Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2024-10-07, 02:36   #1
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 494
Sharp$: 10542
Standard

V75 Solvalla 12/10


En riktigt bra, rolig och enormt spelvärd omgång väntar! Gissar på att herr Skarpnöt skjuter till många extra miljoner ur hans hittepå pott..
Det hade nog blivit en och annan storfavorit men nu har i stort sett alla tänkbara (om man bortser från Oaks och Kriteriet) dragit bakspår i tombolan. Hela kuskeliten är dock på plats!

Tankar såhär innan det går att peta ut strecken:

Avd 1. V75 inleds med ett riktigt rivigt guldlopp där dom bästa formhästarna fått bakspår. 3 Dancer Brodde får överta ledningen från 2 Thereisnolimit? Mitt drag och förstaval är 7 Mister Hercules. Bör bli lite bortglömd men här börjar det osa form! Får Adielsson till en bra start så bör han sitta 2a/3e utvändigt om inte han till och med får överta med en pangstart.

Avd 2. En diamantstofinal med spårtrappa, kreativt! Men brutalt svårrankat Spår 5-8 skall väl som vanligt beaktas och framförallt 8 Staro Raili med jänkarvagn? ffg. Gul kusk kommer till start med 3 kanoner.

Avd 3. Det blev inte lättare att bena ut denna silverfinal! 3 Iceland Falls får nog ett fint lopp och kan spurta rejält. Goop upp som vid senaste segern och ingen sto elit emot denna gång.. Kan gå!

To be continued..
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-10-07, 09:15   #2
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 5 360
Sharp$: 14626
Standard

Mina Måndags Tankar

1) 3 Dancer Brodde kan vara draget i en öppen och klurig Gulddivision. Uttrarnas 5 åring har toppform och trivs med tätkänning.

2) 3 Mixed Hangover Trixton märren kommer med tre raka och är nog med på stregen här oxå. Men motstånd saknas inte.

3) 4 H.C.’s Crazy Horse är värd en vinst efter många tappra försök senaste månaderna. Tuffing är bara förnamnet.

4) 1 Vivillion känns som Måndags vinnaren.

5) 11 Bicc’s Tobee Jäklar vilken travare. Stenhårt psyke och grymt vältränad. Går från alla lägen. Spets eller tredjespår ? Spela roll ?

6) 4 Phantom Express gillar jag skarpt och Elfving är värd en storseger.

7) 11 Utah Southwind Öppet och klurigt Walter Lundbergs Memorial. Uffe har kört ett och annat travlopp och jag tror Stenströmer har hästen iordning. Distansgynnad rackare men det är väl nästan hela fältet. Jämt och svårtippat Stayerlopp.
6 Boscha Diablo är måndags Stänkaren.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-10-07, 15:33   #3
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 802
Sharp$: 3042


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Bang bang, Maxwell´s Silver Hammer slår ner 6 KEEP GAMBLE i avd 5.
Spontanspik måndag, men jag hinner väl ändra mig om det skulle va så
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-10-09, 16:45   #4
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 407
Sharp$: 5548
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Bang bang, Maxwell´s Silver Hammer slår ner 6 KEEP GAMBLE i avd 5.
Spontanspik måndag, men jag hinner väl ändra mig om det skulle va så
Beatles låt Maxwell’s Silver Hammer
är en analogi över allt som går åt pipsvängen.

Som mitt travtippande: som senast: Salmelas
Jamie Sisu och Uffe Puffe var ju stenklara hela veckan.
Bom in med ett fett vinnarlir, men Bang, Bang så tassade
MED med i draget med Cameron, så var den dagen förstörd.

Bang, bang, galet kul att kliva in på V75 på lördag, hör finns ruggiga drag,
Bang, Bang!!!!
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-10-10, 17:17   #5
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 5 360
Sharp$: 14626
Standard

”Ok Nu tar Vi Dom Nu Tar Vi Dom”
Torsdags Surr.

V75 1) Tja förlåt mitt tjat om ihåliga Gulddivisions försök.
3 Dancer Brodde är min klara första häst och kan vara chansspiken.
7 Mister Hercules är en slitare som tuffar på i hårda gäng och drar in skapliga pengar men har inte blommat ut helt. Still Going Strong eller på retur ? F-n vet ? Inte jag heller så jag streckar.
10 Mellby Jinx tja den där Wäjersten drar ju ess ur båda ärmarna när han har starthäst. Upp mot 30% i tränar vinst ligan. Helt sjukt.

V75 2) Stolopp är Stolopp.
2 Jobline Ridge Välstammad märr. Readly och Orlando gener på under / efter CV.
3 Mixed Hangover Inget fel på generna här heller. Duger gott här.
13 Diva Ek Bästa hästen måste väl bevakas men Alessandro från bakspår är oddshöjande.
15 Ete Jet är väl kanske bortlottad men den där Örjan kan nosa ut dom.

V75 3) 4 H.C.’s Crazy Horse Jag fram härdar och chansspiken har mitt förtroende so fare. Men nerverna kanske sviker 5min innan inlämning av kupongen.

V75 4) 1 Vivillion känns som en ljus Blåvinnare så här på Torsdags em.

V75 5) 11 Bicc’s Tobee Mörk Blåvinnare är bara förnamnet.

V75 6) Kriteriet är ett elddop för 3 åringar. Jag har en dröm om att min andels ettåring är med i striden 2026. Den som lever får se.
1-2-3-4-7 borde väl vara en bra utgång ?

V75 7) Grymt lurigt och garderingsvänligt stayerlopp. Vi hedrar Walter Lundberg.
6 Boscha Diablo Bortglömd är bara förnamnet. Min miljon häst.
11 Utah Southwind är oxå en bortglömd filur. Stenströmer har stallform XL och måstestreck på min kupong.
14 Gamin Jaba Grym Stayer häst med Franska gener.
15 Indy Rock är inte min favorithäst. För många G i raden men streckar man 4-5 hästar måste väl favoriten med ? Eller hur ? Man kan ju ha fel. Hösten 1988 tror jag det var senast för min del

God tur med spelet alla Sharps Filurer / Lokefterhand.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-10-10, 21:16   #6
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 153
Sharp$: 6429
Standard

Vad fan, har du hackat min dator och ser min rank?

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
En riktigt bra, rolig och enormt spelvärd omgång väntar! Gissar på att herr Skarpnöt skjuter till många extra miljoner ur hans hittepå pott..
Det hade nog blivit en och annan storfavorit men nu har i stort sett alla tänkbara (om man bortser från Oaks och Kriteriet) dragit bakspår i tombolan. Hela kuskeliten är dock på plats!

Tankar såhär innan det går att peta ut strecken:

Avd 1. V75 inleds med ett riktigt rivigt guldlopp där dom bästa formhästarna fått bakspår. 3 Dancer Brodde får överta ledningen från 2 Thereisnolimit? Mitt drag och förstaval är 7 Mister Hercules. Bör bli lite bortglömd men här börjar det osa form! Får Adielsson till en bra start så bör han sitta 2a/3e utvändigt om inte han till och med får överta med en pangstart.

Avd 2. En diamantstofinal med spårtrappa, kreativt! Men brutalt svårrankat Spår 5-8 skall väl som vanligt beaktas och framförallt 8 Staro Raili med jänkarvagn? ffg. Gul kusk kommer till start med 3 kanoner.

Avd 3. Det blev inte lättare att bena ut denna silverfinal! 3 Iceland Falls får nog ett fint lopp och kan spurta rejält. Goop upp som vid senaste segern och ingen sto elit emot denna gång.. Kan gå!

To be continued..
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-10-10, 23:09   #7
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 494
Sharp$: 10542
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Vad fan, har du hackat min dator och ser min rank?

Great minds think alike
Sen blir det oftast fel ändå haha
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-10-11, 00:09   #8
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 494
Sharp$: 10542
Standard

Avd 6 Kriteriet.
Jag unnar verkligen en liten tränare som Joakim Elfving att vinna detta med 4 Phantom Express 45% Det vore fantastiskt roligt för sporten om det gick utanför alla dessa stortränare. Tyvärr så tror jag inte att det är möjligt om inte Wäjersten fått nåt skit i stallet eller plötsligt tappat all form.. Men Uffe kan nog komma ner 2a/3e utvändigt och spurta in på en plats. Barfota runt om ffg!
Nej, det här känns uppdukat och klart för 1 Bullet The BlueSky 21% (märkligt att han inte är favorit än!?) Det finns inte på kartan att någon tar sig förbi i starten! Hur ska någon kunna göra något när han får styra tempot från ledningen med en av sina andra två hästar i lopper utvändigt? 6 lopp kvar att bena ut
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-10-11, 07:49   #9
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 407
Sharp$: 5548
Standard

Eskil ser klart.


Finns på Expressen.se/trav.

Lika kul läsning varje gång. 5 Greensboro Zet, 8 Chimi och 12 S.G Empress,
ja jisses vad jag gillar karln som kan dyka upp i rutan med en korvfärgad nylonpolo som smiter åt runt pappakroppen, lika glad och positiv som alltid.
Har en ”soulmate” i Eskil, då vi båda har en osedvanlig förmåga att komma snett på det, både när det gäller att hitta travtips som kom snett och val av färg och kläder, men vilken tillgång han är i rutan Fred Flinta, kunnande som en gammal
elefant.
Heder!

Håller dock inte med om att man skall stänga ute utlänska hästar från stodivisionen, klass 2 och klass 3. Det är de utlänska hästarna som rör om i grytan, som gör att vi slipper
det svenska oskicket med att ständigt vinka fram favoriten till spetspositionen
utan kamp med påföljande sk Solvalla-lunk.
Ett ofattbart inavlat körbeteende som är helt spelförstörande och då behövs utlänska kuskar och hästar som rör om och utmanar favoriterna i de svenska travloppen. Ett helt galet beslut, som bara genererar fler jackpots och låga utdelningar till svenska travspelare.
Det är de svenska travspelarna som ekonomiskt håller hela cirkusen igång.

Då vore det bättre att släcka möjligheterna för de utlänska spelsyndikaten att
spela i svenska pooler, så att inte konfiskerade vinstmedel från svenska spelare
vid jackpot ständigt hamnar i de utlänska spelsyndikaten fickor.
Det är de svenska spelarna behöver få chansen att vinna tillbaka sina övertid konfiskerade vinstmedel. Och inte de utlänska spelsyndikaten via ”smash and grab” kupper med enorma reducerade system i sin iver att tvätta pengar som driver svensk travsport framåt, de bara plundrar och flinar och sådant beteende gynnar varken svensk travsport eller svenska travspelare (de som pröjsar hela kalaset)
Att år ut och år in läsa om hur de skrattar hela vägen till banken vid jackpot
på V75, är extremt kontraproduktivt i jakten på ny spelare inom Sveriges gränser.
Att skiten tillåts pågå är ofattbart, men ATG blundar för vad som helst i jakten på ytterligare en omsättningskrona.

Entlediga Skarplöth och Kroon, rekrytera inte nya förmågor via rekryteringsbyråer
som dessa två noviser helt utan bakgrund i hästsport och spel på trav.
Det finns en enorm kompetens att hämta ur travets och galoppens egna led,
med gediget intresse och bakgrund i spel på trav och galopp och förståelse
för hästägare, tränare och stall, samt hela dess entourage
Det är mitt recept på att lyfta ATG, ST, spel, nyrekryteringarna av spelare och mer pengar till utövarna till nya höjder

Nej, fler utlänska hästar i loppen, en fantastisk krydda i travsporten för oss spelare och väck med de utlänska spelsyndikatens troliga penningtvätt från våra jackpotpooler, med ständiga jättevinster, tvättade och klara att stoppa i fickan.

Och Eskil, jag hoppas innerligt att du lyckas skruva in någon av dina tre publicerade spelidéer till lördagens V75.

Själv hamnar mina straffsparkar allt som oftast utanför hörnflaggan, men fan tar den som ger sig. Nya försök och nya spel.

Jajjan
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-10-11, 13:03   #10
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 5 360
Sharp$: 14626
Standard

Eskil Hellberg
Håller med dig Jajjan. Eskil är en grym media profil som kan prata i flera minuter, lägger ut texten och får alla att lyssna men när han är klar tänker nästan alla ” va vad det han sa egentligen ” Han är en kopia av pappa Björn. Vältalig men ingen klippare när det gäller travtips. En lite märklig anekdot är att Eskil har ett förflutet som travlärling hos Uttrarna och faktiskt kört en hel del lopp. Gjorde en Svanstedtare ( lämnade fördel till stallkompisen) och blev avstängd 6 månader. Detta tog han mycket hårt och fick Psykolog hjälp för att ta sig tillbaka till trav cirkusen.
Många retar sig på Eskil men jag tycker att han är en färgklick i travmedia cirkusen och har många roliga kommentarer. Travtipsen är dock inte hans starka sida.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MikaF (+5), pojmonen (+5)
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-10-12, 00:32   #11
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 494
Sharp$: 10542
Standard

Enkelraden (x10) att jobba vidare på för egen del..

V75
Inlämnat: 2024-10-12, 01:29
Solvalla
Lördag 2024-10-12
Start: 16:20
Kostnad: 5,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7 Mister Hercules (10, 9)
2: 8 Staro Raili (13, 12)
3: 3 Iceland Falls (9, 5)
4: 5 Ecurie Brodda (1, 12)
5: 6 Keep Gamble (9, 11)
6: 1 Bullet the BlueSky (4, 2)
7: 14 Gamin Jaba (15, 5)

1x1x1x1x1x1x1 = 1 rader.
1 x 10 x 0,50 kr = 5,00 kr.
Totalt: 5,00 kr.
Rättningskod: VQN TMC ZVK

Glömde sätta ut egna reserver/rank

Senast redigerad av KalleKlut den 2024-10-12 klockan 00:33.
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-10-12, 01:49   #12
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 494
Sharp$: 10542
Standard

Det vette fan om utdelningen på 7r blir så hög imorrn, lite för skiktat ändå känns det som
Hittar man rätt och får in två spikar så tror jag man kan gå relativt kort i övriga lopp..
Med vinnare som snittar 20% och med 1-2 halvskrällar på det så tror jag att värdet hamnar någonstans runt 30-40.000:-
Men det tar jag gladeligen
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-10-12, 06:53   #13
 
Reg.datum: aug 2017
Ort: Härliga Hälsingland
Inlägg: 1 050
Sharp$: 734
Standard

Liisa/mickans 12 pixare!

10 mellby jinx
12.13
9 jikken
1.12
11 bicc's tobee
1 bullet The bluesky
4.5.6.7.14.15

God tur idag!

TXB SFX DKH
Liisa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-10-12, 06:54   #14
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 407
Sharp$: 5548
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Det vette fan om utdelningen på 7r blir så hög imorrn, lite för skiktat ändå känns det som
Hittar man rätt och får in två spikar så tror jag man kan gå relativt kort i övriga lopp..
Med vinnare som snittar 20% och med 1-2 halvskrällar på det så tror jag att värdet hamnar någonstans runt 30-40.000:-
Men det tar jag gladeligen
Du bör nog ta summan gånger tre (ca 75 meloner i sjurättspoolen enl ATG)
Tyvärr så tar nog monstersystemen från utlandet en oproportionerligt stor
del av priskakan, som alltid vid stor jackpot på V75.
Dessa system som konstruerats av logaritmer och finansieras med pengar vars
ursprung står utanför möjlig kontroll av ATG.
Genererade vinstmedel som kommer ut ur andra ändan är lika vita och nytvättade som ett vitt lakan i solsken.
Jag är så förbannat trött på hyckleriet från ATG, fy f..!
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-10-12, 07:49   #15
 
Reg.datum: jul 2020
Inlägg: 25
Sharp$: 296
Standard

Någon som har Snoken?
Sopranos är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td