|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2024-12-09, 16:33 | #1 |
Lördag 14/12 - Åby - V75 mm
Mina Tidiga Måndags Tankar
V75 1) 4 Winner Brodde. 8 Tearsinheaven. 9 Unique Creation Uttrarna trivs som bekant på Åby. Psst Unique känns väl änna gynnad av skotvånget ? Täcker upp med 11 Dea Sprint Bar trots skor på hovarna. V75 2) 4 Jackpot Mearas Är mitt måstestreck i luriga Klass 2. V75 3) 8 Mazuobocco Boko Nu kommer vinsten Nära senast. V75 4) 15 A Fair Day Hm har väl hamnat i fel lopp ? Feganmälan !? V75 5) 1 Dart Kronos Uttrarna trivs………..! 4 Facetime Love Visst känns det som ett bra måndagslås ? V75 6) 3 Here’s Johnny. 4 Striking. 5 Windmill. 6 In Love. 7 Portofino. 9 Cassius. 11 Express. Kanske räcker ? Men det är långt till lördag och inlämning. V75 7) 10 San Moteur |
|
2024-12-10, 15:23 | #2 |
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3115Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Första spikidéer:
4 JACKPOT MEARAS. Håller med Efterhandaren om att det är solklar förstahäst och för mig blir det en spik. Maria Törnqvist på hemmaplan skrattar man inte åt. Håller streckprocenten i sig någorlunda, är det en drömspik. I avd 5 spikar jag 6 SABASI. Ännu en hemmahäst och tränaren spikade sin häst i 5 tippar V75. Det var t o m innan den blev nedstruken till perfekta femtespåret. I avd 7 tar jag faktiskt med bägge. |
2024-12-10, 16:07 | #3 |
V75-1
11 DEA SPRINT BAR har en fin rad, men samtliga av de fem senaste är från framspår. Nu är det bakspår. Ska dessutom gå med skor, som han tydligen aldrig gjort. V75-2 Här gillar man att tjata om 4 JACKPOT MEARAS, men 1 ATLANTIC BRO sitter väl i ledningen. Kanske lås, eller så tar jag och utelämnar 4 JACKPOT MEARAS bara för skojs skull. V75-3 Kanske räcker med de båda Wallin-hästarna 7 BLAST PAD och 11 MAKE IT A STAR. Jorma är jobbig i ledningen, och Magnus tar dom på slutet. V75-4 15 A FAIR DAY. Borde väl vara en bra spik, trots tillägg. V75-5 Här kommer väl Jorma var jobbig i ledningen med 3 CRIZZY. Bara nu inte Robert Berg kommer att vara jobbig med 7 BOOKER'S, fast den tar jag inte med. V75-6 Hittar inget som sticker ut. Tar nog alla. V75-7 Jag tar nog och spikar 9 ÖNAS PRINCE. 10 SAN MOTEUR tycker allt som oftast är överreklamerad. Senast redigerad av SwedishHorseRacing den 2024-12-10 klockan 16:11. |
|
2024-12-10, 17:13 | #4 |
Men tänk på att de har mötts fem gånger och i fyra av de loppen har Motorn varit först i mål. Klicka på jämför-knappen på mer info om en av hästarna så kan du t o m se loppen.
|
2024-12-10, 18:29 | #5 | |
Citat:
Dessutom ska San Monteur inte vara på topp nu, sade ägaren igår. I värsta fall är ingen av dem i form och kanske t.o.m galopperar bort sig . |
||
2024-12-10, 19:39 | #6 |
Ja då kan man ju ta de åtta andra och få in en skräll. Men jag tror att även om ingen av dem är på topp så borde minst en av dem vinna detta.
|
2024-12-10, 22:29 | #7 | |
Citat:
Gissar att du är inne på att det släpper nu efter en lång ökenvandring för stall Untersteiner? Om så är fallet, är Dart Kronos troligtvis klar? |
||
2024-12-10, 23:09 | #8 |
Historisk dålig kusk och stall form på Untersteiners ? Vilket tidsspann syftar du på ? Senaste veckan, månaden eller året ? Jag tycker det har varit ganska stabilt senaste åren statistik mässigt. Men visst saknar dom elithästar som typ Redén och Nurmos som radar upp miljonvinster i storloppen.
|
|
2024-12-11, 18:18 | #9 | |
Citat:
Möjligtvis måste jag ge mig där till sist, men så är känslan just nu. Här känns det lite som tre alternativ: En häst, tre hästar, eller alla. Gillar inte alternativet lås, för då vill jag hellre gå på en av dessa. Tar man ett lås, så åker man väl dit på en tredje smygkörd, och har man en idé vem det skulle kunna var så kanske man kan ta tre. Eller, om man inte tror på favoriten så kanske man chansar med andra-hands-favoriten enbart, väl medveten om att en tredje kan blanda sig i. Ibland brukar jag dock tänka att jag spelar för 6 rätt, och chansar sedan i en avd. och går det hem får man 7 rätt som bonus. Skulle någon tredje blanda sig i så borde värdet stiga så pass att det kanske var värt chansningen. D.v.s. kanske det kommer någon filur och får en sen lucka, eller så ligger det någon annan smygkörd där och lurar i vassen, som tar rygg på 10 SAN MOTEUR, för jag antar att 9 ÖNAS PRINCE kommer att ligga strax före in på upploppet. Om två träter... o.s.v. Senast redigerad av SwedishHorseRacing den 2024-12-11 klockan 18:30. |
||
2024-12-11, 21:50 | #10 |
Defensivt snack från Goop gällande 10 SAN MOTEUR.
Sedan kan han säkert vinna i alla fall, men Bjön verkar inte rekommendera spik. |
|
2024-12-12, 08:02 | #11 | |
Citat:
Källa: Guiden 20/11-24 Kuskformen för Johan Untersteiner de senaste 30 loppen/ 1 vinst 10 galopper. bland de 24 kuskarna att jämföra med har JU hamnat bland råttorna på sista plats. Även sist jämförelse med 9 kuskar som sorterar ”Ur form”. Form är färskvara, så kanske har Guiden misstagit sig i sin statistik över kusk och stallprestationer. Jag följer inte det svenska travet som förr, utan lirar sporadiskt på V75 och koncentrerar mig nästan helt på det franska travet. Spelbolaget jag är med i lägger ner spel för gott i Sverige efter nyårsafton, efter att helt ha tröttnat på att ATG sedan år tillbaka förvandlats till en parodi som kan liknas vid den engelska TV-serien Fawaly Towers, med sin egen alltid felfrie Basil som ”top dog”. Du har säkert bättre koll än jag, Loke? God tur med liren och med Utterdragen på Åby. |
||
2024-12-12, 08:26 | #12 | |
Citat:
Kuskarnas V75 resultat de senaste 10 veckorna: Vid jämförelse bland 35 kuskar ligger JU (25 starter på V75 och PU 7 starter på V75) på 33:e samt 34:e plats, sist ligger Kaj Widell, men han har inte startat alls på V75 de senaste 10 veckorna. Så kanske är kusk och stallform hos Untersteiners lite svajig, om nu Guidens statistik stämmer? |
||
2024-12-12, 08:27 | #13 |
Glömde skriva ovan att 0x0=0 fram till lördagens omgång på Åby.
|
|
2024-12-12, 09:06 | #14 |
Loke,
”on the contrary” så tror jag ”the late blooming Windmill Jam 5% (Ready Cash sonen) är omgångens bästa spelvärde, Uttrarnas stallform till trots. Har bara den den sista pusselbiten äntligen ramlat på plats som snart 6-åring (sena som är typiskt för vissa Ready Cashare). Så är jag övertygad om att Windmill Jam brakvinner trots 0/9 på distansen från drömspår 5 i brons. Kollektivet kommer nog tokgardera loppet, tyvärr tror jag de pålästa dubblar spelprocenten straxt före spelstopp på lördag. Lill uttern varnar i Guiden och jag rekommenderar en sväng i lopparkivet, om du känner dig tveksam. Omgångens mest spelvärda spik! |
|
2024-12-12, 10:04 | #15 | |
Citat:
Jag stöder mig på citatet: lögn, förbannad lögn och statistik. Som Mark Twain felaktig beskylls för att myntat. Förstår ditt resonemang ang Uttrarnas V75 resultat när det presenteras på detta sätt. Inga smickrande siffror. Och det bekräftar verkligen negativt V75 form. Men jag är lite hemmablind och Uttrarna har jag följt sedan Peter hade Smokey Star i stallet. Psst jag tror Smokey segrade i samtliga Rikstotons klasser på 80 talet. Spikade Smokey på en V65 kupong som gav 25-30000:- i utdelning. Fina pengar för 40 år sedan. Smokey gjorde sin sista V65 start 12 år gammal och lunkade in 2,5 mille. Grym häst och Petters trampolin in i travbassängen som knappt simkunnig. Dessutom gillar jag Peter och Johan samt har känningar i stallet. Jag har vissa trav filurer som jag följer i med och motgång av olika anledningar typ : Uttrarna, Jonas Moberg, Eric Martinsson, David Persson, Riordan och Rick Ebbinge. Sist men inte minst Perssons Pack (Håkan K, Stefan och Linda ) Men självklart är det hästarna som ska bedömas i första hand och kusken / tränaren i andra hand. Ibland blir det tvärtom för min del och kanske även för V75 Guiden Ha det gött i december mörkret Jajjan. Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-12-12 klockan 12:16. |
||
|