|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2024-11-19, 22:22 | #1 |
Har man någon karta på ST / ATg när man sätter tävlingsschemat
Var tävlar Johan U / Fredrik P / Adrian eller Löfgren den här veckan
Fre 15e Nov Kalmar V64 sedan överger st / atg Sydsverige Lör Esk V75 Sön Boden Gs75 Mån Lunch Färj V64 Bollnäs Tis Lunch Romme V64 Bergsåker Ons Östersund Lunch Solvalla V86 Tor Lunch Gävle V64 Åby Fredag V65 Mantorp V64 Kalmar + Romme Lördag V75 Jägersro Inga tävlingar i sysdsverige på 5 dagar eller 6, sedan, fre+Lör, kör man 3 tävlingsdagar på 24 timmar Var kan Johan U tävla eller Fredrik Person eller Löfgren / Adrian lördag Eskilstuna med V75 hästarna, men Långt t Eskils fr Malmö söndag Ingen Bana Måndag Ingen bana Tisdag Ingem bana Onsdag ingen bana Tordag Åby men halvlångt för alla utom Johan U Sedan Fredag kör man Mantorp Kalmar o Lördag Jägersro, Reagerat att tävlingsschemat är ganska ogenomtänkt, med dagens reskostnader åker man inte gärna 40 mil med 1 häst från stallet som har matlappschans sedan vänder man skutan, Norland, norr om Gävle tävlar inte kommande vecka 2 lunchtrav Östersund, är allt o så V64 Bergsåker igen om 9 dagar, Så täVlingsfritt för Norrlännngar Tror inte många åker t Östersund på lunchtrav eller B -lopps dag Umåker. Planerngen ser så här illa ut hela året, ja en del banor har stängt för året, och mindre antal starthästar ger tunna fält, OCH SÅ FÖRSTÄRKER ATG/ST PROBLEMET MED DÅLIGT TÄVLINGSSCHEMA Senast redigerad av incitatus den 2024-11-19 klockan 22:24. |
|
2024-11-20, 08:54 | #2 |
Jägersro har iaf fått tillbaks sin V75 dag i januari. Lite positivt
|
|
2024-11-21, 07:45 | #3 |
Ditt inlägg är rörigt att läsa, men jag förstår poängen.
Jag tillhör de som tycker att svenskt trav ska delas upp i övergripande divisioner och klasser. Vissa banor ska man inte köra V75 på eller mer tydligare GS75, V64 och så vidare eftersom dessa spel borde ha en viss kvalitetsstämpel sett till startfälten. Nu körs det ju redan för mycket trav i Sverige utan att hästunderlaget finns, men säg GS75 ... det borde alltid köras på en större bana alt stor mellanbana. Hur banorna rankas kvarstår, men det är inte rimligt att ibland köra snudd på P21-lopp under en GS75-omgång på Årjäng. Med det sagt instämmer jag i att schemat ibland är konstigt lagt och att det borde gå att göra till exempel de sydliga banorna till en form av division och med rankning av banorna. |
|
|