Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2024-12-13, 16:04   #1
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 8243
Standard

Ola Samuelsson avliden

Vila i frid!

https://www.expressen.se/sport/trav/ola-samuelsson-dod/

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-12-13, 16:56   #2

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 2262
Standard

Så hemsk!
Ola Samuelsson var en duktig tränare jag följt. Hans dotter är tillsammans med tränaren Markus Svedberg, en av mina favoriter som jag tror är en blivande stjärntränare.
Ola Samuelsson hade precis flyttat nära sin dotter och skulle hjälpa/samarbeta med Svedberg i rörelsen.

Vila i frid!

(Den ena efter den andra man läser dör i blodförgiftning, egentligen en enkel åkomma som går att lösa med snabb vård. Vad i HELVETE är det frågan om?????!!!! Människor ska för helvete inte dö i blodförgiftning i ett i-land????!!! INGEN ska förlora sina nära och kära till en akut sjukdom som är enkel att behandla!!! Är vi numera ett u-land egentligen????? Vad är det frågan om???!!! Vad är det som händer????!!!)

Senast redigerad av shasha den 2024-12-13 klockan 17:04.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-12-13, 17:00   #3

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38064
Standard

Jag läste det. Känns rätt oväntat. Tråkigt för alla nära och kära.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-12-13, 17:12   #4

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 15182
Standard

Så jäkla tråkigt. Ola var en grym travprofil som var sig själv i alla lägen. Mycket duktig tränare och hästkarl. Dessutom en härlig infödd Stockholms kis som alltid kom med underfundiga kommentarer. Enligt honom själv : jag är född på Solvalla, typ 700 kvar.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-12-13, 17:21   #5

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5599
Standard

'Blodförgiftning är mkt mer än det klassiska att man trampat på en rostig spik

Blodförgiftning är riktigt riktigt allvarligt

Mig gav dom 7 olika antibiotika i hopp om att någon skulle hjälpa, handlade om timmar innan det skulle vara över, organen hade redan börjat "stänga ner", syrgas räckte inte, levern jobbade dålig njurarna lika så.......................

fy fan det går snabbt, Ola var uppsatt som kusk i Onsdags på valla men blev kuskbyte
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5), shasha (+5)
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-12-13, 17:24   #6

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 15182
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shasha Visa inlägg

(Den ena efter den andra man läser dör i blodförgiftning, egentligen en enkel åkomma som går att lösa med snabb vård. Vad i HELVETE är det frågan om?????!!!! Människor ska för helvete inte dö i blodförgiftning i ett i-land????!!! INGEN ska förlora sina nära och kära till en akut sjukdom som är enkel att behandla!!! Är vi numera ett u-land egentligen????? Vad är det frågan om???!!! Vad är det som händer????!!!)
Sepsis är en livshotande åkomma när den drabbar personer som redan har nedsatt immunförsvar pga inflammationer och andra åkommor. Ingen enkel åkomma som i vissa fall inte går att häva.
Men visst förekommer sepsis som dödsorsak oftare nuförtiden.
shasha (+5)
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-12-13, 18:44   #7

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 2262
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Sepsis är en livshotande åkomma när den drabbar personer som redan har nedsatt immunförsvar pga inflammationer och andra åkommor. Ingen enkel åkomma som i vissa fall inte går att häva.
Men visst förekommer sepsis som dödsorsak oftare nuförtiden.
Precis, det verkar blivit vanligare.

Minns när jag studera grundläggande vårdkurser inom gymnasiet på 80-talet, vi lärde oss att blodförgiftning var livshotande om man inte kom i snabb vård. När man såg röda strimlor från en skada, då var det bråttom till sjukvården för ett bakterieangrepp höll på att sprida sig.

Så när jag blev biten ovanför handleden av en skrämslagen katt som fastnat med benen och jag skulle hjälpa komma loss, när jag såg röda strimlor börja gå upp längs armen mot armbågen, tog jag ledig från jobbet och gick till vårdcentralen där jag fick en spruta med , vad jag tror var, breddspektrum antibiotika.

Fick höra av läkaren att just kattbett var farliga då de var väldig djupa. Han bett mig bara millimeter från blodådret.

Minns också när Olof Palme mördades, då satt jag på vårdcentralen och fick en stelkrampsspruta…ut ifall att…då en hund jag skull klappa bitit mig i handen.

Gissar att Ola gick till Eskilstunas sjukhus. Ett helt bedrövligt ställe!!!!! Min syster förlorade sin hörsel där. Hon började höra mindre och mindre men de lata jävlarna höll fast vid att det var inbillning. Sände henne till psykiater. Under tiden fortsatte en infektion med varbildning täppa till hennes hörselgångarna; hon förlorade hörseln i bägge öronen. Bara runt 30 år gammal.

Själv fick jag gallstensanfall som inte ville gå över. Hamnade på akuten i Eskilstuna. Det var natt. De hade inte en enda jäkla läkare på HELA natten!!!! (läkarna, utbildade med svenskt studielån betalad av skattebetalarna, verkar sedan arbeta i privata Sophia hemmet(kolla hemsidan, bara svenska läkare), eller om de flyttar till USA.
De läkare tillgängliga för ”pöbeln”, är utlänningar som varken kan språket ordentlig och vars utbildning man inte vet ett smack om.

En äldre dam låg bredvid mig den natten på Eskilstunas akut. Dotter satt bredvid och de misstänkte stroke. På hela natten var det inte en enda jäkla läkare som kom tittade på den äldre damen. HELT för jäklig!!!!

Jag hade tur att ambulanspersonalen gav mig något som stoppade gallstensanfallen. De var de som kom under natten och tittade till mig. På morgonen spottades jag ut, efter att läkare börjat jobba och sett att mina problem inte var av typen blindtarmsinflammation.

Läste en tondöv debattartikel på SVD idag. Några liberaler ville avskaffa regionerna i Sverige och i stället införa obligatorisk sjukvårdsförsäkring. Det skulle ge oss så bra vård och få bort vårdköerna, för de privata bolagen skulle se till att effektivisera vården.
Detta dagar efter att en VD i USA, till en av dessa sjukvårdsförsäkringsbolag, fick en kula i huvudet för att de nekar människor för att maximera sina vinster. VD:n fick duktig betalt för detta. (Lite av samma vara som det försäkringskassan sysslat med sen evigheter, som ålagds av politikerna att sänka utbetalningarna)

Vi har långa vårdköer för att politikerna ökat antal invånare med flera stora städer på kort tid. Då hinner man inte få fram tillräcklig mängd vårdpersonal, bostäder, infrastruktur, avlopp, vatten osv, som krävs för att möta det nya behovet när man ökar invånarantalet med så många på så kort tid. Simple as that!
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-12-13, 19:08   #8

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 5586
Standard

Så fruktansvärt tråkigt.
Tidsfönstret vid blodförgiftning för att sätta in fungerande behandling,
kan handla om timmar, för att undvika organsvikt.
Gissar att Ola gick och la sig och tänkte att han skulle bli bättre efter en natts sömn.
Symptomen kan vara så diffusa att inte ens läkarna känner sig säkra när de skall till och ställa diagnos.

Har haft sepsis två gånger i min ungdom, fick antibiotika intravenöst och blev inlagd,
hade frossa. Lärde mig att om du inte kan hålla ett glas i handen utan att spilla, pga darrande händer, då har du med all sannolikhet sepsis och måste omgående till sjukan.

Earth lost a talent, heaven gained a horse man.
shasha (+5), incitatus (+5)
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-12-14, 13:33   #9

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 15
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Detta var ett väldigt tråkigt besked.

Jag har jobbat som hästsportjournalist, träffade honom några gånger
och ringde ibland på söndag kväll för information till V75.

Vi journalister var inte alltid välkomna, när vi ringde till tränarna.

Men Ola var alltid trevlig, alltid vänlig.
Han berättade ärligt om sina hästar och sina chanser.

Ola Samuelsson var en väldigt bra människa.

Heuer
solkusten (+20), shasha (+20), abstruse (+20)
Heuer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td