|
LinkBack | Ämnesverktyg |
igår, 10:14 | #1 |
Torsdag 31/10 - Gävle - V64 mm
Gävle Surr Light
Nordis älskarna får sitt lystmäte ikväll med 4 penningstinna lopp på V64. Jag är lika kall som blodet på hästarna när det skall spelas på isbjörnar. Vill däremot nämna en gammal följehäst i V64 1. 2 Charliebrown Effe är tillbaka på banan efter lite paus och läkning av kropp och knopp. Hästen har matchats stenhårt och trots endast 6 år i sitt CV lite sliten. Debuten senast efter lång paus på 3200m verkade helt vansinnigt. Hästen ville inte tävla, är ju bäst på sprint. Hm märklig matchning säger stakettränaren Men idag är det favoritdistans och vore kul om vi får se sprintern i gammal god författning. Hoppas vinnarskallen inte har slocknat helt. Hm jag chansar med ett litet V/P spel på min gamle kompis som fyllde på spellädret ett antal ggr när han klättrade genom klasserna. Psst 6 Xanthis Ibiza är DD draget. Senast redigerad av Efterhandaren den igår klockan 10:16. Anledning: DD draget. |
|
igår, 11:58 | #2 |
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3064Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Blodet har faktiskt samma temperatur trots namnet. Kallblod syftar nog mer på rasens temperament. En bra tumregel är att utöka alla, så du ser de fem senaste loppen. Kallblod som vanligtvis tävlar i Norge brukar få en kick av att komma till Sverige, speciellt om de får en svensk toppkusk. 1 Glitrende Tider med Jorma Kontio t ex uppfyller dessa kriterier. 13 ggr pengarna lockar till ett litet vinnarspel.
|
igår, 12:37 | #3 | |
Citat:
Benämning kommer väl från skillnaden på olika fysiska och psykiska egenskaper. Kallbloden är ju inte så bra på att hoppa över höga hinder och fullbloden gillar väl inte att dra en släde med timmer i skogen. Kallblods travarna blir ju mer och mer lika varmbloden. Lätta och smidiga i gången. Det var annat förr i tiden. Då kördes Nordis travarna i skogsbruket på vinter och fick prova på travtävling på sommarhalvåret. Psst jag tycker rasbenämningen Nord Svenska hästar känns mer vettig. Men finnarna har ju en ”egen” ras. Fuxiga Finländska Kallblod är ofta duktiga travare. Och blodtemperaturen är nog densamma |
||
igår, 19:01 | #5 |
Psst Charliebrown har kvar klippet i steget vill jag påstå. Bra värmningsintryck.
|
|
igår, 19:29 | #6 |
Avd
1: 4, 6, 7 (9, 10) 2: 4, 5 (4, 5) 3: 11 Åse Mona (8, 9) 4: 3, 5, 7, 9 (9, 5) 5: 6, 8 (3, 10) 6: 3, 6, 10 (11, 2) 3x2x1x4x2x3 = 144 rader. 144 x 1 x 1,00 kr = 144,00 kr. Totalt: 144,00 kr. Rättningskod: QZX LXS XVK |
|
|