Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2024-12-31, 17:15   #1

Reg.datum: aug 2019
Sharp$: 700
Standard

Vad händer om man lämnar in spelrader som inte finns?

Råkade i all stress lämna in dagens system även till lördagens V75 på Färjestad. (reducerat filspel)

Det innebär att jag till exempel spelat på hästarna 13, 14, 15 i avdelning 7.

Men avdelning 7 på lördag har enbart hästar 1 till och med 12.

Jag har valt reserver i alla lopp. Innebär det att jag kommer få reserv för hästarna 13, 14, 15 i avdelning 7 eller blir de raderna ogiltiga eller hur fungerar det?

Är det inte märkligt att man kan lämna in och betala för rader som inte finns?

Ytterligare en följdfråga:
Om man satt fasta reserver 2 st. Exempelvis häst 1 och häst 3 eller liknande och sen både häst 1 och 3 är strukna. Vem får man då som tredjereserv?

Senast redigerad av Tipsb den 2024-12-31 klockan 17:19.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-12-31, 17:58   #2

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5599
Standard

Du har alltid med det antal hästar du betalt för

Reserver går inte

streckar du 9 hätar 1 - 9 och det bara startar 7 , kommer reserverna gå in, de mest streckade, så du får 2 system med dom, dvs alla hästar 1 -7 och så 1a o 2a handsfvoriten en gång till (eller reserver om du satt ut det)

därför bör man strecka reserver om man tar alla i ett lopp
jag tar alla. om en blir struken vlken häst vill jag då sitta med 2 system på?
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-12-31, 18:05   #3

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Du har alltid med det antal hästar du betalt för

Reserver går inte

streckar du 9 hätar 1 - 9 och det bara startar 7 , kommer reserverna gå in, de mest streckade, så du får 2 system med dom, dvs alla hästar 1 -7 och så 1a o 2a handsfvoriten en gång till (eller reserver om du satt ut det)

därför bör man strecka reserver om man tar alla i ett lopp
jag tar alla. om en blir struken vlken häst vill jag då sitta med 2 system på?

Vad menar du med "Reserver går inte"?

Om jag spelat exempelvis häst nr 15 och den inte finns på kupongen.

Och jag har reserver 3, 5.. kommer jag då få häst nr 3 om den startar eller kommer jag få förstahandsfavoriten?

Om man väljer 2 reserver och de båda blir strukna, får man då som tredje reserv nästa häst som är högst streckad eller hur fungerar det?
Gammal 2024-12-31, 21:30   #4

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1132
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Vad menar du med "Reserver går inte"?

Om jag spelat exempelvis häst nr 15 och den inte finns på kupongen.

Och jag har reserver 3, 5.. kommer jag då få häst nr 3 om den startar eller kommer jag få förstahandsfavoriten?

Om man väljer 2 reserver och de båda blir strukna, får man då som tredje reserv nästa häst som är högst streckad eller hur fungerar det?
Du får alltid det antal streck du har markerat i ett lopp. Om du har hästar som inte startar eller ens finns med på kupongen ( borde vara omöjligt, men kan hända! ) så placeras dessa rader i första hand på dina markerade reserver. Om du inte har valt egna reserver kommer du i första hand att automatisk bli tilldelad de två hästar som du INTE har med på kupongen som är mest spelade. Om du har alla ( och eventuellt någon till, som inte borde kunna hända men ändå gör det ibland ) kommer du att bli tilldelad de två mest spelade hästarna i loppet som reserver. Om dina reserver ( om de ens startar ) inte räcker till för att ersätta strukna hästar eller nummer som inte ens finns med kommer du att få dubblettrader på de mest spelade hästarna i tur och ordning tills att du har lika många streck som du har betalat för.

Långt och krångligt?

Korta versionen = du kommer alltid att få så många streck som du betalat för. Om det krävs kommer du att få en eller flera dubbletter.

Dubbletterna ger dig chansen att få fler än rad med alla rätt om allt sitter samtidigt som någon av dina dubblett-hästar också vinner.

Om du har konkret exempel är det lättare att förklara.
Gammal 2024-12-31, 22:52   #5

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 7692
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Du får alltid det antal streck du har markerat i ett lopp. Om du har hästar som inte startar eller ens finns med på kupongen ( borde vara omöjligt, men kan hända! ) så placeras dessa rader i första hand på dina markerade reserver. Om du inte har valt egna reserver kommer du i första hand att automatisk bli tilldelad de två hästar som du INTE har med på kupongen som är mest spelade. Om du har alla ( och eventuellt någon till, som inte borde kunna hända men ändå gör det ibland ) kommer du att bli tilldelad de två mest spelade hästarna i loppet som reserver. Om dina reserver ( om de ens startar ) inte räcker till för att ersätta strukna hästar eller nummer som inte ens finns med kommer du att få dubblettrader på de mest spelade hästarna i tur och ordning tills att du har lika många streck som du har betalat för.

Långt och krångligt?

Korta versionen = du kommer alltid att få så många streck som du betalat för. Om det krävs kommer du att få en eller flera dubbletter.

Dubbletterna ger dig chansen att få fler än rad med alla rätt om allt sitter samtidigt som någon av dina dubblett-hästar också vinner.

Om du har konkret exempel är det lättare att förklara.
Och för att krångla till, eller förtydliga, ytterligare. Det är de mest spelade hästarna vid tidpunkten när man lämnar in spelet som man blir tilldelad, enligt de regler Strappa beskriver. Alltså inte de mest spelade när loppet körs.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Strappa71 (+222)
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-01-01, 01:44   #6

Standard

Tack för alla förklarande svar!

Vill bara visa här att det går att spela på hästar som inte ens finns på spelkupongen.

Här har jag spikat häst nr 15 samt 13 i avdelning 6 och 7. Trots att dessa inte finns.

https://i.postimg.cc/FKJc7Rf8/V75-F-rjestad.jpg
Gammal 2025-01-01, 14:42   #7
GGS

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 3477
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Och för att krångla till, eller förtydliga, ytterligare. Det är de mest spelade hästarna vid tidpunkten när man lämnar in spelet som man blir tilldelad, enligt de regler Strappa beskriver. Alltså inte de mest spelade när loppet körs.
Eller för att krångla till det ytterligare. Man kan genom att välja två reserver som inte finns och på så vis får man reservinträde enl den slutliga reservturordningen. Fungerar bara vid filspel.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-01-01, 15:59   #8

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg

Helt rätt när det gäller de RESERVER man blir tilldelad vid inlämningstillgället ( om INTE man markerat reserver själv ).

Men om mega-krånglet slår till och ens reserver inte räcker till antalet streck så sker övrigt reservtilldelning enligt mest spelade hästar vid spelstopp.

Som tur är så får man de man får enligt de fastställda reglerna. Det är inget som helst fuffens och man får de man får utan att man kan göra något åt det.

Edit: NB. Enda gången man har verklig nytta av att kunna alla ovanstående regler är man om av någon anledning prompt vill kunna rätta själv eller om man vill bygga en rättningsfunktion i ett reduceringsprogram.

Edit2: Ett "inte" råkade försvinna i första meningen. Rättat nu.

Senast redigerad av Strappa71 den 2025-01-02 klockan 03:11.
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-01-01, 16:27   #9
GGS

Standard

Citat:
Helt rätt när det gäller de RESERVER man blir tilldelad vid inlämningstillgället ( om man markerat reserver själv ).

Men om mega-krånglet slår till och ens reserver inte räcker till antalet streck så sker övrigt reservtilldelning enligt mest spelade hästar vid spelstopp.

Som tur är så får man de man får enligt de fastställda reglerna. Det är inget som helst fuffens och man får de man får utan att man kan göra något åt det.

Edit: NB. Enda gången man har verklig nytta av att kunna alla ovanstående regler är man om av någon anledning prompt vill kunna rätta själv eller om man vill bygga en rättningsfunktion i ett reduceringsprogram.

Man blir tilldelad reserver vid inlämningstillfället även om man inte markerat reserver själv.
Gammal 2025-01-02, 03:07   #10

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Man blir tilldelad reserver vid inlämningstillfället även om man inte markerat reserver själv.
Absolut. Om det framstod som jag påstod det blev det helt fel. Edit: ser nu att det fattas ett INTE....

Jag avsåg i vilken ordning man tilldelas EXTRA inträdeshästar när ens egna eller tilldelade reserver inte räcker till för att fördela alla streck man har markerat på startande hästar.

Dessa EXTRA inträdes-hästar väljs enligt spelfördelningen vid spelstopp. Inte vid speltillfället.

Senast redigerad av Strappa71 den 2025-01-02 klockan 03:10.
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-01-02, 16:01   #11
GGS

Standard

Citat:
Absolut. Om det framstod som jag påstod det blev det helt fel. Edit: ser nu att det fattas ett INTE....

Jag avsåg i vilken ordning man tilldelas EXTRA inträdeshästar när ens egna eller tilldelade reserver inte räcker till för att fördela alla streck man har markerat på startande hästar.

Dessa EXTRA inträdes-hästar väljs enligt spelfördelningen vid spelstopp. Inte vid speltillfället.
Jag insåg att du menade ”INTE” lite för sent.
Svara

td