|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2024-10-26, 18:01 | #76 |
|
|
2024-10-26, 18:14 | #77 |
Desperata Dåraktiga DD Drag.
Ryggar Riordan. 1) 6 mot 6. 2) 11 mot 1. Äh vi tar väl 11 mot 6 oxå. Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-10-26 klockan 18:16. |
|
2024-10-27, 09:54 | #78 |
Det blev Ginnmans dag på V7, kul.
A Fair Day vann, MAD hade läge för att ta dödens men satt kvar kloss i rygg på ”AFFE”, tror Sesam brukar ju öppnas sig för just honom, men nu satt BG där och täppte till. Annars tror jag det bara sagt SWOOOOOOSCH! om luckan hade kommit. Höjdpunkten var väl all expertis, som tagit för inteckning att specialloppet, dvs avd 1 skulle vinnas av någon 1-8 och de där bak var helt borträknade, trots att alla flaggade för körning. Givetvis vann ett bakspårsekipage. Men som vanligt upp som en sol och ner som en pannkaka, borta på Ginnman och Affe samt på Make My Day/Make It Schermet som blev Break My Day. Omgångens absolut sämsta insats och min spik. Valde länge mellan Here’s Jonny Sox och Make It Schermer, likt Eskil är 50 % chans för mig alltid 100 % fel. Gissar att jag blev tångförlöst men på något outgrundligt sätt inte blev idiotförklarat, vilket hade varit en perfekt utsäkt med facit i hand. Efter 2 avd trodde jag att jag skulle bli ensam mef 7 rätt, 2 femmor blev det. Ja jisses! Heder Eskil Affe var din stenklara och äntligen ett hole in one. |
|
2024-10-27, 18:38 | #79 |
Spelare tror att Magnus skall ta dödens med Staro Mack crowe
Så kör han normalt inte, inte dödens på 2600 med en häst som "är hans" / som han kan eller kör varje gång För spelaren blir det fel men hästen/tränaren/ägaren uppskatar nog mer ett 2a pris med krafter kvar än att gå tom i dödens placering okänd Fick en kanonstart med Drill med dödens var inget alternativ, lite invändigt på 3100 skadar iunte här löste det sig o det blev vinst, Djusebröderna. mats o magnus är väldigt intressanta att kolla taktiken de väljer mtp odds spår häst lopp mm, taktikvalet verkar finnas där genetiskt. som spelare måste du kunna det för att vara en framgångsrik spelare Senast redigerad av incitatus den 2024-10-27 klockan 18:40. |
|
2024-10-27, 21:57 | #80 | |
Citat:
Normalt tror jag vinnarskallen MAD hade synat dödens då det under en stor del av loppet var på stället marsch, givetvis hade det blivit fight genom sista kurvan och över upploppet. Staro Mack Crowe korsade målinjen helt okörd. Om SMC synat dödens när lucka kom och upprepat spurten från spår 12 senast, känner jag mig trygg med att ekipaget talat segerspråk. Hade jag vetat att Make It Schermer skulle tas upp i start för att köras i ryggar över 1.640 m, hade jag aldrig spikat. Vådan med tidig inlämning gör att man missar mycket viktig sen information från ombudskanalen. När Gamin Jaba ströks, valde jag att spara på systemkostnaden, genom att inte plocka in första reserven A Fair Day bakom Staro Mac Crowe och Eric the Eal. Hittade inget spelvärde på favoriten till runt 50%. Glad att Eskil fick en fjäder i hatten med A Fair Day, då hans andra klaring Mateo di Quatro var mitt dunderavslag. Utdelning på 7:an blev piss, så ärligt talat grämer jag mig inte så mycket efter sedvanlig dikeskörning. Mitt stora drag var att jag trodde på körning bland treåringarna i specialloppet Johan Jacobssons minne, samt en hög risk för omstart. Så 4-åringarna på 20 m tillägg var ofattbart galet underspelade och helt bortsedda från travexpertisen. Lirade 9,10,11,12,13 på bongen. Nya tag nu på lördag, sörjer nedläggningen av det mångåriga bolagsspelet på V75. Bolaget kliver in vid nästa jackpot före 31/12, sen är det bara Frankrike som gäller för de travgalna boysen. Man kan kort och gott säga att Jackpot-Hasse till sist lyckades överträffa sig själv, vilket jag trodde var omöjligt. Han fick dessa gubbar som andats och spelat trav i hela vuxenlivet, att lägga ner för gott. Egentligen är det inte Jackpot-Hasses fel, utan de rekryterat honom och sedan tillåtit honom hållas utan att reagera, som skall hållas ansvariga. Big 9 mannen Jackot-Hasse kunde noll om trav och travspel, när han kom och förståelsen och kunnandet för sporten och spelet har knappast ökat över åren som toppdog. Det blev snedrekryteringar, ”garbage in, garbage out” och alla låtsas som det regnar och är livrädda för att förlora sina jobb. Vilken jävla soppa! |
||
|