Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2024-12-09, 20:22   #16

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 5547
Standard

Jag har bara väntat på ett utspel som detta från ATGs VD!

Förslaget att skruva på spelprodukten V75 är enligt min uppfattning inget annat än dimridåer från ledningsgruppen.

Att inte V75 lördagar i snitt överstiger skamgränsen 100 miljoner är ett rejält underbetyg för ATG.

Mao det är inte spelprodukten V75 som det är fel på, utan felen är strukturella inom ATG.

Problemet heter Hans Lord Skarplöth och kretsen av ja-sägare runt honom.

Kokar man ner det hela, så är det enligt min uppfattning en eller flera felrekryteringar i toppen som belastar travsportens ekonomi, utveckling, samt viktigast av allt avsaknaden av rekrytering av nya kunder till det fantastiska kunskapsspelet V75. ATG har riktat marnadsföringen mot Triss-lotts köparna med sina andelsspel och missat att lägga krut på de de som skulle bli travspelet troget i decennier.

En avsaknad av helhetsbild och långsiktig strategi för travet och spelprodukterna
framtid genomsyrar ATG, man skjuter från höften ut i rymden och hoppas på träff

Sammanfattningsvis så är grunden till ATGs problem, den att företaget/organisationen ATG genomsyras av bottenlös inkompetens
från toppen och nedåt.

VD Hans Lord Skarplöth och ja-sägarna runt honom håller helt enkelt inte måttet för uppgiften de tagit på sig.

Gör om och gör rätt, byt ut VD och ledningsgrupp, samt lägg rejäl tid på att fundera på hur man får rätt profil vid nästa nyrekrytering av VD.

Nytt friskt blod i ATG tror jag är viktigast av allt, för travspelets överlevnad in i framtiden.

Jajjan
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-12-09, 21:38   #17

Reg.datum: aug 2019
Sharp$: 679
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Man blir lite avundsjuk på alla som tycker att V75 är för lätt så som det är idag.

Varför skulle det bli roligare och bättre om loppen blev så jämna att alla hästar ansågs ha lika stora chanser och är spelade till i mellan 7-12%. Visst då skulle det bli miljonutdelning varje gång, men det skulle vara mer som lotto då.

Det är ju dynamiken i mellan favoriter och skrällar som gör V75 intressant.

Sedan detta tjat om att höja radpriset, behöver man verkligen höja radpriset på ett spel där det idag finns ca 70-80% ospelade rader?

Om man nu vill ha högre utdelning pga radpriset så bestäm ditt radpris själv från 50öre och uppåt.

Mitt exempel med dåliga kuponger var kuponger med 3 st 60 %. Då blir det alltför ofta jackpot på 5 rätt.. och kanske 7000 kr i utdelning på 7 rätt. Detta sker ganska frekvent, framförallt sommartid.

Ditt exempel var alla favoriter spelade kring 10 %... det är väl extremt sällsynt. Jag har nog aldrig sett någon sådan kupong någonsin.

Däremot ett mellanläge som sker då och då. Där någon favorit har 50 %, några har 35 %, någon har 25 % och sen kanske ett lopp som är helt vidöppet. Där har du en lagom öppen kupong som kan ge allt mellan 10 000 kr och miljoner kr beroende på utfall och som nästan aldrig ger jackpot på 5 rätt.

Skulle man sträva betydligt mer efter den typen av kuponger skulle det för min del leda till att jag spelade oftare.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-12-10, 18:08   #18

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5477
Standard

Man har bränt sig på prishöjningar , så därför ser ATG det som en omöjlighet

Jaha vad gör man då

Skall man skruva på antalet lopp i evigheter, om vi har en framtida inflatio på 2% så innebär det att om 10 år radpriset på v75 motsvarar 40 öre i dagens peningvärde

2% inflation är väl kring vad riksbanken siktar på
men 2 % årligen är 22% på 10 år

hur skall ATG lösa det ? vad gär man om 10 år, 10år är inte lång tid , Maharajah vann PdA för snart 11 år sedan

Ändra antal i steckspelen / ändra vinstpolernas storlek

höj radpriset med 10%, ett par år framöver, så behålls svårighetsgraden, alla är vana vid prishöjngar men inte på ATG's nivå, 50& höjning svider för mkt

Ju fler lopp som ingår, desto fler kommer att avstå o göra egna system o köpa andelar i stora system, och det kan knappast locka framtida traventuiaster
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td