|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2024-12-05, 10:08 | #1 |
Torsdag 5/12 - Åby - V64
Hade lite idéer inför kvällens V64, men tappade motivationen då man inte kan logga in hos ATG. Det är väl bättre att dom sparar sådant här krångel till helgen. Brukar bli roligare så.
|
|
2024-12-05, 11:20 | #2 |
Åby Surr
Ganska medioker tillställning på Åby ikväll kvalitets mässigt. Men man får väl inte ha för höga krav en torsdag kväll i början på december. V64 1) 2 Edienne Favorit i repris: Flemmings hästar ……….. men jag tror Rosleff kan fixa en seger om Flemming har vässat upp inför Sverige resan. Hästen var dock inte som bäst senast. Välstammade favoriten 5 Libertad vinner väl fram och baklänges ? Gamla kämpen Carlos har fått en nytändning och har bra klass på sitt 5 hästars stall. Det är aldrig för sent att ge upp V64 2) 5 Global Formidable Global hästarna brukar löna sig att bevaka. Ungefär som Hålerydarna förr i tiden ? Det har kommit många segerstaplare från Fam Hugosson utanför Ängelholm. 8 Love To Know Robban är en duktig unghäst tränare och hästen har bra gene4 och spring i benen. V64 3) 1 Global Flashback Global häst igen Intressant debutant för Hanna. Hon ger väl hästen en behaglig patenterad smygresa från detta läge, det är ju Hannas specialitet. Kan gå om luckan kommer, luckan går lycklig den som luckan får 10 Lukas K. Den där Dyhrberg är väl ingen höjdare som lånekusk men hästen har visat bra takter på banan och bör bevakas. V64 4) 3-4-5-6 känns helgarderat. V64 5) 3 Hydra och 4 Jackpot af Solnäs känns som ett skaplig lås. Psst Veronica Haglund är en duktig B-tränare med sina Solnäs hästar. V64 6) 3 Earnest Mitt ”gamla” Dreamteam får förtroendet. Här har vi en klassklättrare 2025. Lite tråkig 66% are men jag tror Jepson tar ett steg mot seger 3000. Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-12-05 klockan 14:24. Anledning: Carlos |
|
2024-12-05, 12:37 | #3 | |
Citat:
Men jag fattar, någon jäkla chef har fått till det att antal inloggade är ett mått på hur duktig hen är, hur många som lockas till ATG, så de måste tvinga en att logga in vad man än ska göra. Gott att folk inte spelar när man inte kan analysera loppen,så de förlorar pengar ...pengar är det enda språket de förstår. |
||
2024-12-05, 13:11 | #4 |
Man undrar vilka det är som kan spela?
|
|
2024-12-05, 13:23 | #5 |
Tyvärr så är trenden i världen idag att prioritera DEI (Diversity, equity, and inclusion) Vilket innebär att det inte längre är kompetens som avgör vem som får uppdraget. Nu vet jag inte om detta är fallet hos ATG men jag skulle inte bli förvånad.. Jag har på min egen arbetsplats upplevt att personer utan kompetens har blivit favoriserade pga. kön/sexuell läggning/hudfärg. Rasism är tillbaka(Fast omvänt) Samt, pengar.."Vi tar detta företag att sköta vår IT för dom är såå mycket billigare än de andra" (Undrar varför)
2024-12-05, 14:12 | #6 | |
Citat:
En gång i tiden gällde detta mest offentliga sektorn,där det viktig varit att det ser bra ut mot uppdragsgivaren...inte att man gör det man är satt att göra samt uppnå bästa möjliga resultat. Numera ser jag hur samma sjuka har brett ut sig till privata sektor,där man hela tiden sparar pengar genom att outsoruca allt som går och hålla nere lönerna, samt försämra villkoren för de fastanställda. Då slutar folk bry sig. Det enda som verkar sprida sig i samhället är korruption. Men sen KAN det vara så att de upplever en cyberattack idag, varför de har fullt upp med att värja sig mot det och kan inte släppa fram någon. Skulle t.o.m tro att det är det mest sannolika förklaringen. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazze (+25) |
||
2024-12-05, 14:27 | #7 |
|
|
2024-12-05, 14:33 | #8 |
Får se om dom hinner få fason på detta inför helgen.
Kanske en försmak av vad som komma skall till helgen. Det gäller att regelbundet påminna sig om att lämna in i tid. Senast redigerad av SwedishHorseRacing den 2024-12-05 klockan 15:16. |
|
2024-12-05, 15:28 | #9 |
Går fortfarande inte att logga in.
Hade tänkt läsa på inför V75:an idag men planen har gått om intet. Jag behöver minst 3 dagar på mig. Kanske skippar V75:an och kör V64:an på måndag i stället. De som har Travfakta(gett upp den, för dyr för mig) kan ju läsa loppkommentarerna där. |
|
2024-12-05, 15:53 | #10 |
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3115Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Samma här. Torsdag, fredag brukar jag ha mitt preliminära system på skärmen och sedan gå igenom alla travsidor som intresserar mig. Nu vet man ju inte ens om de kan få ordning på detta tills på lördag. Kan man inte köra V75 via norsk rikstoto? De har väl aldrig något datastrul där vad jag har hört.
|
2024-12-05, 16:11 | #11 |
Undertecknad har haft problem med inloggning i ca 2 veckor
Vissa dagar får jag logga in extremt ofta, typ var 10 minut ellr oftare I tisdags när lag läste på inför Jä/So V86 så fick jag logga in 5 gånger 1a timmen, det var alltså kring kl 08 på morgonen Inför V75 Solvalla blev jag ombedd logga in mitt i en lopprepris, Kollade Poppey Tooma när jag blev utloggad efter 1 varv. loggar in igen o loppen börjar om fr start. Har aldrig hänt mig innan, 20-30 loppreris i veckan det blir + 1 000 om årt något strul har det nog varit med inloggning på ATG / i vart fall för mig |
|
2024-12-05, 17:23 | #13 |
Japp till sist. Har provat från och till hela dagen.
Frågan är om det finns någon pott att spela om idag. Det är väl inte många som kunnat lägga något spel fram tills nu. Senast redigerad av SwedishHorseRacing den 2024-12-05 klockan 17:26. |
|
|