|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2024-12-28, 22:04 | #1 |
Är travsporten så oberäknelig, att ingen har större chans att tippa resultatet ?
Hej,
Under mina 15 år som traventusiast och 4 år här på Sharps och så har jag kunnat läsa många intressanta inlägg och tankar om V75 omgångar. Jag följer veckovis Travronden, har prenumererat på Guiden, följt travkonsulten, hängt med på ATG live, läst böcker om spel, trav, system osv.. Som dom flesta andra spelare, ibland är man på rätt spår men oftast är man fel ute. Svårighetsgrader på tippande varierar från gång till gång och ingen omgång är sig lik, eller tvärtom ..dom kanske är lika? Ändå känns det varje gång som en knockout när det skräller i några lopp och man landar på 4 rätt .. Säkra och osäkra lopp, att spika eller gå kort det är en stående fråga som man brottas från lördag till lördag.. Det som fascinerar mig är systemen (vi bortser från Harry boy lottovinster) som tar hem sex-siffriga och miljon utdelningar lite då och då. Finns det en grupp spelare som lever gott på andras bekostnad, eller är det kanske tvärtom? Är tävlingshästarna så många ,att det är omöjligt att följa allas utveckling och dagsform? Kan alltför mycket hända i ett travlopp för att händelseutveckling skall kunna förutses? |
|
2024-12-28, 22:33 | #2 | |
Citat:
( Se tidigare i år )
2024-12-29, 10:29 | #3 | |
Citat:
Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-12-29 klockan 10:35. |
||
|