Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2024-10-25, 16:50   #16

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 2262
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Staro Mack Crowe och Cathrinelle blir mina enda
spikar i morgon. Det verkar väl osannolikt att en kusk skulle vinna två lopp på V7:an, tänker du?
Eller så är det inte det. Ingen av dem är favorit - men det gör mig inte så mycket!
Har svårt att bestämma mig för hur jag ska göra med Cathrinelle. Tänkte först skippa den men nu vet jag inte när så många tror på den. Utifrån siffrorna är alla hästar invändig den snabbare ut, vilket innebär att den borde hamna en bit bak. Alla innanför den har också snabbare avslut.
Men man vet ju inte hur mycket Cathrinelle har hunnit utvecklas hos Jerry så tidigare lopp kanske inte säger så mycket.

Jag tror att gul kusk sitter på bästa hästen. Att den förlorade mot 4:an säger ingenting... för det var inte gul kusk som körde Dea och vad jag sett verkar mest gul kusk vinna med sina hästar.,övriga förlorar bortsett Magnus.
Men vågar inte spika Dea när så många tror på Cathrinelle.
Cathrinelle vann förresten med 1 längd mot 2 Nova Mahiron... som nu har bättre spår än den.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-10-25, 17:00   #17

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3087

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shasha Visa inlägg
Har svårt att bestämma mig för hur jag ska göra med Cathrinelle. Tänkte först skippa den men nu vet jag inte när så många tror på den. Utifrån siffrorna är alla hästar invändig den snabbare ut, vilket innebär att den borde hamna en bit bak. Alla innanför den har också snabbare avslut.
Kolla senaste loppet. Lite tuffare lopp (150 tkr) där Cathrinelle startade med 40 m tillägg. Väldigt snabbt avslut där tycker jag och då var det inte ens MAD som körde.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
shasha (+5)
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-10-25, 17:14   #18

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 15417
Standard

Under Radarn Dan Före Dan.

Jag vet att V75% är lite hej och hå så här 24 timmar innan start men följande ekipage tycker jag är grymt spelvärda i nuläget.

9 Nasdaq 1% Ok surt läge men med lite pace så sänker Ebbinge många till slut.
7 Eric the Eel 2% Visst är hästen svårbedömd efter många år i Frankrike men den meriterade filuren är min rysare.
9 Charmant de Zack 5% Distansgynnad rackare med fina gener.
11 Global Dubhe 2% Se upp.
12 Gamin Juba 6% Grym prestation i Walter Lundbergs.
6 Localizer 3% Ola Karlsson är en grym doldistränare. Och hästen kan springa.
11 Pantocrator 3% Lär stiga rejält men likvärd måstestreck i min värld. Grym senast.
8 Eddie the Eagle 4% Se ovan. Ok måste ha överpace men det ligger i luften.

Psst fredags drinken sitter som en 3% are på V75
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-10-25, 17:15   #19

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 2262
Standard

Citat:
Kolla senaste loppet. Lite tuffare lopp (150 tkr) där Cathrinelle startade med 40 m tillägg. Väldigt snabbt avslut där tycker jag och då var det inte ens MAD som körde.
Tack,ska kika
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-10-25, 17:21   #20

Baltasars avatar

Reg.datum: jan 2021
Sharp$: 664
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shasha Visa inlägg
Ser att vi har samma tankar, bortsett 4 Enjoy the Moment som jag inte litar på. Minns när siffrorna visade att den var bästa hästen, men garderade med 2 andra, b la Spartakus. Den 3:e jag hade med, en skräll från Adrian K, vann. Är hästen möjligen vek?/smart?/artig? att den läggger ner verksamheten om den får motstånd?
Han kanske inte får någon press imorgon, men OM han får det, vet jag inte hur klok det är att lämna utanför:

2 Here's Johnny Sox
5 Make it Schermer
6 Pure Muscle

Tror en hel del på 2 Here's Johnny Sox utifrån att 2:an kanske ger sig lätt och 5:an kan springa ihjäl sina möjligheter när han inte hushåller med krafterna

Jag förstår hur du resonerar här, har man bränts på en häst en-två-tre gånger så har man svårt att singelstrecka hästen igen.
Jag har liknande inställning när det gäller favoriter från spår 1 med tex. MAD.

Jag fastnade tidigt i veckan för 4 Enjoy the Moment .
P. Nordström har också bra statistik på Jägersro..
För min del så avgör till slut spåret och längden på loppet.
Allt kan hända, 50/50 är alltid på en spik.

Vill man gardera så kanske man kan strecka 4-2-5-7, tillägg 5 och 7 kommer med galopper i raden.
Baltasar är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-10-25, 21:25   #21

Sharp$: 5632
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
A Fair Day skall tydligen vara en ”urstark spik” enl tipparnestorn Eskil.

Nästagångaren i min bok är MAD-boy och Staro Mack Crowe, flög lågt bakom en överlägsen vinnare som tvåa trots ett fullständigt omöjligt spår 12 senast i guld.
Spikar man inte MAD, så är 7 Ålen Eric och Rede’ns 12 Gamin Jaba tidiga med minsta flyt i löpet.
Eskil har klarsyn även för Mateo Di Quattro, en kuse som måste smygas runt i snurren för att hålla ordning på stövlarna. Tror att Johans bästa chans behöver några omstarter för att runda gänget och hinna ifatt ledaren.

En sak är dock säker och det är att en felfri Mateo Di Quattro troligen är sist i ledet av de felfria ur första kurvan, sen lär det bli dryga spår i tredje för att hitta slagläge.

Om det går?

Ja, fråga Eskil.
Jajjan är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-10-25, 21:37   #22

Sharp$: 3087

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Eskil?
Varför bry sig om tipsters?
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-10-25, 22:22   #23

Standard

Citat:
Eskil?
Varför bry sig om tipsters?
Eskil har en stor passion för travet och är grymt kunnig.
En tillgång som travkommentator i rutan.
Många plus där.

Känner igen mig i honom, då vi båda har den osedvanliga förmågan att komma snett på det, trots påläsning. En soulmate, helt enkelt.

Man skall dock komma ihåg att det alltid är tuffast för de tidiga tipparna att hitta bullseye, så jämförelsen är orättvis, då jag slipper presstopp för mina tidiga
ideer.
Eskil är helt enkelt en snubbe som jag skulle dela en bira med efter att som
vanligt kört i diket.

Jag är bara så j.. usel på att tippa trav, ändå försöker jag med en dåres envishet
med munnen full av gräs.
Gammal 2024-10-25, 23:46   #24

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1171
Standard

Har försökt gräva fram några smaskiga lättöl.....

Avd1: 9 Make or break zaz - Stångats mot rätt tuffa kamrater, smyger så länge det bara går. Blir tufft med 20 m men 2,7%.

Avd 2: 9 Nasdaq Newport - Ebbinge söker revansch direkt. 1,3% köper jag. Där framme försöker dom få fast Djusepojken medan Ebbinge gottar sej där bakom.

Avd3: 7 Eric the Eel- Harpersvinnare som fått upp lite fart i benen i några kortlopp på sistone. 2,7% köps direkt.

Avd 4: 5 Gustav Simoni - Tyson, flåt..Tyler har vunnit med Gustav tidigare och har bra läge här. 2,2%? Japp, tackar.

Avd 5: 3 Pam Trot - Jämn kuse som inte kan galoppera och har bra läge. 0,9%? Japp, tack tack.

Avd 6: 15 Ornello - Lövgren brukar hantera 3 varv bra, 0,6% på fältets rikaste häst?. Ojojoj....

Avd 7: 11 Lozano di quattro - 1,9 % på den tidigare snackhästen? Nämen, slår till nu istället.

GL.
kjel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-10-26, 00:30   #25

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6601
Standard

Varför dessa ständiga inlägg om just Eskil?
Jag tycker han är otroligt jobbig att lyssna på med sina visslingar och med sin crush på Björklund. Samtidigt som han är i princip oduglig på att tippa men ändå för förtroende från många.6

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Eskil har en stor passion för travet och är grymt kunnig.
En tillgång som travkommentator i rutan.
Många plus där.

Känner igen mig i honom, då vi båda har den osedvanliga förmågan att komma snett på det, trots påläsning. En soulmate, helt enkelt.

Man skall dock komma ihåg att det alltid är tuffast för de tidiga tipparna att hitta bullseye, så jämförelsen är orättvis, då jag slipper presstopp för mina tidiga
ideer.
Eskil är helt enkelt en snubbe som jag skulle dela en bira med efter att som
vanligt kört i diket.

Jag är bara så j.. usel på att tippa trav, ändå försöker jag med en dåres envishet
med munnen full av gräs.
Baltasar (+10), KalleKlut (+5)
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-10-26, 02:03   #26

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 10924
Standard

Jägers, alla banors spetsbana! Får vi 4-6 vinnare från ledningen?
Mina spetskandidater nedan. Dock lite klurigt att lura ut i vissa avdelningar..

V75
Inlämnat: 2024-10-26, 01:54
Jägersro
Lördag 2024-10-26
Start: 16:20
Kostnad: 2,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6 First Time Roc (1, 5)
2: 1 Tamacti Jun (6, 2)
3: 2 A Fair Day (3, 1)
4: 6 Il Contante (5, 10)
5: 5 Make it Schermer (6, 4)
6: 8 Humanity Pellini (6, 7)
7: 3 Betting Pacer (5, 1)

1x1x1x1x1x1x1 = 1 rader.
1 x 5 x 0,50 kr = 2,50 kr.
Totalt: 2,50 kr.
Rättningskod: TRX JFB BKL
rob_65 (+3)
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-10-26, 10:04   #27

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 15417
Standard

Enjoy the Moment

Känns mer och mer som dagens bästa spik. Elke Frinta har hästen i toppskick och vässar upp med Bike och ev helstängt. Passar bra på Racer distans.
Nordström är inte min favorit. Gamla surdegar. Men pellejönsen är ju ordinarie kusk på hästen och Frinta väljer driver. 32% känns helt ok.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-10-26, 11:03   #28

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Varför dessa ständiga inlägg om just Eskil?
Jag tycker han är otroligt jobbig att lyssna på med sina visslingar och med sin crush på Björklund. Samtidigt som han är i princip oduglig på att tippa men ändå för förtroende från många.6
Jag förstår att det måste vara smärtsamt för proffstippare som du att läsa en oduglings travanalyser, men kan du inte bara scrolla vidare och på så sätt unvika att läsa en oduglings travtankar.

Mina tankar bara är en expone’ i snetändning (el snetänkt) är väl inte så mycket att yvas över.

Gällande fröken Björklund: kan du inte låta en gammal Adam få drömma lite?
Han kanske inte har så mycket gott av den varan att minnas från sin ungdom.
Om det är så eller inte, vet jag inte, men drömmare är en bra beskrivning av alla travtippare här på forumet och överlag,

Så till alla expeter på forumet scrolla vidare när mitt nick dyker upp ovan ett inlägg. Det är garanterat bara skräp.
Make It Schermer makes my day.

Önskar alla travexperter här inne, god tur med travbesluten,
från en katt bland hermeliner
Bullo (+100), Drivarn (+10)
Gammal 2024-10-26, 12:47   #29
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 8077
Standard

Vet ej om jag spelar något idag MEN det som stack ut ur listan direkt var 5 Sven the forrestman i andra (klassII)

Första bike, första barfota, första BG, nästa spåret!
SINGELPROCENT!

Nåväl, nu håller väl 1 upp spets kanske och då lär det bli svårt för Sven men med vid gardering ska den allt!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
tigern (+5)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-10-26, 13:23   #30

Baltasars avatar

Reg.datum: jan 2021
Sharp$: 664
Standard

Magnus Djuse och Björn Goop bör kunna lösa ett lopp var idag på v75?

Magnus Djuse verkar inte köra Redens hästar på V75 idag, Daniel kör istället egna hästar

Senast redigerad av Baltasar den 2024-10-26 klockan 13:47.
Baltasar är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara

td