|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2024-12-31, 17:15 | #1 |
Vad händer om man lämnar in spelrader som inte finns?
Råkade i all stress lämna in dagens system även till lördagens V75 på Färjestad. (reducerat filspel)
Det innebär att jag till exempel spelat på hästarna 13, 14, 15 i avdelning 7. Men avdelning 7 på lördag har enbart hästar 1 till och med 12. Jag har valt reserver i alla lopp. Innebär det att jag kommer få reserv för hästarna 13, 14, 15 i avdelning 7 eller blir de raderna ogiltiga eller hur fungerar det? Är det inte märkligt att man kan lämna in och betala för rader som inte finns? Ytterligare en följdfråga: Om man satt fasta reserver 2 st. Exempelvis häst 1 och häst 3 eller liknande och sen både häst 1 och 3 är strukna. Vem får man då som tredjereserv? Senast redigerad av Tipsb den 2024-12-31 klockan 17:19. |
|
2024-12-31, 17:58 | #2 |
Du har alltid med det antal hästar du betalt för
Reserver går inte streckar du 9 hätar 1 - 9 och det bara startar 7 , kommer reserverna gå in, de mest streckade, så du får 2 system med dom, dvs alla hästar 1 -7 och så 1a o 2a handsfvoriten en gång till (eller reserver om du satt ut det) därför bör man strecka reserver om man tar alla i ett lopp jag tar alla. om en blir struken vlken häst vill jag då sitta med 2 system på? |
|
2024-12-31, 18:05 | #3 | |
Citat:
Vad menar du med "Reserver går inte"? Om jag spelat exempelvis häst nr 15 och den inte finns på kupongen. Och jag har reserver 3, 5.. kommer jag då få häst nr 3 om den startar eller kommer jag få förstahandsfavoriten? Om man väljer 2 reserver och de båda blir strukna, får man då som tredje reserv nästa häst som är högst streckad eller hur fungerar det? |
||
2024-12-31, 21:30 | #4 | |
Citat:
Långt och krångligt? Korta versionen = du kommer alltid att få så många streck som du betalat för. Om det krävs kommer du att få en eller flera dubbletter. Dubbletterna ger dig chansen att få fler än rad med alla rätt om allt sitter samtidigt som någon av dina dubblett-hästar också vinner. Om du har konkret exempel är det lättare att förklara.
2024-12-31, 22:52 | #5 | |
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Strappa71 (+222) |
||
2025-01-01, 01:44 | #6 |
Tack för alla förklarande svar!
Vill bara visa här att det går att spela på hästar som inte ens finns på spelkupongen. Här har jag spikat häst nr 15 samt 13 i avdelning 6 och 7. Trots att dessa inte finns. https://i.postimg.cc/FKJc7Rf8/V75-F-rjestad.jpg |
|
2025-01-01, 14:42 | #7 |
Eller för att krångla till det ytterligare. Man kan genom att välja två reserver som inte finns och på så vis får man reservinträde enl den slutliga reservturordningen. Fungerar bara vid filspel.
|
|
2025-01-01, 15:59 | #8 | |
Citat:
Helt rätt när det gäller de RESERVER man blir tilldelad vid inlämningstillgället ( om INTE man markerat reserver själv ). Men om mega-krånglet slår till och ens reserver inte räcker till antalet streck så sker övrigt reservtilldelning enligt mest spelade hästar vid spelstopp. Som tur är så får man de man får enligt de fastställda reglerna. Det är inget som helst fuffens och man får de man får utan att man kan göra något åt det. Edit: NB. Enda gången man har verklig nytta av att kunna alla ovanstående regler är man om av någon anledning prompt vill kunna rätta själv eller om man vill bygga en rättningsfunktion i ett reduceringsprogram. Edit2: Ett "inte" råkade försvinna i första meningen. Rättat nu.
Altoc (+222) Senast redigerad av Strappa71 den 2025-01-02 klockan 03:11. |
||
2025-01-01, 16:27 | #9 | |
Citat:
Man blir tilldelad reserver vid inlämningstillfället även om man inte markerat reserver själv. |
||
2025-01-02, 03:07 | #10 | |
Citat:
Jag avsåg i vilken ordning man tilldelas EXTRA inträdeshästar när ens egna eller tilldelade reserver inte räcker till för att fördela alla streck man har markerat på startande hästar. Dessa EXTRA inträdes-hästar väljs enligt spelfördelningen vid spelstopp. Inte vid speltillfället.
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2025-01-02 klockan 03:10. |
||
2025-01-02, 16:01 | #11 | |
Citat:
|
||
|