Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-01-05, 19:44   #1

Reg.datum: jun 2018
Sharp$: 2731
Standard

Drag Motbud etc.

Det är lite intressant då toppkuskar som t.ex. Magnus A Djuse är favorit med utmärkt utgångsläge, bra häst och tränare. Likväl försöker experterna hitta något annat drag i loppet. Kommer på mig själv med att allt som oftast garderat upp favoriten i onödan för att man lyssnat på onödigt snack om andra hästar i loppet.

Det känns lite som experterna får i uppdrag att hitta något annat drag i loppet, även om de egentligen inser att favoriten har en bra chans, men det vill dom inte direkt kännas vid och försöker istället krama vatten ur en sten. Därmed anser jag att dom lurar oss spelare med onödiga garderingar. Dom kunde istället vara ärliga och säga att favoriten har en bra chans.

Istället låter det "Det ser lite favoritbetonat ut, men några favoriter ska vi nog kunna fälla" och sedan är man igång. Sedan visar man något klipp med någon häst som "går bra" och kommer in som fyra "med allt sparat". Det är inte direkt så att man försöker spara strecken åt spelaren och hålla ned kostnaden. Jag tycker att dom kan behålla sina drag för sig själva.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
exlee (+20), Baltasar (+20), Drivarn (+10)
SwedishHorseRacing är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-01-05, 20:13   #2

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 51707
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHorseRacing Visa inlägg
Det är lite intressant då toppkuskar som t.ex. Magnus A Djuse är favorit med utmärkt utgångsläge, bra häst och tränare. Likväl försöker experterna hitta något annat drag i loppet. Kommer på mig själv med att allt som oftast garderat upp favoriten i onödan för att man lyssnat på onödigt snack om andra hästar i loppet.

Det känns lite som experterna får i uppdrag att hitta något annat drag i loppet, även om de egentligen inser att favoriten har en bra chans, men det vill dom inte direkt kännas vid och försöker istället krama vatten ur en sten. Därmed anser jag att dom lurar oss spelare med onödiga garderingar. Dom kunde istället vara ärliga och säga att favoriten har en bra chans.

Istället låter det "Det ser lite favoritbetonat ut, men några favoriter ska vi nog kunna fälla" och sedan är man igång. Sedan visar man något klipp med någon häst som "går bra" och kommer in som fyra "med allt sparat". Det är inte direkt så att man försöker spara strecken åt spelaren och hålla ned kostnaden. Jag tycker att dom kan behålla sina drag för sig själva.
Håller med dig!
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-01-05, 20:28   #3

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 11778
Standard

Mitt råd är att lyssna aldrig på "experterna" utan skaffa en egen uppfattning om tex en V75 omgång.
Däremot är intervjuer och värmningar av största vikt! Likaså lopparkivet, där kan man ofta hitta fina drag. Nämner dom en viss häst, kolla vad den mött, startsnabbhet mm. Det räcker oftast att kika på kusens 2-3 senaste starter för att få en bra uppfattning. Lopparkivet är guld!

Men jag förstår dom.. Deras jobb är ju att försöka hitta motbud. Hur skulle det vara om alla alltid drog åt samma håll?! Då skulle nog tex tv4 lägga ner programmet ganska fort.
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-01-06, 15:28   #4

Staketkuskens avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3034
Standard

Som jag sagt i tiotalet år, ATG producerar alla travsändningar oavsett om man ser dem i fyran eller tolvan eller egna ”liven”. De sk. experterna är anställda av ATG och för ett spelbolag är det viktigaste att få in så mycket pengar som möjligt. Därför kommer alla hästar att tippas och speciellt i efterhand ”nästa gång” med mera, med mera.
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-01-08, 08:36   #5

Baltasars avatar

Reg.datum: jan 2021
Sharp$: 2028
Standard

"Experterna" borde kallas travspekulanterna , eftersom dom gör inget annat än spekulerar om vilken häst skall slå vilken häst. Ibland är dom rätt ute, men oftast fel.
Jag kan hålla med om att experterna på ATG säljer in till spelarkåren oftast "osannolika scenarios" för att fälla favoriten. Sändningstiden skall fyllas med ord..
Man får förlita sig på sin egen känsla och erfarenhet när det gäller att spika eller inte spika.
Startlistor och lopparkivet är det som gäller ..

Svårigheten med travet är när det känns lätt då blir det omöjligt svårt och tvärtom.

Senast redigerad av Baltasar den 2025-01-08 klockan 08:45.
Baltasar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-01-08, 11:13   #6

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38730
Standard

Ofta, väldigt ofta, så presenterar tv-nissarna/nissorna drag som man redan kunnat läsa sig till från stallen. Men det är ju ett eget ansvar om man lyssnar på dem, läser information etc. Jag lämnar ofta in mina system innan jag sätter på tv-sändningarna, men åker ändå dit på något skit. Det är svårt med små system. Jag håller dock på och finjustera hur jag spelar med jämna mellanrum för att försöka hitta rätt och det kan inga experter i världen hjälpa mig med.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-01-08, 17:57   #7

Reg.datum: maj 2022
Sharp$: 647
Standard

Skedde en förändring för tre år sen, allt var mer spontant. Kommer ihåg med Hultman i Studion på V75-sändning kunde prata om sms frän ägare/tränare om tips (som faktiskt gav utdelning). Matteus var mer frispråkig pratade mer tips från stallbacken (behind the scene) (spontant). Sen blev som någon flippade på strömbrytarn och allt skulle vara "by the book" nästan lite woke-varning, håll er inom ramen. Idag känns varje sändning mer scriptad. Och som sagt varning... söker mer streck.
BigBear är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td