepiga omgången så det gör mig inte så mycket men det är en annan femma...

Lycka till!

//criba
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-29, 06:52   #19
SAO
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 229
Sharp$: 2766
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
V75-4

....
MVH Hatten
Den här chansvärderingen, var kommer den från???
SAO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-29, 07:45   #20
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 194
Sharp$: 585

Blandade smågodis.
Stats: 284 - 321 - 5
ROI: 115.66%
Vinstprocent: 46.94%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
V75-4


Ett utkast från mina analyser av v75, har tyvärr inte hunnit korrigera vinstchanserna efter stryktning av nr12. som ni förstår kan jag inte posta samtliga lopp, då jag vill ha såsen själv :-) MVH Hatten
Och vad ska man dra för slutsatser av denna beskrivning tycker du?
Det är väl bättre då att man själv skaffar sig V75-guiden och Travronden om du inte kan redovisa alla lopp.

Senast redigerad av Snittgurkan den 2011-01-29 klockan 07:46.
Snittgurkan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-29, 07:53   #21
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snittgurkan Visa inlägg
Och vad ska man dra för slutsatser av denna beskrivning tycker du?
Det är väl bättre då att man själv skaffar sig V75-guiden och Travronden om du inte kan redovisa alla lopp.
Han har ju sammanfattat de startande hästars senaste lopp i den avdelningen. De som inte har tillgång till atgs lopparkiv får då stor nytta av infon.

Jag uppskattar den iaf då jag inte har tiden att se igenom allas lopparkiv.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-29, 08:19   #22
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 194
Sharp$: 585

Blandade smågodis.
Stats: 284 - 321 - 5
ROI: 115.66%
Vinstprocent: 46.94%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Han har ju sammanfattat de startande hästars senaste lopp i den avdelningen. De som inte har tillgång till atgs lopparkiv får då stor nytta av infon.

Jag uppskattar den iaf då jag inte har tiden att se igenom allas lopparkiv.
Jo, håller med dig. Men tycker det börjar bli lite grötigt när längre inlägg som detta, typ Travronden, hamnar i diskussioner. Skulle kanske vara bättre om man kunde kategorisera längre inlägg efter vilka lopp som avhandlas. Annars är det förbaskat trevligt och underhållande att läsa diskussionerna.
Snittgurkan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-29, 08:25   #23
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Ingen som har en stenklar vinnare idag?
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-29, 08:45   #24
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 138
Sharp$: 648
Standard

Nä tyvärr, skulle själv behöva 2 innan systemet är klart, windsong´s sisu känns inte sådär jätte säker som spik...
joacim772 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-29, 09:10   #25
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joacim772 Visa inlägg
Nä tyvärr, skulle själv behöva 2 innan systemet är klart, windsong´s sisu känns inte sådär jätte säker som spik...
Nä spelarservice har spikat den ju Samt att nybrink har den som sitt drag. Så den bojkottar jag.

Jag går även emot frillan.

Spik behövs i avd 1, 5, eller 6 i mitt fall
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-29, 09:12   #26
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 138
Sharp$: 648
Standard

Svårt att spika i 5:e va? elr har du nåt bra
joacim772 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-29, 09:21   #27
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joacim772 Visa inlägg
Svårt att spika i 5:e va? elr har du nåt bra
Jennifer tillman är jag ruggigt intresserad utav. Hennes fasta odds hos onlinebookies är ca 3,75 och hon är streckad endast 32% nu.
De andra ligger på 6,50 och uppåt.


http://www.travsidan.nu/trav/analys.html

Citat:
V75-5: Jippolopp, autostart, kort distans

Lärlingslopp har det körts många på V75; i början var det alltid med autostart (under fjolåret började man låta lärlingarna köra stolopp med tillägg). Vi har mycket statistik över sådana lopp på sidorna 166-168, men tidigare har det nästan uteslutande rört sig om medeldistans. Kort distans nu; sådana lärlingslopp har vi sett på V64 men även statistiken i Solvallabibeln V64 är i knappaste laget.

Det här är ju även ett stolopp i låg klass, och sådana har vi vettig statistik över från V75; vi får räkna bort lärlingsfaktorn så länge. Till att börja med har vi sidan 124. Där ser vi add grundchansen för favoriten ligger på låga 21%. Skrällrisken är häpnadsväckande stor; så många som 14% av loppen finns av någon rankad 9-12! Att det är lärlingar som kör ska normalt förstärka stoloppens favorit-eller-skräll-profil, så nog lutar det åt att det kan vara värt att gardera hårt i det här loppet.

Loppspecifik statistik finns sedan på sidan 131, men spårstatistiken där avser ju "vanlig" vinge. Den vinklade vingen gör normalt att bakspåren gynnas en aning, och det samma gäller för lärlingsfaktorn; bakspårhästar vinner oftare i lärlingslopp. Två bakspårshästar är sistarankade på 1-2%... vi helgarderar och håller tummarna!
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-29, 09:24   #28
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

I v75 guiden säger Stefan Pettersson angående Ador le Soleil

Citat:
"Jätte bra form -
Hon har jättebra form och vi har siktat på den här uppgiften. Hon är så nära en rusare man kan vara och det lär bli en väldigt snabb start. Hon gynnas av distansen och har fungerat väldigt bra tillsammans med kusken som kör. Jag tycker att hon ska ha en vettig chans och det blir skor runt om."
Nu brukar lärlingar se fram emot att köra på v75, därav skrällprofilen att de vågar satsa lite mer. Men Jennifer är nog så lite lärling i mina ögon som hon kan bli. Nä jag är övertygad. Tyvärr delar jag spik med Nybrink nu men han spricker i sista så det är lugnt
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-29, 09:25   #29
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 428
Sharp$: 552
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Ingen som har en stenklar vinnare idag?
Klara vinnare finns väl inte men nog ser det intressant ut för Persos Seaman i avd 1. Förstår inte varför den inte startat i voltstart sedan mars ifjol då den har gått bra i voltlopp. Kari låter uppåt på den i den som vanligt utmärkta travnettv:n http://travnet.se/Web-TV/Senaste/ . Söderkvist känner hästen och är bra från start från ett bra spår. Enda som oroar är att Kari vill ge den ett rygglopp och detta förstår jag inte efter att ha sett hur hästen enkelt mosade Ninotchka (spelad 13 för 10) från dödens senast. Distansgynnad och borde vara favorit. Kliar i hammaren faktiskt men här har man ju fördel att kunna ta del av sena informationer och värmningar, kanske tom provstart.

God tur!
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-29, 10:36   #30
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Då håller vi tummarna. Tror det är färdigkomponerat

1,2,3,6,7,9
1,2,4,6,14
3,4,5,6
1,2,4,5,9,10
6
1,2,4,5,6,9,12
4
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-29, 11:07   #31
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 34
Sharp$: 176


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Håller tummarna för dig KP utom i sista

1,3,6,7
1,2,14
1,4,5,6
1,2,5,10
1,2,6,12
2,12
2
geoff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-29, 11:11   #32
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Ador le Soleil är nog bland de startsnabbare jag sett, ingen här är i närheten av att svara upp normalt. Dessutom blir det inte som vissa journalister tror , något tryck av andra hästar, för hon kommer att springa i 11 första 250, 14 första 500, 14 första 1000 ooch 14 första 1500 och övriga hästar kommer ligga på radband bakom, sedan är frågan om hon håller tempot sista 140, springer hon 13.8-14.4 så räcker det. Nr 12 som många vurmar för tror jag är knäckt, har galopperat , ruskat på huvudet och kvastat när det har begärts lite extra. Kanske kan barfota gör det roligare att springa, men inget jag tror på.
Nr Tournesol har spåret, är stark och är förbättrad. Tror den är värst i mot.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-29, 11:17   #33
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Nr Tournesol har spåret, är stark och är förbättrad. Tror den är värst i mot.

http://stefanpersson.nu/blogg/


Citat:
Lopp 9 nr 2 TOURNESOL: Har varit hos oss i c.a 3 veckor och har gjort fint intryck så här långt. Var tänkt att träna på ett tag men då hon känns bra och det bjuds v75 lopp på hemmaplan så provar vi redan nu. Tror inte att hon gynnas av den korta distansen men har ju ett bra läge och kusk så det ska bli intressant att se vad de kan uträtta här, chanserna är dock svåra att bedöma för mig. Det troliga är att det blir skor ro och murphy men vi bestämmer balans efter värming.
Personligen har jag nr 10 som värst emot
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-29, 11:45   #34
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 363
Sharp$: 1368
Standard

V4 an
Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 2, 5, 10. 12
2 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
3 2
4 2, 3, 5, 6, 7, 11, 14
fyllot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-29, 12:08   #35
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Dagens system
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-29, 12:32   #36
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 377
Sharp$: 2625
Standard

Första gången jag använder jokersystemet idag, än så länge är jag nöjd! Hoppas bara pollarna springer som jag vill också

Synd att inte Stefan Persson själv kör Frillan, så man hade kunnat plocka bort henne helt från systemet bara. Tror inte att den orkar runda alla.

Förresten, dina uppgifter om Necklace KP. Du sa att du hade info om att den skulle strykas, vad hände med det?
Snapphanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-29, 12:33   #37
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snapphanen Visa inlägg
Första gången jag använder jokersystemet idag, än så länge är jag nöjd! Hoppas bara pollarna springer som jag vill också

Synd att inte Stefan Persson själv kör Frillan, så man hade kunnat plocka bort henne helt från systemet bara. Tror inte att den orkar runda alla.

Förresten, dina uppgifter om Necklace KP. Du sa att du hade info om att den skulle strykas, vad hände med det?

Gubbjäveln som nämnde de kan fara och flyga. Hans öron måste ha hört fel.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-29, 12:40   #38
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 377
Sharp$: 2625
Standard

Haha Brukar han ha rätt för sig eller ska man ta lätt på det andra han hade sagt också?
Snapphanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-29, 12:54   #39
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snapphanen Visa inlägg
Haha Brukar han ha rätt för sig eller ska man ta lätt på det andra han hade sagt också?
Han brukar ha rätt men gubbe på 75 kan hända att han hör fel saker. Du avgör själv, jag hade inte lagt så mycket vikt vid det iaf.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-29, 13:09   #40
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Tänkte bara ge mina rysare i dag. Så får vi se ifall de kan prestera.

V75-1: nr 4 Karbo Cake - Känns som den kan få ett ok lopp och då är strecken för lågt här.

V75-2: nr 9 Asterope - Får rygg på Goops häst och med lite tur blir det en bra position och jag tycker den här hästen kan få ett topplopp och då blir den småfarlig till slut.

V75-3: nr 10 Colombian Necktie - Går alltid bra till slut men oftast med bakspår hamnar den illa till och med tempotorsk kan den inte passera alla på upploppet men den ska aldrig glömmas bort, speciellt inte i en dålig gulddivision.

V75-4: Hittar ingen rysare med chans här utan vi jobbar in nr 2 Forrest Gump tycker jag.

V75-5: Vem som än vinner känns det som en rysare men är det inte dags att det smäller i ett lärlingslopp nu så att det står härliga till? Ja, jag hittar ingen specifik men de tre-fyra minst streckade kan mycket väl vinna.

V75-6: nr 9 Ideal Kemp - Ingen riktig rysare då den är streckad på 10% men det är väl den jag tror mest på av de som är lite mindre streckade.

V75-7: nr 11 Abano Suit - Åter igen Untersteiner och nu med en 1%-are vilket känns alldeles för lågt även om det är tufft emot och spåret inte är det bästa men Untersteiner och Halmstad kan duga långt och hästen är inte så tokig.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-29, 13:28   #41
 
dirteehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Skåne
Inlägg: 457
Sharp$: 216
Standard

Idag sitter sjuan :P lycka till alla!

1: 6 8 9 12
2: 3 12 14
3: 1 8 11
4: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
5: 12
6: 2 3 6
7: 10

1188 rader * 1 * 0,50 kr = 594,00 kr
dirteeh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-29, 14:35   #42
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

I avdelning fyra nu så vinner min spik 4 Que Linda...!

Ni som har ATG-Live kan dunka på denna...!
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-29, 15:56   #43
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 231
Sharp$: 1009
Standard

Ja du KP... "Amatören" vann. Swept och Nu Nu kunde inte svara. Askö fick inte pengar...
kallekula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-29, 16:07   #44
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Kallekula, jupp :(
Dock ointressanta pengar för mig så det kvittade nu i efterhand iaf. Men jag var fel ute här, det erkänner jag. Askö fick dödens ett tag och man märke att han inte orkade med. Men vilken jäkla spurt åke fick på sin häst, dock kroknade den till med.


Nybrink satte även sitt system för första gången på länge.

Citat:
Nybrinks system och tips

V75-1: 1, 3, 6, 7, 8, 9, 12 (res 2-4)

V75-2: 4, 14 (res 2-3)

V75-3: 3, 6 (res 4-1)

V75-4: Alla tolv startande (res 10-9)

V75-5: 6 Ador Le Soleil (res 2-3)

V75-6: 1, 2, 3, 4, 6, 12 (res 9-5)

V75-7: 2 Jealous Broline (res 10-4)

2 016 rader/1 008 kronor
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-29, 16:41   #45
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 377
Sharp$: 2625
Standard

Tråkig omgång överlag, tur att det blev jackpot igen så det förde något bra med sig.

Annars är jag sjuk trött på attityden på travforumet, vet inte om de är i de andra delarna också då jag endast håller till här. Respektera att andra inte har samma idéer som du själv, och argumentera normalt för dina idéer. Om alla spelade likadant som du så hade det aldrig blivit pengar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
pjaer (+1), geoff (+1)
Snapphanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-30, 01:16   #46
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 212
Sharp$: 1240
Standard

Jo får hålla med om tråkig omgång, fan får hoppas på mer på mantorp.
Travaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-30, 12:26   #47
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Ador le Soleil är nog bland de startsnabbare jag sett, ingen här är i närheten av att svara upp normalt. Dessutom blir det inte som vissa journalister tror , något tryck av andra hästar, för hon kommer att springa i 11 första 250, 14 första 500, 14 första 1000 ooch 14 första 1500 och övriga hästar kommer ligga på radband bakom, sedan är frågan om hon håller tempot sista 140, springer hon 13.8-14.4 så räcker det. Nr 12 som många vurmar för tror jag är knäckt, har galopperat , ruskat på huvudet och kvastat när det har begärts lite extra. Kanske kan barfota gör det roligare att springa, men inget jag tror på.
Nr Tournesol har spåret, är stark och är förbättrad. Tror den är värst i mot.

Var väl ganska väl beskrivit löpningsförlopp detta?! Tournesol var dock en besvikelse, medans Kps nr 10 var bra som 2a.
Intressant att se vilket spår hon får i finalerna, är något skeptiskt till att hon står 2140, så kan bli en skattebetalare istället.

Extra mycket gläds jag åt Dubbeljackpotten. Så man kan sätta den nästa vecka istället.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-30, 13:20   #48
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 144
Sharp$: 2032
Standard

nån som har koll på travtjänsten dd idag?

jag tror på 9/4
gudmunds är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-31, 08:19   #49
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Extra mycket gläds jag åt Dubbeljackpotten. Så man kan sätta den nästa vecka istället.
Ingen dubbeljackpot, endast vanlig jackpot. Dubbel blir det när både femmor och sexor brinner inne.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-31, 10:40   #50
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Sant så sant KP, man ska vara försiktig med formuleringarna.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td