Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2024-12-15, 20:13   #1

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V75 Romme 21 dec

Nu får vi en riktigt go omgång precis innan jul. Romme bjuder på hela 4 lopp med voltstart och flera volter. Omstarter och galopper ser jag i scenariot som gör det till en spännande V75a att analysera. Kan Stumne Fyr runda alla från dubbla tillägg?
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-12-16, 08:47   #2

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 4165
Standard

Kan inte låta bli att tänka hur det kommer låta i denna som det ser ut svåra omgång när ingen får ens 6 rätt.
Missförstå mig rätt jag tycker oxå man ska göra det svårare. Men alla som spelar före en femtilapp o är nöjda med 2000:- tillbaks blir nog galna.
Nå har inte koll på alla blåbär som är med i denna omgång så det kanske finns två megaspikar, jag vet inte.
Det blir kul o försöka lösa det

Senast redigerad av Nollkollolisten den 2024-12-16 klockan 08:51.
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-12-16, 09:13   #3

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 15052
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollolisten Visa inlägg
Kan inte låta bli att tänka hur det kommer låta i denna som det ser ut svåra omgång när ingen får ens 6 rätt.
Missförstå mig rätt jag tycker oxå man ska göra det svårare. Men alla som spelar före en femtilapp o är nöjda med 2000:- tillbaks blir nog galna.
Nå har inte koll på alla blåbär som är med i denna omgång så det kanske finns två megaspikar, jag vet inte.
Det blir kul o försöka lösa det
Håller med. Omgången håller väl medioker V64 klass och dessutom 4 volt lopp med tillägg. Denna årstid är travet tillräckligt svårt utan lurigt Klass 3 lopp och ett Nordis lopp med tre volter och utpräglade Autohästar ! 2-3 omstarter så är halva fältet borta. Men men det finns väl många som gillar lotto trav.
Och visst lockar det till spel även om loppen är ihåliga och banunderlaget kan spöka när det är stora pengar i potten
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-12-16, 10:13   #4

Standard

Tanken är väl att skapa jackpot som kan läggas på hög till Winterburst? Den här veckan tror jag man har extra nytta av att ta fram startpoängen i startlistan utom kanske i klass III där alla har ungefär samma poäng.

Var har de hittat alla dessa hästar som ingen har hört talas om?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5)
Gammal 2024-12-16, 15:25   #5

Standard

Måndags Funderingar

V75 1) 1 Edima Melko Märren har startat på i Finland senaste tiden och är väl lite svårbedömd i detta motstånd. Men borde duga i klassen om Volt Jorma prickar starten.
11 Filippa B.J. är en tuff dam med spring i benen. MED pojken upp är inte fel.
12 Florence Ima Brukar vara med i striden. Bör bevakas.

V75 2) Nordisar på tre volter ! Men ganska få hästar på varje volt och det gynnar väl dunder favoriten 11 Stumne Fyr . Undantags hästen tar väl femte raka. Eller ? Jag vill gärna höra tränare/ägare Merete Viksås glada skratt igen.

V75 3) 1-2-3-8 kanske räcker ? Men 3 åringar är luriga. Psst 8 Charma har matchats stenhårt och det här ser väl lite behagligare ut ?

V75 4) Klurigt stolopp. 8 Hydra är måstestrecket. Men det lönar sig nog med storgardering.

V75 5) Klurigt Klass 3 lopp. 3 Neymar Se föregående fundering.

V75 6) 8 Boscha Diablo Jag måste ha en Unter spik trots dåliga V75 statistiken.

V75 7) 2 Artic Dominant Tja Unter igen. Formen är god och Örjan upp
4 Pennywise Känns änna distansgynnad.
5 Jobspost Bör bevakas.
7 Klondyke River Har inte lyckats på Rikstoton hittills men nu är det dags att höja Unter statistiken Är nog lite av vinterhäst

Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-12-16 klockan 15:28.
Gammal 2024-12-16, 18:07   #6

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 10827
Standard

Några drag som bör beaktas..

Avd 1. 3 Jes Angel har suttit fast och körts snällt i tuffare sammanhang. Snabb ut och blir nog totalt bortglömd! 13 Krakas får ett enormt lyft med MaD bakom spakarna! Får hon sitt lopp och helst rygg på Florence Ima när Anders går ute i spåren så kan hon spurta vasst. Rank 12,11,1,3,13

Avd 2. En riktigt fin tvilling med bra potential! 11 Stumne Fyr är stenklar men öppet bakom.. 5 Nordby Elde tror jag har riktigt bra chans på andraplatsen! Bör ändå ge ca 20ggr och plats på det.

Avd 3. 10 Coolman Evo tror jag inte torskar detta! Plats/tvilling mot/med 1 Romulus Tooma

Avd 4. Toköppet känns det som.. Min absolut första häst är 11 Quinan Tooma!

Avd 5. 5 R.K. Beagle blir nog lite bortglömd! Inte förvånad om han vinner från ledningen..

Avd 6 och 7 känns brutalt öppna på förhand!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1)
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-12-17, 11:27   #7

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 37927
Standard

Kul omgång med sex lopp att lösa. Stumne Fyr lär knappast förlora loppet om den är frisk. Brenne Rön blir intressant att se i ny regi, men har ju haft svårt mot Stumne tidigare. I övrigt är det bara att läsa på och se vad som utkristalliserar sig.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-12-17, 17:36   #8

Standard

Eftersom jag tippar lite stolligt så tänker jag gardera Stumne Fyr. Först och främst med Brenne Rön men även med C.G. Qurre som jag tycker har gjort det bra i de tre senaste loppen från tillägg eller bakspår. Det ska bli kul att se vad Örjan gör nu när han ska leda volten. Han kanske bara drar på och vinner överlägset?

Spikar är svåra denna veckan. Hm, kanske chansar med Crunchie Laday i avd 4, om det inte dyker upp nå`n bättre idé här på Sharps.
Gammal 2024-12-18, 18:09   #9

Standard

Fahrenheit i avd 3 kanske kan vara en spikidé? En Djuse som kör åt en Djuse från spår 5 på auto kort!
Gammal 2024-12-20, 00:42   #10

KalleKluts avatar

Standard

[QUOTE=KalleKlut;832738]Avd 3. 10 Coolman Evo tror jag inte torskar detta! Plats/tvilling mot/med 1 Romulus Tooma/QUOTE]

Ju mer jag läser loppet desto tydligare blir vinnaren! P/Tvilling är ju bara att glömma om man söker vettigt odds
Lyckas Örjan med att hålla upp ledningen så lär vi få se ett högt tempo med Eklundh utvändigt.. Bara 9 hästar kvar och MaD kan ligga på rulle och "enkelt" spurta hem detta!
Gammal 2024-12-20, 01:09   #11

KalleKluts avatar

Standard

Avd 4. Skulle säga att det är här utdelningen avgörs!
Stolopp med volt, 15 hästar och låg klass.. Jag skulle aldrig komma på tanken att spika favoriten som just nu är uppe i 62% Vidhåller att Örjan är förstastrecket men här lurar dom i vassen!
Rank A 11,4 B 14,9,6 C 7,10,8
Gammal 2024-12-20, 01:12   #12

KalleKluts avatar

Standard

Förresten så har Emilia Leo brutit benet och kommer att ersättas av William.
Gammal 2024-12-20, 07:22   #13

Sharp$: 5526
Standard

Kevin Oscarsson och distansmissgynnade Here’s Jonny Sox toksvarar när Windmill Jam ställer en fråga för att överta spets.
Jag trodde inte mina ögon, Kevin hade helt klart hjärnsläpp, tackade nej till
en drömrygg och chans på mycket finfina pengar.
Here’s Jonny Six svimmade helt efter förväntan 500 m före mål och kom vrålsist.
Hade gärna lyssnat på samtalet mellan Kevin och tränaren Lars I Nilsson efter loppet, gissar att Lars I hade svårt att sova och låg och förbannade sig att han satt upp Kevin, efter den katastrofalt dåliga styrningen?
Windmill Jam fick Kevin och den halvdöda hästen i knät på sista långsidan och så var den dagen förstörd. Ginnman och Oscarsson svarade för travdagens sämsta
styrningar. Ja, jisses!

Windmill Jam är nästagångare ”de Luxe” för mig.

Omgångens spik på Romme måste vara Quinan Tooma, Peter G Norman byter ut sig själv mot Örjan Kihlström, det kan liknas vid att byta ut en folkrace förare
mot en av världens bästa Formel 1 förare. Vi pratar en kuskförstärkning av bibliska mått. Norman har stallform och kusen har toppform, vi snackar om
minst 30 m med Örjan som vet hur man förvaltar märrens sylvassa speed.
Här garderar kollektivet, man tackar!

(TP nicket Masen (Christer) homie i Borlänge, polare med travtränare
Jocke Elving,
En gudabenådad travtippare med vrålkoll, Romme hemmabana på lördag.
Ett kungarike för lite tankar gällande omgången på lördag från honom.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-12-20, 10:33   #14

Standard

Fredagstankar

Det vimlar av Under Radarn hästar i min värld så här Dan före Dan. Jag nämner några.
2 Great Dry Wind 7%. Sjöström har läget och 3 åringsloppet känns lite halvöppet.
8 Charma 2%. Osäker rackare och kanske bortlottad men Jepson är en grym driver.
8 Hydra 2%. Känns änna bortglömd tycker jag men det är jag det
11 Quinan Tooma 9%. Håller med Jajjan. Kuskförstärkning XL och märren kommer från bra prestationer. Måstestreck.
5 R.K.Beagle 2%. Känns änna bortglömd tycker jag men det är jag det
4 Pennywise 5%. Grymt spelvärde men lär väl stiga till det dubbla.
7 Klondyke River 4%. Känns änna bortglömd tycker jag men det är jag det Duger gott i klassen. Har hoppat bort mycket pengar men 6 åriga Ready Cashare kan blomma ut mitt i vintern. Psst känns änna distansgynnad
Gammal 2024-12-20, 11:56   #15

Reg.datum: jun 2018
Sharp$: 2415
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Kul omgång med sex lopp att lösa. Stumne Fyr lär knappast förlora loppet om den är frisk. Brenne Rön blir intressant att se i ny regi, men har ju haft svårt mot Stumne tidigare. I övrigt är det bara att läsa på och se vad som utkristalliserar sig.
Frågan är hur banan blir. Om den blir lite sugande så kanske även 11 STUMNE FYR är i farozonen. Lite jobbigt att gå runt tänker jag. Ole Johan Östre är väl i alla fall en offensiv kusk.

15 A FAIR DAY lyckades ju med bedriften att förlora trots att han skulle vara överlägsen sitt motstånd. Finns det något som talar för att INTE samma händer 11 STUMNE FYR?
SwedishHorseRacing är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td