Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2024-12-30, 17:41   #16

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1262
Standard

Sylvester loppet!
Visst High on Pepper är klart bästa hästen, men känns som det är en tuffare uppgift än förra året?
1. Förra året hade han flera lopp innanför kroppen inför detta och luktade toppform
2. Känns som förra årets lopp var lite billigare och samtidigt flera hästar på samma volt och inte framför honom? Måste vara stor risk för trafikproblem? (Om inte dem andra lägger sig platt?)
3. Känns tuff proposition med 60m tillägg vanligtvis brukar det väl vara 40m? I Harpers är första volten stängd vid 700k nu får dem som är 40 m framför honom tjänat 950k och är ett halvvarv kortare?

Känslan säger att det måste bli tufft men vet ju att han är ett odjur om han är i form? Men man kanske ska våga chansa bort honom i och med att strecken börjar skena iväg?
Rulf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-12-30, 17:47   #17

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 15180
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Undrar varför det är så´na knasiga prissummor i Sylvesterloppet?
Jag har inte järnkoll men det skjuts till prispengar som av någon anledning inte betalats ut på Axevalla banans travlopp under året. Typ ett grundbelopp plus pengar som inte betalats ut. Nånting åt det hållet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+5)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-12-30, 17:55   #18

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5499
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Undrar varför det är så´na knasiga prissummor i Sylvesterloppet?
Axevalla går "all in"

Man lägger in vad man har kvar i prispengar att dela ut och lägger på fr egen budget till det som ST sätter som prispengar i loppet

Att man får pengar över kan bero på att
- lopp blir inställt (anmäls bara 3-4 hästar då kör man inte)
- Man delar ut 7 priser, men det startar bara 5 hästar då blir det pengar över på Axevallas "priskassa", 6 och 7e priset läggs i Sylvesterpotten.

Typ finns sökert mer men ALL IN I SISTA LOPPET FÖR ÅRET

ps kör inte All in själv, spara lite kassa det är v75 på Lördag också
bosseguldheden (+5)
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-12-30, 18:23   #19

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38062
Standard

Favoriten i första. Jag kan tänka mig att spika då jag gillar att gå kort i första där många garderar hårt. Goop spikar och han har ju tränat hästen fram tills nu. Det som talar emot är dock en del. Pållen har inte startat i lopp sedan i september, har aldrig vunnit och har aldrig gått i spets. Från ledningen över kort distans så är det nog ingen som kommer gå upp och trycka. 13 är nog bästa hästen och speedig, men hinner den fram? Kanske ska man ta två streck.

Jag vill gärna spika i 3000-m loppet. Kan hända att jag försöker lösa det.

High on Pepper spikar jag. Lopp i kroppen, topphäst över passande distans och vann på 13-tid förra året. Ska man vara med på jackpotten så behöver man spikar och de är inte lätta att hitta i övrigt. Sex lopp att lösa.

Senast redigerad av Shooter den 2024-12-30 klockan 18:28.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-12-30, 19:14   #20

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Favoriten i första. Jag kan tänka mig att spika då jag gillar att gå kort i första där många garderar hårt. Goop spikar och han har ju tränat hästen fram tills nu. Det som talar emot är dock en del. Pållen har inte startat i lopp sedan i september, har aldrig vunnit och har aldrig gått i spets. Från ledningen över kort distans så är det nog ingen som kommer gå upp och trycka. 13 är nog bästa hästen och speedig, men hinner den fram? Kanske ska man ta två streck.

Jag vill gärna spika i 3000-m loppet. Kan hända att jag försöker lösa det.

High on Pepper spikar jag. Lopp i kroppen, topphäst över passande distans och vann på 13-tid förra året. Ska man vara med på jackpotten så behöver man spikar och de är inte lätta att hitta i övrigt. Sex lopp att lösa.
Jadu Shooter jag är oxå inne på att spika Jordnöten för att få lite utrymme för streck i de övriga omöjliga avdelningar. Men det finns en hel del ? och jag är verkligen osäker. Men Thörnqvist har nog lite hjälp av hemmabanan.
Jag har dock lite dålig ”magefölelse” som norrmännen säger gällande banunderlaget på Axevalla om vädret spökar. Tung bana lockar fram skrällarna. Men den som lever får se.
Gammal 2024-12-30, 19:20   #21

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38062
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Jadu Shooter jag är oxå inne på att spika Jordnöten för att få lite utrymme för streck i de övriga omöjliga avdelningar. Men det finns en hel del ? och jag är verkligen osäker. Men Thörnqvist har nog lite hjälp av hemmabanan.
Jag har dock lite dålig ”magefölelse” som norrmännen säger gällande banunderlaget på Axevalla om vädret spökar. Tung bana lockar fram skrällarna. Men den som lever får se.
Enligt SMHI så börjar nederbörden vid 15-tiden. Väldigt svårt att gissa hur banan kommer påverkas under kvällen samt vilka som gynnas eller missgynnas.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-12-30, 19:40   #22

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Enligt SMHI så börjar nederbörden vid 15-tiden. Väldigt svårt att gissa hur banan kommer påverkas under kvällen samt vilka som gynnas eller missgynnas.
Axevalla banan har ett mycket dåligt CV gällande kvalitet på banunderlag i allmänhet och i synnerhet vid nederbörd. Men vi ska inte måla hm på väggen i förskott. Hoppas dom levererar ett efter omständigheterna acceptabelt underlag. Men jag har dåliga vibbar.
Gammal 2024-12-30, 20:28   #23

Reg.datum: jun 2018
Sharp$: 2434
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Såg att tippar-nestorn Berglund börjar travdagen med att spika Peanut i debuten för Törqvistan med Dwight bakom spakarna ett lågklassigt voltlopp
för 15 st märrar över 1.640 m där ingen kan vinna?
Det borde räcka med att lyckas gissa rätt på antalet omstarter, för att få rätt i avd 1
Nä, skämt åsido så måste rekommendationen vara att gardera ett lopp som detta brett
och jaga spikarna i autoloppen, där det inte brukar bli omstart.
Att spika i första måste vara som att kasta pil i mörkret och hoppas att man träffar tavlan.

Önskar Berglund och hans följare lycka till med spiken.
Du har så rätt Jajjan. Att spika i autostart-loppen känns som en taktik som man antagligen inte ångrar då man hör orden "omstart" eka 3-4 ggr. Sedan är det fyra voltstart-lopp så vi lär få höra omstarts-signalen ett antal gånger.
SwedishHorseRacing är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-12-30, 20:46   #24

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6587
Standard

Nu talar jag kanske lite i egen sak men jag skulle nog säga tvärtom, betala gärna en riktigt vass headhunter x ggr månadslön för att hitta en riktigt bra ledare för ATG. Kan inte vara särskilt svårt ändå och jag håller med till fullo att personen i fråga måste bottna i travsport och spel, det går inte att läsa sig till eller kompensera med annan kunskap. Samtidigt som det knappast kan vara raketforskning att se till inleda med en turné bland aktiva och bland spelare för att stoppa det pågående haveriet. Några lågt hängande frukter:

- Ta bort jackpotarna som helt har förlorat sitt värde.
- Möjligen ha en lägsta utbetalning men inte om spelaren har många femmor. Det är bara konstigt.
- Tillåt inte spel från utlandet.
- Öka transparensen; ta bort den här fåniga * för utdelning över 200.000, den har ingen relevans. Och tillåt att jag som spelare kan leka med olika scenarier och rader och vilka utdelningar de skulle kunna ge.
- Se över alla regelverk och och tydliggör för att i möjligaste mån undvika några tveksamheter. Tillsätt samtidigt domare som har ryggrad.
- Skärp reglerna för stallkörning som uppenbart förekommer. Kanske också begränsa antalet hästar från samma stall i samma lopp.
- Se över om det finns sätt att gynna mindre tränare så att de oftare syns och har framgångar på V75 och V86.
- Kanske går det att ha handicap-lopp även baserat på proffs-/amatörtränare. Kanske även baserat på kusk.
- Hitta ett sätt att minimera den utbredda spårsjukan.

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Loke.
Jag gillar verkligen när du tänker högt tidigt i omgången, att sortera avdelningar
straxt efter att startlistorna är släppta, innan tsunamin av information sköljer in, kräver sin man. Du andas trav.
Heder mannen.

Skarpen siktar på de som står i valet och kvalet mellan en andel i något varavat
andelssystem och en Trisslott. Det blir så när en head-hunting går snett och man missar att A och O är att ha en gedigen bakgrund i inom travsporten.
En synonym för ATGs vd Hans Lord Skarplöth är okunskap och inte har det blivit
bättre över tid.

Så jag hoppas styrelsen tar sitt förnuft till fånga och gör om och gör rätt,
kanske utan att behöva betala ett head-hunter företag någon miljon för ytterligare ett kunskapsmässigt stolpskott likt Skarpen.
Spetsochslut (+7)
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-12-30, 22:44   #25

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Nu talar jag kanske lite i egen sak men jag skulle nog säga tvärtom, betala gärna en riktigt vass headhunter x ggr månadslön för att hitta en riktigt bra ledare för ATG. Kan inte vara särskilt svårt ändå och jag håller med till fullo att personen i fråga måste bottna i travsport och spel, det går inte att läsa sig till eller kompensera med annan kunskap. Samtidigt som det knappast kan vara raketforskning att se till inleda med en turné bland aktiva och bland spelare för att stoppa det pågående haveriet. Några lågt hängande frukter:

- Ta bort jackpotarna som helt har förlorat sitt värde.
- Möjligen ha en lägsta utbetalning men inte om spelaren har många femmor. Det är bara konstigt.
- Tillåt inte spel från utlandet.
- Öka transparensen; ta bort den här fåniga * för utdelning över 200.000, den har ingen relevans. Och tillåt att jag som spelare kan leka med olika scenarier och rader och vilka utdelningar de skulle kunna ge.
- Se över alla regelverk och och tydliggör för att i möjligaste mån undvika några tveksamheter. Tillsätt samtidigt domare som har ryggrad.
- Skärp reglerna för stallkörning som uppenbart förekommer. Kanske också begränsa antalet hästar från samma stall i samma lopp.
- Se över om det finns sätt att gynna mindre tränare så att de oftare syns och har framgångar på V75 och V86.
- Kanske går det att ha handicap-lopp även baserat på proffs-/amatörtränare. Kanske även baserat på kusk.
- Hitta ett sätt att minimera den utbredda spårsjukan.
Ang frukter så måste vi skilja på äpplen och päron.
ATG är ett spelbolag som ägs till 90% av Svensk Travsport och 10% av Galoppen. ATG bestämmer ”bara” över spelet och Svensk Travsport är ansvarig för sporten. Men ibland känns det som att ATG har (för) stor makt trots att det lyder under Svensk Travsport. En orsak är att ATG drar in 6 miljarder årligen och bidrar med 1,5 miljarder till travsporten. Pengar är som bekant makt.
I min värld är det en skandal att det kostar 12 miljoner per dag att driva spelbolaget ATG. Typ 4,5 miljarder om året. Det borde gå att hitta en effektivare och billigare organisation av bolaget och därmed ge mer pengar till sporten.
Gammal 2024-12-30, 23:04   #26

Ojes66s avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 2185
Standard

Jag vill ha Malmrot dom ny VD. Begåvad herre med helt rätt bakgrund.
Ojes66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-12-30, 23:45   #27

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58358
Standard

Fem femtonhästarslopp . Oerhört lågklassigt för att vara V75 spel. Merparten voltstart från olika volter . Många hästar med ny balans . Därmed oerhört många fallgropar i jakten på jackpotpengarna där varenda krona ligger i sjurättspoolen . Det lär inte bara krävas skicklighet utan även väldigt mycket tur och flyt för att hitta alla vinnarna med sådana förutsättningar. Köpt in mig på några andelsspel . Tyvärr har Gotland och Dahle slutat med sina . Får räcka så. Orkar inte läsa på en sådan omgång själv med noll koll på de flesta hästarna .
Gotland (+100)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-12-31, 00:18   #28

evetons avatar

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 4373
Standard

Hade tänkt låsa inledande avdelningen på 6,9,13, men nu när det inte längre finns någon Bea på menyn ratar jag även jordnöten.

Tänker således inleda med spik på 13 Sweet Day vilket i mångt och mycket baseras på det rent hypotetiska dock troliga scenariot att denna omgång, som så många andra, inleds med en eller ett par omstarter. Väljer att förlita mig på fältets förmodat bästa och kanske minst orutinerade häst. Hyser största respekt för Törnqvist som tränare, men hennes adept har inte startat på 3 månader och heller ALDRIG vunnit! Har liksom för mig att vi letar vinnare...
Min jakt på miljonerna kan sluta redan innan det blivit spännande, men det har jag överlevt förr och det gryr en ny morgon som även ger ett nytt oskrivet år.

God tur och Gott Nytt År!

Senast redigerad av eveton den 2024-12-31 klockan 00:19.
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-12-31, 02:08   #29

ricBLo636s avatar

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2486

Första försöket
Stats: 11 - 7 - 0
ROI: 109.81%
Vinstprocent: 61.11%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Hade tänkt låsa inledande avdelningen på 6,9,13, men nu när det inte längre finns någon Bea på menyn ratar jag även jordnöten.

Tänker således inleda med spik på 13 Sweet Day vilket i mångt och mycket baseras på det rent hypotetiska dock troliga scenariot att denna omgång, som så många andra, inleds med en eller ett par omstarter. Väljer att förlita mig på fältets förmodat bästa och kanske minst orutinerade häst. Hyser största respekt för Törnqvist som tränare, men hennes adept har inte startat på 3 månader och heller ALDRIG vunnit! Har liksom för mig att vi letar vinnare...
Min jakt på miljonerna kan sluta redan innan det blivit spännande, men det har jag överlevt förr och det gryr en ny morgon som även ger ett nytt oskrivet år.

Jag är belägen att hålla med dig. Tycker att Peanut är en konstig favorit.
Efter att ha kollat igenom hästens ALLA fem lopp så har den inte visat något extra ännu. Hästen har suttit fast i ett par lopp men dom andra loppen när hästen har fått lucka och en smörresa på innerspåret så händer det ändå inte mycket.
Dock så var den snabbt ur volten när Goopen vände runt hästen från springspår på tillägg. Men jag än ändå inte säker på att Peanut kommer till spets.
Både Donna Inezs och Fransiscana kan spetsa samtidigt som båda kan speeda ner Peanut från rygg på den.
Njaaa, svårt svårt.

Sweet Day har fint resultat på Axevalla. Tre starter har gett två segrar och en andra plats. Ofta tuggat på hela vägen till mål när hästen har fungerat.
Sweet man är min första häst och en tänkbar spik.
Men jag tycker det finns några intressanta skrällbud här och vill gärna ha en färsk intervju med Tommy innan jag vågar spika.
Lillvarning till Tui Southwind som kan få smyga med i Sweet mans rygg.

ricBLo636 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-12-31, 09:46   #30

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 4411
Standard

Enorm svårighetsgrad idag. Intressant intervju med Dwight Pieters i travpodden, lät inte alls lika optimistisk som en av de största betaltjänsterna som har 5 Monaco som bästa spik.
Själv kommer jag ranka ner eller ta bort alla stallets hästar trots hysterisk stallform.

6 Peanut har aldrig vunnit ett lopp, minst pengar i fältet, förutsättningarna med enbart ston, 1640 och volt luktar omstart och skräll. Chansar nog bort hästen helt på mitt egna system.

10 Pac Man är en bra häst men med detta läge och dessa förutsättningar känns det som att det finns mycket som kan strula. Visst finns chansen att Dwight kör tidigt och blir släppt till ledningen. Kommer ranka ner hästen på mitt system.

Den stora frågan är ju vilka spikar man ska landa på idag?
SakanAA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td