|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2024-12-29, 10:07 | #1 |
Tisdag 31/12 - Axevalla - Jackpott V75
Jackpottomgång XL
Äntligen ska tjuvaktiga ATG Skatan dela ut lite stöldgods till pöbeln. Det vankas en super svår omgång som kräver många stora system och Skatan myser. Spiken i omgången känns given men det kanske vankas en Önas Prince repris ? Trots en helt annan typ av lopp, häst, kusk och dessutom långt upplopp. Bakom Pepparpojken lurar många tuffa tre varvs gynnade luffare som är vässade för uppgiften. Hm jag får läsa på ordentligt om det ska investeras i ett storsystem. Det vimlar av lopp som kräver många streck. Jag ligger lågt med mina tidiga oseriösa tips. Måste ha mer kött på benen. Önskar er alla god tur med spelbesluten och ett Gott Nytt Spel & Travår 2025. Efterhandaren / Loke. |
|
2024-12-29, 10:31 | #2 | |
Citat:
Jag gillar verkligen när du tänker högt tidigt i omgången, att sortera avdelningar straxt efter att startlistorna är släppta, innan tsunamin av information sköljer in, kräver sin man. Du andas trav. Heder mannen. Skarpen siktar på de som står i valet och kvalet mellan en andel i något varavat andelssystem och en Trisslott. Det blir så när en head-hunting går snett och man missar att A och O är att ha en gedigen bakgrund i inom travsporten. En synonym för ATGs vd Hans Lord Skarplöth är okunskap och inte har det blivit bättre över tid. Så jag hoppas styrelsen tar sitt förnuft till fånga och gör om och gör rätt, kanske utan att behöva betala ett head-hunter företag någon miljon för ytterligare ett kunskapsmässigt stolpskott likt Skarpen. |
||
2024-12-29, 13:33 | #3 | |
Citat:
Det känns som ATG gjort uppskruvade Jackpott omgången utstuderat svår. Flera av loppen håller Lunchtrav / dålig V64 klass. Flera 15 hästars lopp med tillägg och volt. Stayerlopp för orutinerade hästar som gör debut på distansen. Ett Monté lopp för debutanter hade väl oxå platsat Klassiska Sylvester loppet är väl i min värld det enda loppet som platsar på en avslutning av travåret. Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-12-29 klockan 13:35. |
||
2024-12-29, 15:15 | #4 |
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3126Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Peanut i första och Pepper i sista spikas direkt utan eftertanke. Här kommer brudarna - Törnqvist och Melkko. Däremellan måste analyseras lite till.
|
2024-12-29, 20:22 | #5 | |
Citat:
Nej verkligen inte, jag tycker det borde vara tvärtom. Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-12-29 klockan 20:23. |
||
2024-12-30, 09:42 | #6 |
Hej
Några säger att dom inte kan skapa konto, någon som vet nåt? |
|
2024-12-30, 12:49 | #7 |
JACKPOTT 100 MILJONER.
Spelstopp 15:00. Antagligen kommer allt att braka ihop sista timmen före inlämning. "Tyvärr upplever många svårigheter att logga in just nu. Vi jobbar på det och hoppas kunna lösa detta. Tävlingarna skjuts upp till 15:30". Bäst att lämna in 12:00 är känslan. Senast redigerad av SwedishHorseRacing den 2024-12-30 klockan 12:50. |
|
2024-12-30, 13:27 | #8 | |
Citat:
Jag är bara en glad amatör som blir alldeles tagen när en fantastisk häst gör en makalös prestation och vinner...det man kallar för bra sport..OCH blir lika tagen när en häst, som aldrig presterat någonting värd att notera, plötslig får chansen när allt går dennes väg, den kämpar, den kan inte ens trava rak, men den kämpar och kämpar, någonstans i djupet av sin lilla själ, hittar den en gnutta krafter kvar för att springa om ledaren och göra skötaren överlycklig.. få amatörtränaren att tappa hakan...och själv sitter man och fäller fler tårar än över den makalösa prestaionen av den svindyra hästen med monsterstamtavlan. Detta händer ofta på GS75 märker jag. Hur som helst, jag kan inte så mycket egentligen, men ser inte det ut som att ATG har tänkt på majoriteten av spelarna, de som spelar för små belopp? För visst ser det ut som att de flesta prepositioner är utifrån att det saknas större data underlag, varför datanördarna med sina enorma databaser,får ganska lite hjälp att hitta vinnarna? Bortsett de vanliga 2140a loppen då. BRA!...om de har tänkt till...tycker jag som liten spelare. Ska slänga in en liten chanslapp bara för att vara med, sådär sista dagen på året. Gott Nytt År på alla! |
||
2024-12-30, 15:45 | #9 |
Jackpott Surr
2024 års sista V75 är en utmaning att lösa i min värld. Svårtippat är bara förnamnet. Dessutom kan banunderlaget spöka. Axevalla banans underlag är definitivt känslig för nederbörd. Kan lätt bli tung och tråkig. V75 1) 6 Peanut är med rätta hårt betrodd men vågar man spika ? Orutinerad, pausat, aldrig vunnit, stressig voltstart på sprint är minustecken. Dreamteam tränad, stall o kusk form samt välstammad är plustecken. 1 Donna Inez duger nog i klassen och ibland får lånekusken Dyrberg till styrningen. Men har trots allt inte vunnit på 16 försök. 13 Sweet Day Helt klart bästa hästen. Läget är iskallt men visst är det långt upplopp ? V75 2) Orutinerade hästar på Stayerdistans Blunda o peka. Mina måstestreck. 4 Young Martinsson brukar ha starthästarna iordning. Lennartsson har gått framåt som kusk på gamla dar. 10 Pac Man Verkar stark och rejäl. Kan gå trots endast 3 år i sitt CV. Psst 2 grymma 6% are: 5 Nash Keeper och 12 River Tooma V75 3) 3-5-6-7 Lurigt 15 hästarslopp med två volter. V75 4) 1-2-3-4-5 Se ovan. V75 5) 2 Stepping Dreamboy Chansspik. Spets och slut ? Men upploppet kan bli långt ! I synnerhet om banan tar stryk och vi får tungt innerspår. V75 6) 2-4-5-6-15 Tja har inga bra motiveringar. V75 7) 15 High On Pepper Han ska ju bara vinna ! Måste vara svårslagen i detta gäng. Endast galopp emot. Som ni märker har jag ingen bra känsla för att hitta dragen i omgången. Ber om ursäkt för lite dåligt motiverade spelförslag generellt. Men det är väl nästan tjänstefel att inte spela när det vankas lite välgörenhet till spel packet från ATG bolagets mångmiljard omsättning. God Tur och Gott Nytt År önskar Efterhandaren / Loke. Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-12-30 klockan 17:57. Anledning: Nash och River. |
|
2024-12-30, 16:03 | #10 |
|
2024-12-30, 16:54 | #11 | |
Citat:
Självklart ska Hipster One med på 5 streck trots endast 3 år och spår 9. Gott Nytt, bosseguldheden |
||
2024-12-30, 17:11 | #12 |
Ja, endast tre är ju i princip 4 på nyårsafton och spår 9 är lite bättre än vanligt när det är spårtrappa!
|
2024-12-30, 17:15 | #13 |
Undrar varför det är så´na knasiga prissummor i Sylvesterloppet?
|
2024-12-30, 17:28 | #14 |
Omöjlig omgång ( KUL)
Går för big buggs i detta reducerade system. Många A o B hästar borttagna. 34650r rader till 276 rader (0,8%) i klass med trisslott 226raderer av dessa ger troligen 100 mille i skrivande stund. (Detta är ren idioti , jag vet ) 1:A:12 He Miss Deiha 0,9% U:13 Sweet Day 20,6% B:2,3,4,7,8,11,13,14,15 2: 5 Nash Keeper 6,8% 3:5,6,7 Matematiskt 4:A:2 Princess of Divine 21,7% U: 14 Uberty Face 2,7% B:4,5,6,8,9,10,12,13,14,15 5: 5 That's so Spicy 8% 6:A:Cheyenne Face 2,9% B: Resten (alla andra) 7:A: 15 High on Pepper 61,9%(suck måste) U:4 Franky Bahia 3,1% B:2,3,6,12,13 Krav 2A o 1 U % satserna vid inlämnings tillfället |
|
2024-12-30, 17:35 | #15 |
Såg att tippar-nestorn Berglund börjar travdagen med att spika Peanut i debuten för Törqvistan med Dwight bakom spakarna ett lågklassigt voltlopp
för 15 st märrar över 1.640 m där ingen kan vinna? Det borde räcka med att lyckas gissa rätt på antalet omstarter, för att få rätt i avd 1 Nä, skämt åsido så måste rekommendationen vara att gardera ett lopp som detta brett och jaga spikarna i autoloppen, där det inte brukar bli omstart. Att spika i första måste vara som att kasta pil i mörkret och hoppas att man träffar tavlan. Önskar Berglund och hans följare lycka till med spiken. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5) |
|
2024-12-30, 17:41 | #16 |
Sylvester loppet!
Visst High on Pepper är klart bästa hästen, men känns som det är en tuffare uppgift än förra året? 1. Förra året hade han flera lopp innanför kroppen inför detta och luktade toppform 2. Känns som förra årets lopp var lite billigare och samtidigt flera hästar på samma volt och inte framför honom? Måste vara stor risk för trafikproblem? (Om inte dem andra lägger sig platt?) 3. Känns tuff proposition med 60m tillägg vanligtvis brukar det väl vara 40m? I Harpers är första volten stängd vid 700k nu får dem som är 40 m framför honom tjänat 950k och är ett halvvarv kortare? Känslan säger att det måste bli tufft men vet ju att han är ett odjur om han är i form? Men man kanske ska våga chansa bort honom i och med att strecken börjar skena iväg? |
|
2024-12-30, 17:47 | #17 |
Jag har inte järnkoll men det skjuts till prispengar som av någon anledning inte betalats ut på Axevalla banans travlopp under året. Typ ett grundbelopp plus pengar som inte betalats ut. Nånting åt det hållet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+5) |
|
2024-12-30, 17:55 | #18 | |
Citat:
Man lägger in vad man har kvar i prispengar att dela ut och lägger på fr egen budget till det som ST sätter som prispengar i loppet Att man får pengar över kan bero på att - lopp blir inställt (anmäls bara 3-4 hästar då kör man inte) - Man delar ut 7 priser, men det startar bara 5 hästar då blir det pengar över på Axevallas "priskassa", 6 och 7e priset läggs i Sylvesterpotten. Typ finns sökert mer men ALL IN I SISTA LOPPET FÖR ÅRET ps kör inte All in själv, spara lite kassa det är v75 på Lördag också Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+5) |
||
2024-12-30, 18:23 | #19 |
Favoriten i första. Jag kan tänka mig att spika då jag gillar att gå kort i första där många garderar hårt. Goop spikar och han har ju tränat hästen fram tills nu. Det som talar emot är dock en del. Pållen har inte startat i lopp sedan i september, har aldrig vunnit och har aldrig gått i spets. Från ledningen över kort distans så är det nog ingen som kommer gå upp och trycka. 13 är nog bästa hästen och speedig, men hinner den fram? Kanske ska man ta två streck.
Jag vill gärna spika i 3000-m loppet. Kan hända att jag försöker lösa det. High on Pepper spikar jag. Lopp i kroppen, topphäst över passande distans och vann på 13-tid förra året. Ska man vara med på jackpotten så behöver man spikar och de är inte lätta att hitta i övrigt. Sex lopp att lösa. Senast redigerad av Shooter den 2024-12-30 klockan 18:28. |
|
2024-12-30, 19:14 | #20 | |
Citat:
Jag har dock lite dålig ”magefölelse” som norrmännen säger gällande banunderlaget på Axevalla om vädret spökar. Tung bana lockar fram skrällarna. Men den som lever får se. |
||
2024-12-30, 19:20 | #21 | |
Citat:
|
||
2024-12-30, 19:40 | #22 |
Axevalla banan har ett mycket dåligt CV gällande kvalitet på banunderlag i allmänhet och i synnerhet vid nederbörd. Men vi ska inte måla hm på väggen i förskott. Hoppas dom levererar ett efter omständigheterna acceptabelt underlag. Men jag har dåliga vibbar.
|
|
2024-12-30, 20:28 | #23 | |
Citat:
|
||
2024-12-30, 20:46 | #24 | |
Nu talar jag kanske lite i egen sak men jag skulle nog säga tvärtom, betala gärna en riktigt vass headhunter x ggr månadslön för att hitta en riktigt bra ledare för ATG. Kan inte vara särskilt svårt ändå och jag håller med till fullo att personen i fråga måste bottna i travsport och spel, det går inte att läsa sig till eller kompensera med annan kunskap. Samtidigt som det knappast kan vara raketforskning att se till inleda med en turné bland aktiva och bland spelare för att stoppa det pågående haveriet. Några lågt hängande frukter:
- Ta bort jackpotarna som helt har förlorat sitt värde. - Möjligen ha en lägsta utbetalning men inte om spelaren har många femmor. Det är bara konstigt. - Tillåt inte spel från utlandet. - Öka transparensen; ta bort den här fåniga * för utdelning över 200.000, den har ingen relevans. Och tillåt att jag som spelare kan leka med olika scenarier och rader och vilka utdelningar de skulle kunna ge. - Se över alla regelverk och och tydliggör för att i möjligaste mån undvika några tveksamheter. Tillsätt samtidigt domare som har ryggrad. - Skärp reglerna för stallkörning som uppenbart förekommer. Kanske också begränsa antalet hästar från samma stall i samma lopp. - Se över om det finns sätt att gynna mindre tränare så att de oftare syns och har framgångar på V75 och V86. - Kanske går det att ha handicap-lopp även baserat på proffs-/amatörtränare. Kanske även baserat på kusk. - Hitta ett sätt att minimera den utbredda spårsjukan. Citat:
Spetsochslut (+7) |
||
2024-12-30, 22:44 | #25 | |
Citat:
ATG är ett spelbolag som ägs till 90% av Svensk Travsport och 10% av Galoppen. ATG bestämmer ”bara” över spelet och Svensk Travsport är ansvarig för sporten. Men ibland känns det som att ATG har (för) stor makt trots att det lyder under Svensk Travsport. En orsak är att ATG drar in 6 miljarder årligen och bidrar med 1,5 miljarder till travsporten. Pengar är som bekant makt. I min värld är det en skandal att det kostar 12 miljoner per dag att driva spelbolaget ATG. Typ 4,5 miljarder om året. Det borde gå att hitta en effektivare och billigare organisation av bolaget och därmed ge mer pengar till sporten. |
||
2024-12-30, 23:04 | #26 |
Jag vill ha Malmrot dom ny VD. Begåvad herre med helt rätt bakgrund.
|
|
2024-12-30, 23:45 | #27 |
Fem femtonhästarslopp . Oerhört lågklassigt för att vara V75 spel. Merparten voltstart från olika volter . Många hästar med ny balans . Därmed oerhört många fallgropar i jakten på jackpotpengarna där varenda krona ligger i sjurättspoolen . Det lär inte bara krävas skicklighet utan även väldigt mycket tur och flyt för att hitta alla vinnarna med sådana förutsättningar. Köpt in mig på några andelsspel . Tyvärr har Gotland och Dahle slutat med sina . Får räcka så. Orkar inte läsa på en sådan omgång själv med noll koll på de flesta hästarna .
Gotland (+100) |
|
2024-12-31, 00:18 | #28 |
Hade tänkt låsa inledande avdelningen på 6,9,13, men nu när det inte längre finns någon Bea på menyn ratar jag även jordnöten.
Tänker således inleda med spik på 13 Sweet Day vilket i mångt och mycket baseras på det rent hypotetiska dock troliga scenariot att denna omgång, som så många andra, inleds med en eller ett par omstarter. Väljer att förlita mig på fältets förmodat bästa och kanske minst orutinerade häst. Hyser största respekt för Törnqvist som tränare, men hennes adept har inte startat på 3 månader och heller ALDRIG vunnit! Har liksom för mig att vi letar vinnare... Min jakt på miljonerna kan sluta redan innan det blivit spännande, men det har jag överlevt förr och det gryr en ny morgon som även ger ett nytt oskrivet år. God tur och Gott Nytt År!
znipstern (+10) Senast redigerad av eveton den 2024-12-31 klockan 00:19. |
|
2024-12-31, 02:08 | #29 | |
Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2486Första försöket Stats: 11 - 7 - 0 ROI: 109.81% Vinstprocent: 61.11% |
Citat:
Efter att ha kollat igenom hästens ALLA fem lopp så har den inte visat något extra ännu. Hästen har suttit fast i ett par lopp men dom andra loppen när hästen har fått lucka och en smörresa på innerspåret så händer det ändå inte mycket. Dock så var den snabbt ur volten när Goopen vände runt hästen från springspår på tillägg. Men jag än ändå inte säker på att Peanut kommer till spets. Både Donna Inezs och Fransiscana kan spetsa samtidigt som båda kan speeda ner Peanut från rygg på den. Njaaa, svårt svårt. Sweet Day har fint resultat på Axevalla. Tre starter har gett två segrar och en andra plats. Ofta tuggat på hela vägen till mål när hästen har fungerat. Sweet man är min första häst och en tänkbar spik. Men jag tycker det finns några intressanta skrällbud här och vill gärna ha en färsk intervju med Tommy innan jag vågar spika. Lillvarning till Tui Southwind som kan få smyga med i Sweet mans rygg. God tur och Gott Nytt År! |
|
2024-12-31, 09:46 | #30 |
Enorm svårighetsgrad idag. Intressant intervju med Dwight Pieters i travpodden, lät inte alls lika optimistisk som en av de största betaltjänsterna som har 5 Monaco som bästa spik.
Själv kommer jag ranka ner eller ta bort alla stallets hästar trots hysterisk stallform. 6 Peanut har aldrig vunnit ett lopp, minst pengar i fältet, förutsättningarna med enbart ston, 1640 och volt luktar omstart och skräll. Chansar nog bort hästen helt på mitt egna system. 10 Pac Man är en bra häst men med detta läge och dessa förutsättningar känns det som att det finns mycket som kan strula. Visst finns chansen att Dwight kör tidigt och blir släppt till ledningen. Kommer ranka ner hästen på mitt system. Den stora frågan är ju vilka spikar man ska landa på idag? |
|
2024-12-31, 10:28 | #31 |
Här kommer ett 2:a inte fullt så absurt red.system på:
4032 till 432 rader (10,7%) 1,6 5-3,7 U:8 Global Emperor 7-12 U: 6 Gobal Flashback 1-2,4,10,11,14 2-4,6,7 9-2,3,5,6,7,14 15 High on Pepper Krav 2A o 1 U Trolig utdelning(flest rader) ligger mellan 100' till 1 mille så fortfarande tufft. Jens skriver att snittutd. denna omgång ligger runt 600' så då ligger man väl rätt då Inlämnat o klart så nu kan det krascha om det vill Kommer gäster i em så det blir att smyga in på toa o kolla i mobilen Senast redigerad av Nollkollolisten den 2024-12-31 klockan 10:31. |
|
2024-12-31, 10:31 | #32 |
Frågan är vilka Thörnqvist hästar man ska landa på idag. Alla 5 ? Tja kanske.
2 Peanut känns änna lite överspelad men jag vågar nog inte stå över. 10 Pac Man gillar jag skarpt stark och hästen är rejäl trots sina låga ålder. Måstestreck. 2 Intrigate nämns inte så mycket i förhandssnacket men har formen på topp och är hyfsat travsäker. Fixar Pieters volten kan det räcka långt. 5 Conrads Thyra är väl matlappsjägare men trav är trav. 5 Monaco är oxå en måstehäst i min värld. Magkänslan Pac Man och Monaco är Marias bästa chanser. Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-12-31 klockan 10:42. |
|
2024-12-31, 10:46 | #33 | |
Håller med om att det är märkligt att det är sånt drag på Peanut. Kan säkert vinna men alla har en ruskig tro på att allt Törnqvist rör vid blir till guld.
Håller också med om att det är väldigt svårt med spikar idag. Har i nuläget ingen men hoppas kunna värka fram två st innan spelstopp. Citat:
|
||
2024-12-31, 11:19 | #34 |
Dagsprognos från SMHI för Axvall säger 13,2 mm regn/snö under hela dagen och kvällen. Det kan m a o bli kladdigt och segsprunget, speciellt för de som följer sargen. Jag tittade på statistiken för hästar som gått bra på kladdig bana och fann att följande kusar stack ut:
Avd 1: 11 Yes Sun, 13 Sweet Day Avd 2: 6 Lejonkungen (Axevallahäst) Avd 3: 2 Intrigante Avd 5: 1 Smajlis (Axevallahäst) Avd 6; 9 LD Hipster One Avd 7: 1 King Okay, 13 Imperatur Am, Mateo di Quattro Jag tar nog med en del av dessa men tror fortfarande på HIGH ON PEPPER. Han springer väl nästan hela loppet i andra eller tredjespår och slipper värsta sörjan. |
2024-12-31, 11:25 | #35 |
Conrad strök sina hästar förra gången då han tyckte att banan var otjänlig. Ska han göra detsamma idag? Ska men rentav ta bort hans hästar ifall de startar? Jag tror nästan det.
SMHI har ändrat prognosen lite nu och satt regnet/snön till att starta tidigare och vara igång hela dagen. Man får nog räkna med knepigt underlag. Senast redigerad av Shooter den 2024-12-31 klockan 11:32. |
|
2024-12-31, 11:48 | #36 |
En Törnqvistare, CONRADS TYRA, struken.
|
2024-12-31, 12:06 | #37 | |
Citat:
Däremot skulle det kännas tryggt att åtminstone lämna in senast 14:00. Tror jag riktar in mig på det. |
||
2024-12-31, 12:10 | #38 |
Undrar om inte nyblivne Axevalla tränaren Kevin Oscarsson kan sätta dit några stänkare på nya hemmabanan. Typ Lejonkungen och Com Bella. Jag bevakar. Lejonkungen går alltid med skor och känns änna lite gynnad av tung bana.
Psst visst känns det som 3 åringarna får extra jobbigt att hantera det förmodat tunga banunderlaget. Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-12-31 klockan 12:16. |
|
2024-12-31, 12:13 | #39 |
Är det någon annan som har problem med ATG-live?
Inget ljud för mig. |
|
2024-12-31, 12:16 | #40 |
Fast nu är det ljud. Det kom till sist då sändningen drog igång "på riktigt".
|
|
2024-12-31, 12:21 | #41 |
Hm det känns viktigt att få senaste infon från kuskar och tränare gällande banunderlaget så nära start som möjligt. Kan vankas strykningar p.g.a banunderlaget.
|
|
2024-12-31, 12:29 | #42 |
Ja, det har du rätt i. Det är i regel därför man vill vänta så länge som möjligt. Det är en lite jobbig avvägning att göra. Man får ju hoppas att "grejerna" funkar idag för ATG.
|
|
2024-12-31, 12:46 | #43 |
Men vad är det här?
Skulle besöka laget som jag har på "Tillsammans" och nu står det: "Okänt tekniskt fel". Sedan får jag erbjudandet att skapa ett lag. Jag har ju redan ett lag där personer har köpt andelar. Detta var tråkigt. Hur ska jag nu kunna komma åt mitt lag? Det börjar redan spåra ur, som det verkar. |
|
2024-12-31, 13:04 | #44 |
För säkerhets skull skickar jag in mitt system redan nu. Sen gör jag ett litet extrasystem när jag sett banan och hört lite intervjuer som lämnas in sent om den befarade datakraschen uteblir.
Gott Tur och God Nytt År! V75 Inlämnat: 2024-12-31, 13:01 Axevalla Tisdag 2024-12-31 Start: 15:00 Kostnad: 96,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 6 Peanut (13, 1) 2: 6, 10 (5, 8) 3: 1, 2, 6, 7 (3, 5) 4: 7, 9 (2, 1) 5: 1, 2, 3 (4, 5) 6: 2, 5, 9, 10 (6, 15) 7: 15 High on Pepper (3, 13) |
2024-12-31, 13:05 | #45 |
V75
Inlämnat: 2024-12-31, 13:04 SistaStallskriket andelsspel Axevalla Tisdag 2024-12-31 Start: 15:00 Kostnad: 1 417,50 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 6, 13 (5, 15) 2: 10 Pac Man (5, 6) 3: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (7, 6) 4: 1, 2, 5 (7, 11) 5: 1, 2, 3, 4, 5, 9, 10 (6, 7) 6: 5 Monaco (9, 6) 7: 2, 3, 15 (6, 13) 3x1x15x3x7x1x3 = 2835 rader. 2835 x 1 x 0,50 kr = 1 417,50 kr. Totalt: 1 417,50 kr. Rättningskod: JHD DQH WWG |
|
2024-12-31, 13:17 | #46 | |
Citat:
Nu funkar det åt mig igen, men jag räknar med haveri igen. Lyckas komma åt mitt lag nu, så nu blir det omgående inlämning. |
||
2024-12-31, 13:29 | #47 | |
Citat:
Därav är sista sekundens information ointressant. |
||
2024-12-31, 13:48 | #48 |
58% (verkar fortsatt sjunka) på Pepparn går ju faktiskt att tugga i sig och börjar nästan likna ett sunt singelstreck. Får helt enkelt bli årets sista spik!
2024-12-31, 13:49 | #49 |
V75
13 10 3 1,2,3,6,7,9,10,11,14 2,4,9 1,5,9 15 |
|
2024-12-31, 13:53 | #50 |
Nästan 30 000 kr för att köpa en andel i systemen hos Ica Maxi Linköping som kostar över 1000 kr per andel och eftersom det är olika upplägg på dessa ca 15 system så måste man nästan vara med på alla för hyfsad chans till full pott. Sen är det ytterligare drygt 200 system som Kostar mindre än 1000 kr per andel . Så man får nog lägga åtminstone 100 000 kr för en andel i alla system. Vi får se senare om det blir 100 lax totalt i vinst för en andel på systemen som ev sitter men chansen till det mycket liten så chansar på att inte köpa en enda andel hos dom precis som alltid.
|
|
2024-12-31, 14:24 | #51 |
Herre gud vad svårt det är idag ! Hittar knappt någon spik idag. Funderar på spika Dwight Pieters på avdelning 1 el 2 men har svårt att bestämma mig, sjukt svårt...
|
|
2024-12-31, 14:30 | #52 |
Så här provar jag idag. Ska man tro det som hänt på V4an så verkar det svårt att nå ledarhästarna!
V75 Inlämnat: 2024-12-31, 14:18 Axevalla Tisdag 2024-12-31 Start: 15:00 Kostnad: 500,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 3, 6, 13, 15 (5, 2) 2: 6 Lejonkungen (10, 5) 3: 7 Valla d'Campbell (6, 2) 4: 2 Princess of Divine (1, 11) 5: 2, 3, 4, 9, 10 (5, 1) 6: 5, 6, 9, 14 (2, 15) 7: 1, 2, 3, 4, 6, 8, 9, 12, 13, 15 (14, 5) 5x1x1x1x5x4x10 = 1000 rader. 1000 x 1 x 0,50 kr = 500,00 kr. Totalt: 500,00 kr. Rättningskod: QXP JBM CJJ Lycka till allesammans och ett riktigt gott nytt år |
|
2024-12-31, 14:35 | #53 |
Lycka till!
Avd 1: 1, 6, 13 (15, 5) 2: 4, 5, 6, 8, 10, 12 (3, 7) 3: 7 Valla d'Campbell (6, 2) 4: 1, 2, 3, 11 (7, 10) 5: 2, 3, 10 (4, 5) 6: 9 I.D.Hipster One (5, 6) 7: 15 High on Pepper (3, 13) 3x6x1x4x3x1x1 = 216 rader. 216 x 1 x 0,50 kr = 108,00 kr. Totalt: 108,00 kr. Rättningskod: NPV RNM KKB |
|
2024-12-31, 14:47 | #54 |
Nu får det vara nog och jag ändrar inget. Spikar Valla D'Campbell, No Talking To You samt High on Pepper. Så kör jag 1/3 på Maria Törnqvists hästar och så reducerar jag in 1 B-häst i något av reduceringsloppen. Kostnad 199 kr med en ram på 840 rader med 47 % reducering. Det blir lagom. Nu hoppas vi på lite nyårspengar.
tigern (+20) |
|
2024-12-31, 14:48 | #55 |
Omsättningen har passerat 100 miljoner....
tror jag Per Skoglund sade... Senast redigerad av shasha den 2024-12-31 klockan 14:58. |
|
2024-12-31, 14:49 | #56 |
Skulle man få en tjuga varje gång Mattheus säger "Ja, vi får se då" vid sina intervjuer så skulle man ha en skaplig slant vid det här laget
|
|
2024-12-31, 14:59 | #57 |
1.2.5.13
4.8.12 1.2.5.6.8 7 1 2.6 3 God tur idag! |
|
2024-12-31, 14:59 | #58 |
Motsystem.
Inget datastrul och banan ser bra ut (än så länge) V75 Inlämnat: 2024-12-31, 14:50 Axevalla Tisdag 2024-12-31 Start: 15:00 Kostnad: 144,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 6, 13, 15 (5, 2) 2: 4, 6, 10 (5, 8) 3: 2 Intrigante (7, 6) 4: 7, 9 (2, 1) 5: 2, 4, 5 (10, 1) 6: 9 I.D.Hipster One (5, 6) 7: 1, 2, 3, 15 (13, 4) |
2024-12-31, 15:01 | #59 |
Nu är spelat inlämnat till dagens v75. Råkade även lämna in samma system till lördagens V75 i all slutstress. Kan bli ett härligt system även på lördag.
|
|
2024-12-31, 15:01 | #60 |
Jävligt lurigt och ingen vettig känsla!
Men såhär fick det bli.. V75 Inlämnat: 2024-12-31, 14:22 Kluts andelsspel Axevalla Tisdag 2024-12-31 Start: 15:00 Kostnad: 1 200,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 6, 13, 15 (3, 11) 2: 6 Lejonkungen (10, 5) 3: 2, 6 (7, 1) 4: 2, 11 (10, 7) 5: 2, 4, 5, 7 (3, 10) 6: 5, 6, 7, 14, 15 (10, 9) 7: 1, 2, 3, 6, 13, 15 (12, 9) 5x1x2x2x4x5x6 = 2400 rader 2400 x 1 x 0,50 kr = 1 200,00 kr. Totalt: 1 200,00 kr. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
robert78Polen (+6) |
|
2024-12-31, 15:02 | #61 |
Avd
1: 6, 13, 14, 15 (6, 13) 2: 4, 5, 12 (6, 10) 3: 6, 7 (6, 7) 4: 10 M.T.Tomorrows Hope (2, 3) 5: 5 That's So Spicy (4, 2) 6: 3, 6, 9, 15 (5, 2) 7: 2, 3, 4, 8, 13, 14, 15 (15, 2) 4x3x2x1x1x4x7 = 672 rader. 672 x 1 x 0,50 kr = 336,00 kr. Totalt: 336,00 kr. Rättningskod: WRQ BHT XXD Lycka till och Gott nytt år. |
|
2024-12-31, 15:07 | #62 |
Jag fick en stark känsla igår att 13 skulle vinna. Tre streck fick det bli.
|
|
2024-12-31, 15:07 | #63 |
Peanut var ju grym! Men Sweet Day, som jag rankade 2:a eftersom den hade 20m att ta in på 1640,var ju så bra som de som spikade trodde den skulle vara.
|
|
2024-12-31, 15:11 | #64 |
Där kom ATG kraschen!
V75-1 har startat återigen vid jackpot omgång..
Men fick in ett system i tid: 6,13 4,5,10,12 Spik 7 2,3,4,8,9,12,14 1,4,6,9 Spik 5 4,5,6,9,12,13,15 Gott nytt! |
|
2024-12-31, 15:14 | #65 |
Grymt värde. 167:- på en 20% are.
|
|
2024-12-31, 15:18 | #66 |
Hade dunderavslag på Jordnöten, orutinen (5 lopp inalles) 3 årigt sto i första starten för Törnqvistan, en omstart och garanterat ridå, tänkte jag.
Dwight lyckades med en perfekt plankträff, ingen omstart och enkelt till spets. Men det höll inte ändå och kusen som aldrig vunnit med 122k på konto. Trodde på minst en omstart, så jag lirade bakspår 13,14,15, spelmässigt synd att Tui S höll undan. Berglund och hans lärjungar ”bite the dust”. Ombudet spikade vinnaren och ropade ut märren som omgångens bästa spik. |
|
2024-12-31, 15:22 | #67 | |
Citat:
|
||
2024-12-31, 15:28 | #68 |
Rankade Lejokunen 1:a i min mostersysten bantad ner till 0,1 procent...lever än
|
|
2024-12-31, 15:31 | #69 |
Nu tror jag ombudet har bra chans att sätta 7:an.
De började med två spikar Sweet Day och Lejonkungen, Sen är det proppfullt, de 10 andelsköparna har nog hög puls nu? |
|
2024-12-31, 15:32 | #70 |
Jaha slutar aldrig förundras att när man ligger sist utvändigt att man inte går ner på innerspår hade väl förlorat en halv meter men vunnit typ 50-60 meter genom alla kurvor på 3120m. Hanna ska väl ändå ha något innanför pannbenet. Nåja Gott nytt År på er alla. Åter till förberedelser innan gästerna kommer.
|
|
2024-12-31, 15:33 | #71 |
När Båth inte är med i ATG live väljer jag idag att följa ATG Extra med Nybrink och Skoglund mfl, mycket trevlig sändning!
Lazze (+15) |
|
2024-12-31, 15:33 | #72 |
Nybrink gav Per en känga i sändning:
"Kan och vet allt, tror han i alla fall". |
|
2024-12-31, 15:36 | #73 |
” ja kungen är över alla här ” Jäklar vilken grym uppvisning av Oscarssons 4 åring.
|
|
2024-12-31, 15:37 | #74 |
|
|
2024-12-31, 15:45 | #75 |
Då var det dags för omstarter igen. Jag är så glad att jag spikade i autostarts-loppen idag.
|
|
2024-12-31, 15:48 | #76 |
Nash Keeper var Hannas bästa chans idag, kör alltid försiktigt med sina hästar till skillnad mot hennes far. Trodde mycket på Nash då jag vet att valacken kommer vara helt obrukad när Hanna svänger in på upploppet.
Som tur var spikade jag inte utan hade 5 hästar i loppet, då jag vet att Hanna brukar vara överförsikig med sina hästar. Ranken var given, då jag höll Nash Keeper som bästa häst. |
|
2024-12-31, 15:52 | #78 |
Trist. Ingen jackpott-sjua idag.
|
|
2024-12-31, 15:53 | #79 |
flera hundra tusen rader men den hade jag inte med (V75-3)-siktar dock bara på 5-6 rätt
Senast redigerad av shasha den 2024-12-31 klockan 15:56. |
|
2024-12-31, 15:53 | #80 |
Omstartsgynnad i volt alltid spår 8, Svanstedt jr var uppåt för de som lyssanade med sin homie.
|
|
2024-12-31, 15:53 | #81 |
Dwight Peters och Maria Törnqvist har ännu inte lyckats sätta dit någon häst ännu. Det har varit nära dock.
|
|
2024-12-31, 15:54 | #82 |
10,11 nu, vilket kräver minst en omstart.
|
|
2024-12-31, 15:58 | #83 | |
Du är bra på travCitat:
KalleKlut (+4) |
||
2024-12-31, 15:58 | #84 |
F-n oxå. Inte varje dag Lillsvanen vinner på V75. Trodde mycket på Pieters och Intrigatne Men nära skjuter inte en 7 rätts pott. Detta loppet var ju vidöppet på alla sätt men helgardering kostar ju skjortan och det är ganska kallt ute.
|
|
2024-12-31, 15:59 | #85 |
Surt att spiken på Intrigante inte höll. Får bli en Top7 som som livlina
|
|
2024-12-31, 16:01 | #86 |
Lite orättvist (som så ofta i trav) där Valla D'Campbell gjorde loppet, men inte fick vinna. Så jag känner ändå att jag valde rätt spik.
|
|
2024-12-31, 16:01 | #87 |
|
|
2024-12-31, 16:12 | #88 |
|
|
2024-12-31, 16:12 | #89 |
|
|
2024-12-31, 16:13 | #90 |
1 av tre spikar inne iaf. Tack Jorma (Kvar för 6 rätt , missade spik förra loppet)
V75 Inlämnat: 2024-12-31, 14:58 Axevalla Tisdag 2024-12-31 Start: 15:03 Kostnad: 240,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 6, 13, 15 (5, 3) 2: 5, 6, 7, 8, 10, 12 (4, 3) 3: 7 Valla d'Campbell (6, 2) 4: 11 Level Off (2, 1) 5: 4 No Talking You (2, 5) 6: 2, 5, 6, 9 (3, 15) 7: 3, 4, 12, 15 (13, 2) 5x6x1x1x1x4x4 = 480 rader 480 x 1 x 0,50 kr = 240,00 kr. Totalt: 240,00 kr. Rättningskod: SSC XMW QPJ
2024-12-31, 16:13 | #91 |
Har kört in en platstrippel och har startat en till och så den här /
KOMB Inlämnat: 2024-12-31, 16:06 Axevalla Lopp 9 Tisdag 2024-12-31 Start: 16:05 Kostnad: 40,00 kr Vadet gäller startnummer Plac. 1:a: 11 Level Off 2:a: 2, 3, 9, 10 4 x 10,00 kr = 40,00 kr. Totalt: 40,00 kr. Rättningskod: TZJ LTR RZZ |
|
2024-12-31, 16:14 | #92 |
Bra spelat Shooter!
2024-12-31, 16:17 | #93 |
Jaha, ska jag ha chans till 6 rätt måste 7 Narita vinna i V75-5. 10:an måste vinna V75-6 och High on Pepper måste vinna sista….2 skrällar och en storfavorit….
|
|
2024-12-31, 16:17 | #94 | |
Citat:
Framförallt när jag rankade in 8an på 4 hästar.. |
||
2024-12-31, 16:18 | #95 |
Lite spännande när man är kvar efter 4 avd, men nu måste jag fixa för nyårsmiddagen, så jag kikar klart i morgon och får suga på karamellen att ev vunnit en slant in på det nya året.
GOTT NYTT ÅR ALLIHOPA! Från en som håller tummarna med 8 streck i avd 7. Baggen från spår 1 är extra spännande. Jajjan |
|
2024-12-31, 16:18 | #96 |
V75 : 5 Känns som dagens bästa spik=4 No Talking to you. 1 start efter lång vila = Vann lätt på 1.13.5 med skor. Blir tempo på loppet och slår av alla tror jag..
2024-12-31, 16:20 | #97 |
@Jajjan. Hur ser systemet ut som du är kvar på?
Mvh, L
2024-12-31, 16:21 | #98 | |
Citat:
Du tippar så jävla bra, så du sättet 7:an mär som helst. Gott Nytt! |
||
2024-12-31, 16:24 | #99 |
|
|
2024-12-31, 16:25 | #100 |
|
|
2024-12-31, 16:29 | #101 |
|
|
2024-12-31, 16:32 | #102 |
Hanna Lähdekorpi har alltså bästa spåret i både avd 2 och 5 och hamnar sist med båda?!
|
|
2024-12-31, 16:32 | #103 | |
Citat:
2024-12-31, 16:33 | #104 |
Hade inte räknat med att Narita skulle köras invändig...
|
|
2024-12-31, 16:33 | #105 |
Där klev jag av eftersom jag valde måltvåan före vinnaren
2024-12-31, 16:39 | #106 | |
Citat:
|
||
2024-12-31, 16:41 | #107 |
Super Moderator
|
Nu ska vi jaga tröstpengar!
DAGENS DUBBEL Inlämnat: 2024-12-31, 16:40 Axevalla Tisdag 2024-12-31 Start: 17:05 Kostnad: 100,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 5, 8 2: 4 Franky Bahia 4 x 25,00 kr = 100,00 kr. Totalt: 100,00 kr. Rättningskod: VQM FTQ QSW
2024-12-31, 16:46 | #108 |
Kör en jättechansning i DD-1.Rak DD: 12-15.
|
|
2024-12-31, 16:52 | #109 |
Rundar av kontot med DD
DAGENS DUBBEL Inlämnat: 2024-12-31, 16:50 Axevalla Tisdag 2024-12-31 Start: 17:05 Kostnad: 312,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 5, 14 2: 3, 4, 15 6 x 52,00 kr = 312,00 kr. Totalt: 312,00 kr. Rättningskod: WTD DTP VSR
2024-12-31, 17:01 | #110 |
Årets sista spel får bli en DD:
9 4,8,12 |
|
2024-12-31, 17:04 | #111 |
Jag kryper runt på golvet och letar DD smulor som faller ner från dignande Jackpott bordet. DD: 1 mot 2 blir årets sista sponsring av ATG miljard fyllda lada.
|
|
2024-12-31, 17:09 | #112 |
Det kom en enprocentare, men tyvärr inte min 12.
|
|
2024-12-31, 17:12 | #113 |
Supernöjd med min monsterbong reducerad till ingenting. Förlusten blir runt 100-lappen...känns som en vinst
Senast redigerad av shasha den 2024-12-31 klockan 17:15. |
|
2024-12-31, 17:19 | #114 |
Miljoner på gång. Grymt svår omgång. Och vädret är oxå en faktor. Ledarhästarna får ge sig på sliriga och tuffa innerspåret.
|
|
2024-12-31, 17:22 | #115 |
Jag testar väl en till.
KOMB Inlämnat: 2024-12-31, 17:22 Axevalla Lopp 12 Tisdag 2024-12-31 Start: 17:27 Kostnad: 40,00 kr Vadet gäller startnummer Plac. 1:a: 15 High on Pepper 2:a: 13, 14 2 x 20,00 kr = 40,00 kr. Totalt: 40,00 kr. Rättningskod: WVM HTX PSS |
|
2024-12-31, 17:33 | #116 | |
Citat:
|
||
2024-12-31, 17:37 | #117 |
Det var tur man inte läste på denna omgång . Snacka om hästlotto efter att det började snöa . Den som ev hittat alla vinnarna lär aldrig mer behöva tänka på brist på pengar.
Gott nytt år. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+106) |
|
2024-12-31, 17:38 | #118 |
Hel grym omgång de fick till!
Jättekul att följa! Även om man inte hade en chans att vinna några pengar...men kul fick man ändå. |
|
2024-12-31, 17:43 | #119 |
Fantastiskt svår omgång , grattis till den ensamma vinnaren..102 323 094 kr
Ska bli intressant och höra till vilket land pengarna gick? Senast redigerad av Baltasar den 2024-12-31 klockan 17:44. |
|
2024-12-31, 17:43 | #120 |
Riktigt kul att ett system hittade rätt.
2024-12-31, 17:43 | #121 |
En vinnate med 7 rätt och som tog hela sjurättspoolen på 102 miljoner. Hoppas det inte var ett utlandssystem från Tasmanien .
|
|
2024-12-31, 17:43 | #122 |
Man måste vara grymt nöjd de som var kvar med något om man har favoriten i sista när Jorma säger efter loppet att de balanserat fel. Har sommarskor på, 100 miljonersomgång, känns professionellt.
Migge (+1) |
|
2024-12-31, 17:45 | #124 |
Jäklar....102 miljoner kronor till en vinnare! Grattis!!!! harry boy.
"Tidernas rekord på V75 – tog hem 102 miljoner kr En ensam vinnare tog hem hela Drömjackpotten" https://www.aftonbladet.se/sportblad...m-102-miljoner Senast redigerad av shasha den 2024-12-31 klockan 17:50. |
|
2024-12-31, 17:47 | #125 |
Vad var teoretisk vinst på den raden? Måste väl vara skyhögt över 100 mille?
|
|
2024-12-31, 17:53 | #126 |
|
|
2024-12-31, 17:54 | #127 |
Fruktansvärt för den som tappar miljoner på sommarbalanserad High on Pepper. T.o.m. Stevie Wonder hade sett galenskapen i det... Hade varit relevant med en tränarkommentar till det valet.
|
|
2024-12-31, 18:08 | #128 |
Minns en ny Sibylle Tinter i Sverige, och det blev vinter
Vinter o snö jag har ingen aning hur hästarna skall skos när det är snö is o minusgrader, snö / is det har jag aldrig kört häst på Men Katja M hon borde väl veta vad som gäller på hovarna när det snöar / moddbana Och hennes kusk Jorma är väl uppväxt med snö halva året Det började snöa 2 timmar innan DD loppen Man värmde hästarna En speed i värmningen o man hade märkt att den här skoningen går inte Visst det blev moddigare o moddigare, men väderprognosen stämde ju till 100%, det hade många spelar koll på. Konstigt |
|
2024-12-31, 18:12 | #129 | |
Citat:
Stewie Wonder Carpole Karaokee m James C Stewie Jag kör , I got my license here................. |
||
2024-12-31, 21:35 | #130 |
Gott Nytt på dig Olle..
|
|
2024-12-31, 21:57 | #131 |
Gotland ... Dahle goa gubbar!!!
Detsamma till er, gott nytt! Hoppas ni hittar motivationen/viljan/tiden så vi kan jobba in lite sköna lir tillsammans på era andelsspel. R.I.P. Basse , det är nog det du stod för jag eftersöker. Tiden att bygga slagkraftiga system, viljan, kunnandet och inget är roligare än om alla kan vara med och dela på glädjen. Ha de gött.. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+100) |
|
2024-12-31, 22:47 | #132 | |
Administrator
|
Citat:
Ta hand om er därute!
2025-01-01, 10:49 | #133 |
Funderat på om utfallet med en ensam vinnare igår var optimalt. Känns som både och.
Plus Jackpotpengarna stannade i Sverige Utfallet visar att det går att vinna enorma pengar på trav. Harry Boy lär inte bli mindre populärt Minus En person blev oerhört rik. I stort sett alla andra blev förlorare med sinande spelkassor . Det kan få negativa effekter för omsättningen i januari. Utfallet visar hur liten chans det är att få del av alla miljoner som spelbolaget konfiskerat under tidigare omgångar när dom väl delas ut. Att en Harry Boy tar hela potten är väl egentligen ingen bra reklam för trav som ett kunskapsspel . Långsiktigt är det väl just det som ska få folk att lägga sina spelpengar på travet när marknaden för slump och turspel är enorm. Blir det fler och fler som spelar på hästar bara via Harry Boy och andelsspel utan att själva sätta sig in i det genom eget pluggande så är nog risken stor att travkollektivet på spelmarknaden blir allt mindre lojala gällande vad man ska spela på mer långsiktigt . Och spelavdraget på travet är väldigt högt jämfört med t ex på online casinon. Idag nytt travår och ny jackpot . Åtta nya lopp att läsa på men det gäller ju inte alla dom som köper en harry eller en ny andel hos sin andelsbutik. Senast redigerad av olle den 2025-01-01 klockan 10:52. |
|
2025-01-01, 11:10 | #134 |
|
|
2025-01-01, 20:36 | #135 | |
Citat:
Farbrorn som vann på V75 hade en stor portion med tur, slumpen fastnade där. Ungefär som att vina på Eurojackpot ... Det är vågat och lägga en tusenlapp på datorspelet. Själv stod jag och väntade några minuter på ICA i tisdags vid servicebutiken och lite små hånade alla som skulle köpa en Harry Boy inför Nyårsafton, sen vann Harry Boy hela skiten. Senast redigerad av Baltasar den 2025-01-01 klockan 21:22. |
||
2025-01-02, 03:09 | #136 |
Vinnaren la två lusentappar....
2025-01-02, 10:40 | #137 |
|
|
2025-01-02, 11:59 | #138 |
Harry Boy är verkligen ett riktigt lotteri och synnerligen inkonsekvent.
Köpte själv en Harry för sista hundringen i mitt Tillsammansbolag och fick ett rätt: Kylie Eleison i avd 5 på 2 streck. Vinnarna i avd 1 och 2 sölade Harry Boy däremot bort på 4x4 streck och de 3 hästarna som spikats på vinnarbongen fanns inte heller med i sann Ica Linköpings stil Senast redigerad av KonsultTT den 2025-01-02 klockan 12:02. |
|
|