Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-01-27, 22:13   #1

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26732
Standard

V75 Halmstad 29/1

Det ser ut att kunna bli hyfsad utdelning på sjuan den här gången. Inga megafavoriter verkar det bli, Jealous Broline i avslutningen lär väl bli störst i omgången.

Knepigt silverlopp då många hästar inte startat i volt på länge. Den mest understreckade i mina ögon är distansgynnade Gills Abbe, trots att han är lite färsk i klassen.

Frillan har varit så jävla fin så länge att det är svårt att gå emot. Conrads Linsan känns värst emot på start, inte lätt att få ettor på tillägg i V7 som han gått i senaste två.

Guld lär bli jämnstreckat och det är därmed läge att spika. Neo Holmsminde är fin och startsnabb. Bra chans att ta ledning/bli släppt till ledning och sprinta undan. Uhrbergh som kört hästen spikar på sitt system och det tar jag som ett klart plus. Global I har fått lite paus nu och lär vara bättre än senast, men det kan bli svårt från tredje ytter. Excalibur är väldigt svår att bedöma men det känns som att han blir överstreckad.

Jag gillade verkligen vad jag såg av Kapriol Face senast och håller den som första häst i klass 2. D.Side känns understreckad, han har inte förlorat många felfria (har å andra sidan aldrig mött så hårt motstånd). Twigs Tarzan höll riktigt bra senast bakom Goober, men han lär gå upp i strecklistan och spår 12 är ingen höjdare.

Lärlingsloppet är lite lurigt. De bästa kuskarna ser ut att ha de bästa hästarna och det borde räcka att plocka med dem. Tounesol är mitt första streck. Jag trodde på henne senast och blev inte besviken av den prestationen direkt. Lite svårbedömd nu efter stallbyte dock...

Klass 1 känns väldigt öppet med många understreckade i nuläget. Burning Line Gral har varit bra vid andraplatserna, Blueberrysky höll bra senast, Ideal Kemp var överspelad favorit senast men är helt bortglömd nu av någon anledning.

Brons känns stängt på 2-10-4 i den ordningen. Att Goop kör Askö Serve borde väl sänka risken för att favoriten får tryck hela vägen och jag tror nog att Jealous B spårar hela vägen. Dock är det ju lärling som kör, och det kan nog inverka en del på vad konkurrenterna hittar på.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
criba (+1), KP (+2)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-28, 11:35   #2

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 552
Standard

Tack för trevliga tankar som vanligt Stekel!

Ett par tre reflektioner utifrån poängställningen inför Solvallafinalerna 12/2 är att 1 Mitt Popcorn kvalar in till finalerna med en andraplats. https://www.travsport.se/polopoly_fs...finalklara.pdf . Kari har ju i vissa intervjuer sagt att hästen nu ska ha ett rygglopp och utifrån detta är det fullt logiskt att man spetsar för att släppa till någon bra. Helst skulle Björn köra till med 12 Mill Degato tidigt men det är tveksamt om Åke släpper ner denna så troligare är kanske att Åke själv trycker sig till spets. På så sätt kan Söderkvist lifta med till andra eller tredjepriset

En liknande målsättning lär Kari ha för fine Gills Abbe som du nämner där en andra-tredjeplats räcker för finalplats. Lite lurigt känns det men jag gillar verkligen hästen som du och streckar förmodligen.

I övrigt är ju 2 Jealous Broline redan klar för finalen och då Thomas garderar på sitt eget system så är den röda varningsflaggan hissad för min del. Precis som du skriver är det ju en lärling som kör nu och jag tror till skillnad från dig att påläste Björn Goop trycker till rejält och inte behöver trycka alltför mycket för att få överta spetsen här med starke Askö Serve där man nog verkligen vill kvala in till hemmafinalerna. Vidare så öppnade Jealous inte speciellt vasst senast. Inte chanslös men hopplöst mycket streckad denna gång. Om skor så är han ännu mer sårbar. Lite sugen på att spika emot favoriten med 4 Askö Serve säger criba som inte är speciellt påläst ännu.

Nu är ju jag av det konspiratoriska slaget så ta dessa ord ganska lätt. Nyktert så tror även jag mycket på Neo Holmsminde i Guldloppet som jag tror missgynnades av banan vid senaste plumpen. Väl i spets så är det ett klart spikförslag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+2)
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-28, 13:05   #3

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 654

Fotboll Side plays "t
Stats: 39 - 24 - 0
ROI: 136.71%
Vinstprocent: 61.90%

Standard

Fina funderingar grabbar!

Tack för att man får ta del av det!!
robbson11 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-28, 16:26   #4
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Jag har de hela mer eller mindre klart för mig

Avd 1 kort
Avd 2 gardera (frillan vinner ej)
avd 3 spik neo
avd 4 gardera
avd 5 kort
avd 6 storgardera
avd 7 spik askö

Hörde av en kund idag att Necklace kommer att strykas senare.
Samma kund sa även att Stefan Person sågat häst 2 i avd 5. Persons andra häst är redan struken med (twigs tarzan). Dålig hälsa i stallet? Lär ha smittat sig av till frillan tror jag iaf. Nej jag är tämligen säker på att frillan ej vinner och jag kommer tacka alla som streckar frillan i onödan.

I avd3 så sågar jag Swept 2 victory helt som häst. Dock inte flemming som kust. Hästen är helt enkelt inte bra längre.
Globalen kommer få ruskigt svårt på kortdistans räknar jag med. 400m längre och han hade varit given men inte här. Jag är inte helt hundra på Neo just pga kusken men de lutar åt att spika den. Annars tror jag bobtail kommer att vara farlig, vi alla vet hur vass hon är på avslut och hon kommer få perfekta rygglopp här. Är väldigt sugen på att ha med henne.

Precis som criba var inne på så behöver inte jelous broline vinna. Finns inget att köra för den hästen. Därför valde även tränaren att sätta på en rätt anonym herre bakom istället för en av de bättre. Askö är perfekt inne i loppet och behöver segern. (dessutom har nybrink spikat jealous broline och bara där finns avslaget) SPIK ASKÖ!
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-28, 16:30   #5

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 1009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av criba Visa inlägg
Tack för trevliga tankar som vanligt Stekel!

Ett par tre reflektioner utifrån poängställningen inför Solvallafinalerna 12/2 är att 1 Mitt Popcorn kvalar in till finalerna med en andraplats. https://www.travsport.se/polopoly_fs...finalklara.pdf . Kari har ju i vissa intervjuer sagt att hästen nu ska ha ett rygglopp och utifrån detta är det fullt logiskt att man spetsar för att släppa till någon bra. Helst skulle Björn köra till med 12 Mill Degato tidigt men det är tveksamt om Åke släpper ner denna så troligare är kanske att Åke själv trycker sig till spets. På så sätt kan Söderkvist lifta med till andra eller tredjepriset

En liknande målsättning lär Kari ha för fine Gills Abbe som du nämner där en andra-tredjeplats räcker för finalplats. Lite lurigt känns det men jag gillar verkligen hästen som du och streckar förmodligen.

I övrigt är ju 2 Jealous Broline redan klar för finalen och då Thomas garderar på sitt eget system så är den röda varningsflaggan hissad för min del. Precis som du skriver är det ju en lärling som kör nu och jag tror till skillnad från dig att påläste Björn Goop trycker till rejält och inte behöver trycka alltför mycket för att få överta spetsen här med starke Askö Serve där man nog verkligen vill kvala in till hemmafinalerna. Vidare så öppnade Jealous inte speciellt vasst senast. Inte chanslös men hopplöst mycket streckad denna gång. Om skor så är han ännu mer sårbar. Lite sugen på att spika emot favoriten med 4 Askö Serve säger criba som inte är speciellt påläst ännu.

Nu är ju jag av det konspiratoriska slaget så ta dessa ord ganska lätt. Nyktert så tror även jag mycket på Neo Holmsminde i Guldloppet som jag tror missgynnades av banan vid senaste plumpen. Väl i spets så är det ett klart spikförslag.
Öppnade inte Jealous speciellt vasst senast?? Du får nog kolla om på det loppet... Han tog en dryg halvlängd på Zapdos
kallekula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-28, 16:35   #6

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Jag har de hela mer eller mindre klart för mig

Avd 1 kort
Avd 2 gardera (frillan vinner ej)
avd 3 spik neo
avd 4 gardera
avd 5 kort
avd 6 storgardera
avd 7 spik askö

Hörde av en kund idag att Necklace kommer att strykas senare.
Samma kund sa även att Stefan Person sågat häst 2 i avd 5. Persons andra häst är redan struken med (twigs tarzan). Dålig hälsa i stallet? Lär ha smittat sig av till frillan tror jag iaf. Nej jag är tämligen säker på att frillan ej vinner och jag kommer tacka alla som streckar frillan i onödan.

I avd3 så sågar jag Swept 2 victory helt som häst. Dock inte flemming som kust. Hästen är helt enkelt inte bra längre.
Globalen kommer få ruskigt svårt på kortdistans räknar jag med. 400m längre och han hade varit given men inte här. Jag är inte helt hundra på Neo just pga kusken men de lutar åt att spika den. Annars tror jag bobtail kommer att vara farlig, vi alla vet hur vass hon är på avslut och hon kommer få perfekta rygglopp här. Är väldigt sugen på att ha med henne.

Precis som criba var inne på så behöver inte jelous broline vinna. Finns inget att köra för den hästen. Därför valde även tränaren att sätta på en rätt anonym herre bakom istället för en av de bättre. Askö är perfekt inne i loppet och behöver segern. (dessutom har nybrink spikat jealous broline och bara där finns avslaget) SPIK ASKÖ!
finns 110 000 anledningar att vinna loppet. Askö måste vara en av veckans absolut mest överspelade. Känns som given dödens. Han var dessutom sämre senast, är behandlad och har därmed stått över lite
Gammal 2011-01-28, 16:41   #7
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kallekula Visa inlägg
finns 110 000 anledningar att vinna loppet. Askö måste vara en av veckans absolut mest överspelade. Känns som given dödens. Han var dessutom sämre senast, är behandlad och har därmed stått över lite
Iom att han blivit behandlad så betyder det att han är bättre nu.
Men han har inte fått stå över alls? Hur kom du fram till den infon?
Gammal 2011-01-28, 16:45   #8

Standard

Citat:
Iom att han blivit behandlad så betyder det att han är bättre nu.
Men han har inte fått stå över alls? Hur kom du fram till den infon?
Fräschare ja. Klart att han har stått över. Är han sprutad så måste han stå någon dag. Man måste kunna läsa mellan raderna
Gammal 2011-01-28, 16:52   #9
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kallekula Visa inlägg
Fräschare ja. Klart att han har stått över. Är han sprutad så måste han stå någon dag. Man måste kunna läsa mellan raderna
Även spelarservice dementerar dina uppgifter

"4 Askö Serve – radar upp segrarna efter uppehåll – mycket säkert undan från ledningen senast men utan att glänsa, kan öppna men lär få svar här, lättare behandlad efter senast utan att stå över och helt ok i jobben."
Gammal 2011-01-28, 16:59   #10

Standard

Citat:
Även spelarservice dementerar dina uppgifter

"4 Askö Serve – radar upp segrarna efter uppehåll – mycket säkert undan från ledningen senast men utan att glänsa, kan öppna men lär få svar här, lättare behandlad efter senast utan att stå över och helt ok i jobben."
Tro vad du vill. I mina ögon är den tillsammans med Sembs Knockandu de mest överstreckade i omgången. Hur ska Askö vinna? Svara på det? Han öppnar ganska bra, men hamnar i dödens och vem ska avlösa??

Jealous är given om spets, men lite risk att den får svar från 1. Bäst chans har dock Beretta. Hur bra var inte han på Jägersro?? Barfota nu ffg och det känns verkligen som ett jätteplus för honom.
Gammal 2011-01-28, 17:25   #11

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 3852
Standard

Bara jag som är väldigt inna på Beretta Avanti i sista?
Åke tror på seger och hästen var väldigt fin på Jägerso senast i v75 när den nästan höll jämna steg på elliot hall. Det är dags nu. Inne på att spika, ev tvåhästarslås med jealous broline om man fegar ur. Askö överstreckad.
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-28, 18:05   #12
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av donkyklonk Visa inlägg
Bara jag som är väldigt inna på Beretta Avanti i sista?
Åke tror på seger och hästen var väldigt fin på Jägerso senast i v75 när den nästan höll jämna steg på elliot hall. Det är dags nu. Inne på att spika, ev tvåhästarslås med jealous broline om man fegar ur. Askö överstreckad.
Det är många som är det. Jag var det med tidigare i veckan men efter varenda tipsförlags skrik så blev jag mer och mer anti.
Speciellt när svanstedt också gått ut med att det är hans bästa chans.
Därav min bojkott och gå på Askö toy.

Varför har de satt upp Eklundh om de tänkt ladda hårt med Jealous broline?
Han kommer få smyga med helt enkelt.
Nu nu hill kommer ladda, jealous kommer INTE få överta. Askö kommer utvändigt och goop lär pressa på och kommer att få överta. Jealous kommer sitta andra invändigt för att kusken eventuellt försöka hitta lucka senare. För det är så amatörer kör. De letar luckor försent. Det är scenariot i mitt huvud.
Goop kommer inte få sitta och tugga i dödens såsom ni tror.
Enda sättet Beretta kan vinna är om de blir stenhård körning i början såsom travmobben tror. Tvärtom tror jag. På lördag avgörs det

Angående Swept to victory och flemming så läste jag nyss att han personligen sagt att han INTE kommer släppa till någon förutom till Global investment.

Citat:
Släpper bara till Global Investment
- Swept To Victory (V75-3) har varit bra på slutet och har fin form. Men hon måste också få
rätt lopp för att räcka. Senast fick hon en för dålig position och med en bättre löpning hade
hon nog kunnat vara tvåa eller trea. Hon är mycket startsnabb men jag ser gärna att hon får
ett smyglopp, även om jag inte släpper till vem som helst. Jag tänker inte släppa till hästar
som Excallibur och Neo Holmsminde. Den enda jag släpper till är Global Investment, inte
till någon annan.
Jag tror att hon är med bland de fem främsta. Det blir barfota fram om banan
är fin.
Med det utlåtandet så känns det som bäddat för Globalen, eller? Kvar är Svanstedt som joker i leken.
Gammal 2011-01-28, 18:14   #13

fiddes avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1423
Standard

Baretti Avanti kan ni spika gubbs dojjorna ryker och Åke "lovat" vinst igår på Åby. Askö Serve sätter upp tempot sedan smäller det till. Speedig som fasen denna häst och toppchans med tempo.
fidde är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-28, 18:53   #14

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 2625
Standard

"- Det är egentligen för få tränare som vågar satsa på oss lite yngre. Att fler borde göra som Thomas är något jag verkligen vill lyfta fram. Extra roligt är det ju att få chansen på V75, säger André Eklundh.
Taktiken är klar. Full gas i starten.
- Jealous Broline är startsnabb och jag tror att vi tar en längd på invändige Nu Nu Hill direkt. Formen är bra av jobben att döma och jag kör i ledningen om vi kommer dit. Vi ska köra honom barfota om det är möjligt och det är ett plus i så fall. En bra chans tycker jag. "

Vet inte hur man ska tolka detta annat än att de vill köra i ledningen? Om de vill köra i ledningen tror jag de kommer dit, och väl där tror jag ekipaget blir svårslagna.
Snapphanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-28, 22:29   #15

Misärs avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 5618

Winter - VS
Stats: 73 - 53 - 7
ROI: 116.79%
Vinstprocent: 57.94%

Standard

Citat:
Angående Swept to victory och flemming så läste jag nyss att han personligen sagt att han INTE kommer släppa till någon förutom till Global investment.

Med det utlåtandet så känns det som bäddat för Globalen, eller? Kvar är Svanstedt som joker i leken.
Uhrberg menar ju att Excalibur snuvar Swept to victory på ledningen och därmed kan Neo Holmsmide sitta i tät...
Misär är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td