Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-01-13, 15:45   #1

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 6056
Standard

Lördagen 18 jan - V75 Jägersro - jackpot

Jackpot-Hasse aka Skarpen aka Eliza Doolittle (Ni som minns ”Pygmalion” av George Bernard Shaw, vet vilken karaktär som åsyftas.

Så här tidigt i veckan verkar det som ATG låter bli att fondera jackpotpengarna
och låter Jägersro V75 nu på lördag anordna en jackpotomgång.

Ta det inte för givet, då ”Eliza” Skarplöth kan få ett infall närsomhelst?
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-01-13, 18:12   #2

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58918
Standard

Dom har lagt drygt 16 miljoner av de knappt 21 miljoner som konfiskerades i lördags i sjurättspoolen på lördag . 20 procent behåller dom till gissningsvis multijackpot på påskdagen i mitten av april. Hänger inte riktigt med i svängarna då jag bara läser travnyheter sporadiskt numera men har i alla fall missat att man kommunicerat att det skulle börja flyttas pengar redan nu till påsk. Men inte heller lätt numera då spelbolagets jackpot konfiskeringar inte alls är lika enkla längre . Verkar lite som att dom nu gör lite som dom vill.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-01-13, 18:35   #3

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6616
Standard

Veckans jackpot hanteras helt enligt de regler som gällt sedan i april ifjol för jackpot på V75 och som finns redovisade på hemsidan.

Från och med 13 april 2024 sätter ATG undan 20 procent av värdet på alla skapade Jackpots på ordinarie omgång på V75, normalt lördagar*.

Från och med 13 april 2024 sätter ATG undan 100 procent av värdet på alla skapade Jackpots på V75 som avgörs andra dagar än lördagar*.

Fonderat belopp, hela eller delar av, tillförs 7-rättspotten på V75 vid de tillfällen som ATG beslutar.

Övriga 80 procent av värdet på alla skapade Jackpots på ordinarie omgångar på V75 hanteras enligt ordinarie rutin.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-01-13, 19:58   #4

Sharp$: 3380

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Inga Djusar, ingen Ulf Ohlsson denna vecka. Då kanske det är dags för farbror Örjan att ta sig in på kusk-ligan 2025? Eller vad tror ni?
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-01-13, 20:43   #5

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 12139
Standard

Avd 1. 6 Tantris ser ut att veta hur man vinner! Tar förmodligen ner ledaren från dödens med sin överkapacitet för loppet. Vid gardering finner jag tre vettiga motbud.. 5 Nasha som garanterat sitter i ledningen på "himmabanan" och 8 Nightontheroad från pissigt spår. Jag är dock inne på att Ecce sitter 2a utvändigt 500m kvar. 3 Oberon Warframe är 4e strecket på form och läge.
A 6 B 5,8 C 3
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-01-13, 21:08   #6

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Avd 1. 6 Tantris ser ut att veta hur man vinner! Tar förmodligen ner ledaren från dödens med sin överkapacitet för loppet. Vid gardering finner jag tre vettiga motbud.. 5 Nasha som garanterat sitter i ledningen på "himmabanan" och 8 Nightontheroad från pissigt spår. Jag är dock inne på att Ecce sitter 2a utvändigt 500m kvar. 3 Oberon Warframe är 4e strecket på form och läge.
A 6 B 5,8 C 3
Tantris är svårbedömd. Det är en sak att vinna 10000-kronorslopp i Berlin och en annan att gå ut i en svensk V75:a. Lejonkungen är ett måstestreck för mig med tre raka i bagaget. 5 i auto kort har jag ALLTID med. Sen blir det nog Örjan trots 11:e-spår. Jag är lite inne på att Örjan vinner något lopp men vet inte vilket.
Gammal 2025-01-14, 01:17   #7

KalleKluts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Tantris är svårbedömd. Det är en sak att vinna 10000-kronorslopp i Berlin och en annan att gå ut i en svensk V75:a. Lejonkungen är ett måstestreck för mig med tre raka i bagaget. 5 i auto kort har jag ALLTID med. Sen blir det nog Örjan trots 11:e-spår. Jag är lite inne på att Örjan vinner något lopp men vet inte vilket.
Svårbedömd, absolut! Men utav det man sett och med tanke på låga prissummor utomlands så står han sig nog grymt bra i klassen.. Spelvärdet är grymt bra om han hamnar under 40%
Vad gäller 2 Lejonkungen så tror jag att det är helt fel distans. Samt lite för snabba pengar på sig.
11 Mr Kabuki som Örjan kör..
- Han har tränat på bra inför det här, men är inte vässad. Han var väldigt bra senast, men kommer inte ha samma form den här gången. Han har dessutom svårt läge och kommer behöva något lopp i kroppen för att komma i form igen, så därför så tror jag inte att det är något för vinnarspelarna just den här gången. Jänkarvagn och öppet huvudlag igen. Han kommer gå med aluminiumskor bak och barfotaskor fram, säger Veikko Haapakangas.
Gammal 2025-01-14, 19:56   #8

Standard

Hmmm, kanske får tänka om där och ta med Tantris!
Gammal 2025-01-16, 14:48   #9

Standard

Försöker med två spikar denna vecka. 1 LOVE SILVIO i avd 2. Uhrberg vill köra i ledningen och lär väl få göra det som jag tolkar det. Spelvärd till under 20%. Sen en vågad idé, spår 12 på kort på Jägers! 12 LABAN LAGÖ har dock sprungit snabba tider och Dwight Peters har luft under vingarna just nu. Till under 15% är det en spik i min smak.
Gammal 2025-01-17, 15:14   #10

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 2319
Standard

Tantris struken vilket ökar möjligheterna för Nasha, Lövgrens bästa chans i omgången enligt han själv.

Ser 8:an som största hotet, men spår 8:a borde göra det omöjligt för den att slå Nasha,

Såg Nasha som bästa hästen i loppet redan innan Tantris strök.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-01-17, 17:20   #11
fri

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 1447
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Inga Djusar, ingen Ulf Ohlsson denna vecka. Då kanske det är dags för farbror Örjan att ta sig in på kusk-ligan 2025? Eller vad tror ni?
Mr Kabuki slår till i första?
Gammal 2025-01-17, 17:24   #12
fri

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 1447
Standard

AVD 3: Jeppe tar rygg på lill-Unter och kommer ut på upploppet. Pang! 3%.
Gammal 2025-01-17, 18:31   #13

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38978
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shasha Visa inlägg
Tantris struken vilket ökar möjligheterna för Nasha, Lövgrens bästa chans i omgången enligt han själv.

Ser 8:an som största hotet, men spår 8:a borde göra det omöjligt för den att slå Nasha,

Såg Nasha som bästa hästen i loppet redan innan Tantris strök.
Det var synd på strykningen då jag hade spik på Nasha innan.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-01-18, 01:44   #14

KalleKluts avatar

Standard

U-system där minst 1/3 måste sätta nosen först.

Avd 1. Lite ändrade förutsättningar med strykningen.. Köper inte 5 Nasha rakt av men klar U häst. Vidhåller att 8 och 3 ska med!

Avd 2. 1 Love Silvio och 4 Tintarella ligger först i min rank men fortsätter att gadda med tanke på eventuella omstarter. 7,10,14,8 där 8 Rock The Sock är helt bortglömd. En felfri start och hon blir livsfarlig!

Avd 3. Utgång på 8 Lady Beluga som jag tror krossar om Jocke får dödens. Dock lite risk för överpace så 5, 12 bakom för att säkra upp.

Avd 4. Kommer 5 Frodo Baba till ledningen så är det nog över! Men det vankas svar invändigt så här kan det gå fort.. Utgång på Frodo med 12,3,7,1 bakom.

Avd 5. Märkligt stor favorit som måste garderas! 4,1,10,5 där 4 Bekir H.T.V och 5 Mr Explosive H.H är totalt borttappade.

Avd 6. Lurigt läge för 9 Mateo Di Quattro men jag rankar den först. Bör få fina ryggresor fram till upploppet men sen är frågan om Peter hinner dit.. Svårrankat mellan 9,13,4,1 8 Bottnas Idol åker med som femte streck.

Avd 7. Omgångens rövarspik på 6 De Chambeau! Jag är inne på att Uhrberg sitter med en räv bakom örat och får styra tempot ifrån ledningen. Frågan är hur bra holländaren är?!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
shasha (+5)
Gammal 2025-01-18, 07:43   #15

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7047
Standard

Inne på samma står som dig i sista. Men omöjligt att räkna på hur bra holländaren är.

I sjätte är jag helt inne på Bourbon som jag trodde skulle bli mer streckad. Förmodligen vinner någon av Untersteiners som jag aldrig riktigt köper.

Även i femte svårt att räkna på favoriten. Men väldigt fint rens bakom den så lutar åt gardering.

Steker nog favoriten i fjärde med Jan Hansen. Klart mest inne på 12. Gillar 8 som det pratas en del så den lär väl stiga en del. Men kan inte se at den vunnit med tränaren och ska det verkligen ske på V75 från spår 8?

Konstig favorit i tredje även om den kanske spetsar. Men måste få svårt att räcka. Kunde Decision Maker vinna från dödens så kan när Lady Beluga. Vill dock ha med Kolgjini, är inne på att det kanske vänder för dem idag.

Andra loppet helt omöjligt och det landade med fem A-hästar för mig.

I första ser det upplagt ut för Lövgren. Spikar eller tar med någon rensade. Är det helt uteslutet att 1 håller ut övriga i starten?

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
U-system där minst 1/3 måste sätta nosen först.

Avd 1. Lite ändrade förutsättningar med strykningen.. Köper inte 5 Nasha rakt av men klar U häst. Vidhåller att 8 och 3 ska med!

Avd 2. 1 Love Silvio och 4 Tintarella ligger först i min rank men fortsätter att gadda med tanke på eventuella omstarter. 7,10,14,8 där 8 Rock The Sock är helt bortglömd. En felfri start och hon blir livsfarlig!

Avd 3. Utgång på 8 Lady Beluga som jag tror krossar om Jocke får dödens. Dock lite risk för överpace så 5, 12 bakom för att säkra upp.

Avd 4. Kommer 5 Frodo Baba till ledningen så är det nog över! Men det vankas svar invändigt så här kan det gå fort.. Utgång på Frodo med 12,3,7,1 bakom.

Avd 5. Märkligt stor favorit som måste garderas! 4,1,10,5 där 4 Bekir H.T.V och 5 Mr Explosive H.H är totalt borttappade.

Avd 6. Lurigt läge för 9 Mateo Di Quattro men jag rankar den först. Bör få fina ryggresor fram till upploppet men sen är frågan om Peter hinner dit.. Svårrankat mellan 9,13,4,1 8 Bottnas Idol åker med som femte streck.

Avd 7. Omgångens rövarspik på 6 De Chambeau! Jag är inne på att Uhrberg sitter med en räv bakom örat och får styra tempot ifrån ledningen. Frågan är hur bra holländaren är?!
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td